PlayerUnk Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 (edited) dupa cum reiese din titlu am o nelamurire asupra neckurilor din cate stiu epiphone (modelele middle ranged) au gatul din 3-5 bucati, intrebarea este la dispunerea acestor bucati care din variante este ? alta problema ar fii headstockul care am auzit ca are tendinta sa se rupa la impact (light/hard :-??) am avut ocazia sa vad un Gibson Les Paul Custom si avea gatul din mai multe bucati dar fiecare 'mergea' de la imbinare pana la capatul headstockului. primele 3 imagini sunt variante de imbinare iar ultima reprezentarea gatului Gibsonului (paint rules) Edited April 11, 2008 by PlayerUnk
midnight rider Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 n-am vazut gat de epiphone solid bodydin mai mult e 2 bucati
PlayerUnk Posted April 12, 2008 Author Posted April 12, 2008 si atunci care ar fi mai calitativ, din punct de vedere al rezistentei ? single-piece sau multi-piece ? daca sunt posesori de epiphone si au posibilitatea si cheful, rog sa puna poze cu gatul (pozat din spate)
Guest zzz Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 (edited) Din punct de vedere pur al rezistentei, este MULT superior gatul care are cele mai multe laminari si are si scarfjoint (innadirea aceea la headstock)...gaturile gen Ibanez Wizard sunt extrem de rezistente (in ciuda dimensiunilor) tocmai datorita laminarii in 5 straturi cu dispozitia fiblelor (Quartersawn Maple, Walnut, Maple cu fibrele perpendiculare pe Walnut, iar o felie de Walnut si apoi iar Quartersawn Maple)...de asemenea acel scarfjoint mareste semnificativ rezistenta la rupere a headstock-ului...daca te uiti pe site la Vai o sa vezi ca , 90 % sin Jem-urile lui au acel scarfjoint...si la Warmoth gatul cel mai avansat dpdv constructiv si anume (Warmoth Pro Angled Peghead) are de asemea scarfjoint...chiar daca e mult mai rezistent un gat laminat nu stiu daca raspunde la fel de bine din punct de vedere tonal ca si unul one piece...daca te uiti la toate chitarile high-end (Suhr, Anderson, Gibson) toate au gatul sub forma one piece construction...problema tonunului este foarte delicata si reprezinta un domeniu foarte vast presarat de multe ori cu multe controverse...cei care lamineaza gaturile (Ibanez, Jackson,Esp , etc.) spun ca un gat mai rezistent aduce cu el si mult sustain si "quick response"...pe de alta parte cei de la Suhr si Anderson spun ca un gat one-piece prezinta cele mai bune proprietati tonale chiar daca nu prezinta rezistenta unuia laminat... Gasesti pe net foarte multe informatii despre aceasta problema...cauta si alege ceea ce crezi ca este mai bun pentru tine... Edited April 12, 2008 by zzz
CulBoji Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 La G 400 Vintage`u meu gatul e din o bucata iar corpul din 3, insa e model din 2005 made in Korea poate d-aia...
Einar Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 Si headstockul e din aceeasi bucata cu gatul? Mi se pare destul de ciudat, tinand cont ca e sub un unghi.. Cat despre rezistenta, eu am un epi g400, si am scapat-o in cap(e foarte dezechilibrata) de cateva ori(o data destul de rau) si in afara de o adancitura unde a cazut nu are nimic.
Guest Les7 Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 (edited) Colegu meu de apartament are un Epi LP standard si se vede clar ca gatul e dintr-o bucata, desi headstockul este sub unghi, dar totusi urechiusele de la headstock is lipite si se vede foarte bine aces lucru, corpul mai mult ca sigur e din mai multe bucatzi, probabil 3, si chitara lui ii facuta in ianuarie 2007 in China (conform SN) Eu am un Epi LP negru, facut in 2005 in Koreea, si nu vad lemnul prin culoare, dar is convis ca griful este dintr-o bucata si "urechiusele" de la headstock is lipite si am mai vazut acest lucru la un Epi LP Classic tot din 2005 tot din Koreea. rock on Edited April 12, 2008 by Les7
midnight rider Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 La G 400 Vintage`u meu gatul e din o bucata iar corpul din 3, insa e model din 2005 made in Korea poate d-aia... G 400 Vintage se face DOAR in Korea,si are gatul dintr-o bucata (inafara de urechiuse,cum s-a zis p;aci)
CulBoji Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 G 400 Vintage se face DOAR in Korea,si are gatul dintr-o bucata (inafara de urechiuse,cum s-a zis p;aci) Nu stiam, mai este in productie sau e disscontinued acum? Headstock`ul la a mea nu are urechiusele din alta bucata. Nici in alte poze nu vad sa fie din mai multe bucati:
midnight rider Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 corect,nici la a mea nu exista urechiuse.Mi-a fgost lene sa ma duc sa ma uit In lista de 2008 nu mai apare,se pare ca s-a " discontinuat "
karpi Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 Din punct de vedere pur al rezistentei, este MULT superior gatul care are cele mai multe laminari si are si scarfjoint (innadirea aceea la headstock)...gaturile gen Ibanez Wizard sunt extrem de rezistente (in ciuda dimensiunilor) tocmai datorita laminarii in 5 straturi cu dispozitia fiblelor (Quartersawn Maple, Walnut, Maple cu fibrele perpendiculare pe Walnut, iar o felie de Walnut si apoi iar Quartersawn Maple)...de asemenea acel scarfjoint mareste semnificativ rezistenta la rupere a headstock-ului...daca te uiti pe site la Vai o sa vezi ca , 90 % sin Jem-urile lui au acel scarfjoint...si la Warmoth gatul cel mai avansat dpdv constructiv si anume (Warmoth Pro Angled Peghead) are de asemea scarfjoint...chiar daca e mult mai rezistent un gat laminat nu stiu daca raspunde la fel de bine din punct de vedere tonal ca si unul one piece...daca te uiti la toate chitarile high-end (Suhr, Anderson, Gibson) toate au gatul sub forma one piece construction...problema tonunului este foarte delicata si reprezinta un domeniu foarte vast presarat de multe ori cu multe controverse...cei care lamineaza gaturile (Ibanez, Jackson,Esp , etc.) spun ca un gat mai rezistent aduce cu el si mult sustain si "quick response"...pe de alta parte cei de la Suhr si Anderson spun ca un gat one-piece prezinta cele mai bune proprietati tonale chiar daca nu prezinta rezistenta unuia laminat... Gasesti pe net foarte multe informatii despre aceasta problema...cauta si alege ceea ce crezi ca este mai bun pentru tine... Da si cel ,mai rezistent este din rumegus , ce se indoaie nu se rupe zice un proverb chitaristic ( valabil si la stativele de microfon) ASA ...tot ce este din placaj se distruge din cauza umezeli !!!! chitarele cu gaturi din bucati si bucatele, oricare configuratie de lipiturfi si inadiri, sunt facute din miotive de econoie de material !!! Se ia jos lacul dupa o vreme , ,materialul trage umezeala si s-a dus "viata" lemnului " se desface ca o varza !! Citarele serioase au si corpul si gatul din cate o bucata compacta de lemn si nu din orice parte a busteanului !! Chitarele ieftine sunt din mai multe bucati si din scandura din oricare parte al busteanului . La materialul de gat la fel se fac chiar din acelaeasi busten dar din diferite parti , depinde de densitratea fibrei si de puzitia fibrelor fata de planul fretboardului . O sa fac o poza cu un Framus din placaj( laminated...blabla ) era inventia secolului la vremea respectiva si gatul adaugit inainte de headstock .sa vedeti "varza"...DAR poate s-a inventat adeziv mai calitativ si ar trebui sa fie si lemnul inbibat cu o splutie antihigrioscopica ..=> asa ca putem face toata chitara din ceva plastic tip bachelita.. Aceasta adaugire se folosea la chitarele spaniole sau classice unde tensiunea corzilor nu este atat de mare ca si la chiotarele ce au corzi din otel . Chiar ieri am vazut un topic aici pe rgc.ro in legatura cu chitara acustica cu "hard top " sau " laminated top " scrie clar ca este mai calitativ cu "two piece hard top "dacat din placaj .
KIKO Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 (edited) aºa aratã al meu. nu e epi, dar zãu dacã mã plâng. Edited April 12, 2008 by KIKO
PlayerUnk Posted April 12, 2008 Author Posted April 12, 2008 si atunci.. ar trebui sa ma port mai delicat cu un epihone cu gat din mai multe bucati fata de unu cu one piece neck sau strat-ul meu din prezent ? intreb chestile astea pentru ca sunt chiar in ceata, unii zic ca un headstock lipit de gat e mai rezistent ca unul din aceasi bucata de lemn ca si gatul.. altii invers despre headstockuri rupte la epiphone ce se stie ?
KIKO Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 eu zic ca cel mai bine ar trebui sa-ti iei o chitara, care o fi ea, si sa o canti. pp ca nu ti-o iei ca sa dai de pereti cu ea, te porti frumos si o ingrijesti. acum incepi ca in aia cu drobul de sare.
PlayerUnk Posted April 12, 2008 Author Posted April 12, 2008 pai n-o cumpar sa bat cuie... numa intreb ca am auzit de oameni la care pur si simplu..leo cazut chitara din stand si *snap* headstocku
KIKO Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 unde ai auzit? la OTV? acma serios, nu sunt asa firave pe cat ai credea, le poti scapa, mai sare vopseaua, lacul, mai se ciobeste o bucata de lemn, se canta in continuare, nu e bibelou de portelan. asa ca pe romaneste, nu te mai coi, ia una si simte-te bine.
midnight rider Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 si atunci.. ar trebui sa ma port mai delicat cu un epihone cu gat din mai multe bucati fata de unu cu one piece neck sau strat-ul meu din prezent ? intreb chestile astea pentru ca sunt chiar in ceata, unii zic ca un headstock lipit de gat e mai rezistent ca unul din aceasi bucata de lemn ca si gatul.. altii invers despre headstockuri rupte la epiphone ce se stie ? Haideti sa clarificam odata! Epiphone SOLID BODY are gatul sau dintr-o bucata,sau e lipit undeva pe la fretul 2-3.Asa cum ai aratat tu in desenele alea NU EXISTA Epiphone.Gibson ,in trista perioada Norlin,adica anii 70-inceputul anilor '80,cand erau proprietatea unei companii de bere malaieziene si a uneia de ciment americane a introdus aceasta inovatie,ti-a explicat Karpi mai sus exact de ce Vand Gibson si Epiphone DIN 1993,si nu am auzit de vreun headstock rupt,desi la chitari din anii 60 este destul de frecventa lipitura de la headstock,semn al unor accidente din trecut. Evident ca un headstock lipit e mai putin rezistent,desi cu lipiciurile din ziua de azi,nu se stie (unii dintre voi stiu ca sunt un pasionat lipitor si zdrobitor de chitare,dar numai tip stratocaster) accidentul la headstock era tipic in anii '70,cand rezemai chitara de amp,de obicei half stack,si venea solistul si calca pe cablu:) de cand s-au inventat wirelessurile,si mai ales stativele de chitara,aceste accidente s-au rarit mult,probabil si fiindca half stackurile sunt pe cale de disparitie
karpi Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 teoretic din cauza directiei fibrelor din lemn ( sau a planurilor fibrelor) in cazul cand headstock-ul este taiat din aceiasi bucata si este de tip inclinat ( cea ce eset mai scump ca din aceiasi cantitate de lemn rezulta mai putine gaturi ), sa a, in acest caz pe la jumatatea distantei fibrele "taie" planul lemnului de headstocfk .cade chitara si daca lemnul nu este "rezistent" se rupe . La cele inadite fibrele urmaresc planul headstockului si ar fi mai rezistente DAR cat tine lipitutra ? enigma . Orice lemn care trage umezeala se "umfla" si se usuca si iar se umfla si tot asa deci incet va ceda lipitura . La chitara mea Schaller-Raghin sa-i zicem copie GLP gatul era lipit ...pana nu a inceput sa se miste ( putem sa folosesc gatul drept vibrator ...hahaha )si i-am pus repede doua suruburi , asa sta de ani buni . Am un headstosck din mahon de la o chitara CORT , a dat tiganu cu chitara dupa necasta si s-a faramat chitara , eu am cumoarat headstockul cu cheile cu 50000 lei . !! Este rupt din gat la 2 cm de unde incepe lipitura !!! lipitura nu are nimic !!! lipitura nu-i la 7 cm de headstock ci gatul se "intinde " in headstock si asa are suprafata mai mare de suprafata lipita . Nu ma pricep la cat de higroscopic este un lemn sau altul , dar probabil un lemn dens trata si cu uleiuri nu mai eset atat de sensibil la umezeala .( de ex sunt chitare cu lemnul nelacuit doar dat cu ulei si lustruit ) Lipitura in nici un caz nu cedeaza soar dupa ani buni . Doar am pus problema gandindu-ma ca asemenea chitare au sansa sa nu ajunga vintage pe care se mai poate canta peste 40 de ani .5-6 ani precis rezista orice lipitura . Nu dai cu chitara de pamant dar ea poate sa cada din greseala .Plus la tocirea lacului trebuie relacuit cat mai urgent daca vrei sa salvezi chitara.
Guest zzz Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 teoretic din cauza directiei fibrelor din lemn ( sau a planurilor fibrelor) in cazul cand headstock-ul este taiat din aceiasi bucata si este de tip inclinat ( cea ce eset mai scump ca din aceiasi cantitate de lemn rezulta mai putine gaturi ), sa a, in acest caz pe la jumatatea distantei fibrele "taie" planul lemnului de headstocfk .cade chitara si daca lemnul nu este "rezistent" se rupe . La cele inadite fibrele urmaresc planul headstockului si ar fi mai rezistente DAR cat tine lipitutra ? enigma . Orice lemn care trage umezeala se "umfla" si se usuca si iar se umfla si tot asa deci incet va ceda lipitura . La chitara mea Schaller-Raghin sa-i zicem copie GLP gatul era lipit ...pana nu a inceput sa se miste ( putem sa folosesc gatul drept vibrator ...hahaha )si i-am pus repede doua suruburi , asa sta de ani buni . Am un headstosck din mahon de la o chitara CORT , a dat tiganu cu chitara dupa necasta si s-a faramat chitara , eu am cumoarat headstockul cu cheile cu 50000 lei . !! Este rupt din gat la 2 cm de unde incepe lipitura !!! lipitura nu are nimic !!! lipitura nu-i la 7 cm de headstock ci gatul se "intinde " in headstock si asa are suprafata mai mare de suprafata lipita . Nu ma pricep la cat de higroscopic este un lemn sau altul , dar probabil un lemn dens trata si cu uleiuri nu mai eset atat de sensibil la umezeala .( de ex sunt chitare cu lemnul nelacuit doar dat cu ulei si lustruit ) Lipitura in nici un caz nu cedeaza soar dupa ani buni . Doar am pus problema gandindu-ma ca asemenea chitare au sansa sa nu ajunga vintage pe care se mai poate canta peste 40 de ani .5-6 ani precis rezista orice lipitura . Nu dai cu chitara de pamant dar ea poate sa cada din greseala .Plus la tocirea lacului trebuie relacuit cat mai urgent daca vrei sa salvezi chitara. Karpi ce spui tu in principiu este corect , dar faci niste confuzii...Tu pui semn de egalitate intre notiunea de laminare si placaj...gaturile laminate in 3 sau 5 piese NU sunt placaj...cand laminezi foite de 1 mm ca sa obtii o placa de 5 mm acela este placaj...gaturile laminate nu s-au inventat pentru economie de material ci pentru a spori SEMNIFICATIV rezisteta gatului...Acea innadire de la headstock intr-adevar a fost creeata in primul rand din punct de vedere al economiei de material , insa are si 2 avantaje destul de serioase : rezistenta la rupere a headstock-ului este mult imbunatatita (de lipitura sa nu iti faci griji...sunt lipite cu epoxid cu timp lung de intarire <=> rezistenta de 120 KG/cm^2...daca ipotetic, legi un porc de 300 de Kg de headstock gatul se va rupe, dar NU de la headstock...) si ofera la un pret scazut un Angled Peghead care e clar ca favorizeaza un transfer tonal mult superior celui tip Fender (Straith Peghead)...asa ca daca esti dispus sa treci peste micul detaliu estetic care il reprezinta acea taietura sub freturile 2-3 si a faptului ca "SE SPUNE" ca gaturile laminate (si/sau cu scarfjoint) nu au acelasi raspuns tonal ca si unul one piece atunci e totul ok...sa nu uitam ca, chitare ca Jackson, Ibanez, Esp,BC Rich,etc. au facut istorie la fel cum au facut fara indoiala si Gibson si Fender...in spatele constructiei lor stau oameni care chiar stiu despre ce e vorba si care se bazeaza pe experimente teoretice de necontestat...asa ca , chestiunile astea sunt destul de serioase si chiar merita discutate avand in vedere ca este un forum dedicat chitarii si cantatului la chitara...nu le vad locul ironiile ieftine de mai sus (cele de genul cu rumegusul )...intr-un fel sunt explicabile deoarece tu automat crezi ca in spatele fiecarui user care nu are scris sub poza VIP, sta un pusti de 15 ani care nu stie nici pe ce lume traieste...insa acum chiar nu e cazul...inca nu ma pot lauda cu anii tai , dar pot spune ca nu mai am mult si te ajung
KIKO Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 experimente teoretice pãi hotãrãºte-te! ori teorie, ori experiment! 1. telecasterul meu cu gâtul dintr-o bucatã de maple are un feeling deosebit ºi un sustain de nici mie nu mi-a venit sã cred (mã rog în cuplu cu corpul propriu-zis), însã: 2. am ºi o chitarã cu gâtul din 11 plies (felii ca sã zic aºa), iar motivul constructorului a fost tocmai unul acustic (tonal cu zici tu), ºi ce-i drept sunã de îngheți. ºi sigur cã nu a fost din rațiuni de economie, pt cã e o chitarã de 3k euro. în schimb inițiatorul topicului vorbeºte de cu totul alt segment de chitãri, acolo oricum nu cred cã e mare diferențã.
DeatH Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 (edited) Daca este sa facem comparatia intre ele, este vorba de avantaje si dezavantaje aici: Grifful dintr-o bucata are avantajul ca ai transferul vibratiilor mai bun, deoarece acestea nu trebuie sa treaca prin "lipituri" . Legat de rezistenta, depinde si cat de bine e facut, de bucata de lemn, etc. dar in principiu este mai putin rezistent la rupere ca altele, deci un minus aici; un alt mare minus al griffurilor dintr-o bucata sunt acele "dead spots" , specifice fiecarei bucati de lemn in parte, dar foarte greu de evitat Este grifful traditional, aparent mult mai rar intalnit in zilele noastre in cazul headstockului angled. Este oarecum de inteles, avand in vedere ca necesita o bucata destul de serioasa de lemn ca sa fie facute cum trebuie Grifful cu scarf joint (care dupa umila mea parere este o mare porcarie ) prezinta toate dezavantajele unui griff dintr-o bucata, plus: desi ar parea mai rezistent la ruperea headstockului, este in realitate mult mai sensibil la schimbarile de umiditate si temperatura. In momentul in care lacul de pe griff se ia, in anumite conditii se dezlipeste efectiv, prin urmare grifful e numai bun de aruncat la gunoi Din punct de vedere al transferului vibratiilor, nu vad DELOC cu ce l-ar ajuta lipitura transversala Este rezultatul mentalitatii de "economie de material" , deoarece nu ai nevoie de o bucata asa mare de lemn ca sa il faci, obtii un griff intr-adevar mai rezistent la rupere la inceput ( avand in vedere lemnul de kko utilizat ), dar pur si simplu nu e menit sa reziste in timp. Grifful din mai multe bucati (3+) este o cu totul alta abordare a constructiei. In loc sa folosim o singura bucata de lemn, laminam 3 sau mai multe bucati, in functie de preferinte. Acest lucru, desi are micile lui dezavantaje ( lipiturile nu prea favorizeaza transferul de vibratii ), vine cu o multime de avantaje: sunt eliminate aproape complet dead spot-urile, are o rezistenta mult sporita, mai ales in cazul headstockurilor la unghi, are o stabilitate NET superioara celor de mai sus, iti da posibilitati vaste de ton pentru simplul fapt ca poti combina esentele intre ele, etc. Din punct de vedere al consumului de material, este undeva intre cel dintr-o bucata si cel cu scarf joint. In cazul griff-urilor cu oil finish, veti observa ca dupa ceva ani incep sa se simta laminatiile, deoarece fiecare bucata de lemn se comporta altfel. Cu toate astea, este cel putin la fel de rezistent in timp ca orice griff dintr-o bucata, dar mult mai stabil. Toate astea fiind spuse, este la latitudinea fiecaruia sa decida care e mai bun, este o problema de pretentii si gust. Asteptam si completari din partea altor forumisti, eu mi-am exprimat parerea si sper ca va ajuta cu ceva Cheers! Edited April 13, 2008 by DeatH
denis_symbiotic Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 eventual iti iei un grif steinberger care e one piece facut din grafit si nu are headstock (nu iti faci griji de lipituri si alte chestii)si rezolvi toate problemele, dar iti trebe un bridge special pt asa ceva
Symbolic Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 sincer eu nu ma pricep dar o logica mai de balta ar spune asa: la o chitara entry level era one piece maple neck. la o chitara mid level e din mai multe straturi maple + walnut. diferenta de bani dintre cele doua e considerabila asa ca nu vad de ce pe o chitrara mai scumpa ar pune o asa zisa "tiganie". am vazut si multe chitari bass cu grifful din mai multe bucati (pe lung) si nu erau chitari de 200 de euro. Nu stiu daca ajuta sunetul, nu-l ajuta, e mai rezistent sau nu dar logica mea zice ca nu e din motive de economie facut din mai multe bucati (s-ar regasi solutia la chitarile ieftine). PS: mie mi s-a rupt un griff chiar de sub headstock. era sprijinita pe fotoliu si a cazut fix pe spate si a pocnit instantaneu grifful 2 cm mai jos de menghina. era un no-name chitara desi cred ca era din ceva lemn bun dupa cum suna.
karpi Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 (edited) Karpi ce spui tu in principiu este corect , dar faci niste confuzii...Tu pui semn de egalitate intre notiunea de laminare si placaj...gaturile laminate in 3 sau 5 piese NU sunt placaj...cand laminezi foite de 1 mm ca sa obtii o placa de 5 mm acela este placaj...gaturile laminate nu s-au inventat pentru economie de material ci pentru a spori SEMNIFICATIV rezisteta gatului...Acea innadire de la headstock intr-adevar a fost creeata in primul rand din punct de vedere al economiei de material , insa are si 2 avantaje destul de serioase : rezistenta la rupere a headstock-ului este mult imbunatatita (de lipitura sa nu iti faci griji...sunt lipite cu epoxid cu timp lung de intarire <=> rezistenta de 120 KG/cm^2...daca ipotetic, legi un porc de 300 de Kg de headstock gatul se va rupe, dar NU de la headstock...) si ofera la un pret scazut un Angled Peghead care e clar ca favorizeaza un transfer tonal mult superior celui tip Fender (Straith Peghead)...asa ca daca esti dispus sa treci peste micul detaliu estetic care il reprezinta acea taietura sub freturile 2-3 si a faptului ca "SE SPUNE" ca gaturile laminate (si/sau cu scarfjoint) nu au acelasi raspuns tonal ca si unul one piece atunci e totul ok...sa nu uitam ca, chitare ca Jackson, Ibanez, Esp,BC Rich,etc. au facut istorie la fel cum au facut fara indoiala si Gibson si Fender...in spatele constructiei lor stau oameni care chiar stiu despre ce e vorba si care se bazeaza pe experimente teoretice de necontestat...asa ca , chestiunile astea sunt destul de serioase si chiar merita discutate avand in vedere ca este un forum dedicat chitarii si cantatului la chitara...nu le vad locul ironiile ieftine de mai sus (cele de genul cu rumegusul )...intr-un fel sunt explicabile deoarece tu automat crezi ca in spatele fiecarui user care nu are scris sub poza VIP, sta un pusti de 15 ani care nu stie nici pe ce lume traieste...insa acum chiar nu e cazul...inca nu ma pot lauda cu anii tai , dar pot spune ca nu mai am mult si te ajung sunt total de acord cu tine dar doar teoretic cum am scris sunt posesorul unei minuni ale tehnici si tehnologiei in fabricarea chitarelor de prin ani "midle '60" un Framus ...laminat ......pai se face varza si lacul nu era tocit , nu stiu pe unde a tras umezeala de s-a umflat lemnul ,,,gatul nu este din acela "laminat" adica placaj doar adaugit/ lipit pe pozitia 2 la headstock si bineinteles a cedat si s-a desprins frumos de tinea numai bara de otel si freat boardul pana nu a cedat freatboardul si asa a ajuns chitara la mine , dar nu are rost s-o renovez cu corpul aproape varza. Idea nu-i noua , fibrele lamelelor de placaj la gat se pun simetric " in oglinda" de a lungul axului asa se ajunge la o rezistenta mare si la rasucire incovoiere si in caz de umezeala nu se rasuceste lemnul .Iar in directia tensiunii produse de tensiunea corzilor are o rezistenta pronuntata.Plus se monteaza si o bara de otel . daca se imbiba serios cu lac /adeziv are si proprietati acustice bune ( amortizare redusa) Si la noi se putea face la Reghin , deoarece se fabricau crose de hokey din material laminat si altele... Conteaza lacul si prelucrarea cu lac,daca ne gandim ca sunt barzi din placaj , avioane, usoare erau din placaj,chinezi faceau cesti de cafea din lemn si protejat cu "n" starturi de lac. Am si o chitara Hohner ce pare sa fie lipita la headstock , este vopsit gatul si lacuit frumos, dar parca parca se vede o usoare urma de frangere a lumini pe unde banuiesc ca o fi inadit gatul.Am grije de ea apoi vom vedea cat tine. "ironia" cu rumegusul este o gluma nu ironie , in sensul ca exagerand calitatile superioare ale chitarei i din mai multe bucati ajungem la concluzia ca daca sunt si mai multe bucati este si mai buna treaba , iar mai multe bucati inseamna rumegus...hehe deci in consecinta rumegusul ar fi rezolvarea( cea ce este o gluma , evident) Edited April 14, 2008 by karpi
Guest zzz Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 sunt total de acord cu tine dar doar teoretic cum am scris sunt posesorul unei minuni ale tehnici si tehnologiei in fabricarea chitarelor de prin ani "midle '60" un Framus ...laminat ......pai se face varza si lacul nu era tocit , nu stiu pe unde a tras umezeala de s-a umflat lemnul ,,,gatul nu este din acela "laminat" adica placaj doar adaugit/ lipit pe pozitia 2 la headstock si bineinteles a cedat si s-a desprins frumos de tinea numai bara de otel si freat boardul pana nu a cedat freatboardul si asa a ajuns chitara la mine , dar nu are rost s-o renovez cu corpul aproape varza. Idea nu-i noua , fibrele lamelelor de placaj la gat se pun simetric " in oglinda" de a lungul axului asa se ajunge la o rezistenta mare si la rasucire incovoiere si in caz de umezeala nu se rasuceste lemnul .Iar in directia tensiunii produse de tensiunea corzilor are o rezistenta pronuntata.Plus se monteaza si o bara de otel . daca se imbiba serios cu lac /adeziv are si proprietati acustice bune ( amortizare redusa) Si la noi se putea face la Reghin , deoarece se fabricau crose de hokey din material laminat si altele... Conteaza lacul si prelucrarea cu lac,daca ne gandim ca sunt barzi din placaj , avioane, usoare erau din placaj,chinezi faceau cesti de cafea din lemn si protejat cu "n" starturi de lac. Am si o chitara Hohner ce pare sa fie lipita la headstock , este vopsit gatul si lacuit frumos, dar parca parca se vede o usoare urma de frangere a lumini pe unde banuiesc ca o fi inadit gatul.Am grije de ea apoi vom vedea cat tine. "ironia" cu rumegusul este o gluma nu ironie , in sensul ca exagerand calitatile superioare ale chitarei i din mai multe bucati ajungem la concluzia ca daca sunt si mai multe bucati este si mai buna treaba , iar mai multe bucati inseamna rumegus...hehe deci in consecinta rumegusul ar fi rezolvarea( cea ce este o gluma , evident)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now