www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Scosul Dupa Ureche


Recommended Posts

Guest crazy-b
Posted (edited)

e evident ca scosul dupa ureche devine mai usor cu timpul...eu am reusit sa aud niste riff-uri pe care acum un an nu le puteam auzi...

 

dar intrebare e...se mai poate realiza chestia asta atunci cand piesa e mai "aglomerata" si chitara nu e tocmai in prim plan?dar daca e o chestie mai complexa unde intervin si elemente de contrapunct(gen here comes the sun, road trippin,scar tissue)?cel putin...acum imi pare imposibil....

 

desi fac chitara d cva timp cu urechea sunt considerabil in urma...deci ar trebui sa ma pun la punct...acum...intrebarea e...daca vreau sa iau o serie de coveruri....sa ma rezum la taburi si partituri...sau sa ma chinui sa le scot dupa ureche?sau incerc si una si cealalta?sunt putin in ceata pt ca am facut mai mult clasica .... sunt multe piese pe care le-am putut scoate dupa ureche dar trebuie sa le exersez cu metronomul fiindca nu le pot canta inca lejer si curat in tempo-ul original....e ok asa?

Edited by crazy-b
Posted
Treaba asta cu urechea e la fel de mult mitologica pe cat e real utila. E o metoda foarte populara printre cei care au ceva de demonstrat, insa suficient de des o partitura este imposibil de gasit corect dupa ureche chiar si in cazuri in care asculti o singura chitara fara alte instrumente, pentru ca:

  1. o chitara e un instrument matricial, nu liniar ca un pian: aceeasi nota o gasesti pe toate corzile chitarii (de exemplu LA e pozitia 5 pe coarda MI gros, pozitia deschisa pe coarda LA, etc.).
  2. multi chitaristi folosesc si acordaje alternative (Keith Richards, Kim Thayil, Robert Johnson, etc.). Doar ascultand melodia cu o chitara acordata standard in brate nu ajungi nicaieri.

In ce priveste tab-urile, majoritatea nu sunt corecte, sunt doar aproximari limitate de cele doua puncte de mai sus, si de experienta amatorului care le-a "scos".

De ajutor este mereu sa mergi la concerte si sa te uiti la mana chitaristului a carui partitura te intereseaza, sau sa te uiti la concerte filmate, sa citesti interviuri cu el despre tehnica lui, si sa studiezi carti de partituri oficiale sau semi-oficiale, tiparite de edituri relativ reputabile, cum ar fi Hal-Leonard.

 

Foarte bine zis,vrei sa canti santana cauta jam with carlos santana.Plus ca ai si backtracking-uri si cantecul intreg ptr jam(adica gem de prune)

Posted

Draga Red, eu unul imi permit sa spun ca aud diferentele. Dar stiu la ce te referi, e al naibii de greu, e nevoie sute si sute de ore de scos dupa ureche ca sa sesizezi diferentele. Nu de cantat sau studiat, doar de scos. Studiul e o alta chestie care necesita si ea mult timp.

Un La liber e mai crispy decat un La pe tasta 5 de pe E. Si asta se intampla cu multe acorduri sau note. Un bend suna altfel pe coarda G decat un bend al aceluiasi ton pe B, e mai cremos.

Cauta sa asculti cu atentie si sa incerci sa intelegi, nu doar sa reproduci piesa. Eu vreau doar sa te ajut, nimic altceva.

Guest crazy-b
Posted (edited)
Draga Red, eu unul imi permit sa spun ca aud diferentele. Dar stiu la ce te referi, e al naibii de greu, e nevoie sute si sute de ore de scos dupa ureche ca sa sesizezi diferentele. Nu de cantat sau studiat, doar de scos. Studiul e o alta chestie care necesita si ea mult timp.

Un La liber e mai crispy decat un La pe tasta 5 de pe E. Si asta se intampla cu multe acorduri sau note. Un bend suna altfel pe coarda G decat un bend al aceluiasi ton pe B, e mai cremos.

Cauta sa asculti cu atentie si sa incerci sa intelegi, nu doar sa reproduci piesa. Eu vreau doar sa te ajut, nimic altceva.

 

bine zis...de asta am si deschis topicu asta...ca sa caut un sfat....un ajutor...cu siguranta ca mai sunt multi care si-au pus intrebari similare....

 

eu acu pt inceput...ma rog...nu chiar inceput...lucrez cu programe d ear training...si scot pe chitara ceea ce canta softul pe midi...intervale...acorduri...ritmuri...linii melodice scurte...nush daca e cine stie ce dar banuiesc ca ajuta si asta....

 

cat despre diferentele dintre aceeasi piesa cantata c digitatii diferite...nu cred ca e mare branza....sunt insesizabile diferentele...mai ales daca canti cu trupa....d ex every breath you take o poti canta cu diferite digitatii...dar nu cred ca mai conteaza atata vreme cat e palmat riff-ul ala si mai sunt si instrumentele celelalte si vocea peste.....

 

eu intrebasem mai degraba daca se poate scoate asa in mare...daca se poate dezvolta un auz distributiv ca sa te ajute sa scoti o chitara care suna mai discret pe vers sau pe refren...ca acum exact ca interpretul respectiv nu cred ca poti sa canti...

 

prima data sa poti sa scoti riff-ul respectiv...apoi chestiile cu digitatiile(digitatii corecte)...sunt mai mult legate de nuantare...stilistica....astea vin mai tarziu....

 

d ex la piesa the beatles - anna(go with him) am luat un tab si am verificat...cam alea sunt acordurile desi la un moment dat e prea monoton acelasi acord pe 2 masuri....dar chestia e ca nu prea se aude ritmica....si trebuie sa pui d la tine bataia pe acorduri....asta m-a si facut sa deschid acest topic...poate daca aveam ureche mai buna as fi putut sa disting ce face acolo chitara....

Edited by crazy-b
Posted

Am si eu o intrebare. Chiar acum de curand, am vazut o lectie de pe JustinGuitar.com in care tipul spunea ca e bine ca de la inceput sa nu te uiti prin tabulaturi si sa-ti antrenezi urechea. Eu spre exemplu ca incepator am scos in 2 minute inceputul de la Iron Man de la Black Sabath. Nu pot sa cant repede da asta-i alta treaba.

 

Intrebarea mea este cum iti dai seama de acorduri ? Cum le scoti ? Eu inca repet acordurile de baza si incep sa le invat pe cele de blues. Alea gen C7, B7 etc. Am vazut pe cineva pe forum care intreba ce mai poate face dupa ce a invatat 40 de acorduri :) Eu asa-mi amintesc. Eu n-am vazut nicaieri atatea acorduri. Nu zic ca n-or fi. Dar eu inca n-am ajuns la atatea. Acordurile se pot inventa ? Adica eu acum pot face un acord prin combinarea a mai multor note ? Ma scuzati daca vi se pare imbecil dar tre' sa ma lamuresc. Daca chiar se pot inventa cum poate cineva sa scoata dintr-o melodie acordul respectiv ?

Posted (edited)
Draga Red, eu unul imi permit sa spun ca aud diferentele. Dar stiu la ce te referi, e al naibii de greu, e nevoie sute si sute de ore de scos dupa ureche ca sa sesizezi diferentele. Nu de cantat sau studiat, doar de scos. Studiul e o alta chestie care necesita si ea mult timp.

Un La liber e mai crispy decat un La pe tasta 5 de pe E. Si asta se intampla cu multe acorduri sau note. Un bend suna altfel pe coarda G decat un bend al aceluiasi ton pe B, e mai cremos.

Cauta sa asculti cu atentie si sa incerci sa intelegi, nu doar sa reproduci piesa. Eu vreau doar sa te ajut, nimic altceva.

 

Nu uita ca este vorba de incepatori si nu de un chitarsit experimentat , plus tu ai prins deja si videourile.

In tineretea mea stateam cu magul sau cu LP-ul vinil si ajungea, sa le stricam atat le punem pe cate un passaj si ne adunam cate odata mai multi prieteni chitaristi si faceam dezbatere "oare sete posibil sau nu " cate o pozitie si fiecare avea alta parere .

Abea cand am vazut videouri am avut confirmarea ca am facut bine sau nu cea ce mi-sa parut.

Cum spune @Red ma uit unde duce mana si i-mi dau seama ce va face , dar asta inainte nu exista.

 

Scosul dupa ureche este foarte bun , cantatul impreauna cu inregistrari este foarte bun DAR , nu numai un singur gen ! Mai ales in zilele noastre cand in anumite genuri se stagneaza si sa repeta totul. Trupele fura una de la cealalta si pe discuri i-si "copieaza " propriile piese mai de succes .

 

Trebuie cantat dupa ureche de toate ,,Vals ,tangou, salsa, ,,si altele sudamericane,,,genuri spaniole, muzica instrumentala de chitara sunt sute si sute de piese vestite obligatorii ptre oricine se vrea chitarist cat si tot felu de alta muzica usoara si bineinteles si piese ptr. chitara clasica.

Asa vei avea experienta si rutina necesara ptr a pasi de mai departe.

 

Problema cu solouri scrise pe note ar fi ca nu intotdeauna sunt scrise corect chiar passajele mai interesante . Un "caiet "

" cu aprox 6-7 piese costa in jur de 25$ ajunge cam piperat sa -ti faci o colectie .

Trebuie sa si copiezi dupa auditie caci uni artisti mari au zeci de interpretari ale aceleiasi piese si nu prea se scriu toate acestea sau nu se editeaza de o firma serioasa ca sa ai notat perfect cea ce face artistul .Acest lucru intra deja la cercetarii si costa probabil mult .

Asa ca daca ai o singura versiune scrisa si atunci celelelte versiuni trebuie sa le scoti tu. Notele scrise dupa improvizatii sunt scoase tot dupa auz .Eventual daca este scris automat de un soft ar putea fi fidel pana la un nivel .

Edited by karpi
Posted
Am si eu o intrebare. Chiar acum de curand, am vazut o lectie de pe JustinGuitar.com in care tipul spunea ca e bine ca de la inceput sa nu te uiti prin tabulaturi si sa-ti antrenezi urechea. Eu spre exemplu ca incepator am scos in 2 minute inceputul de la Iron Man de la Black Sabath. Nu pot sa cant repede da asta-i alta treaba.

 

Intrebarea mea este cum iti dai seama de acorduri ? Cum le scoti ? Eu inca repet acordurile de baza si incep sa le invat pe cele de blues. Alea gen C7, B7 etc. Am vazut pe cineva pe forum care intreba ce mai poate face dupa ce a invatat 40 de acorduri :) Eu asa-mi amintesc. Eu n-am vazut nicaieri atatea acorduri. Nu zic ca n-or fi. Dar eu inca n-am ajuns la atatea. Acordurile se pot inventa ? Adica eu acum pot face un acord prin combinarea a mai multor note ? Ma scuzati daca vi se pare imbecil dar tre' sa ma lamuresc. Daca chiar se pot inventa cum poate cineva sa scoata dintr-o melodie acordul respectiv ?

Cum spune @Red sa inveti un pic de teorie muzicala .

http://www.angelfire.com/fl4/moneychords/freebies.html

 

metode de chitara FREE ptr toate nivelurile .

 

Cand auzi gamele dupa un timp de exercitii si canmtat vei auzi si armonia in muzica si pe instrumentul in care esti antrenat .

Posted

...

tot timpul se asculta linia melodica a bass-ului.

de aici se "vede" diferenta dintre un C si un C7.

(daca acordul...per general...suna a C...si basul este in Bb....rezultatul...C7).

 

pt acorduri complexe...gen: A7sus4...Cm79...Dm7b5...#11...13...etc

...trebuie sa stim cum suna acordul respectiv...ca sa-l putem distinge.

...

  • 1 month later...
Guest westsound
Posted
...

tot timpul se asculta linia melodica a bass-ului.

de aici se "vede" diferenta dintre un C si un C7.

(daca acordul...per general...suna a C...si basul este in Bb....rezultatul...C7).

 

pt acorduri complexe...gen: A7sus4...Cm79...Dm7b5...#11...13...etc

...trebuie sa stim cum suna acordul respectiv...ca sa-l putem distinge.

...

 

Adica daca ghitara canta C7 il opreste ceva pe bassist sa cante C? Ma indoiesc ca mereu bassul va canta septima, ba mai mult face lucrul asta rar si in majoritatea cazurilor ca nota de trecere binetineles functie de particularitatile stilului. Eu bassist fiind aud acordul dupa sonoritate si decid apoi daca folosesc tonica, rasturnari de orice fel sau cum spui tu septima.

Posted
De ajutor este mereu sa mergi la concerte si sa te uiti la mana chitaristului a carui partitura te intereseaza, sau sa te uiti la concerte filmate, sa citesti interviuri cu el despre tehnica lui, si sa studiezi carti de partituri oficiale sau semi-oficiale, tiparite de edituri relativ reputabile, cum ar fi Hal-Leonard.

 

Ai perfecta dreptate. Uitatul la mana chitaristului mi se pare de departe cea mai buna metoda, mai ales ca in ultimii ani am avut ce vedea prin Romania.

Posted

Scosul dupa ureche e foarte important ,dar originalitatea unei piese e in partitura

Cind acompaniez la bass am nevoie de o mika parte de partitura .........10%

Cind cint la chitara si fac ritmica am nevoie de cel putin ....................... 50%

 

DECi e diferenta intre bass si chitara ...........La bass acompaniez =deci melodia o cinta ceilalti

 

La chitara ritmica am o regula mult mai stricta de respectat ca sa interpretez pisa in modul cel

mai apropiat de original

Cint intro piesa ai un D7 si tu la bass prinzi D nu socheaza da la chitara cin toti sint in D7iar tu prinzi D esti ca magaru intre oi adica e mult mai audibil si se observa imidiat

 

Desi am urechea buna deocamdata shi ma descurc bine si la bass si la chitara in live ,totusi am nevoie de un mik reper (partitura )

Posted
Scosul dupa ureche e foarte important ,dar originalitatea unei piese e in partitura

Cind acompaniez la bass am nevoie de o mika parte de partitura .........10%

Cind cint la chitara si fac ritmica am nevoie de cel putin ....................... 50%

 

DECi e diferenta intre bass si chitara ...........La bass acompaniez =deci melodia o cinta ceilalti

 

La chitara ritmica am o regula mult mai stricta de respectat ca sa interpretez pisa in modul cel

mai apropiat de original

Cint intro piesa ai un D7 si tu la bass prinzi D nu socheaza da la chitara cin toti sint in D7iar tu prinzi D esti ca magaru intre oi adica e mult mai audibil si se observa imidiat

 

Desi am urechea buna deocamdata shi ma descurc bine si la bass si la chitara in live ,totusi am nevoie de un mik reper (partitura )

Cantand la bass, atunci cand e D7, canta C. Ia vezi ce zic colegii! :)

Posted (edited)
Adica daca ghitara canta C7 il opreste ceva pe bassist sa cante C? Ma indoiesc ca mereu bassul va canta septima, ba mai mult face lucrul asta rar si in majoritatea cazurilor ca nota de trecere binetineles functie de particularitatile stilului. Eu bassist fiind aud acordul dupa sonoritate si decid apoi daca folosesc tonica, rasturnari de orice fel sau cum spui tu septima.

intentionat sau nu....ai inteles exact invers... :)

anyway...face fiecare cum poate...rezultatul sa fie ok...

Edited by maur
Posted
...

tot timpul se asculta linia melodica a bass-ului.

de aici se "vede" diferenta dintre un C si un C7.

(daca acordul...per general...suna a C...si basul este in Bb....rezultatul...C7).

 

pt acorduri complexe...gen: A7sus4...Cm79...Dm7b5...#11...13...etc

...trebuie sa stim cum suna acordul respectiv...ca sa-l putem distinge.

...

cum spune si @westsound

 

cauta pe net

 

Pedal Point , Organ Pedal

 

BAS-ul esta BAZA fata de aceasta baza prinzi acea septima

 

Foarte rar se intmpla ca septima sa fie si in bas sau de loc , nu mai ai baza .

 

Basul tine de ex C iar armonia poate sa treaca prin C5+,C6,C7,C7+,C4, sau Cm6..7...9 etc

 

Daca acordul este tinut basul poate face aceiasi miscare,mers, de "colorare"

 

etc ... mai pe larg gasesti explicat pe net

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Pedal_point

 

v • d • eConsonance and dissonance

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Consonance and dissonance Resolution (music)

Cadence (music)

Note Interval (music)

Chord (music)

Nonchord tone

Pedal point

Cambiata

List of musical intervals

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.