Guest tkh1105 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 (edited) Salut! Intrebare: De ce nu "prea" este indicat sa conectezi la un procesor de chitara cu un stompbox pedal ( indiferent din care... delay,reverb,egalizator,....etc) sau chiar un alt multiefect ? Nu este aceeasi chestie ca si cum ai conecta mai multe pedale stompbox? Am auzit parca ceva chestie legata de impedante diferite,dar... poate nu e din aceasta cauza.Intr-adevar nu prea am vazut pe la concerte,chitaristi care foloseau multiefecte sa mai fie conectate si alte "chestii" la ele.Dar nu am inteles de ce? Adica,ce se intampla daca de exemplu un anumit model de multiefect nu are incorporat toate delay-urile de care ai nevoie si vrei sa conectezi un stompbox dedicat pe delay. Am inteles ca nu prea merge ,sau mai bine zis nu prea e indicat.De ce? Edited June 1, 2010 by tkh1105 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gadjo Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 apropo de procesoare.. a observat cineva o latenta a procesorului fata de un circuit dedicat? (adica auzi cu o mica intarziere ce canti) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eduard.alexandru Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Salut!Intrebare: De ce nu "prea" este indicat sa conectezi la un procesor de chitara cu un stompbox pedal ( indiferent din care... delay,reverb,egalizator,....etc) sau chiar un alt multiefect ? Nu este aceeasi chestie ca si cum ai conecta mai multe pedale stompbox? Am auzit parca ceva chestie legata de impedante diferite,dar... poate nu e din aceasta cauza.Intr-adevar nu prea am vazut pe la concerte,chitaristi care foloseau multiefecte sa mai fie conectate si alte "chestii" la ele.Dar nu am inteles de ce? Adica,ce se intampla daca de exemplu un anumit model de multiefect nu are incorporat toate delay-urile de care ai nevoie si vrei sa conectezi un stompbox dedicat pe delay. Am inteles ca nu prea merge ,sau mai bine zis nu prea e indicat.De ce? Depinde de output-ul pedalei. Daca e setat la acelasi nivel ca si cel de bypass nu ar trebuii sa fie ceva in neregula. apropo de procesoare.. a observat cineva o latenta a procesorului fata de un circuit dedicat? (adica auzi cu o mica intarziere ce canti) Da, la Zoom G2, Digitech RP55, un Berhinger, Line 6 POD 2.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tkh1105 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Depinde de output-ul pedalei. Daca e setat la acelasi nivel ... ... si care e "acelasi" nivelul ala... ? merci Link to comment Share on other sites More sharing options...
eduard.alexandru Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 ... si care e "acelasi" nivelul ala... ? merci "Volum" sau "Level", rareori "Output". E aceasi chestie cu alta denumire, un potentiometru de volum. Il reglezi dupa ureche ( cu pedala pornita sa se auda la acelasi volum ca pe bypass). Oricum, mi se pare improbabil sa suprasolitici procesorul. Din punctul meu de vedere, o pedala buna de distors merge bine de una singura, dar daca mai ai nevoie de ceva, pune un procesor dupa pedala (chitara-stompbox-procesor-amp-cabinet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tkh1105 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 ... vrei sa spui ca e "doar" o chestie de ajustare de volum?... hmmm,eu ma asteptam la diferente de impedante sau poate chiar si diferente de sampling frequency, pe cati biti se proceseaza sunetul,etc.... Merci oricum de raspuns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eduard.alexandru Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 ... vrei sa spui ca e "doar" o chestie de ajustare de volum?... hmmm,eu ma asteptam la diferente de impedante sau poate chiar si diferente de sampling frequency, pe cati biti se proceseaza sunetul,etc.... Merci oricum de raspuns. Nu cred ca la pedale are rost sa vorbim de sampling frequency. Most distortion pedals work by emitting a square sound wave at the same frequency as the input from the guitar. The two are then blended together. The proportion of square wave to normal sound is then adjusted by a distortion dial. The more square the wave, the more distorted the guitar will sound. Sau hai sa o luam altfel... un mod de a distorsiona sunetul unei chitari: un pre-amp care suprasolicita urmatorul etaj de amplificare, producand distorsiunea. Semnalul obtinut este destul de puternic, deci al 2-lea etaj va avea un control "volum", pentru reduce semnalul. Potentiometrul care regleaza puterea primului etaj poate fi etichetat "gain". Chestia asta nu e tocmai valabila pentru stompbox-urile actuale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tkh1105 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 (edited) Buuun, hai sa o dam pe concret...poate e mai clar asa. Deci vreau sa interconectez un multieffect de chitara electroacustica (Zoom) cu un multieffect de chitara (Boss). De ce?...Phai are niste simulari de modele de chitara acustica Zoom-ul care as vrea sa le folosesc ptr a "colora" clean-ul ( ca sa spun asa desi nu mai este chiar clean) de pe multieffectul Boss. Setup-ul ar fi cam asta: Chitara - input Zoom -balanced output Zoom- input Boss- amplif combo. Ok,am si facut asta ...si nu am "observat" ceva in neregula.Dar poate pentru ca sunt oarecum novice pe partea cu procesoarele si din auzite si pareri ale altora, s-ar putea sa nu fie ok ceva si nu stiu eu . uite si niste date tehnice,poate ajuta: ZOOM Sampling Frequency:96kHz A/D Conversion:24bit, 64times over-sampling D/A Conversion:24bit, 128times over-sampling Input:1/4" phone jack(Rated input level:-20dBm, Input impedance:1M ohms) Output(Line/headphones combined):1/4" stereo phone jack(Maximum output level:+5dBm, Output load impedance:10k ohms or higher) Balanced Output:XLR jack(Input/output gain:0dB, Output impedance: 100 ohms (HOT-GND), (COLD-GND);200 ohms (HOT-COLD) BOSS Sampling Frequency:44.1 kHz AD Conversion:24-bit + AF method* DA Conversion:24-bit Nominal Input Level:-10 dBu Input Impedance: 1M ohm Nominal Output Level:-10 dBu Output Impedance:2k ohms Merg astea doua sau nu....? Sau.. pot sa conectez un stompbox pedal oarecare la multieffectul Boss? Merci! Edited June 1, 2010 by tkh1105 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 De ce nu "prea" este indicat sa conectezi la un procesor de chitara cu un stompbox pedal Te-a pãcãlit cineva Se poate conecta fãrã nici o problemã, dupã cum au spus ºi colegii. Dupã cum vezi procesoarele au specificate un nivel de intrare "nominal". Nu e specificat ºi unul maxim, însã dacã bagi semnal peste acel nivel maxim distorsionezi convertorul AD ºi nu va suna deloc bine (unless you're into grindcore). "Dupã ureche" e de obicei suficient ºi nivelul chitarei direct în procesor e un reper satisfacator. a observat cineva o latenta a procesorului fata de un circuit dedicat? Procesorul nu e "circuit dedicat"? Anyway, la V-Amp 3 latency-ul e specificat la 5ms. Atât dureazã sã ajungã sunetul de la difuzor la ureche dacã e la o distanțã de 1,7m. Þi se pare semnificativ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gadjo Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 @FiveseveN .. ce-ti place sa gasesti nod in papura (si sa spui 'inept', am observat) 5ms nu e atat de rau dar ar putea conta la ce atac rapid are chitara.. probabil nu e chiar constant timpul de procesare si creste pe masura ce incarci masinaria. Daca trece de 10 ms treaba se impute cred.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eduard.alexandru Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Daca nu ai neaparata nevoie de alte efecte, combinatia "chitara-distors BUN-amp BUN" e perfecta. Un EQ activ in pedala si niste reglaje de ton in amp cu care poti schimba radical tonul e mai mult decat destul. Adauga o chitara versatila si obtii orice vrei. Eu cant pe o Hora Iris Lux si respectand "reteta" de mai sus sunt mai mult decat multumit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 (edited) ce-ti place sa gasesti nod in papura It's what I do Speaking of which, draugr, ce înseamnã "BUN"? Care-s criteriile de apreciere? ªi Daca nu ai neaparata nevoie de alte efecte Omul a descris destul de clar de ce efecte are nevoie ºi de ce a trebuit sã apeleze la acel setup. Revenind la lucruri mai concrete, Daca trece de 10 ms treaba se impute cred.. Mulți cântã pe scenã la 3--5m de cab sau monitor ºi nu se plâng. PS: De ce nu merge em dash în editorul ãsta? Edited June 1, 2010 by FiveseveN Link to comment Share on other sites More sharing options...
gadjo Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 ce amp / ce distors ai ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tkh1105 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 (edited) Daca nu ai neaparata nevoie de alte efecte... Phai de asta am si pus intrebarea ptr ca...poate am nevoie si de alte efecte,modulatii,etc. Dar intamplarea face sa am 2 procesoare pentru chestii diferite si vroiam sa aflu pareri despre posibilitatea interconectarii lor,daca este "corect" sau nu, mai mult dpdv al compatibilitatii tehnice si al calitatii sunetului obtinut, tinand cont de modul de procesare a sunetului.Adica,"tehnic" vorbind (sau nu stiu cum s-o spun) care e diferenta ( pro si contra) intre conectarea a 2(sau mai multe ) stompbox pedals sau conectarea a 2 multiefecte,.... sau eventual un multiefect cu stompbox? Am inteles din raspunsul dat de FiveseveN ca un multiefect cu stombox conectat nu ar fi nici o problema daca esti atent la nivelul de intrare. Dar doua multiefecte se pot conecta doar pe baza acestui nivel de intrare sau mai sunt si alte "piedici"? Multumesc oricum pentru raspunsuri! PS: am vazut de exemplu ca daca folosesc ,in bypass, output-ul XLR(balanced) de la Zoom conectat la input-ul normal Boss sunetul este mai "fidel" ( adica este f fff aproape de sunetul obtinut la acelasi setari doar din Boss) ,in schimb daca folosesc output-ul normal de la Zoom conectat la Input-ul normal de la Boss sunetul primeste o distorsiune,un hirsh.. nu foarte mare dar mai prezent decat folosind cealalta conexiune.De aici oarecum ( si nu numai ) nedumerirea fatza de problemele care ar putea apare prin conectarea a 2 multiefecte. Edited June 1, 2010 by tkh1105 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gadjo Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 e o sg regula.. daca suna bine e corect ..(nu cred ca poti arde ceva doar conectand efecte unul dupa celalalt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tkh1105 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 (edited) e o sg regula.. daca suna bine e corect Multumesc de parere,dar daca ma multumeam doar cu acest criteriu nu puneam intrebarea ,mai ales ca e vorba de conectarea a 2 procesoare multiefect si nu doar 2 efecte. Edited June 1, 2010 by tkh1105 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gadjo Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Se pot intampla 2 chestii : 1. sa ai niste pierderi de calitate din conversiile analog - digital -analog - digital - analog facute cu circuite totusi de calitate medie sau indoielnica tinand cont ca unele profi costa cat niste procesoare cu totul 2. sa ai clipping deci distorsiuni nedorite daca semnalul devine prea puterinc intr-un anume punct, sau prea mult zgomot de fond daca amplifici prea mult un semnal slab. in rest e chestie de setari Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 (edited) Salut!Intrebare: De ce nu "prea" este indicat sa conectezi la un procesor de chitara cu un stompbox pedal ( indiferent din care... delay,reverb,egalizator,....etc) sau chiar un alt multiefect ? Nu este aceeasi chestie ca si cum ai conecta mai multe pedale stompbox? Am auzit parca ceva chestie legata de impedante diferite,dar... poate nu e din aceasta cauza.Intr-adevar nu prea am vazut pe la concerte,chitaristi care foloseau multiefecte sa mai fie conectate si alte "chestii" la ele.Dar nu am inteles de ce? Adica,ce se intampla daca de exemplu un anumit model de multiefect nu are incorporat toate delay-urile de care ai nevoie si vrei sa conectezi un stompbox dedicat pe delay. Am inteles ca nu prea merge ,sau mai bine zis nu prea e indicat.De ce? Conectezi ce vreai si unde vrei nu este nici o reteta ,Se poate orice si oricum. De unde ai "INTELES" asa ceva ? Nu mai asculta ineptiile prietenilor super experimentati . Daca nu ai neaparata nevoie de alte efecte, combinatia "chitara-distors BUN-amp BUN" e perfecta.Un EQ activ in pedala si niste reglaje de ton in amp cu care poti schimba radical tonul e mai mult decat destul. Adauga o chitara versatila si obtii orice vrei. Eu cant pe o Hora Iris Lux si respectand "reteta" de mai sus sunt mai mult decat multumit. In ce vrei sa schimbi tonul de chitara ,Eu credeam ca noi satia chitaristi dorim ton de chitara cat mai neschimbat . Toti se omoara sa folosesca statii scumpe pe tuburi , preamp pe tuburi care sa redea cat mai apropiat sunetul de chitara . Si acu vin unii care vor sa schimbe radical tonul de chitara in ton de clarinet sau fluier? Singurele chimbari radicale acceptate sunt distorsiunea fara IMD prea mare deci se foloseste TUB sau JFET , in rest nu mai e ton de chitara ptrcantat expresiv. Ce se doreste ar fi imbogatirea in continutul de armonice al tonului relativ sec dat de doza pe o scandura al chitarei electrice ,comprimaea dinamicii , realizarea unui efect ambiental cu reverb /ecou . Ptr muzica exeprimantala /electronica se folosesc eceste efecte la limitele extreme din dorinta de a crea un alt sunet .dar acest lucru restrange drastic modul de exprimare asa ca ramane doar la cateva piese o nutate apoi devine plictisitor daca se abuzeaza .Numai Efectele folosite ca si o alternativa nu fac muzica doar sunt interesanta pana la un moment dat . ca si "zgomot" ambiental de backing se foloseste distors cu IMD mare si cu filtru "scoop" in anumite genuri , dar e mai mult ritm decat cantat la chitara ,un fel de "braci" electric ultradistorsionat ce nu prea are nimic comun cu cantatul intra rla sectia ritmica . apropo de procesoare.. a observat cineva o latenta a procesorului fata de un circuit dedicat? (adica auzi cu o mica intarziere ce canti) Circuitul "dedicat' poate fi si el unul digital cu o "latenza" asa ca ai grije cum formulezi o intrebare. Latentza o obseri la "pitch" control si la "cabsim" din unele pedale /multiefect cu procesare digitala. Un procesor poate fi analogic sau digital . Pitch control este cam problematic sal faci analogic .Cele digitale daca nu au procesor suficient de rapid au intarziere ce se simti cand canti dar spectatorul /ascultatorul nu observa ptr el este OK ce aude. Edited June 1, 2010 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now