www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Uitatul La Maini(corzi)


Guest cruci

Recommended Posts

Am si eu o intrebare, poate s-a mai pus. Sunt incepator, level 1 spre 2, stiu sa citesc notele (am avut profesoara de muzica maniaca la scoala, nu credeam ca o sa zic mersi vreodata) si sa le cant in prima pozitie, vreo 3 game, acordurile de baza si cateva ritmuri simple. Stiu ca ideal e sa nu te uiti la corzi sau la maini cand exersezi si incerc sa fac asta. Am insa momente cand nu-mi coordonez mainile si panez o coarda gresita, sau apas cu stanga exact pe tasta sau prea departe de ea. Ce e recomandat, sa ma chinui in continuare si se va corecta cu timpul sau ca incepator e ok sa ma uit la corzi? Cand ma uit la ele sunt mult mai exact. Sau mai exact cand e momentul sa incepi sa nu te mai uiti la corzi? Multumiri anticipate daca ma "luminati".

Link to comment
Share on other sites

Guest AntiVDT

pff nu sunt eu maestru, dar am citit intr`o carte ca e foarte important sa urmaresti actiunile mainilor pentru a le corecta, incepand de la muschii care sunt incordati dar nu folositi pentru cantare si care mai tare ingreuneaza miscarea mainilor, pana la notele pe care le canti ... e doar o parere..

Link to comment
Share on other sites

Guest Bl0nd1n@.
Am si eu o intrebare, poate s-a mai pus. Sunt incepator, level 1 spre 2, stiu sa citesc notele (am avut profesoara de muzica maniaca la scoala, nu credeam ca o sa zic mersi vreodata) si sa le cant in prima pozitie, vreo 3 game, acordurile de baza si cateva ritmuri simple. Stiu ca ideal e sa nu te uiti la corzi sau la maini cand exersezi si incerc sa fac asta. Am insa momente cand nu-mi coordonez mainile si panez o coarda gresita, sau apas cu stanga exact pe tasta sau prea departe de ea. Ce e recomandat, sa ma chinui in continuare si se va corecta cu timpul sau ca incepator e ok sa ma uit la corzi? Cand ma uit la ele sunt mult mai exact. Sau mai exact cand e momentul sa incepi sa nu te mai uiti la corzi? Multumiri anticipate daca ma "luminati".

 

E normal sa te uiti la corzi, respectiv la mana. Chestia cu "a nu te mai uita" va veni de la sine.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare, poate s-a mai pus. Sunt incepator, level 1 spre 2, stiu sa citesc notele (am avut profesoara de muzica maniaca la scoala, nu credeam ca o sa zic mersi vreodata) si sa le cant in prima pozitie, vreo 3 game, acordurile de baza si cateva ritmuri simple. Stiu ca ideal e sa nu te uiti la corzi sau la maini cand exersezi si incerc sa fac asta. Am insa momente cand nu-mi coordonez mainile si panez o coarda gresita, sau apas cu stanga exact pe tasta sau prea departe de ea. Ce e recomandat, sa ma chinui in continuare si se va corecta cu timpul sau ca incepator e ok sa ma uit la corzi? Cand ma uit la ele sunt mult mai exact. Sau mai exact cand e momentul sa incepi sa nu te mai uiti la corzi? Multumiri anticipate daca ma "luminati".

 

Cine ti-a zis ca e bine sa nu te uiti la corzi ? Uitate omule cat iti e necesar, ai sa incepi sa nu te mai uiti la corzi fara sa-ti dai seama, incercati sa intelegeti ca muzica se simte DUPA ce se invata. Nu stiu de unde ti-a venit tie ideea ca exista momentul cand nu trebuie sa te mai uiti la corzi , mie mi se pare stupid, eu unul la clapa de exemplu pot sa cant cu amandoua mainile sa vorbesc si sa nu ma uit la clapa in acelasi timp , de ce ? pentru ca am inceput sa cant la clapa acu 12 ani si cu timpul mi-am facut o ureche muzicala chit ca nu am exersat decat vreo 4 ani, si abia acum recent m-am reapucat. O sa te opresti din uitatul la corzi atunci cand o sa iti faci o ureche muzicala destul de avansata . Daca tu crezi ca ai o ureche muzicala dezvoltata si iti lipseste coordonarea , nu iti fa griji, asta se dezvolta in timp.

 

Concluzie, canta cum iti e mai bine, cand simti nevoia sa te uiti la corzi, uitate si daca a 2-a, a 3-a sau a n-a oara inca simti nevoia sa te uiti la ele, a n+1-a oara s-ar putea sa nu mai ai nevoie.

Ai mai cantat si la alte instrumente pana acum ?

Edited by arch)(angel
Link to comment
Share on other sites

Cine ti-a zis ca e bine sa nu te uiti la corzi ? Uitate omule cat iti e necesar, ai sa incepi sa nu te mai uiti la corzi fara sa-ti dai seama, incercati sa intelegeti ca muzica se simte DUPA ce se invata. Nu stiu de unde ti-a venit tie ideea ca exista momentul cand nu trebuie sa te mai uiti la corzi , mie mi se pare stupid, eu unul la clapa de exemplu pot sa cant cu amandoua mainile sa vorbesc si sa nu ma uit la clapa in acelasi timp , de ce ? pentru ca am inceput sa cant la clapa acu 12 ani si cu timpul mi-am facut o ureche muzicala chit ca nu am exersat decat vreo 4 ani, si abia acum recent m-am reapucat. O sa te opresti din uitatul la corzi atunci cand o sa iti faci o ureche muzicala destul de avansata . Daca tu crezi ca ai o ureche muzicala dezvoltata si iti lipseste coordonarea , nu iti fa griji, asta se dezvolta in timp.

 

Concluzie, canta cum iti e mai bine, cand simti nevoia sa te uiti la corzi, uitate si daca a 2-a, a 3-a sau a n-a oara inca simti nevoia sa te uiti la ele, a n+1-a oara s-ar putea sa nu mai ai nevoie.

Ai mai cantat si la alte instrumente pana acum ?

 

Nu n-am mai cantat la alte instrumente, dar vreau sa invat sa cant la chitara si nu mai sunt chiar june asa ca incerc sa nu pierd vremea cu 3-4 masuri din stiu eu ce melodie si incerc sa nu imi formez obiceiuri gresite. Asa aveam impresia ca nu trebuie sa te uiti si asa fac marea majoritate a chitaristilor de aici am tras eu concluzia. Si am impresia ca desi la note mi-e mai usor daca ma uit, la schimbarea acordurilor mi-e mai usor daca nu ma uit. Ce nu stiam eu e ca nu trebuie sa ma stresez cu acest aspect, ca va veni de la sine. Multam de lamuriri.

Link to comment
Share on other sites

Principiul e urmatorul: in primele etape te uiti la degete/grif, pentru a controla

mai bine ce si unde apesi. In timp se creaza un reflex, iar pentru secventa

respectiva nu mai ai, intr-adevar, nevoie sa te uiti la mina. Asta nu inseamna

ca vei putea cinta altceva la fel de usor, fara sa te uiti. Eu, de pilda, tot trebuie

sa ma uit la ce cint atunci cind abordez o gama noua, sau cind imi construiesc

un solo atipic. Si dureaza ceva timp pina mi se formeaza reflexele pe noua

tema.

 

Am inteles, multumesc tuturor de sfaturi, m-am lamurit. Ma lovisem de problema asta la exercitii de digitatie/dexteritate. Pentru a nu repeta aceleasi patternuri sau game, am ales sa exersez pe diverse partituri mai usoare (melodii gen oda bucuriei, canon in d/g sau melodii pop mai usoare). M-am obisnuit sa citesc partitura si sa cant in acelasi timp, de aici si necesitatea de a nu ma uita la corzi. Am observat insa ca nu sunt intotdeauna precis, de aceea am tinut sa ma lamuresc. Mai bine mai tarziu decat niciodata. Mersi inca o data de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

sa stiti ca is destui ageamii de "profesori" care incurajeaza incepatorii la d-astea......asta in ideea ca ii invata 3 acorduri si dup-aia ii baga pe scena......asa ca nu va mirati......

strict on-topic : absolut de acord cu colegii , uite-te cat vrei , nu e nici o problema

 

 

Mai rar asa unanimitate de pareri pe rgc. Multumesc tuturor de raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Chitaristii care canta partituri la prima vedere nu se uita la grif. Am spus chitaristii, nu rockerii. Noi, rockerii, ne uitam la grif si nici nu stim sa cantam partituri la prima vedere.

 

Adevaru' ca o sa gasesti chitaristi care pot canta partituri la prima vedere la tot pasul ce naiba :) ...

Edited by Murdoc
Link to comment
Share on other sites

Pe vremuri, citeam despre intrarea lui Florin Ochescu in Orchestra Radio si spunea ca cel mai greu lucru a fost deprinderea cu citirea partiturii la prima vedere, pentru ca in Orchestra Radio asa se face... deci depinde mult despre ce nivel vorbim. Daca citesti partitura la prima vedere nu ai cand sa te uiti la grif, asta apropo de topic. Imi aduc aminte cand faceam chitara clasica nu ma puteam uita la grif caci cantam dupa partitura. Apoi invatam partitura pe de rost si ma uitam la grif, dar puteam canta si fara sa ma uit. Un chitarist de studio (nu vorbesc de Romania) trebuie sa citeasca la prima vedere, nu sta nimeni dupa el, daca nu poate, exista altii la usa care abia asteapta sa-i ia locul.

Edited by Faust
Link to comment
Share on other sites

Instrumentistii cu conservator sau liceu de muzica canta in general partituri la prima vedere . :)

La concursuri chiar au probe de genul asta .

 

Edit : Asta mi se pare un argument interesant in discutiile infinite despre chitaristi buni sau completi .

Oricum in timp se dobandeste si asta (sa canti fara sa te uiti la ce canti ) in momentul in care esti familiar cu chitara ( in general , nu o chitara anume ) .

Edited by korko
Link to comment
Share on other sites

Guest pasarel

E cam complicata intrebarea ta. Incerc sa explic de ce:

-la inceput, este recomandat sa te uiti la maini. Sa inveti pozitia mainilor de la inceput, si sa nu iti formezi obiceiuri gresite [cum la clape ar fi cantatul cu degetele drepte, sau prea in afara clapelor, etc.]

-apoi se recomanda sa te uiti in partitura, sa nu te uiti la mana si sa incerci sa auzi/corectezi greselile.

-mai departe nu stiu :)

Link to comment
Share on other sites

Uita-te cat vrei.

 

Cea ce vezi pe scena este un "poz" .Da bine daca zambesti la gagici , te misti ai joc de scena si transmiti "siguranta"

 

DAR aceasta siguranta este una exersata si invatata pe de rost .A nu se intelege gresit nu-i nimic rau in asta dar denota doar rutina.

In momentul cand canti in total sa zicem un repertoriu de 40 de piese si le canti de 40 de ani nici nu ar mai trebui sa te uiti.

 

Pozitiile sunt aceleasi lickurile la fel la ce sa te mai uiti.

 

Pot sa cant cu ochi inchisi 70% din cea ce cant dar pozitii largi salturi de 2 sau 3 octave nu are rost sa le inveti sa canti cu ochi inchisi.

In momentul cand improvizez si creez piesa pe scena ma uit la griff deoarece ma ajuta sa-mi amintec teme si lickuri rifuri,in timpul unei improvizatii sunt concentrat si sunt enorm de multe lucruri de amintit prelucrat ca sa fie totul leget sa aiba forma , interpretare,ton bun si intre timp ma gandesc "inainte" ce voi face mai departe .

Daca sunt obosit "bag rutina si macin numai chestii bine cunoscute si exersate ,cea ce nu mai este acea improvizatie adevarata.Avand foarte multe lickuri si strtucturi de fraze pot sa diversific "improvizatia mecanica" .Acasa ma uit la Discovery Chanel cand doar exersez ,caci ce este un "cantat" doar mecanic (conditie fizica si crearea/intarirea reflexelor).

 

Cand ajungi Steve Vai si pleci in turneu vei invata cu ochii inchisi cele 20 de piese si te vei concentra pe "show""cand esti pe scena,zambesti la fete te strambi la barbati si ptr public va fi OK.

Link to comment
Share on other sites

:) uitate unde vrei nu te opreste nimeni, in timp o sa te obisnuiesti si nu o sa te mai uiti asa mult, dar tot o sa mai tragi putin cu ochiu si atunci :)

 

Am prins idea, multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.