dani Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Salutre dragi forumisti, in special basisti! Vreau sa cumpar pt trupa un combo de bass:) Insa am niste intrebari: Vreau sa folosesc combo-ul in special pt repetitii dar si pt concerte. Insa...il pot folosi ca si bass activ?(gen la baieramuri sau ...stiu eu ...nuntzi)se strica ceva in el? Am si 2 monitoare de 400w active si mai merg pe la majorate,petreceri in cluburi, etc, cu ele.Deci ar trebui ca acel bas sa poata "merge" pe langa monitoarele astea:) Deci...se strica ceva daca pun muzica pe (orice gen) pe el? Nu dispun decat de 10 milioane(+ sau -). Stilul pe care il cantam cu trupa(pt asta va fi folosit cel mai mult) e un alternativ pop...putzin heavy. Va rog sa ma ajutati cu aceasta problema.nu stiu daca am dat toate detaliile pt ce vreau asha ca daca sesizati ceva va rog sa ma trageti de urechi. PS:nu sunt basist si nu nu am experientza mai deloc in domeniul asta. Multzam' in avans
Guest Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Asta ar fi ideal pt ceea ce cauti: http://www.xbass.ro/forum/viewtopic.php?t=6528
dani Posted September 5, 2008 Author Posted September 5, 2008 foarte misto comboul..Dar oare acopera monitoarele ?sunt olecutza puternice . Merci de raspuns.altcineva ? numa bine...Dani
DeatH Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Eu zic ca merge, nu e tocmai un combo sa darame casa dar nici slabutz nu e. Depinde si de situatie, si de ce canti, etc.
dani Posted September 6, 2008 Author Posted September 6, 2008 parca ash vrea ceva care fie si puternic:(...vor fi situatii in care vom canta cu trupa fara PA sistem.Direct cu monitoarele statiile noastre:( heeelp:(
Blackthorn Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 (edited) La alegere, amandoua suna foarte bine pentru pretul asta. http://www.thomann.de/de/laney_rb4_richter_bass.htm http://www.thomann.de/de/ashdown_t15180s.htm Edited September 6, 2008 by Blackthorn
dani Posted September 6, 2008 Author Posted September 6, 2008 imi face cu ochiul laney-ul:) insa nu sunt hotarat:( intrebare:)Luam spre exemplu o putere de 150w la un combo:) care se aude mai bine(sau mai tare...explicatii) unul de 1x15"?...sau unul de 2x10"? nu-mi dau seama ca nu ma pricep decat la chitara(cat decat....si nu cred ca se aplica si aici) am vazut ca la unele combo-uri scrie xyz watzi ...iar la altele apare si RMS :)care de diferetza? merici mult
karpi Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 imi face cu ochiul laney-ul:) insa nu sunt hotarat:( intrebare:)Luam spre exemplu o putere de 150w la un combo:) care se aude mai bine(sau mai tare...explicatii) unul de 1x15"?...sau unul de 2x10"? nu-mi dau seama ca nu ma pricep decat la chitara(cat decat....si nu cred ca se aplica si aici) am vazut ca la unele combo-uri scrie xyz watzi ...iar la altele apare si RMS :)care de diferetza? merici mult glumesti ? 2x10" nici la chitara nu suna .Este doar ptr exersat in casa . Randamentul unui dif mai ales la joase depinde de suprafata activa a membranei si de Xmax ..cursa permisa . Atentie la unele difuri chiar de 15 " am vazut cursa de +/- 5mm , si sunt ptr boxe foarte bine "amortizate" si cu sarcina mare pe membrana, deci in boxe deschize nu sunt OK si sunt in pericol si in boxele bassreflexsau cu palnie sub frecventa de taiere a boxei calculate ( bassreflex sau palnie ).Sub frecventa limita a incintei la joase difuzorul nu jmmai are sarcina pe el si parca ar fi fara boxa , cursa se mareste si se distruge,De acea se monteaza filtre "trece sus" care taie joasele periculoase. Trebuie neaparat dif de chitara , de instrument !! nu de disco. Difurile bune de instrument rezista la conditii de exploatare in regim de overdrive pe termen lung .Cele de sonorizare si disco functioneaza bine doar in regim linear sub puterea maxima admisa , doar la foarte scurte impulsuri se pot folosi peste puterea maxima nominala. Daca cumperi tatie cu diful ei s-ar putea sa fie OK , dar difuzorul este totul !!!
Guest Don MaXxX Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 (edited) glumesti ? 2x10" nici la chitara nu suna .Este doar ptr exersat in casa . Randamentul unui dif mai ales la joase depinde de suprafata activa a membranei si de Xmax ..cursa permisa . Atentie la unele difuri chiar de 15 " am vazut cursa de +/- 5mm , si sunt ptr boxe foarte bine "amortizate" si cu sarcina mare pe membrana, deci in boxe deschize nu sunt OK si sunt in pericol si in boxele bassreflexsau cu palnie sub frecventa de taiere a boxei calculate ( bassreflex sau palnie ).Sub frecventa limita a incintei la joase difuzorul nu jmmai are sarcina pe el si parca ar fi fara boxa , cursa se mareste si se distruge,De acea se monteaza filtre "trece sus" care taie joasele periculoase. Trebuie neaparat dif de chitara , de instrument !! nu de disco. Difurile bune de instrument rezista la conditii de exploatare in regim de overdrive pe termen lung .Cele de sonorizare si disco functioneaza bine doar in regim linear sub puterea maxima admisa , doar la foarte scurte impulsuri se pot folosi peste puterea maxima nominala. Daca cumperi tatie cu diful ei s-ar putea sa fie OK , dar difuzorul este totul !!! sunt cativa chitaristi care folosesc cabinete 2x10. Daca ei sunt prosti sau nu, nu stiu. Nu vreau sa te contrazic, iti spun doar un fapt. Edited September 6, 2008 by Don MaXxX
dani Posted September 6, 2008 Author Posted September 6, 2008 o sa iau un combo gata facut:)am gasit pe thoman si asha ceva...care pare a fi ok...insa iar...nu stiu daca zic bine:( karpi...un combo de bas(cumparat de-agata...in carcasa si diful lui original) merge pus pe muzica?la un party intr-un club..face fatza?
grosucelmare Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 o sa iau un combo gata facut:)am gasit pe thoman si asha ceva...care pare a fi ok...insa iar...nu stiu daca zic bine:( karpi...un combo de bas(cumparat de-agata...in carcasa si diful lui original) merge pus pe muzica?la un party intr-un club..face fatza? Asta avem si noi! E in regula. Daca il amplifici si pe el nu mai ai nici o problema. Pentru cluburi mici (< 100 pers) merge si neamplificat!
Guest dau.bine Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 (edited) asta aici Edited September 6, 2008 by dau.bine
dani Posted September 6, 2008 Author Posted September 6, 2008 mersi dar ma intereseaza un combo:)si nu vreau lampa din motive anumite motive:)
karpi Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 sunt cativa chitaristi care folosesc cabinete 2x10. Daca ei sunt prosti sau nu, nu stiu. Nu vreau sa te contrazic, iti spun doar un fapt. Cine a spus de cineva ca-i prost ? Eu am spus ca nu suna,numai eventual singur acasa sau ptr inregistrare (?) Eu am un cabinet de 4X10" si am mai facut inca unul de 4x12" ca sa sune statia ca lumea .Nici doar un singur dif de 12" nu suna ca lumea , 2 x10" la fel , 4x10" incepe sa sune dar la bas mai ridicat cursa creste si pleca membranele prea in fata si bobina mobila iese din campul magnetic mai ales la chitaristi.Bineinteles daca faci un ton de trompeta din distors va suna strident si tare ( depinde de randamentul difului cat de tare ) dar "caldura" fara joase tonul nu va avea. Neavand suprafata mare trebuie cursa mai mare si risti sa treci de "Xmax" ( cursa maxima admisa ) daca nu ai grije, si tot nu este incarcata membrana cu sarcina.(aerul aluneca in parti din fata difului ). Din aceasta cauza esti tentat sa dai butonul de bas mai tare si suprasoliciti difuzorul pe frecvente ce le reda cu randament scazut se poate distruge diful. In combourile cu asemenea difuri se limiteaza josele in banda de trecere globala ca sa reziste difurile asa ca nu vei avea jose prea pronuntate nicicum . ( o comparatie mai exagerata ar fi sa punem difuri de inalte cu calota la bas , nu vor reda basul la randamentul medii/inaltellor si daca ii pompam bas mai mult se va distruge mecanic din cauza cursei exagerate ) Daca ar fi bagate difurile de 10" in boxe cu palnie ar fi altceva aerul este obligat sa preia presiunea de la difuzor , dar cine cara ptr 30-40W o ditamai boxa cu palnie ptr o chitara si in plus pentru doua difuri slabute de 10"?In orice caz ptr boxe cu palnie trebuie drivere de putere mare ca sa nu construiesti ditamai boxa cat un dulap ptr cativa watti . Sa cari 8X10" iarasi nu-i rentabil , nu-i mult mai usor si mai mic decat 8 x 12" ( doua boxe de 4x dif ) .si nu suna ca cele de 12". Trupele mari pe scena mare i-si pot permite sa puna cate boxe vor si nu conteaza randamentul daca vrea un sound pe care el il simte mai bine , dar acest lucru am vazut la basisti cu "slap" , de obicei mai au si dif de 18" pe langa 8 sau 16 bucati de 10".
Guest Don MaXxX Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Cine a spus de cineva ca-i prost ? Eu am spus ca nu suna,numai eventual singur acasa sau ptr inregistrare (?) Eu am un cabinet de 4X10" si am mai facut inca unul de 4x12" ca sa sune statia ca lumea .Nici doar un singur dif de 12" nu suna ca lumea , 2 x10" la fel , 4x10" incepe sa sune dar la bas mai ridicat cursa creste si pleca membranele prea in fata si bobina mobila iese din campul magnetic mai ales la chitaristi.Bineinteles daca faci un ton de trompeta din distors va suna strident si tare ( depinde de randamentul difului cat de tare ) dar "caldura" fara joase tonul nu va avea. Neavand suprafata mare trebuie cursa mai mare si risti sa treci de "Xmax" ( cursa maxima admisa ) daca nu ai grije, si tot nu este incarcata membrana cu sarcina.(aerul aluneca in parti din fata difului ). Din aceasta cauza esti tentat sa dai butonul de bas mai tare si suprasoliciti difuzorul pe frecvente ce le reda cu randament scazut se poate distruge diful. In combourile cu asemenea difuri se limiteaza josele in banda de trecere globala ca sa reziste difurile asa ca nu vei avea jose prea pronuntate nicicum . ( o comparatie mai exagerata ar fi sa punem difuri de inalte cu calota la bas , nu vor reda basul la randamentul medii/inaltellor si daca ii pompam bas mai mult se va distruge mecanic din cauza cursei exagerate ) Daca ar fi bagate difurile de 10" in boxe cu palnie ar fi altceva aerul este obligat sa preia presiunea de la difuzor , dar cine cara ptr 30-40W o ditamai boxa cu palnie ptr o chitara si in plus pentru doua difuri slabute de 10"?In orice caz ptr boxe cu palnie trebuie drivere de putere mare ca sa nu construiesti ditamai boxa cat un dulap ptr cativa watti . Sa cari 8X10" iarasi nu-i rentabil , nu-i mult mai usor si mai mic decat 8 x 12" ( doua boxe de 4x dif ) .si nu suna ca cele de 12". Trupele mari pe scena mare i-si pot permite sa puna cate boxe vor si nu conteaza randamentul daca vrea un sound pe care el il simte mai bine , dar acest lucru am vazut la basisti cu "slap" , de obicei mai au si dif de 18" pe langa 8 sau 16 bucati de 10". sunt de acord. nici mie nu-mi plac 1x10 nici macar pentru acasa, 2x10 incepe sa sune, dar nu ca si un 1x12. Dar e o chestie de gusturi, de aia am invocat faptul ca sunt cativa chitaristi celebrii care folosesc 2x10. Mie imi place cum suna 1x12, tu vad ca ai o oarecare aversiune pentru ele, e o chestie de gusturi. De exemplu, am incercat ampliful meu DRRI cu un cabinet 2x12, si nu mai avea timbrul ala specific de 1x12 open-back. Ceea ce incerc eu sa spun e ca multe amplif-uri au facut legenda cu cabinete 1x12 sau 2x10 sau 1x10 sau whatever, deci ca sa folosesc un cliseu, nimeni nu detine adevarul absolut si e chestie de gusturi.
karpi Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 (edited) o sa iau un combo gata facut:)am gasit pe thoman si asha ceva...care pare a fi ok...insa iar...nu stiu daca zic bine:( karpi...un combo de bas(cumparat de-agata...in carcasa si diful lui original) merge pus pe muzica?la un party intr-un club..face fatza? Sa amplifici stil DISCO ? , ptr chitara bas este destul . Sonorizarea este altceva .Intrebarea ar fi daca aceste difuri redau spepctrul de 40HZ-14KHz minim ptr a reda muzica ptr party , deci nu HiFi dar sa se intelega fiecare instrument +vocile . Mai apare o probleme la sonorizare ,in momentul cand dai basul la maxim inaltele si mediile vor fi distorsionate asa ca nu vei putea da bas numai aprox la 50-60% din puterea statiei cea ce duce si la reducerea medii/inaltelor . Daca se foloseste o statie numai ptr bas poti sa dai la 90% si suna satisfacator .Este si cazul chitarei bas , poti sa dai la maxim si chiar sa distorsioneze usor si ai ton mai "plin" , membrana va avea cursa mare.Aceasta cursa mare va modula inaltele si mediile daca se reda muzica inregistrata si va suna murdar si neinteligibil ,Daca se reduce puterea este aprox OK in conditiile cat redau tweeterele din inalte/medii. Ca si exemplu ar fi sa canti la maxim cu basul si pe aceiasi Statie +difuzor sa pui o chitara , chitara ve suna "intrerupt" in "rate" si doar in pauzele cand basul nu misca prea tare membrana.Nu ma refer la aceiasi fenomen electric cand efectiv statia este supramodulata electric de bass si alt sunet nu mai ajunge in difuzor numai foarte distorsionat, dar fenomenul este asemanator. In consecinta nu se poate folosi puterea maxima in bas la redarea muzici la o statie de banda larga. Si din aceasta cauza se folosesc statii pe mai multe cai separat ptr fiecare banda de frecventa si fiecare ataca difuzoarele ptr cate o banda de frecventa .Din puterea totala a statiilor de sonorizare aprox 60% este la bas , 25% la medii si 15% la inalte . Sunt tot felul de masuratori care dau ponderea puterilor pe gamele bas, medii, inalte in functie de genul de muzica redat . Dar pentru o rezolvare de nevoie merge intr-un club nu prea mare si nu prea galagios. In orice caz trebuie ridicata boxa peste inaltimea publicului sa nu se atenueze inaltele . Un dif de chitara are banda de frecvente de aprox 45Hz-4500Hz , nici la bass nu trebuie mai mult , intrebarea ar fi pana la ce frecvente redau tweeterele din statie si sa nu fie limitata frecventa superioara din statie. Diful de chitara bas nu este un subwoofer !! 20Hz este mult sub frecventa de taiere a difului .La putere mare sa nu se amplifice prea mult sub-basii din muzica electronica caci se intampla faza ca si la difurile de 10" cu joasele . Edited September 6, 2008 by karpi
karpi Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 sunt de acord. nici mie nu-mi plac 1x10 nici macar pentru acasa, 2x10 incepe sa sune, dar nu ca si un 1x12. Dar e o chestie de gusturi, de aia am invocat faptul ca sunt cativa chitaristi celebrii care folosesc 2x10. Mie imi place cum suna 1x12, tu vad ca ai o oarecare aversiune pentru ele, e o chestie de gusturi. De exemplu, am incercat ampliful meu DRRI cu un cabinet 2x12, si nu mai avea timbrul ala specific de 1x12 open-back.Ceea ce incerc eu sa spun e ca multe amplif-uri au facut legenda cu cabinete 1x12 sau 2x10 sau 1x10 sau whatever, deci ca sa folosesc un cliseu, nimeni nu detine adevarul absolut si e chestie de gusturi. Eu am cantat pe mai multe combinatii , au fost cazuri cand din comoditate am dus numai 1x12" dif extrem de bun IREL , suna de nu-i adevarat , randament foarte mare .Dar simteam ca suna "gol" nu avea "corp" tonul .Si la aceiasi putere 2x12" incepea sa sune .Ma refer la cazul cand dau un powerchord pe corzile groase si simti ca se cutremura tot aerul din jurul boxei si soundul se culca pe soundul chitarei bas. Cu 1x 12 " nu am putut sa realizez aceasta sonoritate nici in sala mai mica ( mai ales ca in salile mici suna totul aiurea din cauza reflexiilor , iar daca este o sala capitonata ptr inregistrari sau repetitii la fel nu suna ). Iar la chitara bas cand ai 8x12" se intampla aceiasi treaba dar acum cu tobele , se contopesc fanmtastic cele doua instrumente si se complecteaza ( pe scena ) si din cauza difurilor cu" diametrul relativ mic" apar niste armonice pe medii care ii dau prezenta "corp"basului ,din boxele de control nu poti realiza aceasta sonoritate . Cu dif de 15"sua 18" ;a bas acesta va suna foarte rotund si plin dar ii lipseste soundul de 4 x12" ,dar depind de genul de muzica cantat. Acum sunt statii de bas cu 4x10"+1x15" sau 18" +tweter ca sa poti face fata la mai multe genuri muzicale.Foarte util in cazul unui cover band. Respectiv sa satisfaca toate gusturile , ce depind de muzica pe care o canti sau ale pieselor din acelasi gen muzical darcu sonoritate diferita.
dani Posted September 7, 2008 Author Posted September 7, 2008 ms mult karpi:)deci se poate ce zic eu daca imi iau un combo:) Am inteles ca ar fi mai bine un dif de 15"decat 2 de 10" o sa ma gandesc si sa vad pe care sicum o sa-l iau:)poate mai apare si alta alegere pana atunci:)
bassplayer Posted September 10, 2008 Posted September 10, 2008 (edited) Eu zic sa te orientezi la un Sweet 25.2, are diff de 15" pt joase si de 8" pt medii si forta cat sa faca fata si la sala si in cluburi cu succes. Edited September 10, 2008 by bassplayer
dani Posted September 11, 2008 Author Posted September 11, 2008 foarte misto combo-ul acela:)insa nu indraznesc sa ma gandesc cat costa:) am gasit pe thomann pe fratele mai mic(sweet 25.1) la 444 euro.Deja a depashit cu mult bugetul meu:) merci mult:)ma gandisem la sweet 15.2 care e oarecum in bugetul meu:)ce zici de el?
karpi Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 ms mult karpi:)deci se poate ce zic eu daca imi iau un combo:) Am inteles ca ar fi mai bine un dif de 15"decat 2 de 10" o sa ma gandesc si sa vad pe care sicum o sa-l iau:)poate mai apare si alta alegere pana atunci:) Da , 15" suna mult mai bine la bass si decat 2x12" , nu se compara. Daca ai unul bun de 15 " dupa acea mi poti pune o boxa sau chiar o statie separata cu 10" ptr ceva medii ptr slap sau solo la bass ( de obicei ptr ceii cu Extended Bass cu 7 corzi , acesti acanta solo la acest bas asemanator cu chitara classica, suna minunat.Am auzit un profesionist specializat si credeam ca-i ceva sintetizator in background .Bineinteles folosea chorus, ecou , compresor ,e super.
dani Posted September 11, 2008 Author Posted September 11, 2008 (edited) pffff:)cand om avea noi basist care sa faca sollo si sa ai fuga degetele pe grif asha de bine...o sa ne luam un ditamai headu si un cabinet misto de bass:)pana atunci luam ceva rezonabil si accesibil:) deja imi imaginez ce fel suna ce ai auzit tu acolo:) Edited September 11, 2008 by dani
karpi Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 pffff:)cand om avea noi basist care sa faca sollo si sa ai fuga degetele pe grif asha de bine...o sa ne luam un ditamai headu si un cabinet misto de bass:)pana atunci luam ceva rezonabil si accesibil:) deja imi imaginez ce fel suna ce ai auzit tu acolo:) Mark Roberts http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=230099&t=6406 http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=157922&t=8975 canta minunat , din pacat n-a mai postat piese de mult este foarte ocupat cu concerte si altele. iar aceasta este pagina lui unde mai sunt unele schite http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=98646&T=6628 ptr asa ceva trebuie "full range speakers " si la bas. "....I use Stambaugh Custom Extended-Range electric basses consisting of 7, 8 or 9 individual strings covering ranges from sub-bass up through piccolo bass, electronic percussion and synthesizers to construct the instrumental compositions. ...."
bassplayer Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 foarte misto combo-ul acela:)insa nu indraznesc sa ma gandesc cat costa:) am gasit pe thomann pe fratele mai mic(sweet 25.1) la 444 euro.Deja a depashit cu mult bugetul meu:) merci mult:)ma gandisem la sweet 15.2 care e oarecum in bugetul meu:)ce zici de el? E OK, insa nu ai rezerva de putere, e cam minimul de care ai nevoie. Daca ai doi chitaristi distorsionati pe langa tine si un tobar mai "intepat" e posibil sa nu te mai auzi. Asta e o chestie care iti poate strica tehnica de mana dreapta (daca folosesti fingerstyle, chiar si la pana), si tine cont ca 80% din tonul unui bass este dat de bassist din mana.
karpi Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 (edited) E OK, insa nu ai rezerva de putere, e cam minimul de care ai nevoie. Daca ai doi chitaristi distorsionati pe langa tine si un tobar mai "intepat" e posibil sa nu te mai auzi. Asta e o chestie care iti poate strica tehnica de mana dreapta (daca folosesti fingerstyle, chiar si la pana), si tine cont ca 80% din tonul unui bass este dat de bassist din mana. Este Super . ( si 669 Euro e frumos ) dar cred ca merita. Nu am gasit daca are iesire de dif suplimentar Eu am cantat cu basul pe un Warwick cu doua difuri ( cred ca de 15" ) a lui prietenul meu Florin Barbu , am ramas mut cum suna pe scena .Un Marshall la chitara lui Toni suna in spatele meu si abea il auzeam fata de bas de a carui boxa eram mai la distanta. Un singur lucru nu inteleg .......statia 500W la 4 Ohmi ..........................diful de bas max 200W la 4 Ohm ??????? cum a scris @bassplayer , chitarele si bassul are nevoie de "headroom" , respectiv o rezerva de putere ca sa poti canta cu dinamica muzicala .Sa se simta cand dai acente chiar daca ai un tobar cu dinamica scazuta care bate tare incontinu. Daca o statie cu 30W cu un dif bun face fata in medie la un tobar , la accente si parti mai accentuate nu mai ai crestere numai comprimare sau distorsiuni. daca ai 150W ai de la 50W cantat in medie inca 100W ptr accente , adica +6dB ce se aude bine ca si diferenta. Cea mai mica diferenta sesizabila clar de urechea umana este de 3dB , 6dB headroom este o dinamica foarte buna ptr o trupa mai "mica". la fel de adevarat este si treaba cu strici tonul , asta explic in topicul TONUL de catva vreme. Nu te auzi bine dai mai tare din pana sau din deget si s-a dus tonul ,nici soundul nu mai este OK si nici timbrul. Plus tehnika de executie devine chinuita si mecanica nu mai poti interpreta "lucra tonul" , esti ocuoat cu toata energia sa dai tare in corzi sa se auda ceva. Edited September 11, 2008 by karpi
bassplayer Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Karpi, daca ai cantat pe Hellborg si pe boxa cea mare de 1600 W cu fata silverish, ei bine afla ca acel cabinet are 8 difuzoare NEO de 10". Daca a adus-o pe cea neagra mai mica (sau 2 identice), aceea are 4 difuzoare de 10" clasice. Sistemul Hellborg a luat premiu pt cea mai buna amplificare de bass pe 2008! Florin nu foloseste diff-uri de 15"
karpi Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 (edited) Karpi, daca ai cantat pe Hellborg si pe boxa cea mare de 1600 W cu fata silverish, ei bine afla ca acel cabinet are 8 difuzoare NEO de 10". Daca a adus-o pe cea neagra mai mica (sau 2 identice), aceea are 4 difuzoare de 10" clasice. Sistemul Hellborg a luat premiu pt cea mai buna amplificare de bass pe 2008! Florin nu foloseste diff-uri de 15" asta se poate , ma si miram ca avea foart emulta "carne" pe medi "grohaia " exact cum i-mi place mie la unele Marshall. Am mai cantat eu si pe statie bass cu 4x10 " Fender Bassman ( dar era grii nu black). Si cum am scris am si eu statie de bass Acoustic de 220W cu 4x10" , iar din diful de 15" primit separat fara boxa am facut un combo . iata o secventa de la repetitii . chitara pe un combo 12" ( la limita) si basul pe un combo 15", tobele la rece intr-o sala de repetitii si inregistrare tratata acustic cu suprafete de burete . Inregistrat cu Zoom-H4 direct dintr-un colt al camerei pus recorderul pe o masa.( pentru a studia post repetitii ce si cum ) se aude cum basul suna lejer iar diful de 12" cu statia de chitara este la capatul puterii , cand dau accente nu mai urca volumul , ptr repetat este ok dar ptr cantat e traba moarta . iar aici o alta piesa tot de la aceiasi repetitie http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=8...mp;#entry267659 "She don't wana know" Edited September 13, 2008 by karpi
dani Posted September 13, 2008 Author Posted September 13, 2008 deci sweet 15.2 de la warwick nu e destul de puternic?
karpi Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 deci sweet 15.2 de la warwick nu e destul de puternic? Da , nu este destul fata de un baterist . Ar fi la limita , daca bate fin la tobe dar si atunci ar suna numa daca ar avea dif de15" ( vred ca am mai scris ca de ex."Jensen" producea difuri de 25W de 15" ( poate mai produce si aztazi dar se cheama de 500W ,hehe) De exemplu intr-un local mic langa un pian la rece se canta cu statii de 15W este suficient so chiar cu dif de 12" .
bassplayer Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 OK, here's what I think: in materie de bass nu e chiar asa...cabinetele 2x10" si 4x10" sunt mai galagioase decat cele 1x15", la aceeasi putere...daca vrei iti citez de pe forumuri specializate. Stii si tu ca pentru a creea acelasi efect acustic pe zona de joase e nevoie de putere mai mare. Cabinetele cu mai multe difuzoare sunt mai galagioase din doua motive: 1- 2x10" au suprafata mai mare decat 1x15", deci imping mai mult aer; 2-suna mai pe medii si din aceasta cauza mananca putere mai mica (au si membrana mai mica, deci mai usor de miscat)...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now