finics Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 1. MXR M169 Carbon Copy Analog Delay sau Marshall Ecohead ? (cu precizarea ca vreau s-o folosesc in bucla unui DSL 401) 2. MXR M135 Smart Gate sau Boss NS2 Noise Supressor ?
Symbolic Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 pt intrebarea 2: ISP noise decimator. si mxr e ok dar personal as vedea ordinea asa: boss, mxr, isp, de la cel mai putin valoros catre cel mai bun legat de delay, ai o gramada de variante si le poti incerca pe fiecare in parte la muzica/proguitar sau second pe la baieti
Faust Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 (edited) Pe testate, pe lantul meu, NS2 in ciuda multora de aici care nu sunt de acord (cu mentiunea ca trebuie sa stii sa-l folosesti). MXR e bun doar pt clean. La altii o fi altfel. Delay-urile nu le-am testat. PS Ai grija ca multi iti vor raspunde in functie de ce au citit ei pe net, nu stiu cati din cei care iti vor raspunde le-au si testat. Edited November 5, 2008 by Faust
Faust Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Nu exista delay "analog" ! Mda, pentru delay si eu prefer unul digital...
mega.deb Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 (edited) Iar incepeti ... Nu exista delay "analog" ! Esti tu sigur ? Si cu pedalele fara convertori A-D, D-A cum ramane? Sau si EH Memory Man, MXR Carbon Copy, MooG MF104, Zvex Loop Junkie(da, stiu ca asta nu e delay) sunt dijitali ? Edited November 5, 2008 by mega.deb
vektor Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Da, sunt foarte sigur. Cata vreme cipurile alea "magice" [aka BBD si succesoarele lor, CCD] functioneaza cu semnal CK, NU SUNT ANALOG. [bah, tu pe mess nu mai intrii ? -srry off- ]
Guest junkie Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 de hardwire ce zice-ti mai exact de tl-2 metal http://guitarshop.ro/produs.php?pid=594 stiu ca e o marca noua (cel putin asa cred) oricum eu inca sunt la inceput de band de liceu )
vektor Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 MN 3102 - CMOS Clock generator for low-voltage operation BBD ... amatori BL3108 - pinii 2, 6 si 8 pentru trei intrari CK ... Amatori.
FiveseveN Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Exista si cu banda magnetica (tape echo) si cu tambur parca (oil can delay) if you wanna be stiff about it, dar BBD-ul pe unde l-am intalnit a fost considerat analogic.
Faust Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 mai bine recunoasteti ca nu aveti experienta ca sa discutati on topic si atunci va pierdeti vremea cu discutii filosofice
OntZ Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 si chip-ul din delay-urile de la artec, care se lauda ca-s analoace, dar chip-ul nu e BBD, ce-i?
finics Posted November 6, 2008 Author Posted November 6, 2008 (edited) Alo, gara se aude? Eu vreau un raspuns la ce-am intrebat, inafara de Faust & Symbolic nu mi-ati raspuns niciunul Si nu ma intereseaza alte variante Edited November 6, 2008 by finics
mirceab Posted November 6, 2008 Posted November 6, 2008 MXR M169 Carbon Copy Analog Delay sau Marshall Ecohead ? (cu precizarea ca vreau s-o folosesc in bucla unui DSL 401) Eu am Marshall Echohead. Vezi: http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=25462&hl=delay Vezi ºi interesantele cãutãri ale lui Doctor X: http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=25831
finics Posted November 6, 2008 Author Posted November 6, 2008 (edited) Mersi, mersi, de ce zici ca pentru Ecohead s-ar putea sa trebuiasca redimensionat alimentatorul? Edited November 6, 2008 by finics
mirceab Posted November 6, 2008 Posted November 6, 2008 Mersi, mersi, de ce zici ca pentru Ecohead s-ar putea sa trebuiasca redimensionat alimentatorul? Absoarbe un pic mai mult curent (decât alte "pedale"). Dupã ce am schimbat alimentatorul cu unul ceva mai puternic a fost OK.
karpi Posted November 6, 2008 Posted November 6, 2008 (edited) Esti tu sigur ? Si cu pedalele fara convertori A-D, D-A cum ramane? Sau si EH Memory Man, MXR Carbon Copy, MooG MF104, Zvex Loop Junkie(da, stiu ca asta nu e delay) sunt dijitali ? Bucket-Brigade -linie de intarziere cu MOS-FET bazat pe circuitul Sample & Hold este MUUULT mai prost decat intarzierea digitala . motive : 1/. se esantioneaza semnalul cu o frecventa destul de joasa identic ca si la sistemul de A/D digital dar semnalul esantionat nu se transforma in COD ci el ramane o tensiune ec va fi "carata" din condensator in condensator ( deci va suferi pierderi si va acumula zgomot) 2/. se transporta marimea esantion "analogica"( o tensiune ) din condensator in condensator in linii de 512-1024 sau mai multe celule "transbordarea " acestui semnal analogic se face prin comutatoare MOS . De aici pierderi importante si zgomot de insertie mare . Pentru intarziere mai mare avem nevoie de mai multe celule (4096 de ex.) cea ce inseamna ca abea mai ramane semnal util "curat" 3/. Practic semnalul pe iesirea liniei este asemanator ( putm spune ca identic su cel de dupa convertorul D/A al unui lant digital)! 4/.Ca sa faci o scula mai calitativa se folosec doua lini in Push-Pull ( simetric ) in asa fel se poate mari dinamica in cazul liniilor mai "lungi" cea ce ar insemna sa punem in paralel (separat ptr cele doua semialternant ale semnalului ) cate o linie de sa zicem 4096 celule ( adica 8192 celule), daca vrem calitate si mai mare marim frecventa de esantionare DAR trebuie sa marim si numarul de celule la sa zice, la 16384 celule si tot asa ne complicam si ajunge prea scump si inca este depate de calitatea unui lant digital. DECI semnalul si la aceste linii CMOS switch+Condens care transporta semnal analogic cu semnalul audio de pe intrare sufera aceiasi probleme cu cel intalnit la liniile digitale . DAR pana ce la cele digitale semnalul transformat in cod ramane nealterat oricat de mult intarziem si-l plimbam de ici -colo . la cel "analogic" cu cat mai lunga este linia semnalul sufera pierderi si zgomotul devine tot mai prezent . De feadback ( regen) sau ce titulatura "matcho" i-i gasesc fabricanti sa nici nu mai vorbim. ca sa se repete ecoul trebuie luat de pe iesire si introdus cu o atenuare in intrare . La cel analogic se ia semnalul prost cu zgomot si se duce pe intrare ca sa se repete si mai aduna zgomot exact ca si la ecourile pe banda cu banda veche uzata unde in loc de repetitiie obtii un zgomot pulsator in care se pierde semnalul util ( cateodata suna interesant) sa facem un rezumat Ecoul "analogic" cu circuite integrate de intarziere este mult mai slab calitativ decat cele digitale , la baza amandoua sisteme au esantionarea si la iesire amandoua au semnal in "trepte" ce este netezit cu un filtru ( Convertorul D/A) Amandoua sisteme sufera de zgomotul de insertie , intermodulatia cu frecventa de comutare .La timpii de intarziere mai lungi cel "analogic" nu mai este rentabil deoarece pentru a mentine o calitate satisfacatoare investitia creste foarte mult.. ca sa atinga timpi mai marii de intarziere si sa nu faca investitii la sistemele analogice cu IC se coboara frecventa de esantionare la 10KHz (!!) asa ca frecventa maxima de lucru al ecoului ( flanger /phaser) va fi de 4500Khz teoretic sufuicient ptr chitara , semnal ( ecou ) bun doar ca si "reverberatie " pentru un "raspuns" calar si curay nu mai face fata pe inalte . Pentru voce in acest caz nu este buna sistemul.Frecventa de 10KHz ( cea de esantionare ) este in banda auzibila , ea va fi filtrata cumva cu rejectoare DAR poate ajunge in semnalul util si se intermoduleaza asa ca nu putem conta pe calitate . Edited November 6, 2008 by karpi
karpi Posted November 6, 2008 Posted November 6, 2008 (edited) si chip-ul din delay-urile de la artec, care se lauda ca-s analoace, dar chip-ul nu e BBD, ce-i? Bucket Brigade Delay Line semnalul analogic ( o tensiune luata ca si esantion) se toarna din condensator in condensator Bucket Brigade ...pompieri cu galeti care dau din mana-n mana galetile cu apa ....... http://lupinesystems.com/guitar/analog/ "....Bucket-Brigade delay does offer features not capable from other delay forms. One of these features is time-frame modulation. Time-frame modulation takes into consideration the fact that the audio coming into the BBD will be "sliced-up" by the sample clock. If the sample clock rate is in the same ballpark as the incoming audio's frequency, the two will "collide" and harmonize. The result is defined in Hetrodyne's Theory where the result frequency from mixing two frequencies is A-B. The cancelling effect creates a sound that has been used to create the voice for science-fiction robots, machines and music. A very nice effect indeed!..." CITITI TOT ARTICOLUL. Edited November 6, 2008 by karpi
finics Posted November 11, 2008 Author Posted November 11, 2008 MXR e bun doar pt clean. Lamureste-ma
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now