www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salutare! Daca stiti cu ce scule pot obtine sunetul asta de U2 va rog sa imi spuneti si mie. Ce efecte sunt? Tineti cont ca am un buget restrans! Daca puteti si aveti cu ce sa va inregistrati, poate ma ajutati sa imi fac si eu o idee. Multumesc.

 

 

1. Where The Streets Have No Name

Cica ar avea delay in jur de 420ms

 

e----------------10------------------10-----

B--------------10--10-------------10--10--

G--12-11-12----------12-11-10-----------

 

Streets.mp3

 

2. The Fly

Tot 420-430ms

 

e-------------------------------------

B-------------------------------------

G-------------------------------------

D---------7--7-----7------7---7--5-

A--12/0---------0-----0-------------

E-------------------------------------

 

Fly1.mp3

 

 

 

e--20---19--15-17---\-/--20---19---15---12---20-----

 

Fly2.mp3

 

 

 

e--19--15-17/20--20--19----------------------------------------

B------------------------------20---20---19h20p19---17h19p17

 

e----------------------------------------------------------------------------------------

B--15h17p15---13h15p13---12h13p12---10h12p10---8h10p8---10/15-14-12-10

 

Fly3.mp3

Posted

salut!

 

the Edge foloseste o cale de delay mono splitata, nu stereo. delay-ul este setat sa repete optimi cu punct. nu toate delay-urile sunt capabile de asta, din pacate... setate astfel, ecourile apar putin "ahead the beat" - ceea ce-i face pe multi sa creada ca foloseste delay-uri stereo pe fiecare parte, setate pe timpi diferiti.

 

pentru o mai buna documentare, citeste aici:

http://www.amnesta.net/edge_delay/

 

succes!

Posted

un amp Vox AC30.

uite cam ce avea The Edge in ultimul turneu....

post-249-1131740789_thumb.jpg

Guest Raskolnikov
Posted

Stiu ca lui Edge ii plac chestiile clasice: Vox AC30, Fender Deluxe, insa nu imi dau seama cu ce pot macar sa imit aparatura aia. Omul e umbla cu multe scule, momentan sunt curios daca reuseste cineva sa scoata ceva asemanator si sa vad cu ce :)

 

Cred ca e destul de greu sa obtii sound-ul lui Edge, mai ales ca la fiecare melodie il schimba. Am citit un interviu cu Edge in Guitar World de acum cateva luni si am aflat ca are o tona de efecte si aparatura - demne de NASA, iar in turneu merge cu vreo 30 de chitari, din cele vreo 40 care le detine si tot nu e multumit, ca nu poate scoate sound-ul din studio. Daca esti fan trimite-mi id-ul de yahoo si am sa scanez interviul sa ti-l trimint. Este si un mic filmulet cu gear-ul lui Edge prezentat de tipul care de ani de zile se ocupa de el, mana dreapta a lui Edge.

Posted

Geiger, cu un Korg AX1500G poti imita AC30, care de altminteri este preferatul meu. Chiar reuseste sa-l imite.:)

Posted

Hai ca va pun un sample cu o emulare de AC30 :) sa vedem cat seamana!

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Heh, ce lipseste e al doilea delay, n-ai citit linkul lui mibu? Pe melodia originala se aude clar cum fiecare nota e urmate de un 'snap', ala e delayul scurt, iar tu ai pus numai delayul lung, nu si cel scurt. Asta ca idee de efecte, ca tonul nu poti sa-l obtii prea usor fara niste scule serioase (think fender strat, vox ac30, boss DD3)

Edit: sunetul sec e din ton (chitara+amp), nu din efecte. Cred ca e un strat pe poz 2 sau 4, sunet 'phased' (adica 2 doze impreuna). Insa se aude clar ca mai trebuie un delay, ala scurt.

Edited by mickeyG
Guest Johnny I
Posted

si eventual un gibson explorer....

  • 3 weeks later...
Posted

Salut

Da.E o problema foarte spinoasa cea a banilor.

1. pentru fiecare timbru de chitara trebe chitara respectiva cu corzile respective.

Nu mai stiu daca pe forumul acesta am scris sau nu, ex.

Stratocaster, Telecaster, Gibson,Ibanez si ce o mai fi...

Din fiecare versiuni diferite ...alt lemn alta masa alta rezonanta.

Din fiecare aceste tipuri cu trei felu de corzi si cu cate una cu high action ptr slide.

Usor ajungi la 100 chitare.

Asta sa ai timbrul atacul si specificul dorit pentru soundul unei piese.

Ca efecte ati trebuieste minimum un compresor "bun" folosibil daca se poate cu attack si realise reglabil.

in afara de gain , amount si makeup ( expandare) , daca mai e si reglabil pe banda de frecventza plus cuompensare de inalte ar fi si mai bine.

Ca sa te linistesc eu folosesc compresorul si gate din DSP Korg Pandora si un Behringer BLE100 ieftin cablat in fata acestuia un distotion Jack Hammer sau inainte de Pandora sau dupa , cum am nevoie .

DAR numa acasa cand inregistrez , cum am mai scris nu ai cum sa le tot setezi in timpul cantatului.

A doua problema cu echoul , trebe un ecou separat ce este specializat numa pe ecou .Eu folosesc un Zoom508 care cu acelasi procesor ce se foloseste in alte configuratii la multieffect "face " numai ecou, are o gama larga de reglaje si tot felul de setari , chiar si 4 minute loop care functioneaza in paralel cu ecoul , adica doua ecouri int-r unul singur. Iarasi nu prea poati sa faci multe cu el pe scena .

Inpreuna cu Hall din Korg combinat cu tot felul de ecouri ping pong stereo poti avea o mare varietate de imagine sonora 3D.Atentie la ecourile stereo , precum si la chorus sau hall /reverb stereo suna groaznic de

prost pe mono.

Apoi am efectele din Alesis , mixerul, si tot prin mixer pot face orice combinatie serie /paralel , panoramare etc.

Limitate posibilitatile de live.Oricum ati trebe un " mixerist" care ati regleaza toate in timpul concertului.

Cu ampliful este alta poveste.

Trebuie sa aiba putere cat mai mare sa poata reda nedistorsionat varfurile de amplitudine , chiar si cele comprimate.Ideal ar fi 1000W ( asa rotund) si atuncea ai putea suna curat cu 150W pe scena ce nici nu este mult.Dar te auzi fata de toba si nu dai involuntar gain mai mare sau mai tare cu pana in corzi asa putand ramane la tonul clean.

Cu statiile mici pe scana este problema limitari si a distorsiunilor si sunt bue numa pentru tonuri de Blues.

Oricum numeni nu cara 1000W intr-un club si nimeni nu cara si cableaza pentru o seara de club 20 de efecte ce nu vor fi folosite.

Asa ca ramanem la un multiprocesor din care avem si ne descurcam cum putem, iar cu puterea..statiei ?...o rezolvare ar fi sa bati bateristul sa nu mai bata tare si prost ca o cizma ci cu simt sa nu acopere toata trupa si sa poti ramane la o sonoritate acceptabila chiar si cu un VOX de 30 W. Se poate dar trebuie sa fii trupa profi care stie ce si cum.De obicei asta se intampla dupa muuuulte cantari si multe esecuri ca greu invata omul si invata numai pe pielea lui , nu prea crede ce spune altul.

Foarte multe trupe super profi si vestite in concert au complect alta sonoritate .Nici nu se omoara sa obtina soundul de studio. Vezi Rolling Stones , ZZ Top , The Who , etc...in schimb canta fantastic.

  • 1 month later...
Posted (edited)

Revin cu incercari zadarnice si cu un buget redus. Nu il imit prea mult, pentru ca eu imi prind degetele si nu am ritm, dar sunetul este pe acolo.

 

 

BAD live suna cam asa:

 

Bad1.mp3 Bad2.mp3

Adevarul este undeva la mijloc.

 

 

The Fly la partea de solo:

 

The_Fly_Solo.mp3 (bine-nteles ca dau rateuri)

 

Streets

 

Streets.mp3

 

Delay and reverb :) :)

Si Phaser cu wah si delay si... :)

Edited by Geiger
  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Thanks Toni, am inteles ca tonul este facut de catre chitarist, nu de aparatura.. desi inca nu am amp sa fac delayuri si reverburi tari, dotarea mea de acum imi permite foarte multe si pot in sfarsit sa atentez la un sunet aproximativ. PANA AICI!! Nu mai incerc sa reproduc sunetul lui Edge pentru ca nu asta caut.. caut sunetul meu :)

Si_Iar_The_Fly_Solo.mp3

Edited by Geiger
  • 4 months later...
Posted (edited)

Yep.. Sunetul asta devine foarte exploatat in zilele noastre.. totul seamana a U2.. dau un mic exemplu care m-a socat.. Angels and airwaves au o piesa numita the adventure. Indivizii astia au copiat delayul multiplu si l-au aplicat in mod foarte inspirat piesei lor. Seamana izbitor cu delayul de Streets. Apoi mai este si o parte e ritm care semana cu Electric Co. (tot de la U2 desigur). Ce iese combinand un ritm al unei piese cu efectul alteia? O piesa de-a dreptul frumoasa.. dar care ma deranjeaza.. bleah.

Partile din piese sunt foarte scurte, deci nu vor fi probleme privind drepturile de autor, ba chiar in ceea ce priveste scurtele pasaje U2, am folosit bootleguri(nu intra sub incidenta nici unei legi privind bla bla bla).

Daca vi se pare si voua ca pute a ceva mai mult decat inspiratie, dati-mi de veste va rog.

 

Primul exemplu: Ritmul de Electric Co. de la U2 urmat de ritmul baietilor astora cu nume de guma de mestecat part1.mp3

 

Al doilea exemplu: Delayul de Streets si delayul lor A_A_Delay.mp3

 

Poate ca doar sunt eu paranoic, poate ca nu.. Let me know!

Edited by Geiger
Guest seraphx
Posted

Xerox , a worldwide company

  • 5 months later...
Guest mateiutzu
Posted

Am pus mai jos variantele mele pt. 4 piese marca U2.

 

Sound-ul s-a obtinut in felul urmator :

 

Where the streets have no name : VOX Clean (Left) - 15ms delay - VOX Clean (Right)

525ms - vol:50% 350ms - vol:70%

(+chorus,reverb,compressor,limiter,eq,panning)

 

Pride : VOX Clean (Left) - 15ms delay - VOX Clean (Right)

418ms - feedback 10, vol:83%

(+chorus,reverb,compressor,limiter,eq,panning)

 

Bad : VOX Clean (Left) - 15ms delay - VOX Clean (Right)

467ms - vol:90% 221ms - vol:40%

(+chorus,reverb,compressor,limiter,eq,panning)

 

Miracle Drug : schema de la Streets ... dar cu un delay mono la 480ms

Where_the_streets_have_no_name.mp3

Pride.mp3

Bad.mp3

Miracle_Drug.mp3

Posted (edited)

In ZooTV Sydney am vazut ca folosea e-bow.. oricum.. s-a lasat de chestie si sta pe sustainer fernandes. Fara una din variantele astea, nu iese nimic.. poti incerca sa te pui in fata difuzorului cu chitara sa faci o microfonie, dar nu iese pe toate notele alea, doar pe o parte din ele. Nu iti bate capul cu WOWY.. pe bune.

Edited by Geiger
Guest mateiutzu
Posted

se poate cu un procesor k lumea. pe bossul meu se poate. Folosesti un fel de sustainer care transforma sunetul in wave synth ... normal ca nu suna exact ca acolo ... dar e pe aproape.

Posted
Yep.. Sunetul asta devine foarte exploatat in zilele noastre.. totul seamana a U2.. dau un mic exemplu care m-a socat.. Angels and airwaves au o piesa numita the adventure. Indivizii astia au copiat delayul multiplu si l-au aplicat in mod foarte inspirat piesei lor. Seamana izbitor cu delayul de Streets. Apoi mai este si o parte e ritm care semana cu Electric Co. (tot de la U2 desigur). Ce iese combinand un ritm al unei piese cu efectul alteia? O piesa de-a dreptul frumoasa.. dar care ma deranjeaza.. bleah.

Partile din piese sunt foarte scurte, deci nu vor fi probleme privind drepturile de autor, ba chiar in ceea ce priveste scurtele pasaje U2, am folosit bootleguri(nu intra sub incidenta nici unei legi privind bla bla bla).

Daca vi se pare si voua ca pute a ceva mai mult decat inspiratie, dati-mi de veste va rog.

 

 

 

mda...Angels And Airwaves au cam imprumutat cate ceva din stilul U2... :)

si cica trebuia sa fie albumul mileniului...o muzica d care n-a pomenit nimeni pana acum...revolutie...yeah, sure :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.