www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

10 SAU 12 TOLI CA DIF DE COMBO?  

30 members have voted

  1. 1. 10 SAU 12 TOLI CA DIF DE COMBO?

    • 10 TOLI
      1
    • 12 TOLI
      29


Recommended Posts

Guest Johnny I
Posted

io am un dif de 12 si este mult mai bun pt repetitzii, ca nu vibreaza aiurea la volume mari

Posted

Bre, depinde pen'ce dreaq iti iei combo-ul ala.

Ca daca il iei pentru acasa cre'ca si 10'' poate fi suficient.

Sunetul (mai bine zis tonul) difera printre altele, in functie de volum si suprafata portanta. La volume mici, si ala de 10 e OK.

Cre ca spun prostii ... :)

Guest Johnny I
Posted

Bre, depinde pen'ce dreaq iti iei combo-ul ala.

Ca daca il iei pentru acasa cre'ca si 10'' poate fi suficient.

Sunetul (mai bine zis tonul) difera printre altele, in functie de volum si suprafata portanta. La volume mici, si ala de 10 e OK.

Cre ca spun prostii ... :)

 

 

deci... cu ce ai votat?

Posted

Bre, depinde pen'ce dreaq iti iei combo-ul ala.

Ca daca il iei pentru acasa cre'ca si 10'' poate fi suficient.

Sunetul (mai bine zis tonul) difera printre altele, in functie de volum si suprafata portanta. La volume mici, si ala de 10 e OK.

Cre ca spun prostii ... :)

makex, esti un tip supersimpatic :( , pe bune. din experienta, prefer dif-urile de 12", dar la dif-uri, cu cat sunt mai multe cu atat e mai bine, asa numita expandare fiind importanta si aici intervine ce ai spus tu. insa frecventele joase necesita dimensiuni mai mari ale suprafetei. odata cu cresterea dimensiunilor suprafetei scade insa viteza de reactie si atunci se merge pe optimizarea raspunsului. anumite firme celebre, cum ar fi celestion, au un raspuns optim pt. chitara la 12" d.p.d.v. al frecventelor, la fender mai demult era 10". asa ca un exemplu, unul dintre celebrele amplificatoare de bas, ampeg-ul SVT head, de 300w, era recomandat ca ar fi avut peformante maxime cu doua boxe folosite simultan: una cu 2x15" si cealalta de 8x10" si chiar asa era, nimic nu suna mai bine pe bas ca aceasta combinatie (regretatul John Entwhistle a folosit-o ca, de altfel, si alti basisti celebri). pentru chitara, ce sa zic, boxa marshall de 4x12" este celebra dar si fender-ul bassman combo de 4x10", ca si fenderul quad reverb combo de 4x10" sau fenderul super reverb combo de 6x10". la vox AC30 combo tot 2x12", la roland JC120 combo tot 2x12" (desi exista si varianta de 4x10" care nu suna, insa, atat de bine). cu un singur difuzor, pentru chitara, vad ca toti se opresc la 12", dar pt. scopuri scolare se ajunge si la 10" si la 8" si chiar mai mici, asa ca... :)

 

 

 

 

 

makex, esti un tip supersimpatic B) , pe bune. din experienta, prefer dif-urile de 12", dar la dif-uri, cu cat sunt mai multe cu atat e mai bine, asa numita expandare fiind importanta si aici intervine ce ai spus tu. insa frecventele joase necesita dimensiuni mai mari ale suprafetei. odata cu cresterea dimensiunilor suprafetei scade insa viteza de reactie si atunci se merge pe optimizarea raspunsului. anumite firme celebre, cum ar fi celestion, au un raspuns optim pt. chitara la 12" d.p.d.v. al frecventelor, la fender mai demult era 10". asa ca un exemplu, unul dintre celebrele amplificatoare de bas, ampeg-ul SVT head, de 300w, era recomandat ca ar fi avut peformante maxime cu doua boxe folosite simultan: una cu 2x15" si cealalta de 8x10" si chiar asa era, nimic nu suna mai bine pe bas ca aceasta combinatie (regretatul John Entwhistle a folosit-o ca, de altfel, si alti basisti celebri). pentru chitara, ce sa zic, boxa marshall de 4x12" este celebra dar si fender-ul bassman combo de 4x10", ca si fenderul quad reverb combo de 4x10" sau fenderul super reverb combo de 6x10". la vox AC30 combo tot 2x12", la roland JC120 combo tot 2x12" (desi exista si varianta de 4x10" care nu suna, insa, atat de bine). cu un singur difuzor, pentru chitara, vad ca toti se opresc la 12", dar pt. scopuri scolare se ajunge si la 10" si la 8" si chiar mai mici, asa ca... :)

*malex, sorry!

Guest p_aciulea
Posted

eu am avut cab de 4x10" si suna de rupea, insa am cantat si pe 12" si suna mult mai bine :)

 

o sa merg pe 2x12 intr-un viitor relativ apropiat

Guest p_aciulea
Posted

frate, nu stiu cum sa iti explic, dar cabul ala 4x10 pe care il aveam eu, suna de manca pamantul, chiar si cu difurile alea QSL, care nu sunt cine stie ce

Posted

Sunt de acord cu malex ...intrebarea nu este exacta , nu ca eu as pune intrebari mai exacte dar asa e omul crede ca toti stiu despre ce este vorba .Dar nu stiu ptr. ca sunt mai multe tipuri de combo.

Fender cu 10" x4 , cu 10"x6 ...cu de astea am cantat , si sunau de nu-i adevarat si erau de Bass si de Orga ...le-am avut imprumut ptr niste spectacole de la un prieten organist.

Fender micutz cu un dif 10" suna bine ptr inregistrari ,sau trupa de country .Un combo HH cu 10" super scula.

Dar tot pe Fender combo cu 3 x 10" ( parca) tip mai nou era sa blochez difurile ( sau sa se "rupa" ) cand am facut un " bomb dive" numai cu "fortzaj de etaj final si difuzor, altfel suna bine dar nu ptr rock . ptr country si muzica usoara ( rythm).

Cu 12" ai randamentul ceva mai mare la basi , dar este mai lenes diful decat cel de 10" .Si ati trebuie putere mai mare ca sa scoti "timbrul" de "blues" de exemplu .

Oricum daca e combo e Fender twinreverb . dar au mai aparut intre timp scule ce nu prea au ajuns pe la noi.

Eu nu am momenten nici un combo , are colegul meu "Rockman" cu 12" ( firma ??)diful e bun statia nu-mi place. degeaba e pe tuburi.

Urmeaza sa-mi construiesc un combo pe tuburi cu un dif de 15" , asta ar trebui sa fie OK ptru tonuri din prucesoare la volum mai mic si la volum mai mare cu fortaj de final ptr blues.

Am boxe mari cu 12" x 4 si 10" x 4 si dracu le cara la cluburi , nu are nici un sens .

 

Trebuie sa ai combinatie intre ele ptru a face fata pe scena la mai multe genuri de muzica si de interpretare.

Sau mai simplu , am vazut statie cu doua difuri de 8" , si puterea de 200W , DAR cele doua difuri erau numai ptr repetitie ( probabil are o limitare ca sa nu arzi difurile de control) si in concert se cupleaza o boxa de 200 sau 300W . Si tot asa si la Peavey , are prietenu meu vre-o 4 tipuri si cu 10" si cu 12" si suna cam la fel , la toate se poate cupla boxe suplimentara , din care vrei , si suna foarte bine ptr orice gen de muzica.

...asa ca eu sunt ptr amandoua diametre si 10" si 12" si la combo si la altele.

Posted

cum am nevoie de un ton cu suficient punch in frec. joase prefer "oala" de 12 inci. totusi un cabinet bun 4x10" parca suna un pic mai bine. daca insa e vorba strict de un singur difuzor, atunci sa fie de 12". c l a r !!!

PS: chiar sunt curios cum o sa sune crate-ul gt212. ala e 2x12".

  • 2 months later...
Posted

chiar sunt curios ce dreaq diferenta simtzitzi voi intre un 10'' si un 12'' pe un combo cand cantati la 5-6W acasa.

asta e singura curiozitate - deci nu vorbesc de repetitie sau cantare in vreun club.

bafta

 

Daca ai citi atent cele discutate , am scris undeva despre tonul statiei de chitara.

 

Chit+doza+cablu+impedanta de intrare + EQ+etaj final pe tuburi +traf de iesire +DIFUZOR+ boxa.( boxa deschisa pe post de filtru acustic trece banda)

Difuzorul trebuie sa aiba un randament " optim" un "curent dumping " optim SI o compresie de putere

anume ( cu o caracteristica de comprimare convenabila cantatului la chitara) , pe langa acestea

trebuie sa ajungi la "overdrive "-ul difuzorului ca sa ai aceasta comprimare , la volum mic nu ai.

 

Deci dif nmai " mic" ajunge mai repede ( la un wataj mai mic) la un fel de saturatie , limitare de putere , compresie de putere sau cum vrei sa-o chemi.

 

Pe de alta parte difuzorul bine fortat DIVIZEAZA unele frecvente producand subarmonice pare ,si mai produce si intermodulatii , cu cat este mai "mare " in Wattaj si mai robust in constructie cu atat intervin aceste efecte mai "tarziu" la un Wattaj mult mai mare.

 

Apropo de boxe de chitara , majoritatea combo-urilor au boxe deschise , asa cursa difuzorului devine mai mare la joase si se produc subarmonice si distorsiun in membrana mei " repede" ( la vattaj mai mic)

 

Acest lucru al simt instrumentisti cand canta pe o scula si se orienteaza dupe " experianta" traita spre scula cu care pot sa cante mai lejer mai bine si care suna mai bine.

Guest leo2pop
Posted

karpi - te invidiez si te felicit pentru rabdarea pe care o ai in explicarea cu lux de amanunte a fenomenului tehnic "chitaristic".

La ceea ce ai spun nu am nimic de adaugat [depinde de aplicatie] - ci numai o complectare, putin off topic:

Aici ma dau exemplu pe mine... :) care prefer pentru holowbody difurile de 15" pentru sunetele curate... [e sunetul meu favorit! dar in combinatie cu un amplificator cu tranzistori!!!] si adeseori si la solidbody pentru "power chords". Sunetul are mai multa "grasime". Sigur ca difuzorul, cam trebuie sa fie usor, sa nu aibe inertie si "voice-coil"-ul cit mai mic in diametru. Evident si raspunsul in frecventa sa fie optim... sa urce cit de mult!!!

Nu cred ca trebuie sa ne "cramponam" pe un anume tip de difuzor - ci trebuie sa stim ce vrem si ce sunet cautam. Pina la urma cea mai importanta "scula" in lantul audio [indiferent de care o fi el] e difuzorul...

...pe acolo iese sunetul catre urechile noastre!!!

:)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.