www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Pe Urmele Lui Ken Fisher


George
 Share

Recommended Posts

Nu vreau sa afirm ceva pe topicul asta, cit vreau sa-mi impart bucuria atingerii unui scop personal. Am ajuns in ultima vreme la concluzia ca mi-am gasit ampul preferat. De ceva timp nu ma mai gindesc deloc la ampuri, ci doar la chitari. Dar nu a fost un drum usor, am pierdut o groaza de bani pe ampuri, am probat tot ce am putut, am pierdut mii de ore ascultind samples pe net, incercind sa aproximez cit e amp, cit e chitara si cit talent din ce auzeam.

Mi-am structurat tipurile de sound in citeva de baza: Fender tweed, Fender Blackface, Fender Silverface, Vox AC30, Vox AC15, Marshall Plexi, Marshall JCM, modern metal. De fapt sint mii de variatiuni, numai la Marshall Plexi intra soundul de JTM45, Super Bass, Super Lead 100 si 50, Major, PA, dar chiar fiind clar diferite sint in aceeasi familie si nu prea seamana cu tonurile de Fender. Pe linga asta exista zeci de fabricanti din zona boutique, care combina sounduri, de ex Tophat, 65 Amps, care combina Marshall Plexi cu Vox ACx , Sewell (acum PRS) care combina Marshall Plexi cu Fender Tweed, etc. Multi zic ca sint vremuri grozave pentru chitaristi, care au de unde alege, dar abundenta optiunilor te zapaceste.

Dupa ce mi-am pus la punct cunostintele de baza am inceput sa citesc mult pe forumuri in special topicuri de genul "Care amp vi se pare cel mai bun pentru soundul X? " , si mi-am dat seama ca de foarte multe ori se recomanda ampul Komet pentru aproape orice gen de sound, mai putin Vox si metal. Dupa o mica consultare a sitului lor am observat ca e un design Ken Fisher, care facuse si ampurile Trainwreck. O scurta cautare pe Youtube si am dat de clipul care mi-a schimbat complet gusturile in materie de ampuri:

Varianta cu strat nu e cu nimic mai prejos:

 

Cautind unul de vinzare n-am gasit nimic sub 30.000$ Se pare ca ampurile Trainwreck chiar sint ceva special, rivalizind doar cu Dumble, cu deosebirea ca din pacate Ken Fisher nu mai e printre noi. Pretul lor este atit de mare pentru ca fiecare amp era fine-tuned de constructor in persoana, iar colaboratorii lui sustin ca putea auzi diferente intr-un amp dupa schimbari minore, si numea exact ce componenta a fost schimbata.

Cautind ceva cit mai apropiat de original m-am documentat si am ajuns la concluzia ca cel mai aproape amp e The Komet, mai ales ca e un amp cu design de Mr. Fisher. Inregistrarile de pe situl oficial m-au convins destul de repede:

Les Paul PAFs: demoalex1.mp3

Strat (fast mode) demoalex2.mp3

Strat (gradual mode) demoalex3.mp3

Les Paul Junior P90s demoalex4.mp3

Start (gradual mode) demoalex5.mp3

Gibson Classic cu pozitia middle out of phase (Peter Green style) demoalex6.mp3

Tyler Strat demoalex7.mp3

Un amp Trainwreck cu acelasi LP Junior din clipul 4 demoalex9.mp3

Mi s-a parut un amp destul de versatil avind in vedere ca e single-channel, nu are practic nici un fel de optiuni, iar in clipuri nu se folosesc pedale de nici un fel, doar potul de volum de pe chitara. Pe linga clipurile "oficiale" o mare greutate a avut si parerea lui Peter Thorn, chitaristul din trupa lui Chris Cornell, care spune ca modelul Komet Concorde e ampul lui preferat all-time. Uite si citeva clipuri cu el si un Komet:

Artisti mari nu prea sint care sa foloseasca Trainwreck sau Komet. Din pacate Ken Fisher a construit aceste ampuri in vremurile cind instalatiile de rack erau la mare pret. Mai gasesti din cind in cind cite un clip, dar multi vad, putini cunosc. Uite doua exemple:

Mark Knopfler folosind 2 Komet live:

Brad Paisley cu un Traiwreck si un tele

http://www.youtube.com/watch?v=H-gP7DpRSag

 

Finalul a fost destul de simplu. Am vinat un Komet, am gasit pina la urma unul pe Craig's List, si acum ampul nu mai e un subiect pentru mine. Am tot timpul acum sa ma gindesc la ce cint, tot soundul vine natural din amp, ca o prelungire a chitarii. E timpul sa spargem banii pe chitari :)

redwhitefront.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ca sound e greu de spus. Ampul e extrem de transparent. Cu lampi 6L6 e foarte Fender, aproape Blackface dar cu multe medii de Tweed, cu EL34 vireaza clar spre Marshall plexi (asta am acum) iar cu KT66 e foarte foarte hi-fi. Multi zic ca e genial asa, dar mie mi se pare chiar prea hi-fi. Sint curios daca cu yellow-jackets si EL84 suna a Vox asa cum suna Komet Constallation. Dar asta in viitorul indepartat, dupa criza :) Deocamdata sint la subiectul lampi de preamp NOS si "cit de tare poti modifica un tele" :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
Nu bre, doar sa va dati cu parerea, gen "esti fraier, suna de ****" sau "imi place cu suna dar mi se pare overpriced" sau orice fel de circoteala gen RGC :) Ca ma simteam singur pe topic :)

 

Gata sefu, se rezolva :D

 

Imi place cum suna, dar sincer cred ca ai nevoie de cateva rotite lipsa pt a da atatia bani pe un amplificator. Pe bune. Dar daca tie iti face placere, de ce nu ? :)

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca daca te concentrezi numai pe echipament nu vei fi niciodata satisfacut 100% (vorbesc in general, nu despre tine). Cred ca mai important este cum suna chitara in mana ta si sa poti suna bine pe aproape orice echipament (cat mai simplu, nu vorbesc de procesoare si pedale), iar apoi cand suni deja intr-un fel te poti gandi si la ce chitara (ca sound si constructie) sau amplificator ti s-ar potrivi.

Link to comment
Share on other sites

Guest szekely

costa 30.000 fiara ???? cred ca halucinez.... is sigur ca halucinez pt ca am impresia ca acuma scriu pt a 2a oara comment si imi dispare,,, in fine..... sa o canti fericit ,,,, si la pretul asta poti so lasi si mostenire la copii ...hahahaha

Link to comment
Share on other sites

costa 30.000 fiara ???? cred ca halucinez.... is sigur ca halucinez pt ca am impresia ca acuma scriu pt a 2a oara comment si imi dispare,,, in fine..... sa o canti fericit ,,,, si la pretul asta poti so lasi si mostenire la copii ...hahahaha

 

Nu oameni buni, un Trainwreck costa atit, si asta din cauza ca a murit Ken Fisher. Cind erau noi costau 4500$. Un Komet e 3700$.

Link to comment
Share on other sites

Nu oameni buni, un Trainwreck costa atit, si asta din cauza ca a murit Ken Fisher. Cind erau noi costau 4500$. Un Komet e 3700$.

Kometurile alea suna bine : natural si plin/masiv. Am vazut ca au si o varianta mai "ieftina" pe la 2000 si ceva de dolari, la 19W The Komet 19.

 

Trainwreck sunt pt colectionari sau pentru artstii care-si permit sa dea 30.000 de dolari pe asa ceva!!!

 

George, n-ai gusturi rele, oare se transmit descendentilor? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest szekely

aaaahh ... ma gandeam ca nai dat 30000 de mii pe un amp .... acuma ca stiu pretul original pot sati spun ca suna excellent . chiar imi place... e ciudat ca nu il prea vad prin magazine gen musicstore toman etc,,,,

 

de ce nu te inregistrez cantandul tu ???? ar fi distractiv...

Link to comment
Share on other sites

aaaahh ... ma gandeam ca nai dat 30000 de mii pe un amp .... acuma ca stiu pretul original pot sati spun ca suna excellent . chiar imi place... e ciudat ca nu il prea vad prin magazine gen musicstore toman etc,,,,

 

Pai nu-l gasesti pentru ca e un amp scump si fara nici un fel de promovare, si astea nu se gasesc in marile retele de distributie. Cei 2 constructori de la Komet nu fac nici un fel de promovare si nu semneaza contracte de endorsing.

 

de ce nu te inregistrez cantandul tu ???? ar fi distractiv...

 

Chiar ca ar fi distractiv :)

 

Eu zic ca daca te concentrezi numai pe echipament nu vei fi niciodata satisfacut 100% (vorbesc in general, nu despre tine). Cred ca mai important este cum suna chitara in mana ta si sa poti suna bine pe aproape orice echipament (cat mai simplu, nu vorbesc de procesoare si pedale),

 

Super mega adevarat :)

 

iar apoi cand suni deja intr-un fel te poti gandi si la ce chitara (ca sound si constructie) sau amplificator ti s-ar potrivi.

 

Se poate si asa dar citeodata e mai usor sa urmaresti amindoua aspectele concomitent.

Link to comment
Share on other sites

pe ce cab ii cinti si cu ce difuri?

 

Din pacate acum il folosesc cu un singur difuzor, un Scumback M-75 de 25W. Pentru a nu distruge diful folosesc un Dr. Z Airbrake intre amp si el. Diful e pus intr-un cabinet Bronx imprumutat, dar vreau sa-mi iau un 2x12 cit mai curind, cu inca un greenback sa mai respire un pic ampul. Ideal ar fi un 4x12", dar e prea mare pentru sala mea.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.