www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Istoria rockului romanesc


Gix
 Share

Recommended Posts

I m back,dupa ceva cantari prin tara,si vreau sa va reamintesc ceva trupe ale anilor 70-80,care au fost active,fara a avea aparitii discografice:Statuar,cu chitaristul Viorel Repciuc,unul dintre cei mai buni ai vremii,apoi Ethos,un rock progresiv de mare clasa,toti conservatoristi,membrii in dif.orchestre filarmonice,unii dintre ei au infiintat filarmonica rock in oradea,de altfel ambele trupe au fost din Oradea,apoi grupul Sonic,din Sibiu,cu Florin Grigoras,intemeietorul Riff-ului,grup cu suflatori,si care il avea la chitara pe Adi Ordean,apoi Fortuna din Tg,Mures,Telegraf din Turda,grup de unde au plecat Paul Ciuci si Aurel(Lelut)Vasilescu la Compact,dar care mai avea in componenta doi excelenti chitaristi-solisti vocali;Tavi Popovici si Carol Bartos.In Cluj,orasul meu natal,au mai fost,inafara de Semnal M ,Compact si Rodion GA,care sunt trupe cu aparitii Electrecord(pot spune cu mandrie ca am facut parte din toate 3)excelentele grupuri de Jazz-rock Experimental Quintet,Modal Q si Quadrant.Chitaristul de la Experimental era Valentin Farcas,unul din putinii solisti de chitara clasica din acea vreme,acum a ajuns renumit in germania .In Timisoara erau Clasic XX,in paralel cu Phoenix,apoi Sonophon,trupa pornita din Cluj,dar ajunsa in Timisoara,condusa de Stefan Brandes,care cantau oarece opera Rock,amestecata co World Music,din ce-mi mai aduc eu aminte.cam atat pentru azi,maine trecem Carpatii inspre Regat,si revenim in Ardeal pentru a doua jumatate a anilor 80 :)

Link to comment
Share on other sites

Thanx, Rares, ca-ti mai faci timp si pentru amintiri...

Statuar, asa e, aveau un chitarist exceptional...

Si tot ma intreb si va intreb, cum putem face sa avem macar bucatele audio ale muzicii de atunci? Aminitirile sunt sarace fara exemple concrete.

De exemplu, pe saitul Muzici si Faze, la interviul cu Apreotesei exista niste inregistrari ale lui mai vechi, cu Post Scriptum si altii, evident postate cu acordul lui. Si mai sunt si altele. Oare nu putem la fel sa obtinem si noi niste fragmentele de la "tatici" :) . Manu, Rares, Mibu & co., sarna, noi va rugam frumos... de Mos Nicolae... de Craciun... sa vaza si astia micii cum se canta pe vremuri.

Link to comment
Share on other sites

Salut si eu initiativa voastra de a discuta despre o perioada aproape uitata a muzicii romanesti ... din fericire am trecut si eu putin prin perioada aceea ... au fost multe trupe foarte bune si care ar merita sa-si ocupe locul in istoria "schioapa" din pacate a rock-ului din Romania. Am si eu cateva discuri mai vechi, Club A sau parca Rockmania ... dar altul este motivul pentru care postez acum. Vad ca au aparut aici pe forum cateva persoane mai "batrane" care au activat in perioada aceea si mi-am adus aminte, ca tot citeam de trupe gen Riff ... de o cunostinta mai veche care a postat cate ceva aici pe forum. M-am gandit ca poate mai vrea cineva sa-l salute, eu am facut-o deja ... cred ca ar fi o bucurie pentru el sa mai auda de colegi vechi de breazla mai ales ca este stabilit in Anglia de vreo 15 ani. Cred ca mai are si ceva amintiri frumoase din perioada cu pricina. Este vorba de Gabi Nacu ... userii mai vechi isi amintesc probabil discutiile cu el, dar daca vreti totusi sa-l salutati aruncati un ochi si pe aici ...

 

http://forums.rgc.ro/index.php?s=&showtopi...indpost&p=20189

 

si nu ratati micul cantecel postat de el pentru voi ...

 

http://forums.rgc.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=2387

 

Ca o mica completare la ce propune Gix ... din cate stiu, si asta fiindca au mai fost situatii pe forum cu muzica protejata, bucatelele cu pricina nu ar trebui sa fie mai mari de 15-20 de secunde ... dar rog mai intai sa asteptati confirmarea sau parerea unui admin in aceasta problema ... ar fi intradevar un lucru deosebit sa dezgropam ceva muzica romaneasca si cred ca asta este posibil doar cu acordul celor care au drepturi de autor ... o alta sansa este contactarea lor de cei care mai au ceva cunostinte vechi ... (Moisoiu! ... Minculescu sta cu tine pe scara ... :) )

Link to comment
Share on other sites

Ca o mica completare la ce propune Gix ... din cate stiu, si asta fiindca au mai fost situatii pe forum cu muzica protejata, bucatelele cu pricina nu ar trebui sa fie mai mari de 15-20 de secunde ... dar rog mai intai sa asteptati confirmarea sau parerea unui admin in aceasta problema ... ar fi intradevar un lucru deosebit sa dezgropam ceva muzica romaneasca si cred ca asta este posibil doar cu acordul celor care au drepturi de autor

 

 

Drepturile de difuzare sunt ale Electrecordului

Din pacate cele cateva casete pe care le-am inregistrat(bootlegat)din public s-au pierdut in negura timpurilor,mai am doar un concert cu Semnal M,din 80,desi aveam Statuar,Sfinx,Puhdys din RDG,si multe altele,foarte bun era un concert cu Compact dinainte de Ciuci,cu un solist care a fost la Iris inaintea lui Minculescu,Nelu Jecan

despre concertul cu Semnal din 80,am o mica istorioara instructiva:In 1995,pe cand aveam reprezentanta ESP in Budapesta,am fost vizitati de George Lynch (Dokken,Lynch Mob),pentru o demonstratie (clinica) A doua zi a venit pe la mine pe acasa,si mi-a cerut sa-i pun muzica ungureasca si romaneasca.Cea ungureasca nu prea i-a placut,decat trupele de jazz si funk,dar i-a placut tare mult Iris 1,a zis ca e ,,Very British,,si Sfinx-Zalmoxe,care a zis ca e ,,old Brit progressive,, cam copiat dupa Genesis,dar cand i-am pus un blues cu Iuliu Merca,tras live in culmea gloriei si potentei sale muzicale,a zis ca e mai bun decat Santana,e ,,Santana with balls,,iar cand a auzit ca el e si cu vocea,a zis ca daca asta se nastea la ei,azi erea la fel de mare ca si Clapton

Daca ajung pe la Cluj,unde se afla banda respectiva,am s-o digitalizez si cred ca poate fi postata,fiindca piesa aia nu e inregistrata la uniunea compozitorilor,fiind doar un jam din concert,iar membrii ramasi in viata imi sunt prea apropiati ca sa faca vreo reclamatie

Revenind la istorie,vreau sa va reamintesc o trupa care mie mi-a placut cel mai mult dintre cele care le-am vazut live in perioada aceea,si singura trupa din Romania.cel putin din cate stiu eu care canta un stil cu elemente Southern Rock (incercari au fost si pe albumul Metropol 3,odata cu venirea lui Marius Bubu Luca)

Trupa se numea Curtea Veche 43,si avea in componenta ei pe Sorin Chifiriuc si Florin Ochescu,care m-a spart definitiv,nu mai vazusem chitarist cu asemenea tehnica,si avea si costum de blugi,ceea ce iarasi nu mai vazusem pana la ora aceea decat la tv,da acolo nu se vedea ce culoare dementiala avea :) a facut un solo lung culcat pe pianul de la filarmonica,mama,mama.am retinut piesele ,,Mierla devoratoare in zborul ei bezmetic,,pe versurile lui Mircea Florian,care a cantat in deschiderea concertului,si piesa instrumentala,,Dansul Kronkobaurului Turbulent,,de asemenea piesa ,,Imn-Proiect,,pe versuri de Adrian Paunescu,piesa care se afla pe discul ,,Formatii de muzica pop-2,pe care nu il mai gasesc,desi l-am avut :) Din pacate nici protagonistii,cu care azi sunt bun prieten nu isi mai aduc aminte mare lucru despre acest grup valoros asa ca....perioada era cam 76,parca,a fost printre primele concerte pe care le-am vazut,in acelasi an cu Phoenix

Cand mai am timp va mai povestesc :)

Link to comment
Share on other sites

Salutam cu respect!

Pe langa chitara, ce formatie mai era ca Semnal M, cu doi vocalisti super!

Asteptam cu nerabdare si piesele mai vechi.

 

In alta ordine de idei, credeti ca se poate vorbi de un stil de rock tipic romanesc? Adica pe langa influentele mentionate de Rares, si evident in afara de stilul Phoenix in perioada de glorie, mie mi se pare ca muzica rock romaneasca avea oricum un "ceva" de originalitate care o diferentia de cea straina. Presupun ca din cauza limitarilor de atunci, si nu ma refer doar la echipamente si sunetisti ci si la informatii in general, muzicienii rock s-au orientat spre o "muzicalitate" mai simpla si placuta. Dupa parerea mea, pe atunci nu prea existau piese de umplutura (cu exceptia celor comandate de sus cu versuri patriotice, pace etc., dar si alea uneori ieseau ca lumea, aveau Compact o piesa misto cu Hiroshima, o mai stiti?), erau astfel compuse incat iti ramaneau in cap si deveneau "slagare".

 

Si iarasi intr-o cu totul alta ordine de idei: cat va mai trai Electrecordul? M-am uitat zambind pe saitul lor, se vede calitatea muncii la stat :) Insa cum spunea Rares, multe din drepturile de difuzare care le apartin sunt mostenite dintr-o societate stramba si o lege nedreapta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pai da, s-a cam rupt firu'... ala carunt :)

Io ma asteptam oarecum sa nu se inghesuie lumea, ca nu stiu cator din cei peste 30-35 de ani le mai arde de interneteala. Plus ca e problema mai sus mentionata cu acordul celor in drept... care pana la proba contrarie = Electrecord. Dar eu ma gandeam mai ales la membri fosti sau actuali, cu inregistrari ale lor din concerte sau din repetitii.

 

Asta a fost unul din scopurile pentru care am startat thread-ul, dar ma gandeam si la o anume incercare de revitalizare a muzicii rock (si nu numai) in Romania, ca mie mi se pare in urma celei de atunci. Sincer, in anii 70-80, rock-ul era mai la ordinea zilei decat acum. Ia sa calculam cate posturi de radio (ca de TV nu vorbim) transmiteau atunci rock si alte genuri apropiate (1 din 3 = 33%) fata de cate transmit acum (2? din cate, 20?) ... iata diferenta. Nu cred ca vorbesc aiurea daca zic ca desi cu toata cenzura si alte alea, muzica rock era mult mai raspandita atunci decat acum. Raspandita chiar si in sensul urmator: poate nu stiti, dar Mirabela Dauer avea piese rock. La "Slagare in Devenire" veneau piese rock, chiar hard-rock, vezi Dida Dragan. Sa mai amintim de Adrian Romcescu cu "Ani-Lumina" si alte piese de-ale lui frate-sau? Stilul rock era prezent in diverse incarnari, de la slow, blues, pana la hard-rock sau chiar mai suparat. Nu stiu, dom'le, dar erau piese care te miscau. Sa nu mai zicem ca se facea si rock progresiv, piese grele, elaborate.

 

La un moment dat mi-am pus intrebarea daca e un anume fix de-al meu ca prefer sa ascult muzica de atunci decat ce e acum, poate asa mi s-a educat sau format simtul muzical, sau poate au ramas in subconstient si de aia mi se par acum, cand am ocazia extrem de rara sa le reascult, mai bune decat piesele actuale. Dar iata o simpla situatie: a fost acum vreo 5 ani o emisiune de remember Aurelian Andreescu, in care au dat printre piese ultra cunoscute si mici fragmentele de piese (nici n-aveau cum altfel avand in vedere ca omu' asta a inregistrat mai mult de 1000 de piese) din care una mi-a aprins un switch de interes. Am cautat o caseta si am gasit piesa si am ascultat-o in intregime, n-are treaba cu rock-ul (ceva cu un fluture si o pasare) dar... misca dom'le ceva in tine, e pur si simplu interesanta, pe cand tot ce ascult acum la radio, tv, romanesc, chiar si strain, indiferent de gen mi se pare sec. E ceva de genul asta, poate Michel ma intelege mai bine, daca ascult Vangelis ultimele albume nu vad nimic special, mi se pare banal si fara inventivitate, insa daca ascult Heaven and Hell... simt imediat ceva oarecum greu de definit: o forta launtrica ce se degaja din interpretare, din sunetul ala analogic, din stilul ala jazzy, ce sa mai... hai ca bat campii.

 

Deci... pana la urma am vrut sa apelez la cei care pot sa ne impartaseasca din muzica (si mai ales ce are legatura cu chitara) acelor vremuri. De exemplu ma gandeam la Adrian Ilie, pe forumul ala unde se inscrisese l-au cam injurat (o fi si din vina lui, dar de ce, poate are dreptate, nu stiu cat de tare chitarist a fost, mie mi se pareau toti buni, dar compozitii, pai cine reusea mai bine sa scoata in evidenta vocea lui Minculescu cu Pamantu-l cuprind, Valuri etc.?) poate o sa se simta mai bine in forumul asta, daca-l invita cineva. Si cati nu mai sunt...

 

Si nu, nu i-am uitat pe Celelalte Cuvinte. Nu ma intrebati de cate ori am ascultat albumul ala galben... Apropo, e adevarat ca chitara solo de acolo e un Reghin "tunat"?

Link to comment
Share on other sites

cum se numeste acea piesa a lui Aurelian Andreescu?

Posibil chiar "Un fluture si o pasare". Da' nu te entuziasma prea tare, nu sunt convins 100% ca subconstientul nu ma trage inspre perioada aia "glorioasa"... anyway... Aurelian a fost "one of a kind", inimitabil. Cand eram pustan il uram. L-am descoperit mult mai tarziu.

Link to comment
Share on other sites

Gix .. ca ai adus aminte de Aurelian ... recunosc, si eu il uram .. cam tot ce era muzica usoara romaneasca uram ... a fost un oarecare soc cand mi-am dat seama, destul de tarziu, ca muzica usoara romaneasca a avut destul de multe nume mari, compozitori foarte buni si textieri pe masura... Aurelian cred ca o sa ramana in istorie pentru glasul sau ... este adevarat insa ca in perioda cu pricina foarte multi artisti "clonau" Tom Jones sau Engelbert ... piesele lui Aurelian insa sunt compozitii foarte reusite (ale genului) iar vocea este cu siguranta la egalitate cu a lui Tom Jones .. pastrandu-si totusi un timbru personal. Piesa cu pricina se cheama asa cum ai banuit si tu "Un fluture si o pasare" ... alte piese .. "Oameni", "Copacul", "Merit eu", "Tu esti primavara mea" .. si multe altele.

Stiu ca nu-i locul aici ... dar ca si rock-ul autohton si muzica usoara are locul ei in istoria muzicii romanesti ... si a avut si ea o perioada de varf.

Sigur ca inteleg ce spui Gix referitor la muzica care "transmite ceva" ... era un element important in perioada cu pricina ... asta a fost cursul muzicii pe atunci ... mai multa melodie. Dar lucrul asta se intampla si acum ... melodia nu o sa moara ucisa de ritm ... chestia este de preferinte ... de gusturi ... am gasit trupe noi sau solisti tineri, ai acestor vremuri, cu multa sensibilate, cu multa melodie in piesele lor. La noi astia mai batrani insa intervine si o usoara nostalgie dupa niste vremuri imposibil de intors. As vrea sa ajut cumva topicul asta sa ramana in picioare dar nu prea stiu cum ... sunt putine informatii despre trupele vechi .. multi artisti au imigrat .. am dat peste FFN .. sau ce a mai ramas din ei, doar 2 membrii care inca mai canta in timpul liber ... sunt in America sau Canada si cred ca pot fi contactati... ei au inceput sa cante prin 67-68 si aveau multe piese de rock progresiv .. cu toate ca piesele mai cunoscute "Singur" de exemplu suna mai "de munte" asa ... Am sa mai sap si eu ... Am gasit la un moment dat comentarii la un disc de la MS care a aparut acum cativa ani cred .. erau acolo comentarii lasate de cativa artisti batrani de rock, tot asa plecati pe afara ... trebuie cautat pe net si facute invitatii la acest subiect. Nu cred ca sunt sanse la Electrecord .. dar pot fi si ei intrebati pe email ca nu-i bai.

Link to comment
Share on other sites

La noi astia mai batrani insa intervine si o usoara nostalgie dupa niste vremuri imposibil de intors.

daca ar fi numai la 'astia mai batrani' n-ar reprezenta o mare problema. multi din cei blocati intr-o anumita perioada muzicala si care sufera de boala asta 'walk among us'.. poate si pentru ca e mai usor sa faci pe cimpanzul abstract aparandu-ti crezul in loc sa.. 'te risti' si sa te lasi masacrat de ceva nou. don't get me started..

 

trebuie cautat pe net si facute invitatii la acest subiect. Nu cred ca sunt sanse la Electrecord .. dar pot fi si ei intrebati pe email ca nu-i bai.

you make it sound so easy..

 

As vrea sa ajut cumva topicul asta sa ramana in picioare dar nu prea stiu cum ... sunt putine informatii despre trupele vechi .. multi artisti au imigrat .. am dat peste FFN .. sau ce a mai ramas din ei, doar 2 membrii care inca mai canta in timpul liber ... sunt in America sau Canada si cred ca pot fi contactati... ei au inceput sa cante prin 67-68 si aveau multe piese de rock progresiv .. cu toate ca piesele mai cunoscute "Singur" de exemplu suna mai "de munte" asa ... Am sa mai sap si eu ...

acum vreun an am gasit la un anticar un ghid rock din '77, jerpelit si vai de el, l-am cumparat cu 2lei. pentru mine e o mica mina de aur, o buna parte din muzica pe care am ascultat-o intre timp mi-a fost sugerata de cartea asta. intre pink floizi, manfred manni, steppenwolfi, muddy watersi (doamne, dar astea au plural? ) si alti anonimi, am dat si peste vreo 30 de trupe/artisti romani, unii dintre ei la fel de necunoscuti pentru mine ca si pentru google. my point is.. ar fi pacat sa o folosesc doar eu. asa ca, daca michel poate/isi face timp sa redacteze pagini intregi de teorie muzicala pe sectiunea de voce, pot macar sa incerc sa fac si eu ceva asemanator.. cu research-ul de rigoare. daca ar fi cumva sacaitor sau fara rost, let me know!

[si glass, abtine-te sa zici ceva de 80's :)]

 

ps: da, chiar am ce face! :)

Link to comment
Share on other sites

@Jules .. ar fi un lucru minunat .. nu este usor sa-ti faci timp sa sintetizezi o carte .. dar te asigur ca vei avea o satisfactie foarte mare dupa ce vei termina....hmm...cam trebuie sa trec si eu la episodul uirmator din cartea aceea ...

Ai spus ceva pe marginea nostalgiei care ne cuprinde pe noi astia mai batrani ... este adevarat faptul ca "deschiderea pentru nou" devine tot mai dificila cu trecerea timpului .. nu numai in muzica .. o si vad pe mama cu telefonul mobil in mana ... sau ascultand "house" ... Mai rau si mai rau si mai rau este insa faptul ca o data ce imbatrinesti strangi o groaza de lucruri frumoase...muzica, arta, oameni, cladiri, locuri sau lucruri ... pe care tocmai te pregastesti sa le pierzi .. for ever ... asta doare ... si cred ca durerea asta se cheama nostalgie. Si este inevitabila ...

 

"glass cu litera mica" a zis ca o sa continue el istoria asta a anilor '80 ... sau poate ne introduce in muzica experimentala ... sau de film .. sau nu .. hmmm

 

Baumwolle .. ai .. dar tu nu te-ai gandit ... :)

Link to comment
Share on other sites

CRISTAL (jazz-rock) – Componenta: Puiu Cretu (orga, leader), Bebe Hostiuc (chitara), Lili Spataru (flaut), Vasile Seicaru (vocal), Monica Lazar (vocal), Gabi Gheorghiu (vocal), Tiberiu Cazan (chitara bass), Aurel Schwartz (drms).

 

Ia fiinta in 1968 la Galati, in formula Puiu Cretu, Bebe Hostiuc, Marcel Stancu (chitara), Dragus Anghel (drms), Lili Spataru, Vasile Seicaru (debutul acestuia ca vocal), Alexandru Pascu (chitara bass). Dupa o serie de aparitii in orasul natal, participa in 1970 la Festivalul studentesc desfasurat la Timisoara, manifestare artistica ce le aduce consacrarea: grupul primeste pr II al Concursului studentesc, pr II - Vasile Seicaru la categoria solisti vocali si Alexandru Pascu la categoria instrumentisti, pr III - Lili Spataru la aceeasi sectie si pr I - Marcel Stancu pentru compozitie.

 

In stagiunea 1969 - 1970 efectueaza primele inregistrari la Televiziune, piese de jazz si pop, la realizarea carora participa si Florentina Matuta (vocal). Grupul isi inscrie numele in programele Festivalurilor de Jazz de la Ploiesti, editiile 1970-1971. Prin 1971 au venit in formatie Tiberiu Cazan, Gheorghe Marian, Aurel Schwartz si Doru Caplescu, apoi au venit Mitel Bratoveanu si Rodica Nedelea. Dupa o perioada de activitate redusa - urmare a schimbarilor petrecute in formatie - grupul reapare in scena muzicala in octombrie 1973, intr-o noua formula. Participa in 1974 la Festivalul artei studentesti, Bucuresti. Din acea perioada dateaza piese precum Stele, O clipa de aur, Inchinare patriei, Seara pe lac (suna eminesciano-socialist, huh?). Tot din 1974 formatia incepe colaborarea cu cenaclul "Amfiteatrul artelor", sustinand alaturi de aceasta echipa numeroase concerte si turnee prin tara. In 1976 participa la "Gala Saptamanala Top", apoi la Festivalul national al artei studentesti de la Galati, unde formatia primeste titlul de laureata, iar conducatorul grupului – profesorul Puiu Cretu - premiul special pentru compozitie si pentru intreaga activitate. Puiu Cretu a fost printre primii reprezentanti ai curentului pop din Romania, "subversiv" pe atunci, avand numeroase participari la festivaluri internationale, concerte in tara si in strainatate, zeci de ore de inregistrari la radio si televiziune, creatorul unui stil inconfundabil in muzica rock si al unei scoli de inalta tinuta pentru multi muzicieni galateni. Noi piese in repertoriul grupului: Voronet (inregistrata in noiembrie '76 la Radio), De-or trece anii, Nimeni nu cunoaste, Fata, April, Cantecul calatorului prin toamna, Omule! (a lui Tiberiu Cazan). Formatia colaboreaza cu casa de discuri Electrecord, participand la realizarea albumelor "Formatii pop" (vol I – 1975, Vol II – 1976, vol III – 1978, Vol IV – 1979). Numele seriei s-a modificat cu ocazia aparitiei volumului 4 (1979), in "Formatii rock". Pregateste, de asemenea, un LP propriu.

 

Grupul a facut turnee peste hotare - in '78 la Havana si in '79 la Sofia - a scos primul disc single si in 1985 primul LP. Puiu Cretu a trecut discret pe langa celebritate, pentru ca nu a acceptat niciodata sa plece din Galati. (A murit in 2003, inainte de a implini 59 ani.)

 

"Daca ar fi sa dam credit colectiei Formatii de muzica pop, atunci Cristal (Galati), prezenta pe primele patru volume, ar fi cel putin Deep Purple-ul Romaniei. "Clipa de aur"(10) compusa de Puiu Cretu trimite catre cu totul alte zone ce apartin mai degraba jazz – rock-ului si uneori café concertului. Prin linia vocala si refren se pierde insa foarte mult, asta in conditiile in care prestatia instrumentala este remarcabila. Dealtfel, numele formatiei alcatuita din Puiu Cretu – orga; Dan Toma – chitara; Nicolae Hostiuc – bas; Aurel & Marian Schwartz – percutie; Vasile Seicaru, Monica Lazar, Gabriele Gheorghiu – voce, alaturi de cele ale multor formatii "pop - rock" a putut fi intalnit de-a lungul timpului pe cele mai diverse afise. […]

 

In drumul lor logic catre un album de formatie, cei de la Cristal vin cu piesa "Obarsii"(7), compusa de (mereu acelasi) Puiu Cretu pe versurile Ninei Cassian. O alta piesa, aceleasi idei muzicale ca in albumele precedente. In rest, virtuozitate si "feeling" intr-o atmosfera de jazz-rock. " Mihai Plamadeala (Muzici si Faze)

Link to comment
Share on other sites

De Cristal am auzit, insa nu-mi amintesc nici o piesa de-a lor, si nici nu mi-l amintesc pe Seicaru vocal... Cred ca nu prea au fost mediatizati. Apropo de solisti, stiti ca si Adrian Daminescu canta rock? Trupa lui cred ca se chema Miorita... Cam in aceeasi perioada cu Cotabita a fost si el "corupt" sa inceapa o cariera solo... asa mai pop.

Link to comment
Share on other sites

De Cristal am auzit, insa nu-mi amintesc nici o piesa de-a lor, si nici nu mi-l amintesc pe Seicaru vocal... Cred ca nu prea au fost mediatizati. Apropo de solisti, stiti ca si Adrian Daminescu canta rock? Trupa lui cred ca se chema Miorita... Cam in aceeasi perioada cu Cotabita a fost si el "corupt" sa inceapa o cariera solo... asa mai pop.

Adrian Daminescu a fost solist vocal la Columna,cu Adrian Albulescu la chitara si Constantin"Dinel"Tollea la clape,care a ajuns mai tarziu la Cargo,si din pacate a murit.Grupul Miorita era din Moldova de undeva,si canta un fel de folk haiducesc,mai de nunta asa,imi amintesc de un chitarist Romica numaistiucum si de un basist pe care il chema Ghinitza.

Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle

Accent(folk-rock) - Componenta: Paul Prisada(voce,c htiara), Nicolae Sava(voce, clapa), Gheorghe Torz(flaut), Florin Lefter(bas), Mihai Moraru(baterie)

 

Grupul este infiintat in 1979, in Tulcea, dupa ce in 1977 Prisada si Sava erau deja afirmati ca folk-isti.Imediat dupa formare, Accent participa la Festivalul "Baladele Dunarii", unde obtin premiul I.Se claseaza pe locul I in topul Radio Luxemburg, cu piesele La pescuit si Poveste no. 1.Participa la festivalurile vremii: Costinesti(1981, 1982;Marele Premiu la categoria "creatie"), Festivalul Club A(piesa Alarma falsa), Festivalul Constelatii Rock(1983;Premiul I).In 1983 Torz se stabileste in Germania si este inlocuit de Gigi Murariu(chitara).Grupul apare impreuna cu Pro Musica pe un LP, cu piesele Arborele, Rani in roua, Sarpele intaiul si Scrisoarea XIII.Formula din 1987 ii alatura pe Nicolae Sava, Mihai Moraru, Florin Lefter si Vasile Dragusanu(chitara).In 1991 participa la Festivalul Rock de la Bucuresti si apar la diverse manifestari tulcene.

 

 

Sursa: Rock, Pop, Folk...remix - D. Caraman Fotea, C. Nicolau, ed. Humanitas 2003

Urmeaza: Dan Andrei Aldea

Edited by Baumwolle
Link to comment
Share on other sites

Azi editie speciala - CATENA (rock) - grup feminin infiintat la Bucuresti in toamna anului 1968 (dedicatie speciala pt Adi).

A debutat in 1969 in spectacolele Teatrului Constantin Tanase, fiind prima trupa feminina de rock din Romania. Mai multi ani a activat sub numele "Catena Grup 33", evoluand pe scenele unor cluburi studentesti, Arhitectura, Agronomie, Universitas, apoi la Casa de cultura a studentilor bucuresteni. Din componenta initial faceau parte: Mariana Alexandru (ch. armonie, vocal), Adriana Iliescu (ch. bass, vocal); mai tarziu au intrat Eugenia Feldes (vocal), Carmen Cula (ch. bass, vocal), pentru ca dupa 1970, in formula stabila a grupului sa se afle Anca Vijan-Graterol (ch.solo, voce, leaderul formatiei), Paunita Ionescu (vocal, si-a urmat apoi cariera solo), Ortansa Paun (flaut, sax, vocal), Lidia Creanga (baterie, pian, vocal), Emilia Cristoiu (ch. bass, vocal, s-a integrat mai tarziu grupului), Vali Sterian (baterie), Elvira Iancu (ch. bass). Apar in emisiuni radio si tv (Romantic Club, Album duminical, Portativ), colaboreaza cu Teatrul muzical din Ploiesti, fac turnee prin tara si participa la concertele organizate ale Palatului Sporturilor si Culturii. Impreuna cu inca 2-3 formatii masculine, au inaugurat Sala Polivalenta in 1974.

Anca Vijan-Graterol si Paunita Ionescu au participat ca soliste vocale ale grupului F.F.N. la Gala formatiilor organizata de Radioteleviziune in 1973, obtinand impreuna cu acesta premiul I.

Piese originale ale grupului: Dorinţa (timp de 4 luni în Topul Săptămîna), Sună albastru, Peştera Muierii (opera rock), Framantari, Cormoranii, Sa vezi, sa stii, sa simti, etc.

 

Catena se desfiinteaza în August 1977 iar Păuniţa Ionescu este cooptată în Big Mama and the Kids din Germania, grup format de Anca Vijan Graterol la Hannover.

post-76-1137837208_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle

Dan Andrei Aldea - solist vocal, instrumentist(chitara, vioara, pian, clapa, blockflote, muzicuta), compozitor, producator

 

Incepe studiul muzicii din copilarile, de la 4 ani pian, iar de la 6 vioara.In 1973 termina Consevatorul de Muzica din Bucuresti(sectia vioara).Canta in formatiile Dacicus, Carabus, Memphis.Din 1969 se alatura grupului Sfinx.In 1970, trio-ul Aldea, Marian Toroimac, Cornel Ionescu lanseaza piesele originale compuse de Aldea Blues absurd, Doina, Sir de cocori(de referinta pentru repertoriul romanesc de gen).La Festivalul Pop(1971) Aldea primeste pentru aceasta piesa Premiul de Compozitie, Premiul de Interpretare si diploma pentru "cel mai bun chitarist al festivalului".Interpretarea plina de virtuozitate deschide noi perspective artistului, care activeaza ca muzician de studio, canta pe scene de teatru(acompaniat de chitara si muzicuta), inregistreaza la radio si TV.In 1971 si 1973 semneaza partitura spectacolelor Muzica si poezie, muzica pieselor A Douasprezecea noapte, Noile suferinte ale tanarului W jucate la Teatrul "L.S. Bulandra".Piesa Cantecul bufonului domina clasamentele vremii si este reprezentativa pentru maniera folk-pop abordata de Aldea in aceasta secventa a carierei sale, maniera confirmata si de Om bun, Balada studentilor, Porcul si mistretul.Tot in 1971 semneaza, alaturi de Dorin Liviu Zaharia, coloana sonora a filmului Nunta de piatra, in regia lui Dan Pita.Incepe in 1974, alaturi de Sfinx, seria turneelor internationale;participa la festivaluri pop europene, realizeaza cu formatia LP-urile Lumea alba si Zamolxe.In 1981 se stabileste la Munchen, Germania.Canta in mai multe tari europene(Italia, Marea Britanie s.a.), precum si in Israel.In 1991 paraseste scena, axandu-se pe propriul studio de inregistrari, unul dintre cele mai solicitate din Munchen.Scrie muzica pentru scurtmetraje realizate de Argus Film si GOFA Film Munchen, muzica de scena pentru Teatrul "Ludwig Thomas".Scrie piese pop, orchestreaza cantece traditionale germane, aranjeaza LP-uri gospel, apare ca orchestrator pe albumele semnate "Saragosa Band" ale solistei Melanie.Colaboreaza cu mari case de productie(pentru peste 70 de discuri pana in 2002).Inregistreaza reggae, muzica clasica.In 1996 revine pe scena alaturi de trupa country Tangerine, al carei album are un succes remarcabil la public si presa.Colaboreaza cu Silver Rose Band.

Dan Andrei Aldea este o legenda a rock-ului romanesc, autor al unor evergreen-uri cunoscute si recunoscute si de generatia mileniului al treilea.

 

 

Sursa: Rock, Pop, Folk...remix - D. Caraman Fotea, C. Nicolau, ed. Humanitas 2003

Urmeaza: Alexandru Andries

Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle

Glass, am sa iau in considerare sfatul tau legat de sursele articolelor.In privinta celei de-a doua chestiuni, te asigur ca este o coincidenta faptul ca am postat imediat dupa ea;postez o data pe saptamana, in weekend.Sau poate am inteles eu gresit...Daca te referi la faptul ca fac acelasi lucru ca si Jules, desi a fost initiativa ei, atunci...daca pe tine sau pe oricine altcineva va deranjeaza, ma opresc. :)

Edited by Baumwolle
Link to comment
Share on other sites

baumwolle, nu ne deranjeaza ca faci asta.. n-are nimeni nimic cu tine.

glass cu minuscula, just go straight ahead as if you were walking.. apropos, te asteptam cu muzica aia experimentala.

@gix, din materialul ala m-am inspirat si eu.. :)

 

pe viitor voi muta de aici tot ce e offtopic. as vrea ca macar topicul asta sa ramana curat..

Link to comment
Share on other sites

Guest Raskolnikov

Imi plac biografiile si amintirile despre artisti si formatii din vremuri trecute, dar lipseste ingredientul principal, sarea si piperul, adica - tare as vrea sa ascult niste fragmente sau piese cantate de ei. Acu' stiu ca aici nu putem schimba fisiere, dar daca cei pasionati ne-am face un mic grup yahoo pe tema asta unde putem schimba o piesa, doua, ce ar fi??? ne aresteaza cineva? eu nu cred, ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

Guest cantofabule

Buna ziua domnilor,

Ma bucur ca exista acest forum, n-am stiut de rgc pina acum.

Am citit cu mare placere cele scrise.

Eu am sub forma de mp3 cam 80% din ceea ce s-a scos pe vinil de la mijlocul anilor 70 si pina prin 89. Un vechi prieten de-al meu din Timisoara, care isi cumpara pe atunci toate vinilurile mi le-a tras pe mp3, e o placere sa le ascult azi. Albume ca si "Puterea muzicii", sau "Dreptul de a visa" ale ProgTM sau Metropol3 sau sau sau..., minunat.

Midnight express, s-ar putea sa ne cunoastem? Au trecut cam 20 de ani, dar printre altele itzi mai spune ABRA ceva? Sau TimRock? Povesti si povestiri...

cele corecte tutror!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.