Guest paul-pantera Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 Ce parere aveti despre acest tuning? adik cel de genu D A D G B E , C G C F A D si asa mai departe. Eu personal asc mult metalcore.Majoritatea formatiilor de acest gen canta cu drop-uri. Cele mai des intalnite de mine sunt C G C F A D. Cant la chitara insa ma impac mai bine cu riffurile normale,nu cele cu barre cum sunt la aceste acordaje. Dak stiti sa cantati in acest tuning sa imi dati si mie sfaturi (game and stuff). Pt ca eu urc coarda cand ma incalzesc si dak fac piese cu drop fac doar piesa si atat .
prowler Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 daca asa iti place sa canti, de ce urci coarda cand te incalzesti? incalzeste-te si exerseaza pe acelasi acordaj ca si pe piesele multiubite pe care vrei sa le canti
Guest paul-pantera Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 daca asa iti place sa canti, de ce urci coarda cand te incalzesti? incalzeste-te si exerseaza pe acelasi acordaj ca si pe piesele multiubite pe care vrei sa le canti da suna cam aiurea cu drop si banuiesc ca trebe si alte pozitii
Symbolic Posted April 16, 2006 Posted April 16, 2006 nu vad unde e problema cu exersatu. in loc sa iei de exmp 2-3-5 pe coarda E - iei 4-5-7. si e la fel ca la un acordaj normal. trebuie doar sa te "muti" doua taste mai sus pe o coarda. nu e mare smecherie.
Guest metallica Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 ma sti care e faza cantzi numai cu bareuri si e bine pt cei care le e lene sau nu stiu cu acorduri intzelegi ex cei de la system of a down nu mai in drop d canta nu zic ca sunt prosti si ca nu stiu acorduri dar e mai ushor si uziteaza mai putzin mana stanga pui doar bareuri :)
Symbolic Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 poti canta ceva complex acordat in drop. numai faptul ca nu iti trebuie decat un deget ca sa iei un acord te ajuta. restul degetelor pot lua diferite pozitii/note si o panatie deosebita poate face diferenta intre un hardcore simplut si un metal tehnic. un alt avantaj al dropului este ca te poti plimba mult mai usor pe acorduri in cazul in care ai pasaje rapide. vezi slayer pe ultimele albume. tehnicile de start-stop sunt de asemenea mai usor de realizat in cazul dropului.
Guest psiho_pat Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 eu prefer drop C ( drop in general oricare ar fi el, cu cat mai jos cu atat mai bine ) adika C G C F A D , in acest tunning imi vin mai ushor ideiile de rifuri. e vorba shi de ce stil cantzi sau ai vrea sa cantzi, apoi e shi vorba de pregatirea ta tehnica....e mai ushor sa cantzi in drop decat in standard (ma rog, aici fiecare are parerea sa), dar e vorba shi de rifurile care le faci. adika 2 persoane care canta in drop pot scoate sunte diferite shi rifuri diferite, totul depinde de tine, dar mai ales de imaginatzie shi cunoshtintze muzicale practice... so treci la treaba shi exerseaza mult shi bine...apoi decizi care tunning tzi se potriveshte mai bine munca, munca shi iar munca.spor
Guest Fenderash Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 (edited) Psiho_pat daca tot canti drop C nu te intereseaza un set de corzi bune ? Edited May 21, 2006 by Fenderash
Guest psiho_pat Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 cand imi iau alta chitara.. o sa ma intereseze..de 010..acum cant pe 009 ca se potriveshte chitarii....Fenderash da tu ce corzi ai?
Guest cristihendrix Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Apropo de tuning, de ce Hendrix si SRV (si presupun ca si altii), acordau chitara cu un semiton mai jos?
Guest Fenderash Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Am un set de GHS care nu le folosesc.Grosime: 0.10 - .60 .Vezi ca am dat anunt in mica publicitate .
Cosu Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Apropo de tuning, de ce Hendrix si SRV (si presupun ca si altii), acordau chitara cu un semiton mai jos? Uite ce am gasit pe un site. Nu stiu cat e fantezie si cat e realitate I was interested to see what pitch the guitar was tuned to for this 1965 show. E is the norm for guitar, although after his first US tour in 1967 Jimi began tuning down half a step to E-flat (a tonality adopted by countless HM bands over the following decades). Slacker strings are less work to bend, and the lowered pitch made singing easier, placing less stress on a charming, idiosyncratic, but never especially powerful voice. "He wasn't a great singer but he had a great voice" as Steve Cropper's put it. But if Hendrix started using E-flat circa '67, why look at a 1965 recording? Well, there's a second source of E-flat tuning. Soul bands, especially those with brass sections, traditionally played in the 'flat keys' of F, Bb, Eb, etc. to suit the horns. Great for the horn players: no problem either way for a competent keyboard player, but a nightmare for guitarists, since standard guitar tuning suits the sharp keys - G, D, A, and especially E. During his scuffling years, Jimmy may well have come across soul band guitarists tuned down to E-flat to fit in with the horns, but he's tuned to a standard E here. http://www.jungle-records.demon.co.uk/jungle/freudcd065.htm
Alex_Strat69 Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Cantau in Mib pentru ca tastele pe care le aveau ei erau mai inguste decat cele de azi, si pe pozitiile superioare la benduri mai mari de un ton aparea fenomenul de "choking". In al 2-lea rand, cu cat o nota este mai grava, are si mai multe armonice deci sunetul este mai plin si mai carnos. SRV folosea corzi foarte groase (0.011 parca, nu stiu sigur dar oricum erau foarte groase) si ca sa nu-si omoare mana cred ca se dadea mai jos.Plus ca era un mare fan al lui Hendrix. E adevarata si faza cu suflatorii , ei fiind acordatii unii in SIb si altii in Mib si poate ca sa simplifice lucrurile - dar nu cred ca sa fi vazut careva Hendrix cu big band ). Eu personal imi tin deobicei o chitara acordata normal si cealalta in Mi b.
Guest cristihendrix Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Da, imi place explicatia cu orchestra. "Jimi Hendrix and the London Orchestra" ) . Dar partea cu bendul si cu griful, nu prea imi suna bine. SRV folosea 0.013 (enorm!!!) si pe mai toate site-urile am vazut mituri cum ca avea buricele degetelor varza, ca isi lipea degetele cu superglue de partea inferioara a antebratului si le dezlipea cu tot cu piele, ceva gen grefe ad-hoc (suferinta, nu gluma). Eu nu detin o electrica, asa ca nu prea pot sa vad cum suna, dar voi astia care aveti, tunati si voi cu un semiton mai jos, faceti niste teste, si spuneti ce parere aveti.
Alex_Strat69 Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Eu nu am avut ocazia sa cant pe o chitara de pe vreamea aia, insa chitara mea este reissue dupa stratocaster 69',singura diferenta fiind faptul ca cele "batrane" au radiusul de 7 iar reissue au radius de 7.25. Eu am cateva pozitii (15,17) pe coarda mi subtire unde daca vreau sa intind prea tare se sufoca daca chitara este acordata normal. De aia o si tin in Mi b deobicei, mai ales ca am cantat hendrix in ultimu timp si aveam nevoie.
StratMan Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 Da, imi place explicatia cu orchestra. "Jimi Hendrix and the London Orchestra" ) . Dar partea cu bendul si cu griful, nu prea imi suna bine. SRV folosea 0.013 (enorm!!!) si pe mai toate site-urile am vazut mituri cum ca avea buricele degetelor varza, ca isi lipea degetele cu superglue de partea inferioara a antebratului si le dezlipea cu tot cu piele, ceva gen grefe ad-hoc (suferinta, nu gluma). Eu nu detin o electrica, asa ca nu prea pot sa vad cum suna, dar voi astia care aveti, tunati si voi cu un semiton mai jos, faceti niste teste, si spuneti ce parere aveti. pai, ia-ti si tu o chitara electrica, incearca sa canti niste piese de hendrix (la vremea aia hendrix canta pe niste seturi cam de .08), mai intai acordat normal, apoi, acelasi lucru cu un semiton mai jos si ai sa vezi, mai ales la benduri, care este diferenta. sa stii ca tot ceea ce ti-a argumentat Alex_Strat69 este perfect, dar perfect!!! valabil, cu conditia sa intelegi bine ceea ce reprezinta radius-ul pentru un "board" de chitara. asa, ca o curiozitate, radius-ul chitarei lui SRV este de 12"! in momentul in care chitara este acordata cu un semiton mai jos si vocea poate canta in anumite tonalitati care obliga la anumite "prinderi" ale chitarei, mult mai usor. si pentru ca veni vorba de benduri, sa stii ca si yngwie j. malmsteen canta tot cu un semiton mai jos iar radius-ul chitarei lui este de 9.5". daca ai sa-i asculti, in afara de hendrix si srv, pe scott henderson pe albumul "tore down house", pe robin trower pe "live" (si nu numai), pe rick derringer pe "elektra blues" si mai nou pe joe bonamassa pe "a new day yesterday", poate ca ai sa-ti dai seama mai bine ce inseamna cantatul si sunetul pe o chitara acordata cu un semiton mai jos.
karpi Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 (edited) Si sa nu uitam ca acesti eroi al chitarei au zeci de chitare din acelasi tip, fiecare setat din toate punctele de vedere ptr un anumit stil de muzica , piesa , interpretare , sound etc.. De urmarit DVD cu Steve Vai si o sa vedeti ca schimba chitara mai la fiecare piesa si nu numai ca sa primeasac alt acordata . Iar "metalisti" au ajuns la chit cu 7 corzi si cu corzi groase si acordate mai jos . Si ...chitaristi acestia nu prea folosesc "capodastru" asa ca mai bine au mai multe chitare. Edited May 24, 2006 by karpi
alex_omul Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Niste acorduri in drop D... First, let's look at how to do some normal major chords in DADGBD. Here's a list. A x02222 A# x13333 It's easiest to do with 2 fingers B X24444 C x32012 C# x46666 D xx0234 D# x68888 E 222102 If you only have 4 fingers, cover the 2 lowest notes with 1 F xx3213 F# xx4324 G 520005 Don't hurt yourself G# xx6546 Back from the hospital so quickly? Then let's move on to the minors! Am x02212 A#m x13323 I never said it would be easy Bm X24434 Cm x35545 C#m x46656 Dm xx0233 D#m x68878 Em 222002 Fm xx3113 F#m xx4224 Gm xx5335 G#m xx6446
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now