www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

In mod normal, o piesa e scrisa intr-o singura tonalitate, pana cand vrei sa-i adaugi o alta stare, alt feeling si schimbi acea tonalitate initiala.

Ma intereseaza feluri in care se poate trece dintr-o tonalitate in alta fara ca aceasta sa sune fals.

 

Eu cunosc o regula pt modulat: Se ia tonalitatea in care te afli (A ) si se ia tonalitatea in care vrei sa ajungi (B ). Cauti acordul dominant (treapta V) al tonalitatii B si ii adaugi septima mica. Astfel, cantam in tonalitatea A si in momentul modulatiei, lovim acel acord dominant cu septima mica dupa care se poate canta lejer in tonalitatea B.

Exemplific:

A: C Major

B: A Major

Cautam treapta V a tonalitatii A major: E, la care adaugam septima mica si avem acordul E7 (022030)

Cantam: C, Em, Am, F, C. Em E7 (si hop, s-a schimbat) A, D E...

 

Care ar fi alte metode pt a face aceasta trecere?... sau corecturi la a mea :)

Posted (edited)

E7 :)

calculezi cu formula data: acordul dominant al gamei A este E (major) la asta ii adaugi septima mica si devine E7

Nota: suna mai bine daca inainte de septima dominanta lovesti si acelash acord specific primei tonalitati, cum am zis si in exemplu C, Em, E7 (avem un Em inainte de E7 pt a face mai putin directa trecerea)

Incearca pe chitara si ai sa vezi :) ..si si cu alte tonalitati

 

022030 este Em7. Celalalt nu stiu daca exista.

Orice acord exista. :)

Edited by dalv
Posted

Cautam treapta V a tonalitatii A major: E, la care adaugam septima mica si avem acordul E7 (022030)

Cantam: C, Em, Am, F, C. Em E7 (si hop, s-a schimbat) A, D E...

 

Care ar fi alte metode pt a face aceasta trecere?... sau corecturi la a mea :)

Este vreo regula dupa care ai construit progresia C Em Am F Em ?

Posted

Este vreo regula dupa care ai construit progresia C Em Am F Em ?

Nu, pur si simplu am luat acorduri din C major... atata doar ca am incercat sa folosesc si acordul Em ca sa fie mai putin directa trecerea.

Si mie mi-e putin in ceata metoda asa ca daca are cineva idei/corecturi il rog sa posteze.

  • 2 months later...
Guest SorinB
Posted

Salutari,

 

si eu sunt mare fan al schimbarilor de tonalitate, si am cam ajuns la concluzia ca o regula rigida nu exista, orice suna bine e permis. In general, mi-am dat seama ca exista cai mai "moi" si altele mai "dure" de a schimba tonalitatea. Cea mai dura schimbare ar fi (dupa ideea asta): Cmajor - Amajor, adica pur si simplu direct. Pentru cai mai ocolite si mai putin dure eu ma orientez dupa notele comune a doua acorduri ce trec dintr-unul intr-altul.

Cu cat mai putine note se altereaza intr-o trecere, cu atat e trecerea mai moale, cel putin pentru urechea mea.

 

Doau doua exemple: (ca legenda: CMaj/C inseamna C Major cu C in bass)

 

CMaj/C - GMaj/B - Bmin/B - EMaj/E - AMaj/A (trecerea mai "dura" a fost doar din GMaj in Bmin, aici s-a alterat nota G in F#, in rest nimic, deci de fapt destul de moale).

 

CMaj - G#Maj- FMaj - Dmin7 - Amaj. - Aici n-am mai scris notele de bass, pentru ca alta e chestia: in toate primele 4 acorduri exista nota C, care la sfarsit in trecerea din Dmin7 in Amaj, se transfoma in C# (terta mare din Amaj), asa-i ca suna dulce? Treceri dure, justificate de fapt doar prin nota comuna C.

 

In felul acesta se pot compune (ca doar asta facem cand "inventam" muzica) orice fel de modulari, modul in care suna depinde astfel de notele care se pastreaza sau se altereaza si bineinteles de contextul muzical in care au loc.

 

Sper c-am putut ajuta si da idei.

 

Rock on!

 

Sorin

Guest alicedark
Posted

Cateva chestii relativ simple pe care le-am si pus in practica cu formatia:

 

La una din piese ( cover relativ simplu dupa Deus) am Dm cu A#M (altfel spus Si bemol Major) 4/4 dupa care din ultimul A#M schimb in Bm cu G Major 4/4

 

Alta schimbare (de data asta la piesa proprie: Am ceva gen Em cu G Major de cateva ori (in gama Gmajor) , dupa care intru in Bm o data, F Major o data, dupa aceea tonalitatea schimbandu-se rasturnand toata piesa in gama F# minor

 

La alta piesa: Am ceva gen C#m cu A Major 4/4 dupa care intru in Dm cu o progresie solistica gen

D C# Bb G A , dupa care trec intr-o progresie D Ab C C#, revenind in tonalitatea de inceput. O sa atasez piesa, in speranta ca ajut cu ceva. :) chestia trebuie sa fie dupa solo, pe la 3:40 din piesa. Have fun

LiLe_Moartea.mp3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.