www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

The sound  

50 members have voted

  1. 1. Gibson sau Fender?

    • Gibson SG
      30
    • Fender Standard Stratocaster
      20


Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Dupa ce inveti sa canti la chitara electrica, inveti si cum si de ce suna fiecare cum suna (constructie, lemne, doze, etc.) si mai inveti si la ce fel de muzica se preteaza fiecare. Nu este, nici un STRATOCASTER mai bun decat un GIBSON SG, nici invers. (desigur discutand de anumite categorii de Stratocastere americane). Ambele sunt niste chitare exceptionale si sunt convins ca daca le-ti avea pe amandoua, n-ati renunta la nici una dintre ele, in conditii normale! Eu unul, in functie de piesa cantata, imi aleg si chitara folosita. Daca n-ai decat una singura, desigur, Stratocasterul e mai versatil. :)

Guest gnrmarius
Posted (edited)

Pt sound,aleg Gibson desi comparatia nu prea are sens!

Edited by gnrmarius
Posted

Salut ...Enorme ...Stratocaster ( ani 60 ) si Gibson LP sunt singurele chitari cu " personalitate" au timbrul propriu intrat in istoria muzici cu chit electrica , ceilalti incearca sa imite si sa concureze acest mare succes ( ptr bani multi ) SG este o versiune mai rock ptr scena deoarece LP-ul a fost creat ptr cantat in cluburi mai mici amplificare mai mica , la volum mare intra in rezonanta , mai tarziu au creat LP ptr rock ( fara cavitate si placa rezonatoare ) Asa ca intre SG si LP ptr rock numa forma difera. SG suna comun si orice scandura uscata cu o doza suna cam la fel .E o replica la succesul altor chitari "rock" .Mai toate chitarile in afara de Stratocaster au fost introduse sau reintroduse pe piata de Clapton ( sau prin Clapton o fi luat baiatul ceva bani) in orice caz Gibson LP a fost reintrodusa in " faima" de Clapton si recomandata si lui Peter Green mai apoi sa fie preluata de mai toti , inca erau inceputurile muzici "beat". Chitara Stratocaster a fost redescoperita de noi "zei" ai chitari mai tarziu cu toate ca mai toti il imitau la inceput pe Hank Marvin ( Shadows pe locul #7 la ALL TIME ARTISTS )Hank Marvin a facut chitara Stratocaster cunoscuta si a exploatat la maxim posibilitatile acesteia dupa acea a sosit in anglia Hendrix si a incheiat treaba , si toata lumea buna a descoperit chit.Stratocaster ( creata ptr muzica country cantata live , intra in istorie cu un scandal deoarece fani de country au considerat blasfemie introducerea chit electrice in gen),are timbrul cel mai apropiat la soundul frumos si placut a chitarilor DOVE ptr country.

Problema nu ar mai fi de care e mai buna , toate sunt bune din punct de vedere constructiv si toate asi fac treaba in domeniul ptr care au fost proiectate.nu conteaza unde sunt fabricate doar " reteta " sa fie respectata.

Strat-ul e foarte util cand ai nevoie de sunet cu atack mare ton cald dar deschis si penetratie mare, se aude printre celelalte instrumente din orchestra (un gibson mormaie se pierde se confunda si se aude numai daca suna singur) , asta la tonul nedistorsionat. Gibson LP si SG de obicei in trupe de 3 -4 oameni unde nu mai este inca o chitara ca se pierde este umbrita de orice alt instrument din gama de medii , datorita benzi de frecventa prea larga si joasa, deci ar fi buna mai mult ptr cluburi de Jazz/Blues .

Ibanez , cele bune, sunt un hibrid intre Strat si SG ceva intre cu ergonomia de Strat inbunatatita si cu timbru mai plin , bun numai pentru cantat "sus" pe corzile subtiri .Stratul adevarat cu doze originale cu magnet Alnico au problema la cantatul pe coarda Mi ( sus) apare "stratitis"-ul se ineaca daca pleznesti tare coarda ,in schimb aceiasi efect de saturatie al magnetului este benefic la corzile joase si apare o mica distorsiune care mareste prezenta sunetului s ai da un atack foarte mare scurt dupa care ramane tonul cald si deschis . Au aparut multe modele "Fatt" cu un humbucker la bridge, dar nu mai e Strat e altceva cu forma de Strat..

Se poate observa cum au trecut toti cei care au introdus Gibson ,SG si LP, la Stratocaster , Jeff Beck ,Clapton , Pete Towshend, PeterGreen pana si Jimi Page.

Apropo de bani , pai o chitara Starocaster de lux e in jur de 5000$ in USA aici ,in Europa ,ajunge la 10000$

Ceilalti chitaristi fac reclama ptr bani multi la diferite firme si se chinuie pe chitarile respective sa scoate ceva asemantor cu ce se poate cu un Strat. vezi Hallen ,Vai , Satriani astia iau bani multi sa nu foloseasca Strat.

Ca un exemplu amintesc ca prima instalatie Marshall a fost creata ptr The Who aveau cea mai performanta instalatie de turneu din lume ,si de aicea au preluat toti ,mai apoi ca Who ( ptr bani ) sa treaca la WEM la VOX , Selmer tot ptr bani asa ca nu trebe luat totul in serios.Si in plus astia "mari" toti au sute de chitari fiecare pentru tonul potrivit.

Chestia cu " forta " e un fel de folclor , orice chitara trecuta prin procesoare suna ca procesorul , iar timbrul la moda " fortos" e un sunet "soft" de observat ca toba mica nu mai are cordar la acest styl fortos , ca sa nu acopere "forta" chitarilor care gajaie afara din banda proprie de frecvente cu sunet realizat prin procesoare ,sunet bun ptr background , chit ritmica .Aici e vorba de procesor nu de tipul chitari.sau doze.

In alta ordine de idei se pot compara ca sunet si calitativ numai chitarile de aceiasi tip ( conceptie) si aicea nu e cazul .

Posted

Fiecare chitara are masa calculata ( experimentata ) pentru a avea rezonanta proprie necesara .

SG-ul e mai greu dar sunt si Strat-uri cu corpul din artzar ( numa corpul costa 500$ decupat si frezat , brut)

nu stiu asta cum e ca daca nu are masa ceruta nu poate sa aiba tonul de Strat original din '52, reteta este data de tipul "American Fender" este desris ce trebe sa aiba si din ce sa fie construita chitara, de masa rezonanta nu zice nimica dar stiu ca la chit originale se poate identifica prin masurari ale razonantelor pe diferite puncte ale corpului si analiza materialului lemnos adus din anumite zone ale lumi z( asta pentru colectionari inraiti ).

 

Dupa ce inveti sa canti la chitara electrica, inveti si cum si de ce suna fiecare cum suna (constructie, lemne, doze, etc.) si mai inveti si la ce fel de muzica se preteaza fiecare. Nu este, nici un STRATOCASTER mai bun decat un GIBSON SG, nici invers. (desigur discutand de anumite categorii de Stratocastere americane). Ambele sunt niste chitare exceptionale si sunt convins ca daca le-ti avea pe amandoua, n-ati renunta la nici una dintre ele, in conditii normale! Eu unul, in functie de piesa cantata, imi aleg si chitara folosita. Daca n-ai decat una singura, desigur, Stratocasterul e mai versatil. :)

sunt de acord , eu am mai multe chitari si dupa multe incercari la inregistrare ajung tot la Strat celelalte se pierd se confunda , gajaie mormaie , singure suna frumos dar in piesa instrumantala unde totul e chitara nu sunt bune si pierd mult timp caci cum spun singure suna perfect si minunat in orice caz in unele cazuri trebe sa folosesti mai multe tipuri pentru contrast dintr-un singur tip de chitara nu poti sa scoti toata gama de timbre.Vorbesc de cantat piese instrumentale si nu de un intermezzo intr-o piesa vocala si in rest chit rimica.

Posted

Salut

spune-mi si mie,te rog,ce inseamna LP cu cavitate si placa rezonatoare?

Cate SG-uri,stratocastere si Les Pauluri ai avut in mana?dar la tine mai mult timp?

ce inseamna un Ibanez mai bun?eu nu am vazut nici unul care sa se ridice la valoarea nici unui Gibson,doar modelele scumpe semiacustice,si modelul Artist din anii 80(am unul de vanzare :) )mai suna ceva,dar nu ca Gibson,oricum

Te asigur ca Leo Fender nu a calculat masa in functie de rezonanta,si te asigur ca in 52,asa cum zici tu,nu avea nici un prototip macar pentru Stratocaster,a inceput sa lucreze la el in 53,si a iesit pe piata prima data cu el in 54

Posted

Nu vad ce rost are sa intrebi pe un forum care-i diferenta de sunet intre strat si sg, cand poti foarte usor sa auzi cu urechile tale diferenta respectiva, care e imensa. De pilda, ascultand Hendrix pt strat si AC/DC pt SG, ca sa numesc doo exemple clasice si ultracunoscute (si destul de neprocesate ca sunet, mai ales live)

 

Pe SG nu am pus mana, am cantat insa destul pe un LP Gibson si un pic pe un Strat american, si am un Tele.. ce sa zic.. eu sunt mai degraba fan Fender, imi plac mai mult gaturile mai late si long-scale, imi place atacul si 'intepatura' single-coilurilor, insa pe de alta parte evident ca Gibson face niste chitari excelente cu un sunet unic.

 

Orice preferinta in domeniu e doar de gust, eu unul as vrea de amandoua.

 

Cat despre faza ca nu conteaza asa mult chitara pt sunet, si ca scoti orice prin procesare, ce sa zic.. ar trebui sa-i informeze cineva de chestia asta si pe The Edge sau pe Sambora, sa nu mai care ca prostii un magazin de muzica dupa ei in concerte.

Posted

Draga karpi, fara suparare, incearca sa te documentezi serios inainte de a face anumite declaratii legate SI de istoria chitarei. Nu vorbesc numai de inexactitatile referitoare la constructia LP.(daca este parerea ta ca SG-ul a fost creeat pentru ca LP-ul intra in rezonanta la volume mari, atunci te asigur eu ca aceasta parere este profund gresita). Vezi ca acum o zi sau doua, am explicat undeva pe Forum, pe intelesul tuturor, diferentele intre SG si LP. Te sfatuiesc sa le cauti, sa le citesti si sa incerci sa intelegi ce am explicat eu pe scurt acolo! In general, tot ce scriu despre CHITARELE electrice este amplu documentat si chiar experimentat! Mai mult, mai exista O SOMITATE in materie de chitare electrice, care se numeste Rares Totu=Midnight rider, care mai e si un excelent chitarist si care sta cu ochii pe noi! Nu mai vorbesc de altii! Si acum, pentru cultura ta generala, sa stii ca Hank Marvin a fost PRIMUL BRITANIC, care a folosit Stratocasterul (adus de Cliff Richard), in special datorita vibratorului folosit pentru pasaje melodioase. Departe de a fi STORS el totul din Stratocaster! Aceasta chitara a fost facuta cu adevarat celebra de Hendrix, care a declansat de fapt STRATMANIA! Printre altele, iti recomand sa citesti o serie de articole legate de Stratocaster sub titlul "Un nume, o chitara, un sunet, o legenda", publicate acum cativa ani in revista "Musical Report". Succes! :)

Guest Salty Joe
Posted

cam fara sens topicu oricum as prefera un gibson ca suna ceva mai suparat(parerea mea)

  • 4 weeks later...
Posted

Draga karpi, fara suparare, incearca sa te documentezi serios inainte de a face anumite declaratii legate SI de istoria chitarei. Nu vorbesc numai de inexactitatile referitoare la constructia LP.(daca este parerea ta ca SG-ul a fost creeat pentru ca LP-ul intra in rezonanta la volume mari, atunci te asigur eu ca aceasta parere este profund gresita). Vezi ca acum o zi sau doua, am explicat undeva pe Forum, pe intelesul tuturor, diferentele intre SG si LP. Te sfatuiesc sa le cauti, sa le citesti si sa incerci sa intelegi ce am explicat eu pe scurt acolo! In general, tot ce scriu despre CHITARELE electrice este amplu documentat si chiar experimentat! Mai mult, mai exista O SOMITATE in materie de chitare electrice, care se numeste Rares Totu=Midnight rider, care mai e si un excelent chitarist si care sta cu ochii pe noi! Nu mai vorbesc de altii! Si acum, pentru cultura ta generala, sa stii ca Hank Marvin a fost PRIMUL BRITANIC, care a folosit Stratocasterul (adus de Cliff Richard), in special datorita vibratorului folosit pentru pasaje melodioase. Departe de a fi STORS el totul din Stratocaster! Aceasta chitara a fost facuta cu adevarat celebra de Hendrix, care a declansat de fapt STRATMANIA! Printre altele, iti recomand sa citesti o serie de articole legate de Stratocaster sub titlul "Un nume, o chitara, un sunet, o legenda", publicate acum cativa ani in revista "Musical Report". Succes! :)

salut

 

pai vad ca suntem de acord , ai scris exact ce am scris si eu .Am amintit de Hank Marvin doar ca sa se mai intereseze tineri incepatori ( detalii romantate poate gasi oricine pe net ), poate le place si invata cate ceva .Ca toti sar direct la Malmsteen .

Posted

Salut

spune-mi si mie,te rog,ce inseamna LP cu cavitate si placa rezonatoare?

Cate SG-uri,stratocastere si Les Pauluri ai avut in mana?dar la tine mai mult timp?

ce inseamna un Ibanez mai bun?eu nu am vazut nici unul care sa se ridice la valoarea nici unui Gibson,doar modelele scumpe semiacustice,si modelul Artist din anii 80(am unul de vanzare :) )mai suna ceva,dar nu ca Gibson,oricum

Te asigur ca Leo Fender nu a calculat masa in functie de rezonanta,si te asigur ca in 52,asa cum zici tu,nu avea nici un prototip macar pentru Stratocaster,a inceput sa lucreze la el in 53,si a iesit pe piata prima data cu el in 54

s-au facut multe experiente la proiectarea chitarelor electrice , unul din ele a fost sa reduca cutia de rezonanta ca sa o elimine rezonanta corpului din zone nedorite . Tonul chitarei electrice este influentat de difuzor ( reactie) .Multi jazzmani au dorit tonul cald al cutiilor de rezonanta mari .

Asa au aparut modele cu cavitate si placa rezonanta , pratctic pe scandura s-a montat o placa rezonanta de chitara acustica ( din acea bombata ). Mai nou iar se fac incercari cu chitari cu cavitati rezonante , chiar Fender , tot corpuil este frezat , zice- se ca dupa multe teste si calcule acustice , acesta contribuind la un timbrou mai placut obtinut la Wataj mic in cluburi si sustain mult mai bun , am vazut numai in poza cele care au si cate unul sau doua "F" -uri ca si la vioara . Am cantat pe mai multe chitari dar pe GLP vintage nu , eu am 9 chitari , am un prieten cu 27 chitari si mai au si alti priateni asa ca am tot incercat si comparat vandut si cumparat , reparat , reglat chiar am construit trei chitari mai demult si am studiat multe probleme , si mai am de studiat .

 

Chitarile Ibanez , parerea mea dupa incercari si reglat si reparat mai multe , sunt un fel de hibrid intre SG si Strat combinand foarte reusit partile pozitive ale celor doua tipuri de chitare , si in plus au facut un pas inainte fata de Strat inbunatatind ergonomia corpului de tip Strat .Cele cu taste "Jumbo " mari de tot , nu a-mi plac , si cred ca e o pacaleala deoarece da impresia ca nu se tocesc niciodata , dar cand se tocesc 30% sa dus acordajul .Era sa cumpar asta vara una minunata si buna ,dar ma da afara nevasta cu chitari cu tot . hehe.In legatura cu ce tip este mai bun nu stiu ce sa spun ca astia fac tipuri de chitara peste noapte , in orice caz sa fie din lemn bun , gatul dintr-o bucata , chei bune , doze si vibrator de marca ( prin marca inteleg ca ar trebui sa fie de calitate si cunoscute , cu renume si ceva referinte sau trebuie incercate )

Chiar si la Strat nu tot ce are forma de strat ,si e fabricat de Fender ,suna a Strat original . Am ramas si eu uimit dar asta e .

 

Poate ca Leo Fender nu a calculat dar cineva a facut multe teste pana a ajuns pa corpul de chitara ( cel original din Bass sau Ash wood si gatul maple ) care impreuna cu gatul are varf de rezonanta i jur de 430 Hz .Nu a calculat ? nu cred .Doar ca nu a spus nimanui ca o fi secretul sau ?.Mitologia este enorma in acest caz asa ca documentarea devine foarte anevoiasa .

 

Dozele in orice caz sunt montate in nodurile de oscilatie a corzilor , si rezonanta este cumva aleasa sa compenseza punctele moarte de sustain .Si inductanta dozelor precum campul magnetic a fost alese dupa multe studii de specialitate .De ex. dozele nu au "capac" metalic de ecranare si protectie pentru a obtine sunetul cu multe inalte si multe alte mici adaptari ale acustici !!.Sa nu uitam ca viori bune se construiau mult inaintea chitarilor Fender si chiar chitari acustice .Si daca tin minte Leo Fender era mai mult sponzorul si finantatoriul afaceri nu inventator , probabil ca a angajat niste lutieri .

De obicei in paginile despre calitati scrie despre sutain , timbru si daca este ptr "rock" sau "country" , " Jazz " , si in ani 50 toti jazzisti cantau cu Telecaster !!??Reclama e sufletul comertului

Multe forumuri sunt sponzorizate de producatori de instrumente si de cei car ecomercializeaza !!

 

Sa nu uitam de orga Hammond ( 1939 !!), care este una din capodoperele instrumentelor electromecanice & electronice ,construita pe baza unor studii fantastice in domeniul acustici si al instrumentelor.

Eu cred ca chitarele electrice nu sunt o inventie in sine doar adaptarea celor deja cunoscute in domeniul electroacustic , la cerintele " moderne" .Problema amplificari chitarelor in concert .

Si eu cred ca vorbim despre tonul chitarelor si nu despre cel " facut" de pedale si procesoare .

Posted

am mai citit posturi aberante si incoerente, da nu de dimensiunile astea. e un record. nici la greseli de ortografie/gramatica nu sta rau :)

Guest p_aciulea
Posted

frate iar incepi cu lectiile cand nimeni nu ti le cere?

Guest p_aciulea
Posted

viper, viper, dar de care?

Guest p_aciulea
Posted

Les Paul all the way

 

sau

 

ESP - F series

Guest p_aciulea
Posted

si padure din cand in cand :)

Guest nothin
Posted

la copaci? iti plac scorburile ?

se pot intampla accidente neplacute cu viespile :):):)

Guest p_aciulea
Posted

viespile ca viespile, insa ce te faci cu cioturile de la marginea scorburii?

Posted (edited)

Ascult muzica de pe pagina , in general de apreciat munca dar ai doua mari probleme daca le revizuiesti e ok , in rest stai bine.

Acuma imi pare rau ca n-am postat si io ceva muzica p-aci(nu m-a lasat colegii de trupa,cica pana nu e mixat...),poate-mi spuneai si mie ce probleme mai am de revizuit.... :)

Postu ala a tau e asa de eronat,incat nici nu stiu de unde sa-l apuc :) Sa stii ca tu confunzi Gibsonul Les Paul cu celebra chitara Titan,care costa 1870 de lei ceausisti,si avea,intr-adevar o forma asemanatoare,doar ca la Gibson,partea de deasupra era din artar sculptat(n-am gasit un termen mai bun pt."handcarved"),dar era lemn MASIV,iar la Les Paulul de Reghin pe care-l cunosti tu,partea de deasupra era din placaj de tei,si avea acea forma prin indoire in abur,si i se punea o stinghie la mijloc.De aici confuzia cu "cavitatea rezonatoare",era la Les Paulul romanesc,acea cavitate

Leo Fender nu era nici un sponzor,avea intai un atelier mic,apoi o fabricuta,unde au vazut lumina zilei Telecasterul,Stratocasterul si Precision bass in prima lui forma,cu scala scurta.acestea fiind toate creatiile sale.Forma capului de strat a furat-o,e drept,de la Merle Travis,care facuse si el un prototip,dar nu l-a transformat in productie niciodata.Tastele Jumbo nu s-au inventat ca sa tina mai mult,ci ca sa fie mai comode,tot mai multi chitaristi isi puneau taste de bass,ca sa fie bendingul mai usor

Si ce treaba are orga Hammond cu asta?ai vazut vreuna altundeva decat la televizor?Iar asta cu reclama....io nu prea stiu jazzmeni din anii 50 care sa cante pe Telecaster,spune-mi si mie cativa...

Iar la numaru de chitari,nu e tata,concurs de lopeti sau de vederi sau de ascutitori(oricum ne ia Jack pe toti la concursu asta)

Edited by midnight rider
Posted

Acuma imi pare rau ca n-am postat si io ceva muzica p-aci(nu m-a lasat colegii de trupa,cica pana nu e mixat...),poate-mi spuneai si mie ce probleme mai am de revizuit.... :)

Postu ala a tau e asa de eronat,incat nici nu stiu de unde sa-l apuc :) Sa stii ca tu confunzi Gibsonul Les

............

Tot ce se poate , eu am vazut si am avut in mana un GibsonLP , la mare la o trupa nemtesca , era Gibson , vintage cu singlecoil , mai multe nu stiam pe atuncea , dar neamtul mi-a explicat cu rezonanta si cu cavitatile , se fac tot felul de ajustari ptr ton si sustain mai ales daca lemnul este altul decat la standard, poate era ceva la comanda sau mai special, ca asta ne-a dat gata cand a inceput sa cante jazz si solouri in style boogie , el acompania intr-o trupa nici nu mai stiu numele trupei .

 

Cunosc chitarile Reghin facute ptr Schaller sau impreuna , costau 1870 lei si aveau instalatie Schaller ce costa in jur de 200$ ( doze,chei,cordar, vibrator Bigsby ).Eu am reusit sa pun mana pe chit No 173 , corp din mahon , din pacate placa top din placaj de tei , gat paltin U shaped ,cu fretboard rosewood taste mici ( si tot caut sa ai fac palca de mahon sau artar , dar timpul este o problema sau poate asa este o piesa de museu vinteage).Am vazut foarte multe chitari Reghin bune macelarite si "modernizate" de necunoscatori doar ca sa schimbe forma .Pe vremuri puteai sa-ti faci la reghin chitara "la comanda" , am sfatuit pe mai multi prieteni si si-au si facut .chitare solo si chitare bass si fretless .Au fost la Reghin au ales corpul , lemnul , gatul , instalatia, tot ce doresti , nu stiu daca se mai poate acuma o fi privatizati dar au mesteri foarte buni .

 

Cu telecaster , pai fiind chitara electrica solidbody scoasa in 1950 ( cam odata cu Gibson LP parca) asta o fi motivul. Eu eram convins , ca asa am citit in reviste ca Telecaster este o chitara ptr country , (iarasi reclama)

Si am ramas masca cand am vazut un serial de documantare despre blues si jazz si mai toti negri in tot felu de banduri cu Telecaster , pai numele nu le tin minte ca au aratat o istorie intrega comprimata dar de la mai cunoscuti Mooddy Waters pana la Crissie Hynde mai toti erau cu Telecaster.

Telecaster de country am cvazut si am si incercat , are un prieten un "Nashwille" cu vibrator legat la butonul ptr curea ( strap) si impingi chitara in jos si vibreaza coarda "Si" si iata jocul de scena la country . hehe.

 

Tot in cadrul aceluiasi serial la Blues si anglia am vazut despre chitari . Interview-uri cu Clapton, Jeff Beack,

cei de la Colosseum cu Chris Farlow , Mck Fleetwood, Peter Gren , Jhon Mayall .Si explicau cum nu aveau chitari , cum nu aveau discuri , Mayall avea colectia de discuri americane ( aduse de vecinul sau marinar din SUA etc..) si Clapton le cara in mansarda lui din Londra si studia muzica americana si a dat de blues .Mai apoi acesti cativa englezi au "exportat" bluesul in america si in lume , cam asa sa renascut bluesul. Si putei sa vezi cum multumeau bluesiti vestiti americani acestor baieti englezi ca i-au scos din anonimat si nu au murit de foame.Si asa a ajuns bluesul poate cel mai reprezentativ lucru pentru america.

 

Tot atuncea se vorbeste despre cum a recomandat Clapton GibsonLP lui Peter Green si cum nu aveau chitari la inceput si se aduceau din germania chitari Hoffner ( povesteste chitaristul de la Colosseum) etc

..Nu prea vroiau sa cante pe Stratocaster deoarece tonul de strat era Brend-ul lui Hank Marvin care a devent chitarist influentat de Buddy Holly si Cliff Richard i-a adus si un Fender Fiesta , primul Strat din anglia si a fost si ramane unul din cei mai vestiti si populari chitaristi din lume.

Am auzit de la un prieten ca s-ar da si pe TVR2 acest serial , eu inca nu am prins la TVR2.

 

Cu Leo fender nui clara treba i se atribuie multe , dar mai mult ca si promotorul afaceri , asa mi se pare , peste tot gasec un "dar" si se trece cu vederea cand una cand alta , bine nici nu este super important dar daca faci o istorie macar sa fi corect. El ca si saxafonist amator si eletctronist depanator nu stiu cat stia despre instrumente muzicale , oricum era un om dotat talentat , si cred ca dupa succesul cu broadcaster si telecaster a cooptat niste colaboratori , plus experienta dobandita si preluata si de la alti au creat Stratocaster chit ieftina si buna si asa a castigat teren .Prea este bun Stratul din punct de vedere acustic ca sa nu banuiesc cativa lutieri buni in spatele lui Leo Fender , cel putin un chitarist si lutier ai trebuia . Si cu chit bass se accepta ca Precision Bass este primul bass fabricat in serie dar nu primul din lume ca si inventie.Si este intradevar cel mai popular bass din lume ca si Stratocaster-ul la chitare .Si culmea apropos de "capul" de la chit, fender acesta a ramas "patentul" Fender ,actual in lume.hehe

 

Orga hammond am vazut la Ciolac , cand canta cu Semnal M , si am si tras un jamm cu regretatul Iuliu Merca la mare la Aladin .Suna super si eram inebunit , fata de Farfisa organistului nostru era al saptelea cer , nu mai stiu ce tip era Bx (?) dar era hammoond cu generatoare electromecanice , nu oscilatoare tranzistorizate si cu divizoare..etc.

 

La nr de chitari nu e concurs dar ai nevoie de chitari ca sa canti , nu avem bani asta-i alta problema.

 

ce ar fi bine sa avem : Din toate tipurile importante de chitare cel putin 4 bucati ( chiar cinci)

 

Standard cu corzi subtiri si alta cu corzi mai groase , aceiasi combinatie cu doze diferite .

Inca una sau doua cu corzi tensionate groase cu high action ptr slide .

 

daca ai nevoie de Strat , Tele , GS , GLP , Ibanez asta inmultit cu 4 =20 chitare

Mai trebuie chit acustica , diferite , dobro, Double Six, Spaniola , clasica cu nylon = inca sa zicem 7 chit.

Chit Bass cel putin doua tipuri si cu corzi diferite plus una acustica = 5 chit bass

ajungi usor la 30 chit ca sa ai tonuri ce doresti si ce trebuie

 

Tonurile nu se fac in studio cu procesoare ci au sute de chitari ,mandoline , uculele ,Bass etc

 

daca ai rabdare si te intereseaza am cateva compoziti ( unele numai schite din motive serioase) pe AP

si sunt mai ales incercari de mixare si de cautare de tonuri timbre adecvate ptr piesa , stil etc nu totdeauna cel mai reusite dar asa invata omul.

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=9294

 

si voi puteti sa postati muzica , e bine sa vezi feedbackul la cea ce faci , si mai ales de la muzicanti profesionist sau amatori . Este cal mai mare site da muzica al lui Sony Music sunt aicea vre-o 40000 de membri , la toate genurile .Din pacate nu vand muzica doar stau in expectativa si asteapta momentul boom-ului pe net .

Posted

 

daca ai nevoie de Strat , Tele , GS , GLP , Ibanez asta inmultit cu 4 =20 chitare

Mai trebuie chit acustica , diferite , dobro, Double Six, Spaniola , clasica cu nylon = inca sa zicem 7 chit.

Chit Bass cel putin doua tipuri si cu corzi diferite plus una acustica = 5 chit bass

ajungi usor la 30 chit ca sa ai tonuri ce doresti si ce trebuie

 

Tonurile nu se fac in studio cu procesoare ci au sute de chitari ,mandoline , uculele ,Bass etc

 

daca ai rabdare si te intereseaza am cateva compoziti ( unele numai schite din motive serioase) pe AP

si sunt mai ales incercari de mixare si de cautare de tonuri timbre adecvate ptr piesa , stil etc nu totdeauna cel mai reusite dar asa invata omul.

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=9294

 

si voi puteti sa postati muzica , e bine sa vezi feedbackul la cea ce faci , si mai ales de la muzicanti profesionist sau amatori . Este cal mai mare site da muzica al lui Sony Music sunt aicea vre-o 40000 de membri , la toate genurile .Din pacate nu vand muzica doar stau in expectativa si asteapta momentul boom-ului pe net .

 

:) cred ca ai dreptate, ai nevoie de vreo 30 de chitare daca vrei sa canti orice gen de muzica existent. numa ca oamenii care iau muzica in serios canta un singur gen, iar pt asta nu ai nevoie de mai mult de cateva chitare. Eu zic ca tot ce depaseste 3 e deja colectie. Nu e numai o chestie de eficienta sa ai chitari cat mai putine si bune/versatile, dar la un moment dat iti dai seama ca trebuie sa iti faci tonul tau si stilul tau, iar astea se asociaza in mod normal cu un numar limitat de intrumente.

 

ps. am avut si eu cont pe acidplanet. timp de vreo 3 zile am tot ascultat "muzica" de pe-acolo si pot spune sincer ca nu am dat peste absolut nimic grozav. nu exagerez si nu sunt prea critic. pur si simplu e vax tot site-ul ala. cat despre feedback, asta o fost motivu pt care mi-am sters contul: oamenii arunca acolo unii in altii cu "amazing" si "excellent" si "why aren't you famous yet" intr-o frustrare generala :)

Posted

Stiu ca sunt total offtopic, dar nu pot sa nu scriu ceva din aduceri aminte (asta ca o replica la nevoia de n instrumente). In tineretea mea, exista un "baiat" numit Butoi. Pe langa distorsurile pe care le construia dupa o reteta proprie, baiatu asta mai si canta beton cu chitara. Nu, nu avea o chitara proprie sau daca avea era vreo scandura. A avut o cantare la Polivalenta (nu mai stiu in deschidere la cine - parca Voltaj) si a cantat Enescu si Porumbescu in stil neoclasic cu o chitara Reghin - cea mai ieftina (copia aia de Tele care costa 1200 lei) fara doza neck si fara pot-ul de TON (vorbim de perioada inainte de '89). A cantat BESTIAL si a "acrit" sala. Omul ala nu avea nevoie de multe instrumente, ba chiar a CANTAT cu o scandura.

So? :)

Posted

Stiu ca sunt total offtopic, dar nu pot sa nu scriu ceva din aduceri aminte (asta ca o replica la nevoia de n instrumente). In tineretea mea, exista un "baiat" numit Butoi. Pe langa distorsurile pe care le construia dupa o reteta proprie, baiatu asta mai si canta beton cu chitara. Nu, nu avea o chitara proprie sau daca avea era vreo scandura. A avut o cantare la Polivalenta (nu mai stiu in deschidere la cine - parca Voltaj) si a cantat Enescu si Porumbescu in stil neoclasic cu o chitara Reghin - cea mai ieftina (copia aia de Tele care costa 1200 lei) fara doza neck si fara pot-ul de TON (vorbim de perioada inainte de '89). A cantat BESTIAL si a "acrit" sala. Omul ala nu avea nevoie de multe instrumente, ba chiar a CANTAT cu o scandura.

So? :)

 

you bet your ass, malex :) . inca o chestie: mi-am adus aminte de steve morse care canta de 20 de ani pe aceeasi chitara (musicmanu lui albastru) la care cica s-o facut refretting de 8 ori. mai are el multe chitare, evident, da pe aia albastra #1 inca o foloseste la fiecare show (am observat asta cand l-am vazut cu deep purple, chitara aia are la neckjoint o mica modificare in lemn unde e dus complet lacul). nu cred ca e sisi baiatu asta, stie el ceva. chitarele efectiv bune sunt rare (a se citi articolul despre gibson les paul), iar cand ai gasit una te tii de ea!

Posted

:)

ps. am avut si eu cont pe acidplanet. timp de vreo 3 zile am tot ascultat "muzica" de pe-acolo si pot spune sincer ca nu am dat peste absolut nimic grozav. nu exagerez si nu sunt prea critic. pur si simplu e vax tot site-ul ala. cat despre feedback, asta o fost motivu pt care mi-am sters contul: oamenii arunca acolo unii in altii cu "amazing" si "excellent" si "why aren't you famous yet" intr-o frustrare generala :)

 

pai nu trebe sa te retragi , am gasit acolo chitarist fantastici , vocalisti ,trupe ,foarte bune.

 

Idea generala este ca toata lumea da 10/10 ca sa nu supere unul pe celalalt , uni sunt incepatori si trebuie incurajati , nu toti sunt pro sunt multi amatori iubitori de muzica si in timpul liber continua hobby-ul tinereti , nu trebuie sa fie neaparat super profi. Important este sa te ocupi de cea ce ati place .De aicea limbajul de pa siteuri cu muzicanti , ca nu-i forum si asa se ajuta si conlucreaza.Eu am mai multe colaborari cu noi prieteni din anglia , america , oameni fosti muzicanti pro si chiar amatori si sunt foare cumsecade , si numai iei si alti.

 

Nu stiu daca cunosti www.jamwave.com aicea deja sunt mai multi profi si amatori foarte avansati , independenti , daca aveti CD sau vreti sa promovati este un loc bun .

Si sa reintram in topic,toti au cum spui cel putin 3 chitari , diferite , uni bogati au mai multe si studiouri proprii cu de toate , PC -uri performante programe profi de mii de dolari , dar sunt si multi cu o chitara acustica un microfon de multimedia si mult talent si dragoste ptr muzica.

Membri AP nu pra vorbesc mult de chitari , mai de efecte poti sa vorbesti cu ei dar in legatura cu inregistrae si mixare si ei folosesc doua trei tipuri de chitare cateodata , la o piesa.

 

In legatura cu nr chitarilor si tonuri sau stiluri , daca canti un singur stil atuncea este cea mai mare problrma caci incepe sa sune totul la fel , ma gandesc la un album un CD , si cea ce se poate face este sa schimbi tonuri , mai un efect cu alta chitara la introducere , la refren , sau la "soloul" de chit , caci de multe ori backgroundul este "obligatoriu" .

Eu folosesc cel putin doua tipuri de chitara in cele mai multe cazuri Strato si LP ca sa am contrast intre solo si background .

 

Asa ca cred ca amandoua tipurile de chitara sunt bune si necesare si Strato si un SG sau un GLP .

Pe scena daca esti singur chitarist in trupa poate este mai util ( versatil) un Ibanez bun .

Posted

n-are nici o legatura ibanezul cu fenderul si gibsonul. asocierea mi se pare paradoxala, daca stau sa ma gandesc la scop si topic.

totusi eu cred ca cu un Start sau cu doar un SG esti limitat pe scena , un Ibanez bun poate sa compenseze si sa suplineasca cele doua .Asta bineinteles in caz de forta majora ca sa nu sbhimbi chitara in timpul piesei , si nu ai alt chitarist de backing langa tine.

La Strat nu am inaltele ( pe coarda 1) la octava ce am pe un SG , pe SG nu am brilianta si Twang-ul fantastic al Stratului . Cu un Ibanez am purtut face un compromis pe scena .

La inregistrare in studio acolo ai timp sa schmbi chitara sa schimbi pedale doua zile si tot nu-mi place nimic , si schimb ;a chitari si treg la trackuri pana ma plictisesc .

Dar pe scena ce sa fac , trebe sa rezolv cumva.

La Ibanez nu stiu daca la toate dar am gasit mai multe care in cazul cand pun switchul pe 1+2 , este humbucker dar cu doua singlecoil si are un twang foarte apropiat de Strat , putin mai inchis la timbru dar cu brilianta.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.