Guest Marius Brigean Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Salut! Am o problema, stiu modurile, dar nu stiu exact cum se aplica...ma poate care ajuta? de exemplu pe un riff ce are 2 note cum ar fi DO# si SI, ce moduri as putea pune? La fel si arpegiile? cum stiu exact care se potriveste cel mai bine?Ms anticipat!
karpi Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Salut! Am o problema, stiu modurile, dar nu stiu exact cum se aplica...ma poate care ajuta? de exemplu pe un riff ce are 2 note cum ar fi DO# si SI, ce moduri as putea pune? La fel si arpegiile? cum stiu exact care se potriveste cel mai bine?Ms anticipat! Da asta-i intrebarea . Experimental deoarece nu esti obisnuit cu ele doar le aplici mecanic si iese ceva interesant . Dupa centrul sonor al rifului , sau Do# sai Si , depinde ppe care construiesti . Eu zic ca prima data sa studiezi muzica deja compusa si apoi sa identifici modurile dupa ce esti familiarizat cu cat mai multe pieses in multe genuri in asa fel poti sa faci comparatie ca sa auzi ce se intampla. deci cel mai simplu inveti piese mecanic apoi intre timp le studiezi pe langa studiul teoretic. Exista si programe de exersat invatat .in acestea ai sute de piese, plus poti sa selectezi ptr o melodie cunoscuta sa se cante in alt stil si chiar poti sa schimbi la unele si modul ... http://freebyte.com/music_software/ Cauta aici trebuie sa fie program ptr asa ceva.
dgeekoo Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 (edited) Daca riful incepe cu Do# si presupunem ca este Do# minor, si Si este major, atunci esti in Modul Eolian (minor natural) sau Dorian (Dorian = minor cu trapta 6#). Ne-ar mai trebui aceasta a 6a treapta ca sa ne decidem. Daca este Do# major atunci este Do# Mixolidian (treapta a V-a din FA# Major, Mixolidian = major cu treapta 7b). Daca riful este doar in cvinte (nu stim daca do# este major sau minor - adica daca trapta 3 este mi# sau mi) poti improviza in oricare din aceste moduri. Un caz simpatic este atunci cand si Do# si Si sunt minore, si atunci putem spune ca avem de-a face cu modul Frigian foarte putin cunoscut si folosit in pop rock blues jazz. Triadele modurilor M=majorã, m=minorã, 0=micºoratã Mod______________ I IV V Doric_____________ m M m Frigic _____________ m m 0 Lidic______________ M 0 M Mixolidic___________ M M m Aeolic_____________ m m m Locric_____________ 0 m M Ionic______________ M M M Edited April 17, 2010 by dgeekoo
karpi Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 (edited) Daca riful incepe cu Do# si presupunem ca este Do# minor, si Si este major, atunci esti in Modul Eolian (minor natural) sau Dorian (Dorian = minor cu trapta 6#). Ne-ar mai trebui aceasta a 6a treapta ca sa ne decidem. Daca este Do# major atunci este Do# Mixolidian (treapta a V-a din FA# Major, Mixolidian = major cu treapta 7b). Daca riful este doar in cvinte (nu stim daca do# este major sau minor - adica daca trapta 3 este mi# sau mi) poti improviza in oricare din aceste moduri. Un caz simpatic este atunci cand si Do# si Si sunt minore, si atunci putem spune ca avem de-a face cu modul Frigian foarte putin cunoscut si folosit in pop rock blues jazz. Triadele modurilor M=majorã, m=minorã, 0=micºoratã Mod______________ I IV V Doric_____________ m M m Frigic_____________ m m 0 Lidic______________ M 0 M Mixolidic___________ M M m Aeolic_____________ m m m Locric_____________ 0 m M Ionic______________ M M M Omul a scris DOUA NOTE . Cred ca a scris clar .Dar se poate sa se fi referit la doua acorduri pe cele doua note ( totusi nu cred ). Se poate canta cam orice. Dar ca sa cante orice trebuie sa fie familiarizat cu acel orice . Exemple punctuale. " Lady In Black" de la cap la coada, " You Really Got Me " ( cu niste modulari), " Sweet Child in Time" , "Tobaco Road" , partial ultimele doua numai riful principal din partea intaia. Si probabil mai sunt exemple de super hit-uri , nu-mi amintesc acum . Se asculta aceste piese ptr un model si vezi ce note canta /au cantat altii inaintea lui pe rifuri celebre pe doua note. In cea ce priveste cele doua acorduri minore . De unde ai luat ce si unde se canta in pop/rock/jazz/blues ?????? Mai asculta odata atent . . De ex daca luam ca centru muzica pe Sim si facem o miscare armonica in Do#m ,acesta poate "suplini" subdominanta si suna super ptr jazz , jazzrock,blues ,progrock etc....,iar cu Bm7 C#m7 se largeste si mai mult efectul de substituire . De altfel in " Sim" , Do#m este acordul de pe prima treapta in urcare din gama . Ia vezi cum ma joc exact cu Bm/ C#m ( iaca asa s-a nimerit ) Edited April 18, 2010 by karpi
Guest Marius Brigean Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Multumesc mult! din replyuri nu sunt de acord cu o afirmatie... modul Frigian foarte putin cunoscut si folosit in pop rock blues jazz.Frigianul dorminant este modul meu preferat;)) imi place cum suna...dar m-ati ajutat foarte mult! MS!
Guest Marius Brigean Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 ))))))))))))))))))))))) scuze!!! DOMINANT!!!!!!!!!)))))))))))))))))))))) =))))))))) ai de capu meu! cica dorminant Frigian DOMINANT!!
dgeekoo Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 (edited) Multumesc mult! din replyuri nu sunt de acord cu o afirmatie...Frigianul dorminant este modul meu preferat;)) imi place cum suna...dar m-ati ajutat foarte mult! MS! Frigian dominant este cu totul altceva este un Frigian cu treapta a treia ridicata adica este un mod de treapta a5 a pentru minor armonic avand drept caracteristica principala o secunda marita intre treptele 2 si trei (6 si sapte la minor armonic). Fiind un mod de treapta 5 este numit dominant dar.... Frigianul normal care incepe cu un semiton (1-2) si o terta mica (1-3) este modul de treapta 3 pentru gama majora naturala si este chiar foarte putin folosit. Incearca sa iti fixezi tonica pe nota Do# si sa faci secventa armonica Do# minor Si minor si iti va suna cel putin straniu. De asemenea incearca sa improvizezi peste aceasta secventa (pe care o inregistrezi) in modul frigian; un exercitiu interesant este sa incerci sa construiesti o pentatonica peste modul frigian. @Karpi am pornit de la 2 note do# si si, si am acoperit toate cazurile posibile. Lipseste ceva? Edited April 18, 2010 by dgeekoo
dgeekoo Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Omul a scris DOUA NOTE . Cred ca a scris clar .Dar se poate sa se fi referit la doua acorduri pe cele doua note ( totusi nu cred ).Se poate canta cam orice. Dar ca sa cante orice trebuie sa fie familiarizat cu acel orice . Exemple punctuale. " Lady In Black" de la cap la coada, " You Really Got Me " ( cu niste modulari), " Sweet Child in Time" , "Tobaco Road" , partial ultimele doua numai riful principal din partea intaia. Si probabil mai sunt exemple de super hit-uri , nu-mi amintesc acum . Se asculta aceste piese ptr un model si vezi ce note canta /au cantat altii inaintea lui pe rifuri celebre pe doua note. In cea ce priveste cele doua acorduri minore . De unde ai luat ce si unde se canta in pop/rock/jazz/blues ?????? Mai asculta odata atent . . De ex daca luam ca centru muzica pe Sim si facem o miscare armonica in Do#m ,acesta poate "suplini" subdominanta si suna super ptr jazz , jazzrock,blues ,progrock etc....,iar cu Bm7 C#m7 se largeste si mai mult efectul de substituire . De altfel in " Sim" , Do#m este acordul de pe prima treapta in urcare din gama . Ia vezi cum ma joc exact cu Bm/ C#m ( iaca asa s-a nimerit ) Dar tu de unde ai luat Karpi ca acolo ai avea vreo lgatura cu Frigian. Pe clipul respectiv te plimbi fara gres si fara sa schimbi vreun pic gama pe Mi Mixolidian (Mi Fa# Sol# La Si Do# Re Mi). Este normal ca in acest mod (treapta a5 a pentru La Major nnatural) sa existe ca si secventa armonica triadele pentru Si si Do# care sunt Si minor si Do# minor. Dar asta nu inseamna ca esti cumva in Do# frigian niciodata. Hai sa analizam si exemplele: 1.Tobacco Road - blues clasic I IV V cu un rif care ar aduce cu Si Do# (de fapt este Fa Sol) dar pe care se improvizeaza pe pentatonic blues 2. Sweet Child In Time - este in La minor si secventa este Sol - Lam (deci nu La Sol cum a cerut omul) Se improvizeaza peste La minor natural pentatonic sau nu fara probleme (asa cum si face richi) insa nu este nimmic modal acolo. 3. Lady in Black - la fel (numai ca secventa este inversa La minor Sol) 4. You Really Got Me - aici m-ai pierdut - o alta piesa blues rock fara legatura cu modurile Acum sa mergem in continuare cu cele doua minore : daca luam "ca centru muzical" adica tonica (cum s-ar spune) Si si suntem in gamma Si minor nici o problema triada pentru treapta a doua este do# minor. Cazul la care m-am referit este daca luam ca tonica (centru muzical - cum spui matale) Do# (ca asa s-a prezentat formularea omului Do# si Si) si incercam secventa Do# minor Si minor (iar piesa sa se termine pe nota Do# si acordul Do# minor)... atunci dam iremedialbil in modul frigian (frigic) cae pentru urechile noastre de europeni suna destul de "bizar". Incerc sa fac un exemplu. Frigian.mp3 Mai departe las pe Karpi sa ne explice un alt mod greu de utilizat si anume Locrian (treapta 7) care incepe cu un semiton, o terta mica si o cvinta micsorata. Bafta.
dgeekoo Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 2. Sweet Child In Time - este in La minor si secventa este Sol - Lam (deci nu La Sol cum a cerut omul) Se improvizeaza peste La minor natural pentatonic sau nu fara probleme (asa cum si face richi) insa nu este nimmic modal acolo. Completez si precizez (in caz ca observa cineva) ca tema de orga este pe alocuri in La minor armonic, dar armonia merge fara abateri pe triadele lui La minor (eolian).
karpi Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 (edited) Dar tu de unde ai luat Karpi ca acolo ai avea vreo lgatura cu Frigian.Pe clipul respectiv te plimbi fara gres si fara sa schimbi vreun pic gama pe Mi Mixolidian (Mi Fa# Sol# La Si Do# Re Mi). Este normal ca in acest mod (treapta a5 a pentru La Major nnatural) sa existe ca si secventa armonica triadele pentru Si si Do# care sunt Si minor si Do# minor. Dar asta nu inseamna ca esti cumva in Do# frigian niciodata. Hai sa analizam si exemplele: 1.Tobacco Road - blues clasic I IV V cu un rif care ar aduce cu Si Do# (de fapt este Fa Sol) dar pe care se improvizeaza pe pentatonic blues 2. Sweet Child In Time - este in La minor si secventa este Sol - Lam (deci nu La Sol cum a cerut omul) Se improvizeaza peste La minor natural pentatonic sau nu fara probleme (asa cum si face richi) insa nu este nimmic modal acolo. 3. Lady in Black - la fel (numai ca secventa este inversa La minor Sol) 4. You Really Got Me - aici m-ai pierdut - o alta piesa blues rock fara legatura cu modurile Acum sa mergem in continuare cu cele doua minore : daca luam "ca centru muzical" adica tonica (cum s-ar spune) Si si suntem in gamma Si minor nici o problema triada pentru treapta a doua este do# minor. Cazul la care m-am referit este daca luam ca tonica (centru muzical - cum spui matale) Do# (ca asa s-a prezentat formularea omului Do# si Si) si incercam secventa Do# minor Si minor (iar piesa sa se termine pe nota Do# si acordul Do# minor)... atunci dam iremedialbil in modul frigian (frigic) cae pentru urechile noastre de europeni suna destul de "bizar". Incerc sa fac un exemplu. Frigian.mp3 Mai departe las pe Karpi sa ne explice un alt mod greu de utilizat si anume Locrian (treapta 7) care incepe cu un semiton, o terta mica si o cvinta micsorata. Bafta. Era vorba de dupa cum ai spus tu ca doua acorduri reprezinta un mod ,eu zic ca-i putin. Sim Do#m cu E si D deja se poate hotara cam pe unde ne invartim .Nu am spus ca-i frigian ci ca cele doua acorduri asa singurele nu caracterizeaza un mod. Tu ai spus ca doar din doua acorduri e un mod ...si ca daca reprezinta un mod aceste doua acorduri minore la intervalul de un ton ar fi frigian si deci dupa tine succesiunea acestor doua (sau alte doua la acelasi interval ) acorduri minore nu se "folosesc in Jazz,Blues,Rock ..etc ...eu zic ca-i gresit .Iar daca tu spui ca gama de blues nu-i mod... Lasa-te de identificat modurile nu prea are nici un rost daca nu le simti si stii/poti sa canti este zero. Dacaai fi din timisoara ti-as da niste \dvd cu ore despre moduri cu exemplificari si tot ce vrei .Dar nu are sens sa pierzi vremea ca nu o sa poti canta pana la urma nimic o sa poti discuta la bere la nesvarsit fara nici un rost.Asta am vazut eu pana acum si nu cred ca se va schimba ceva. Edited April 18, 2010 by karpi
dgeekoo Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 (edited) Era vorba de dupa cum ai spus tu ca doua acorduri reprezinta un mod ,eu zic ca-i putin. Sim Do#m cu E si D deja se poate hotara cam pe unde ne invartim .Nu am spus ca-i frigian ci ca cele doua acorduri asa singurele nu caracterizeaza un mod. Tu ai spus ca doar din doua acorduri e un mod ...si ca daca reprezinta un mod aceste doua acorduri minore la intervalul de un ton ar fi frigian si deci dupa tine succesiunea acestor doua (sau alte doua la acelasi interval ) acorduri minore nu se "folosesc in Jazz,Blues,Rock ..etc ...eu zic ca-i gresit .Iar daca tu spui ca gama de blues nu-i mod... Lasa-te de identificat modurile nu prea are nici un rost daca nu le simti si stii/poti sa canti este zero. Dacaai fi din timisoara ti-as da niste \dvd cu ore despre moduri cu exemplificari si tot ce vrei .Dar nu are sens sa pierzi vremea ca nu o sa poti canta pana la urma nimic o sa poti discuta la bere la nesvarsit fara nici un rost.Asta am vazut eu pana acum si nu cred ca se va schimba ceva. Din 2 acorduri poate nu, dar din doua acorduri si o tonica precis da. (asculta exemplul) Nu-i nevoie de DVD-uri, mai ales daca spui ca nu intelegi nimoc din ele, insa apreciez totdeauna pe cineva care canta dupa simt si nu dupa teorie care este buna si macar pentru o discutie la bere cum spui. Am observat (de fapt mai demult) ca matale nenea Karpi nu mai ai rabdare sa citesti forumul atunci cand pui un post. Citesti pe diagonala si te grabesti cu raspunsul, de multe ori in afara de subiect. Copilul a intrebat ceva la obiect (scuze daca nu-i copil), si i-am raspuns. Iar asta cu "nu se folosesc acorduri minore in jazz blues rock" nu imi apartine. Afirmatia mea este urmatoarea: (scriu mai mare) Modul Frigian este foarte rar intalnit (foarte putin folosit) in muzica pop-rock blues si jazz Daca ti se pare ca am zis ca doua "acorduri" minore nu se folosesc in jazz este numai datorita celor pe care le-am afirmat mai devreme. Nu mai ai rabdare sa citesti. Acum sa nu te superi pentru observatii si te asigur ca ai tot -ul meu. Ne-ai lasat fara explicatii si exemple totusi pentru Locrian. Ca sa reintram in topic. Edited April 18, 2010 by dgeekoo
CiocanelBloodyCIocanel Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 (edited) ))))))))))))))))))))))) scuze!!! DOMINANT!!!!!!!!!)))))))))))))))))))))) =))))))))) ai de capu meu! cica Frigian DOMINANT!! salut. scuze catre karpi si dgeeko, n-am apucat sa citesc ce-au scris ei pe-acolo, decat asa in mare... n-am inteles prea bine. asa ca poate s-a mai zis... poti sa canti ce vrei tu... daca-ti place phrygian dominant, peste C# si B (power chords) [de fapt, aplici lickuri peste B - peste C# mai bine canti altceva...) poti canta Ab Phrygian Dominant, sau Gb romanian... (sunt acelasi lucru) Edited April 18, 2010 by CiocanelBloodyCIocanel
karpi Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Din 2 acorduri poate nu, dar din doua acorduri si o tonica precis da.(asculta exemplul) Nu-i nevoie de DVD-uri, mai ales daca spui ca nu intelegi nimoc din ele, insa apreciez totdeauna pe cineva care canta dupa simt si nu dupa teorie care este buna si macar pentru o discutie la bere cum spui. Am observat (de fapt mai demult) ca matale nenea Karpi nu mai ai rabdare sa citesti forumul atunci cand pui un post. Citesti pe diagonala si te grabesti cu raspunsul, de multe ori in afara de subiect. Copilul a intrebat ceva la obiect (scuze daca nu-i copil), si i-am raspuns. Iar asta cu "nu se folosesc acorduri minore in jazz blues rock" nu imi apartine. Afirmatia mea este urmatoarea: (scriu mai mare) Modul Frigian este foarte rar intalnit (foarte putin folosit) in muzica pop-rock blues si jazz Daca ti se pare ca am zis ca doua "acorduri" minore nu se folosesc in jazz este numai datorita celor pe care le-am afirmat mai devreme. Nu mai ai rabdare sa citesti. Acum sa nu te superi pentru observatii si te asigur ca ai tot -ul meu. Ne-ai lasat fara explicatii si exemple totusi pentru Locrian. Ca sa reintram in topic. Iar eu am spus ca la fel acele doua acorduri minore din presupunerea ta pot fi si din "aeolian " . Secventa/rif de doua acorduri minore la interval de scunda se canta in draci mai ales in jazul dar si in bluesul mai "orasenesc".In plus de asta Jazzul este practic ( cu toate ca uni considera altfel ) un gen muzical experimental.Free jaz , dodecafonie , si jazzul modal nu sa nascut astazi . Iar daca este muzica improvizativa /inovatoare /experimentala folosesc muzicieni absolut orice . Chitaristi de progrock/jazzrock de obicei canta polimodal ca sa faca o modulatie si sa iasa din monotonie . Toata moda actuala cu jazul modal ce a transpirat si in jazrock so progrock este ceva pur experimental si destul de mecanic aplicat . Vezi cum fac unii game prin combinatii/permutatii doar asa ca sa faca ceva nou /experimental. Nu stiu tu cati ani ai dar cred ca erai cam tanar cand m-am apucat eu sa vad ce-i si cum e cu cantatul modal ,apoi am vazut ca nu e nici o sansa sa ajungi sa insusesti si sa traiesti sa zicem muzica din India sau chiar din vecini mai apropiati arabi, bulgari, dar nici din tara in cazul folclorului nu poti sa te faci una cu "feeling"-ul din alta zona mai indepartata . Asa ca tot ce am face noi este un fel de reteta executata combinata mecanic doar ca sa sune altfel ,poate inventam noi ceva nou (???) Asa ca eu m-am lasat de modurile "neobisnuite" caci nu are nici un rost .Cine este curios sa le studieze in muzica popoarelor poate sa faca o harta a lumi unde ce si cum...si scoate un tratat apoi daca a ajuns profesor vinde cartea la studentii sai . Alta problema este ca nimanui nu-i trebuie ceva necunoscut deci este doar un fel de hobbi ,sau la uni completarea lipsei de inspiratie.Lucru util ptr un compozitor ce face ilustratii muzicale backgound music cinematic music ,ambiental si de astea .In acest fel rezolvi sa nu semene muzica ta cu toate si sa aiba ceva "exotic".( asa stil decor de "Hollywood") Toata lumea canta in moduri problema este sa canti in moduri acceptate de public . Sunt aproape 100% convins ca nici greci din difertele zone dupa care au primit respectivele moduri grecesti denumirea nu pot sa cante in modul celeilalte zone . Sa nu uitam de ritm care si el este specific nu numai modul si cred ca este la fel de important in modurile espective daca vrem sa reproducem o anumita muzica dintr-o zona geografica.Altfel iese muzica "chinezeasca" stil hollywood exact cum sun cand ne jucam doar pe clapele negre de la pian . Am mai spus de cateva ori cat ii invidiez pe cei care sunt in stare sa compuna piesa dupa piesa in Ionian fara sa aiba nevoie de multe "tertipuri" de chestii exotice neobisnuite si totusi muzica lor este super.Am piedrut cateva npti bune cu studiatul si compusul in major si e cam spinoasa treaba.Pai daca majoritatea muzicantilor nu simt gama de baza ..ce sa spunem de tot felul de moduri ? Poate daca tu studiezi si i-ti gasesti o cale pe care sa o dezvolti si cu care devii recunoscut ar fi OK cine stie cat timp trebuie ptr asa ceva ,dar este adevarat ca trebuie inceput cumva ca sa ajungi undeva .
CiocanelBloodyCIocanel Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Nu vad ce-i cu inversunarea asta impotriva gamelor "exotice". Culmea, pornita de la oameni din Romania... o tara nu tocmai occidentala... In primul rand nu-i nimic nimic ciudat, "bizar" cu modul frigic - mai ales "pentru europeni". Este folosit in flamenco non-stop(phrygian dominant = spanish phrygian), in jazz non-stop (de la Di Meola si Django la Coltrane si Miles), si in progresiv si in pop-ul latin, si in metale grele si mai putin grele. Ca ati ramas blocati la robben ford si john mayer asta e treaba voastra... e greu sa inghiti moduri mai ciudate, nu e pentru toata lumea... e vorba de gust... eu il dau oricand pe robben ford si clapton cu ionianul lor pe marty friedman (dar stai putin ca si el foloseste ionianul... doar ca altfel) cat despre "moduri acceptate de public": Tool folosesc la greu frigian, frigian dominant, indian si altele... Si nu duc lipsa de fani, nici nu raman cu albumele pe masa, si mai nimeresc si "feelingul". de Marty Friedman nici nu mai zic... eu nu am inteles niciodata de ce ar folosi cineva locrianul sau superlocrianul... suna ca dracu... mai bine scot acordurile alea care mi le cer din progresie... dar asta e pentru ca nu ascult prea multe chestii de genu...
karpi Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 (edited) Nu vad ce-i cu inversunarea asta impotriva gamelor "exotice". Culmea, pornita de la oameni din Romania... o tara nu tocmai occidentala... In primul rand nu-i nimic nimic ciudat, "bizar" cu modul frigic - mai ales "pentru europeni". Este folosit in flamenco non-stop(phrygian dominant = spanish phrygian), in jazz non-stop (de la Di Meola si Django la Coltrane si Miles), si in progresiv si in pop-ul latin, si in metale grele si mai putin grele. Ca ati ramas blocati la robben ford si john mayer asta e treaba voastra... e greu sa inghiti moduri mai ciudate, nu e pentru toata lumea... e vorba de gust... eu il dau oricand pe robben ford si clapton cu ionianul lor pe marty friedman (dar stai putin ca si el foloseste ionianul... doar ca altfel) cat despre "moduri acceptate de public": Tool folosesc la greu frigian, frigian dominant, indian si altele... Si nu duc lipsa de fani, nici nu raman cu albumele pe masa, si mai nimeresc si "feelingul". de Marty Friedman nici nu mai zic... eu nu am inteles niciodata de ce ar folosi cineva locrianul sau superlocrianul... suna ca dracu... mai bine scot acordurile alea care mi le cer din progresie... dar asta e pentru ca nu ascult prea multe chestii de genu... Cred ca cel mai multimodal canta manelistii si le iese treaba , cam la fel se intampla si in alte zone muzicale doar ca un pic mai voalat. Iata Metalica cu exemplu de locrian (sursa "wiki" unde am apelat sa vad de unde a tras colegul nostru concluziile ce nu se foloseste in ROCK ...nu scrie de Jazz .... aici se da exemplu cu Metalica dar mai sunt sute de trupe ce canta tot felul de ciudatenii ca sa creeza o anumita atmosfera.. ) Edited April 19, 2010 by karpi
dgeekoo Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 (edited) Cred ca cel mai multimodal canta manelistii si le iese treaba , cam la fel se intampla si in alte zone muzicale doar ca un pic mai voalat. Iata Metalica cu exemplu de locrian (sursa "wiki" unde am apelat sa vad de unde a tras colegul nostru concluziile ce nu se foloseste in ROCK ...nu scrie de Jazz .... aici se da exemplu cu Metalica dar mai sunt sute de trupe ce canta tot felul de ciudatenii ca sa creeza o anumita atmosfera.. ) Muersi Karpi nu stiam de wiki daca nu aflam de la matale. Dar tot n-am gasit exemplul cu metalica... In care locrian este piesa? In music: Locrian mode, a musical mode or diatonic scale Major locrian scale, the scale obtained by sharpening the second and third degrees of the locrian mode Locrian sharp 2 or Half diminished scale, a musical scale commonly used in jazz and some rock... Si cu asta mi-am terminat interventiile ma duc sa citesc Wiki si sa socotesc cati ani aveam cand am studiat modurile acum 40 de ani. Edited April 19, 2010 by dgeekoo
karpi Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 (edited) Muersi Karpi nu stiam de wiki daca nu aflam de la matale. Dar tot n-am gasit exemplul cu metalica...In care locrian este piesa? In music: Locrian mode, a musical mode or diatonic scale Major locrian scale, the scale obtained by sharpening the second and third degrees of the locrian mode Locrian sharp 2 or Half diminished scale, a musical scale commonly used in jazz and some rock http://en.wikipedia.org/wiki/Locrian_mode http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_modes ".....While remaining relatively uncommon in modern (Western) popular music, the darker tones implied by the flattened 2nd and/or 5th degrees of (respectively) the Phrygian and Locrian modes are evident in diatonic chord progressions and melodies of many guitar-oriented rock bands, especially in the late 1980s and early 1990s, as evidenced on albums such as Metallica's "Ride the Lightning" and "Master of Puppets", among others...." Edited April 19, 2010 by karpi
dgeekoo Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Locrian_modehttp://en.wikipedia.org/wiki/Musical_modes ".....While remaining relatively uncommon in modern (Western) popular music, the darker tones implied by the flattened 2nd and/or 5th degrees of (respectively) the Phrygian and Locrian modes are evident in diatonic chord progressions and melodies of many guitar-oriented rock bands, especially in the late 1980s and early 1990s, as evidenced on albums such as Metallica's "Ride the Lightning" and "Master of Puppets", among others...." In sfarsit sper ca ai si citit ce-ai citat: "While remaining relatively uncommon in modern (Western) popular music..." Si sa ma ierti dar poate pe album o fi ceva dar piesa Mater of Puppets (pe care ne-ai dat-o exemplu de pe youtube) nu prea este in locrian...
CiocanelBloodyCIocanel Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Wikipedia
karpi Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 In sfarsit sper ca ai si citit ce-ai citat: "While remaining relatively uncommon in modern (Western) popular music..." Si sa ma ierti dar poate pe album o fi ceva dar piesa Mater of Puppets (pe care ne-ai dat-o exemplu de pe youtube) nu prea este in locrian... Da draga , POP music este muzica comerciala de larg consum , noi vorbim de Jazz,Rock,Blues, Indie ,experimental in care se sexplica ca se foloseste . Doar n-ai vrea intervale dubioase in muzica usoara .Ce tare ar fi sa cante tot felu de intervale ciudate fetele in parc pe post de slagar . "Dragostea din tei" in Locrian ca sa se sperie copiii?
karpi Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 (edited) http://en.wikipedia.org/wiki/Popular_music Cu asta incepe articolul: "...Popular music belongs to any of a number of musical genres "having wide appeal"[1], and stands in contrast to art music,[2][3] and traditional music which was disseminated orally.[3][4] Although popular music sometimes is known as "pop music", the "two terms are not interchangeable. Popular music is a generic term for music of all ages that appeals to popular tastes" [5]; on the other hand, pop music usually refers to a specific musical genre..." Iar alt articol : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_popular_music_genres "List of popular music genres" mai amanuntita dar cu mentiunea ca nu toate sunt "populare" toate le-a pus intr-o oala.Cred ca nu-i normal . De fapt aceasta lista este o lista de genuri muzicale care au fost pe piata intr-o anumita perioada" significant commercial impact. De exemplu cum de si muzica experimentala care a aparut in 1000 exemplare pe care autorul le-a facut cadou prietenilor este trecuta in aceasta lista de "market".Deci este gresita lista ca sa nu spun altfel. Lipsesc din lista "Manelele" , muzica cea mai populara de la noi . Lista este "all music" si nu "popular music" Cum sa fie muzica de mare popularitate ce bate tot !!Cele mai mari vanzari ,manelisti mor..acestea de mai de jos vce le-am selectat din mers... Zouk ,Psychobilly,Paisley Underground,Modal jazz,Free jazz,progrock, Experimental music, Minimalist music, Lo-fi,Dark ambient etc .......si nu mai selectez ca m-am plictisit ...nu au nimic comun cu muzica comerciala ( popular music .= aprox. ..muzica comerciala ) Dai click pe "numele genului " si te duce la o noua pagina ptr alt articol amanuntit . Cu toate ca sunt unele greseli sunt articole excelente . Iata si unele explicatii ptr colegul nostru cu cele doua note.. http://en.wikipedia.org/wiki/Modal_jazz Edited April 20, 2010 by karpi
DemonHunter Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 deci, fara sa se intre in alte chestii; imi poate spune din nou si mie cineva daca am o succesiune de acorduri.. sa zicem F#m RE LA MI - sunt in gama LA major - de unde stiu ce mod pot folosi? si o alta intrebare, daca se schimba succesiunea acordurilor trebuie sa folosesc alt mod? va rog explicati-mi cat se poate de simplu. Multumesc.
onrewind Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 cel mai simplu peste fa#m canti fa# aeolian, peste Re canti re lidian, peste La, la ionian si peste Mi, mi mixolidian sau.. descompui acordurile: fa#m: fa# la do# Re: re fa# la La: la do# mi Mi: mi sol# si si din notele componente iti construiesti un mod al tau, avand grija la frazare sa eviti intervalele care suna disonant gen secunda/nona mica. de exemplu: mi fa# sol# la do#
dgeekoo Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 deci, fara sa se intre in alte chestii; imi poate spune din nou si mie cineva daca am o succesiune de acorduri.. sa zicem F#m RE LA MI - sunt in gama LA major - de unde stiu ce mod pot folosi? si o alta intrebare, daca se schimba succesiunea acordurilor trebuie sa folosesc alt mod? va rog explicati-mi cat se poate de simplu. Multumesc. La secventa de acorduri respectiva te afli in tonalitatea F#minor sau eventual in relativa majora LA major. Improvizeaza fara probleme in gama Fa#m (F# eolian) sau in F#m pentatonic, sau in La major sau La major pentatonic. Important este si cu ce acord se termina piesa... In principiu notele de pe scala lui Fa#minor (sau F# eolian daca vrei sa-i spui asa) iti sunt suficiente pentru improvizatie. Nu se schimba nimic daca se schimba succesiunea accordurilor. Trebuie sa fiii insa atent la stopuri (notele mai lungi) sa se potriveasca cu armonia. Ca exemplu cauta piesa AISHA ... exista acolo ceva ton de strat si impro (parca)...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now