Guest Sylviu Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 ce inseamna 'sa nu ai voce'? pai sunt unii oameni care nu au facut canto si canta f bine cu vocea si cu chitara.. si sunt altii care canta cu vocea si cu chitara da le mai zbarcesc.. ma refer la astia din a doua categorie dak prin cursuri de canto si toate cele pot sa ajunga sa cante o melodie si sa sune decent, fara sa falseze..
Guest mazdrunka Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 pai sunt unii oameni care nu au facut canto si canta f bine cu vocea si cu chitara.. si sunt altii care canta cu vocea si cu chitara da le mai zbarcesc.. ma refer la astia din a doua categorie dak prin cursuri de canto si toate cele pot sa ajunga sa cante o melodie si sa sune decent, fara sa falseze.. asta mai depinde si de exercitiu impreuna cu instrumentul, ca sa reusesti sa te sincronizezi. si eu zic ca, daca practici mult canto, poti canta bine. pentru backing vocal foarte ok. oricum, se prespune ca daca stii sa canti la un instrument, atunci trebuie sa ai ureche muzicala. numai ca ureche muzicala nu inseamna numai sa recunosti sunetele, ci sa le si reproduci.
Guest cervidee Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 Salut, vocalilor! Acest topic este dedicat numai si numai voua. Intrebari pentru voi: 1. este greu sa fii vocal? 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? 4. poate oricine sa fie vocal? 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? In speranta ca sunt destule intrebari, astept cati mai multi vocali si cat mai multe raspunsuri. Am sa raspund si eu. Thanks. 1. Mie cel putin, a fi vocal nu mi se pare greu., e o relaxare ) 2. Chestia asta implica o oarecare responsabilitate fata de publicul caruia i te adresezi, in sensul in care, in momentul in care esti in fata lui, trebuie sa i te dedici, sa imparti experienta vocala cu ei, si o colaborare completa cu trupa care sa ofere plenitudine prestatie. 3. The first song's a killer, daca publiocul ne primeste bine, atunci ma dezghet instant , insa e mult mai dificil, in fata unui public anost. 4. Nu stiu daca poate sa fie oricine vocal, insa stiu ca este nevopie de talent si vointa. 5. Eu cred ca un vocal trebuie sa fie natural, sa nu pozeze in a fi ceva ce nu e, insa este nevoie de carisma. E bine ca vocalul sa faca show... 6. Pai pot aparea mici acciente: sa te impiedici de-un cablu, sa te primeasca publicul prost sau sa te adresezi unui public cu alte preferinte (sa canti rock unu public manelis )), sa nu te-auzi in monitoare chiar deloc, si sa nu-i auzi nici pe ceilalti, sa nu ai apa si sa ti se uste gura si sa simti cum te ineci si iti vine sa tusesti, sa iti trebuiasca la baie neaparat in mijlocul unei piese (ca si la copiii mici) )... 7. Am emotii inainte sa intru pe scena, insa in momentul in care calc pe scena si cant primul cantec nu mai conteaza, trec toate 8. Nu, insa trebuie sa stiu ca prietenii mei sunt acolo 9. Depinde ce canti si pentru cine, insa mai cred de asemenea, ca muzica de calitate poate fi recompensata pe masura. 10. Vocalul dinafara are mai multe posibilitati.
Guest Dalia Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 1.este greu sa fii vocal? 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? 4. poate oricine sa fie vocal? 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? Sint intrebari interesante sa incerc si eu sa raspund desii la unele este greu sa te restringi la citeva cuvinte. 1.Depinde in ce scop si unde vrei sa ajungi cu asta. Oricum implica munca dar daca o faci cu pasiune nu pare grea, din potriva este o placere. Depinde si de talent sau mai bine zis de vocatie. 2.Implica mai multe : o responsabilitate fata de grupul cu care cinti si fata de public care se deplaseaza si platesc sa te vada. In momentul acela iei iti dau cea mai mare incredere si iti fac onoarea sa te asculte pe tine si numai pe tine, cu grupul tau bininteles (Un privileg care nu il avem in multe alte situatii in viata, privilegul artistului) a.adica ce implica de la tine casii vocal: sa fi cit mai sincer vis à vis de fiecare in primul rind vis à vis de tine. b.Sa crezi in cea ce faci si sa faci de asa fel sa ai si tu incredere in public, findca ce-a ce le dai, iei iti dau dublu inapoi. Sa nu crezi nici odata ca publicul este prost si nu isi da seama cind nu esti natural si vrei sa i fentezi.(Cred ca asta este si criteriul pentru a supravietui mai mult casii artist si nu numai 1 an sau 2,daca). Fata de grupul cu care te produci sau oricine cu cine lucrezi rolul vocalului este la fel casii al ceilati din grup, o vad casii o munca de colectiv, lucram impreuna si fiecare avem rolul nostru si responsabilitatea vis à vis unul de altu si al intrumentului pe care il folosim. Daca ne-am unit avem aceasi scop sa dam cit mai mult si bine inteles in primul rind sa ne facem placere. Ne uneste aceasi pasiune. O vad deci casii un produs comun, un proiect. 3.o intrebare cam vaga … dar incerc. Personal depinde in ce stare sint si ce conditii sint. Daca am avut un stress monstru ca am facut iarasi o mie de chestii inutile in loc sa ma ocup de musica mea, deci daca nu am timp sa ma pragetesc destul de bine sint pusa sub presiune, incerc sa ma concentrezi mai mult, casii la un exam si fac greselii bine inteles, findca ma gindesc la ele. Ce-a ce dauneste foarte mult jocului de scena findca esti tot timpul concentrat sa nu faci greseli. Intre timp am invatat sa accept ca greselii exista sa fie facuta si daca se intimpla ceva este uman, daca le iei casii atare nu este nici o problema, nu se supara nimeni. Pe de alta parte daca sint odihnita, pregatita si conditile sint bune (Scena, Technica, primirea la locul concertului, plata bine inteles si mai ales cel mai important Mincarea, dupa aia vine atmosfera in sala, clar) atunci nu mi se poate intimpla nimic, daca mai sint si oamenii care imi sint dragi este perfect. La intrebarea ce trebuie sa faci pe scena din pacate nu pot raspunde findca asta fiecare trebuie sa descopere singur. Nu cred ca exista o formula generala. Important este cum am zis sa fii cit mai natural, daca iti vine sa te dai peste cap ca asa simti fa-o. Dar si aici intrebarea este vaga, la ce te referi exact? Casii vocal trebuie sa cinti in primul rind, sa te exprimi, sa dai ce poti tu din suflet, casii orice artist. Mediumul nostru este vocea. 4.Cum am zis la prima intrebare depinde totusi cit de cit de vocatie. Acuma sint de parere ca oricine poate cinta numai ca nu oricine le poate cinta pe toate. Sint voci mai adepte decit altele de a cinta anumite chestii. Fiecare avem tonalitatiile noastre diferite in care ne simtim in plina voce, adica in care ne este usor. Gresalea pe care o fac multi vocali in anumite “Cover Banduri” este ca nu schimba tonalitatea sa le fie mai usor, vrea sa le cinte in original dar originalele alea sint scrise nu de geaba in tonalitatea artistiilor respectivi. Sa raspund concret la intrebare oricine poate cinta dar sigur nu oricine poate sa fie profesionist. Desii multi o fac care mai bine ar face altceva. Depinde care iti este scopul, unde vrei sa ajungi sau mai bine zis la ce vrei sa ajungi. Vrei sa fii luat in serios sau iti este egal si esti dispus sa faci orice, deci in final intrebarea se pune vrei sa te rescpecti si sa ramii sincer cu tine s-au vrei se te prostituezi. Ce-a ce este legitim, numai trebuie sa stii sa poti sa iti vinzi produsul casii atare. Si aici o poveste de credibilitate. 5.Im dau seama cit mai mult ca este important sa iti cunosti corpul si si acolo sa il asumi. Poti transmite atitea prin el, prin mimica, prin tr-un gest, o privire. Depinde ce musica faci bineinteles, dar adopti o anumita atidune. Pot vorbii foarte bine despre asta findca sint implicata in mai multe proiecte de musica diferita. Desii ramin tot eu si in general nu ma schimb mult dar este o diferenta cind sint pe scena cu grupul de Salsa, unde dansez si cint bineinteles dar unde vocea este mai pe al doilea plan decit cind sint cu grupul de Jazz sau in doi/trei unde este atmosfera de concert, oamenii stau pe scaun, (desii cindva i ridic de a colo) si orice nota se observa, nu osa ma apuc sa dansez casii o disperata. Clar trebuie sa ramii cit mai naturala dar este bine totusi sa folosesti toate sculele de a te exprima. Si daca actorii sint in stare sa provoace emotii atit de puternice le-au invatat si iei la rindul lor. Eu zic ca nu este rau sa ai ceva notiuni. 6.Ai ai ai o multime de chestii. a.In primul rind primul lucru ce l-am invatat acuma 10 ani si nu osa mai fac asta nici o data este sa nu ma scuz de ceva pe scena indiferent ce se intimpla. (ragusita, o nota falsa, un acord fals, arrangamentul dat peste cap, sfirsitul improvisat ca nu isi mai aminteste nimeni ce am repetat de ne-o venit rau samd …) b.Sa ma las implicata in discutii despre ce nu a functionat la cutare piesa cine ce a facut gresit si toate astea in pauza fata de public. No way. c.Ce-a ce mi se mai intimpla este ca de cite o data nu im pot controla expresile, mimica si cind ceva nu merge cum trebuie, pianistul a uitat notele s-au nu isi mai aminteste ce am repetat, inceputul pieselor d’exemplu findca face de 10 ori mai multe decit mine, se vede pe mine ca nu sint fericita, s-au o data i-am zis cu voce destul de tare, “nu nu asa”. d.Cind fac eu o greseala dupa mine grava, cel mai grav ce mi se poate intimpla este sa nu prind nota si sa plec pe tonalitatea gresita, ma desamajeste mult si mai ales ma deconcentreaza pentru restul concertului, adica ma destabilizeaza desii stiu ca nu este o catastrofa. I’m working on it. e.Dupa aia bine inteles sa uiti textul la un concert important, trebuie in cazul asta sa fii pe faza imediat sa inventezi altceva. Este obositor si dovedeste ca nu esti bine pragatit. f.Cu problemele technice n-am treaba aia chiar nu este vina nimanui. Acuma daca nu se pot rezolva pe loc este grav ca nu stii ce sa mai tot povestesti dupa ce ai spus tot din viata ta, dar nu imi s-a intimplat inca. g.O alta chestie este cind nu esti pregatit chiar deloc si nu stii ce sa le zici la public intre piese, cind dai un concert este bine sa le explici un pic oamenilor cite ceva, sa inteleaga mai bine ce cinti chiar daca este in limba materna. De multe ori eu nu ma pregatesc si improvizez, uneori mai bine altadata mai rau. Este bine sa le notez totusi, macar sa ai aproximativ un schema. Acuma daca nu esti in conditii de concert ci de petrecere s-au altceva este mai putin important. 7.Ceva emotii am inainte, dar lafel casii pentru majoritatea im trece o data cind sint pe scena. Mai am emotii cind nu sint sigura de piesa pe care o cint, melodie sau text mai ales. 8.Superstitiile pe care le am sint periodice, adica am un fix port un anumit lucru casa imi aduca noroc si dupa un timp imi spun ca este o prostie si il dau jos, casii cum asi inchide un capitol sa vina ceva nou. In moment este o broasca din stofa pe care am aduso din ultimul concediu. Am luat-o cu mine acuma 2 saptamini dupa un concert care mi s-a parut ca nu afost bun casa imi aduca noroc la urmatorul concert care a fost un mare succes. Acuma cred ca este din cauza iei si o port de fiecare data cu mine. Fiecare cu ale lui! 9.Cred ca peste tot este greu sa traiesti din asta dar nu este imposibil, trebuie sa stii numai cum sa te vinzi, sa iti cunosti piata si ai un bun concept in cel mai bun caz pe cineva care sa se ocupe de asta. Cred ca daca esti convins de cea ce faci si o faci cu tot sufletul si toata pasiunea poti avea mari succese findca oamenii au nevoie sa le dai emotii, au nevoie sa se catapulsese in un tr-un unvers care i face sa viseze timp de 2 ore. Cred ca cel mai important este sa stii cine esti si ce vrei tu in primul rind sa transmiti. Din momentul cind esti in clar cu asta stii imaginea pe care vrei sa o dai findca te cunosti, acuma bine inteles cunoscind piata si lucrind cu o buna agentie care sa te sfatuiasca este mai usor. Trebuie sa i convingi ca poate cistiga bani cu proiectul tau si ca merita sa se implice. Dupa aia cind traiseti din asta si nu esti cine stie ce cunoscut si nici nu ai alta meserie trebuie sa mai faci joburi si mai putin agreabile casa traiesti, nunti unde trebuie sa cinti toata noapte depinde ce negociezi, baruri care sint obositoare, pline de fum, oamenii nu te asculta, nu peste tot slava domnului unele sint faine. Asta este imaginea de ororea pe care o descriu. In fond depinde de fiecare cum se descurga. Dupa un timp numai ai nevoie sa accepti orice daca ai incredere in tine si stii ce valorezi. Un lucru ce l-am mai invatat este ca nu este bine sa astepti dupa altii trebuie tu sa te iei in mina, daca vrei sa avansezi. 10.La intrebarea asta pot raspunde numai din intuitie findca nu am experienta din Romania. Dar cred ca peste tot este aceasi lupta si dam de aceasi probleme nu credeti? Am putut raspunde la intrebari findca si eu m-am lovit de unele probleme. Gindurile si temele despre care am discutat sint chiar actuale pentru mine. Asa zis pentru mine nu ar fi mare diferenta casii vocal. Acuma nu stiu care sint d’exemplu posibilitatile de studiu in Romania, dar stiu ca in general se invata bine si nivelul este destul de ridicat, poate gresesc habar nu am. Sigur diversitatea este mai mare in West, ai posibiliatatea sa vezi mai multe cea ce este o sursa de inspiratie. Si probalil ca diversitatea asta se observa si in invatamint. Ma gindesc la studii, cursuri care le poti face cu unele staruri instrumentalisti si vocalisti. Technica, aparatura care poate in West este mai avansata sau apare mai repede sa zicem findca sint conditii financiare. Dar chiar cu toate astea sint agreabil de surprinsa de fiecare data de ce calitate deosebita exista printre musicienii din Romania. Cred ca asta este forta romanului in general nu a avut multe dar ce-a ce a facut le-a facut cu suflet si pasiune tocmai din lipsa acea si drept sa spun sint mindra de asta.
Guest mazdrunka Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 ce e trist acum e ca multi canta tocmai ca sa se vanda... eu am renuntat la acest gand si am de gand sa cant ceea ce imi place. sa nu mai fac compromisuri pentru altii. in fond si la urma urmei, vreau sa transmit un mesaj lumii. e o satisfactie mult mai mare sa vezi oamenii cantand versurile tale si simtindu-le, decat sa ai 5000 de euro pe care sa-i arunci pe cine stie ce tampenii, chestii care sunt temporare si care nu te ajuta cu nimic. si multumim Dalia pentru raspunsuri.
Guest miriapod Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 asa este, apropo de ultima intrebare.. cred ca asta e o mare diferenta - in romania, cel putin pana la proba contrarie, se pare ca exista o relatie adversativa intre succesul material si valoarea productiei. ai de ales intre una sau cealalta.. Totusi, mai sunt convinsa ca se pot schimba unele lucruri, printr-un efort sustinut din partea celor care difuzeaza si promoveaza muzica si a celor care o creeaza Implica mai multe : o responsabilitate fata de grupul cu care cinti si fata de public care se deplaseaza si platesc sa te vada. In momentul acela iei iti dau cea mai mare incredere si iti fac onoarea sa te asculte pe tine si numai pe tine, cu grupul tau bininteles (Un privileg care nu il avem in multe alte situatii in viata, privilegul artistului) foarte frumos spus
Guest Dalia Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 in romania, cel putin pana la proba contrarie, se pare ca exista o relatie adversativa intre succesul material si valoarea productiei. ai de ales intre una sau cealalta.. Totusi, mai sunt convinsa ca se pot schimba unele lucruri, printr-un efort sustinut din partea celor care difuzeaza si promoveaza muzica si a celor care o creeaza Eu cred ca nu este specific romaniei, asa este peste tot, si la noi la televizor sau la radio de multe ori iti vine rau cind vezi sau auzi. Te simti drept jignit si luat de prost. Si masa necunoscind altceva si crescuti in ignoranta le aproba bineinteles. Este un fenomen de masa si casii in todeauna si un fenomen al mediilor de manipulatie, o bataie de joc. Cei care promoveaza si dufuzeaza muzica (am crezut ca se scrie cu s musica, ups.) au interesul sa cistige bani, putin sint cei care scopul lor primordial este calitatea findca sa faci calitate dureaza mai mult si succesul in concluzie profitul financiar lasa si el de asteptat prea mult. Mergem spre o so cietate in care numai avem timp. Time is cash, time is money! Din pacate. Totusi eu am impresia ca oamenii sint satui de muzica din conserva cum se zice aici, sint satui sa li se serveasca produse fara nici un suflet si total superficiale. Tendinta merge spre autenticitate, sa fie cit mai "Roots" posibil. Asa cred eu, poate ca visez. Dar visurile sint necesare, iti da curajul sa te zbati.
Guest Dalia Posted April 4, 2006 Posted April 4, 2006 Am uitat ceva la punctul 6, o chestie care este iara foarte neprofesionala sint pauzele prea lungi intre piese si in cel mai grav caz discutiile intre muzicieni pe scena ... ce piese se cinta, in ce tonalitate, care este prima nota etc ... M-am gindit la asta findca se mai intimpla si nu ne dam seama dar este o catastrofa, ia toata dinamica grupului si atentia publicului, trebuie sa faci tot lucru de la inceput. Este obositor. A da, si mersi, am raspuns cu mare placere. Asi avea si eu niste intrebari la care m-ar interesa raspunsuri din partea voastra. Le voi pune mai tirziu cind am mai mult timp.
Guest miriapod Posted April 4, 2006 Posted April 4, 2006 Am uitat ceva la punctul 6, o chestie care este iara foarte neprofesionala sint pauzele prea lungi intre piese si in cel mai grav caz discutiile intre muzicieni pe scena ... ce piese se cinta, in ce tonalitate, care este prima nota etc ... M-am gindit la asta findca se mai intimpla si nu ne dam seama dar este o catastrofa, ia toata dinamica grupului si atentia publicului, trebuie sa faci tot lucru de la inceput. Este obositor. mda.. nici eu nu constientizasem, dar ai dreptate. complicat e cu pauzele dintre piese iar cu sansele vocalilor... cred ca cel putin in strainantate (cred) sunt mai multe publicatii de specialitate.. au inceput si la noi s-apara, dar destul de slab inca. scenele de rock, jazz, blues sunt foarte putin bagate in seama. ah well. things may change.
Guest Dalia Posted April 4, 2006 Posted April 4, 2006 Da, asa zic si eu, aici consta diferenta findca dam cam de acelasi probleme peste tot. Dar inca o data tin sa fac un mare compliment muzicienilor romani care chiar si cu putine "posibilitati" ajung la rezultate extraordinare, nu cunosc multi dar ce cunosc si ce am auzit in stilul respectiv de muzica sint in orice caz la nivel mare. In rest piata muzicala va fii todeauna impartita in mai multe sectoare. Din pacate noi nu prea putem influenta prea mult casele de discuri care produc "fast music" findca asta se vinde mai bine, mai de graba putem sustine casele de discuri mai mici care se zbat pentru calitate findca le este greu sa supravietuiasca cu asta, casii noua dar macar dimineata nu avem probleme de constinta.
michel2233 Posted April 4, 2006 Posted April 4, 2006 mda.. nici eu nu constientizasem, dar ai dreptate. complicat e cu pauzele dintre piese iar cu sansele vocalilor... cred ca cel putin in strainantate (cred) sunt mai multe publicatii de specialitate.. au inceput si la noi s-apara, dar destul de slab inca. scenele de rock, jazz, blues sunt foarte putin bagate in seama. ah well. things may change. Asa este .. in strainatate accessul la informatie este mai facil decat aici .. daca vrei sa faci un instrument, sa inveti sa canti cu vocea sau alta activitate artistica, gasesti materiale, carti, metode .. nu sunt chiar ieftine totusi, chiar si pentru salariile de acolo, apoi sunt scoli, micute, unde se poate invata ... scoli particulare sau sali de repetitie cu tot ce este necesar ca sa repeti in conditii optime .. dar .. nu uita ... ca toata lumea are acces la aceste lucruri, mai toti copii iau parte la activitati artistice, se pune destul de mult accent pe dezvoltarea imaginatiei decat pe invatarea de formule matematice .. abia in clasele superioare incepe chinul pentru ei ... un copil este un copil cat mai mult posibil, si este antrenat in activitati specifice varstei. Asta duce la o concurenta mult mai mare acolo .. tocmai fiindca isi permit sa-si asigure un minim necesar pentru a se produce .. intr-un club de exemplu. Acum in Romania cluburile au deja o statie de voci, un mixer si un sunetist angajat ... pe vremuri, doar acum aproximativ 10 ani, nu exista asa ceva aici. La noi din cauza sistemului de pana acum, si care o sa se schimbe in vreo 5 ani probabil, a avut loc o oarecare epurare a talentelor, in sensul bun, sau macar a celor care au avut intradevar dorinta sa faca muzica cumva ... concurenta este mai mica aici, sansele de afirmare sunt ceva mai mari ca acolo, indiferent ca este muzica comerciala sau nu ... poate chiar dezechilibrul societatii de aici (nu ca acolo ar fi mult mai echilibrat) a scos in fata artisti buni. Acum ... probabil sunt offtopic si ma repet ... dar, muzica pe care ei, strainii, o percep ca buna venind dinspre Romania, este in general muzica care are influente sau cocheteaza cu folclorul romanesc, (ca-i jazz, rock, comerciala sau clasica nu conteaza), muzica cantata in limba romana, arta care in general reprezinta zona asta de lume .. asta ne place si noua la muzica din Frantza, Germania sau America. ontopic .. DA ... este greu sa fii vocal! Dar nici-un instrument din lumea asta nu poate transmite o emotie mai mare decat vocea unui cantaretz bun.
Guest miriapod Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 La noi din cauza sistemului de pana acum, si care o sa se schimbe in vreo 5 ani probabil, a avut loc o oarecare epurare a talentelor, in sensul bun, sau macar a celor care au avut intradevar dorinta sa faca muzica cumva ... concurenta este mai mica aici, sansele de afirmare sunt ceva mai mari ca acolo, indiferent ca este muzica comerciala sau nu ... poate chiar dezechilibrul societatii de aici (nu ca acolo ar fi mult mai echilibrat) a scos in fata artisti buni. ah relle? eu n-am sesizat epurarea.. cel putin... nu in materie de chestii bagate pe gat la tv si radio. ah, si nu vreau sa par intoleranta sau bitter.. e loc intr-adevar pentru toata lumea, doar ca n-ar strica mai multa varietate. si ai dreptate, orice lucru are si partea lui buna, concurenta e mai mica, e mai usor sa te.. lansezi
michel2233 Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 ah relle? eu n-am sesizat epurarea.. offtopic ca de obicei ... Ce-i drept la noi nu se simte nimic notabil .. sau aproape nimic ... eu ma refeream la muzica care reuseste sa treaca de granitzele tarii noastre. Sunt sigur ca Dalia nu este la curent cu muzica de la anumite posturi TV romanesti cum nici noi nu intzelegem ca si acolo abunda de posturi de aceeasi maniera, au o groaza de posturi locale care urla de muzica comerciala. De exemplu discotecile noastre rasuna de trupe sau solisti americani destul de slabi, sau ma rog, comertz in toata puterea cuvantului .. noi stim de ei ca exista, pe cand ei nu stiu ca noi existam ... daca intrebi pe cineva pe afara de muzica romaneasca .. o sa-ti spuna de Gheorghe Zamfir, Maria Tanase, si chiar am auzit pe cineva in Italia .. de Budala cu acordeonul, mai sunt instrumentele hai sa le spunem nationale .. tambal-ul - Marius Mihalache care cam rupe si cu jazz-ul (nu are legatura cu numele meu) ... Farcasu (taragot) sau alti cimpoieri sau cantareti la solz de peste si firul ierbii .. Dan Grigore cu pianul clasic, si neasteptat de multe voci de Opera care presteaza in cele mai mari opere din strainatate. Tiberian sau Johnny Raducanu sunt si ei apreciati in lumea jazz-ului international si nu sunt singurii, Teodora Enache, Luiza Zan, care a luat premii destul de consistente, chiar foarte mari pe scenele jazz-ului, Aura Urziceanu ... Pheonix au avut ceva activitate afara, mai nou Ozon care au avut succesul cel mai mare cu versiunea in limba romana a piesei lor... probabil singura trupa de comert care a razbatut afara cu adevarat (si Haiducii parca) ... comparand asta cu valul de muzica care vine din afara, este destul de usor de intzeles de ce este perceputa asa muzica romaneasca in strainatate ... apar nume mari foarte rar din partea asta a lumii, din EST ... dar cand apar, chiar au ceva de spus. Asa cum se intampla si in serbia cu Bregovici sau Custuritza. As mai completa cu ceva, ce am observat eu pe la cantarile alea prin Italia ... nu spun ca este o chestie generalizata, dar m-a mirat asta foarte mult ... cei mai multi invata acolo sa cante dupa o metoda, normal, daca vrei sa canti, te duci la un magazin si-ti cumperi un vraf de note, aranjate pe cursuri frumos, apoi daca nu intelegi te duci la o scolitza ceva, nu conteaza genul abordat ... nu sunt chiar asa multi care sa cante dupa ureche cum este aici, (sau era aici) ... cand mergeam la repetitii se uitau urat la mine, toti aveau notele in fatza iar eu ceream betze, erau cantari de 3-4-5 armonii clasice (ca structura), la ce sa-mi obosesc ochii si sa pierd timpul, eu vroiam sa aud piesa, dar ei nuuu nene ... partitura (bine ca eu tot dupa ureche cantam). Si betzele erau dupa partitura la tobar, erau un pic cam crispati sa zic asa, repetau in draci, mult, nu prea se urcau pe scena fara sa sune legat, iar asta dura destul de mult .. si erau disciplinati, fiindca aveau o partitura de citit... Aici sunt insa artisti destul de multi foarte buni, dar fara studii, urechisti, asta pana la un nivel desigur, am impresia si este doar o parere, ca acolo unde exista sclipire sau geniu (mai rar - talentul este discutabil), pot iesii lucruri deosebite .. exemple sunt destule. Iar din punctul asta de vedere eu cred ca excelam .. iar asta din cauza lipsei (aproape) a unui sistem de invatzamant. Nu zic ca-i bine asa, dar ... cred ca intelegi ce vreau sa spun. Vad si eu ce se intampla aici in lumea muzicala, nu ma pricep prea bine dar iti dau dreptate in privintza scepticismului tau, este total descurajant sa te apuci de muzica aici, eu cred insa ca nu este cazul totusi sa ne plangem, fiindca intr-un fel stam cam pe aceeasi creanga cu muzicienii de afara, ce au ei nu avem noi, iar ce avem noi nu au ei, eu unul din punctul asta de vedere ma simt egal cu un muzician de afara. Daca stau insa sa privesc doar ce se intampla aici, ca asta ma doare cel mai rau .. da! .. este o mizerie! Vorbeam mai devreme cu cineva de pe forum ... Cumva, artistul roman, mai ales cel incepator, nu intzelege ca atunci cand trebuie sa iasa din anonimat, totul devine o afacere, cred ca inca noua ne este frica de acest termen ... "afacere" "business" .. la naiba .. "eu sunt artist" "ce treaba am eu" .. "eu fac arta" .. asa este .. dar trebuie sa invatzam sa facem si o afacere .. fiindca spre asta ne indreptam acum, mult mai tarzu decat occidentul, dar asta este ... toata viatza noastra va depinde de o afacere, mai mica sau mai mare, incluzand in asta si arta de orice fel... stiu, si pe mine ma irita lucrul asta .. dar asta este. Trist ... dar adevarat.
Guest Dalia Posted April 12, 2006 Posted April 12, 2006 Bine inteles am citit de mult explicatiile si analizele tale Michel, sint foarte interesante si bine analizate numai ca ai abordat atitea puncte diferite de nu am avut mai mult timp de consacrat. Intradevar eu nu prea sint la curent de cea ce se intimpla pe piata muzicala romana actuala, doar cite putin cind am ocazia si dau din intimplare de ceva ce imi place. Analiza a muzicii din romania imi a placut cel mai mult, ai dreptate cind zici, tradus in limbajul meu, ca in fond cea ce ne atrage mai mult este autenticitatea unui popor, mostenirea culturala pe undeva. Mie im place foarte mult o categorie pe care noi o numim “World Music”, este muzica cit mai autentica posibil cu instrumentele autentice al poporului respectiv cu toate influentele pe care le-a acumulat, acuma cea ce mi se pare intreresant pe linga caracterul folcloric care mie drept sa spun imi place foarte mult, este adaptarea lor in epoca noastra cu cea ce ne caracterizeaza pe noi in generatia respectiva, facut cu gust bine inteles. Cred ca asta ma atrage in muzica venind din toate partiile al pamintului. Imi plac inspecial voci deosebite, am citit undeva ca ai spus ca nici un alt instrument nu poate transmite o emotie mai mare decit vocea (cind este buna, se intelege), sint de acord cu tine in cele mai multe cazuri, si eu sint o adepta a vocii, dar in fond depinde todeauna de cel care pune instrumentul in practica, ce sensibilitate il caraterizeaza pe el. In materie de sensibilitate ma gandesc la Miles Davis pe discul “Kind of blue” d’ex, Davis in general, r-ar sint cintaretii care sa cinte asa cum cinta el la trompeta, te topeste … In cea ce priveste posibilitatiile in “west”, cred ca, adica sint convinsa, ca in Romania exista mai mult constinta si sensibilitatea spre activitatile artistice incepind din cea mai mica copilarie. Cea ce ai descris tu, poate trebuia sa precizezi despre ce tara este vorba, findca d’exemplu exista o mare diferenta intre germania si franta. Este corect in cel mai bun caz, si invatamintul este accesibil numai daca platesti. Nu la toate scoli se ofera asa ceva, findca sint diferente de scoli la noi, multi nu fac decit 9 clase si se duc la munca. In Ro. cam toti fac liceul. Dar asta este o alta tema si ma face sa fiu mai mult off Topic decit sint deja. Cine platesc: parintii care au posibilitatiile financiare, la noi este considerat mai mult casii un lux, rezervata la o anumita clasa sociala, nivel cultural etc ... In romania chiar daca nu prea au bani exista mai multi parinti care sint pregatiti sa faca un sacrificiu case le ofere copiilor o activitate artistica, un intrument, pictura, un sport, etc …, nu vreau sa zic ceva gresit dar nivelul de educatie si sistemul de invatamint (care a fost in orce caz pe vremuri in Ro nu stiu acuma) nu se compara cu sistemul din Germania. Acuma este adevarat ca exista poate conditii mai bune la noi(desii in general in cluburi nu sint statii d’ex. si asta este un lux), poate in scolile particulare unde in tradevar iti pune totul la dispozitie dar si asta trebuie platit si nu toti o fac findca nu au de unde si nici nu pun prioritatea pe asta. De ce am vorbit despre diferenta intre germania si frantza, in primul sint tariile care le cunosc mai bine, locuiesc in granita si am facut studii duble si in al doilea rind diferenta este flagranta. In Franta intradevar Statul iti ofera o multime de posibilitati la care au acces toti copii, se plateste dar este foarte ieftin, adica abordabil doar o cotizatie. (asa a fost si pe “Vremuri” in Ro.daca nu ma insel) Sint scoli de muzica de dupa masa in fiecare sectoare, conservatoarele sint mult mai accesibile si iti ofera multe posibilitati de mic si sint intradevar si bine dotate cu de toate, acuma cel putin. Am impresia ca si ofertele de cursuri sint mai variate decit in germania, mai pentru toate gusturile, si in materie de gusturi nu stau prost francezii. Pina in anul trecut oferau si o clasa de musica din est, pe cind am vrut sa ma inscriu si eu au desfintat-o, n-au avut destui interesati. Personal imi a fost foarte greu sa invat Muzica in Germania, findca nu se ofera decit studii clasice si alea casii copil numai cu ore particulare (dupa aia puteai sa intrii la scoala superiora de muzica), dupa un an de pian la sase ani chiar la un roman, un sef de orchestra, un profesor adept al scolii vechi care nu prea le avea cu copii, m-am lasat si am continuat un an in franta la o scoala cu maicute. Oricum pe vremurile alea, pedagogia particulara cred ca peste tot a fost aceasi. Dar traind in Germania nu a fost posibilitatea de a merge la scolile astea de dupa masa unde s-ar fi putut descoperi un talent d’ex., cu alte cuvinte nu se ocupa nimeni de noi doar parintii care si ei cindva au mai negligat sau aveau alte probleme. Asa am studiat ceva total diferit dar muzica facea parte tot timpul de mine. Am inceput sa cind in public doar incetul cu incetul, ma descurcam si eu dupa ureche care si acuma imi este sprijinul meu prioritar. Aproximativ de 10 ani cint pe scena, de 7 mai des si de abia de 3-4 ani m-am decis sa ma apuc de studii in Franta, findca am gasit in sfirsit cea ce im convine mie si unde asi fii vrut sa ma fii dat ai mei de la inceput, numai ca nici atunci sigur nu existau clasele de Vocal Jazz dar macar imi ar fii predat lectii adaptate virstei mele de copil (asa cum explicai tu, ar fi fost un viz pentru mine asa ceva) si nu direct lectii particulare cu profesori care nu aveau nici o pedagogie si vreau sa faca din mine un geniu care habar nu aveam ce vroiau de la mine. Un punkt asi vrea sa mai comentez, ai dreptate cind zici ca un artist are tot interesul sa se ocupe de promotia lui, daca am inteles bine, dar asa este pentru toti artistii, fenomen care nu o inteleg multi nici aici. Este un lucru sa faci muzica ta undeva in pivnita si alt lucru sa iesi afara. Stai ca parca spuneai din momentul ce vrei sa te deosebesti devine o afacere ... da. Eu asi zice ca elementul afacere intre de la bunul inceput cind vrei sa iesi undeva pe scena, acolo incepe marketingul. Din pacate cum zici tu, normal nu este rolul nostru dar daca vrem traii din asta si sa iesim din pivnita (salile de repetitie) este bine sa gindim si business, adica un pic mai departe in viitor. Findca chiar daca ne face placere si nu ni se pare a fi lucru, este normal munca care o bagam sa fie resplatita (nu numai in sens financiar). Asta este un lucru pe care il am invatat in ultimii ani facind muzica cu profesionalisti care stiu ce valoreaza si nu le este jena sa se afirme sau sa refuze. Adica trebuie sa stii sa te vinzi, cea ce si la noi cei mai putin stiu sa se puna in valoare, cum am mai spus numai stiu unde, in cel mai bun caz ai pe cineva care face asta pentru tine dar asta numai daca ai noroc. Si intradevar daca ai un pic notiuni de afacere si un spirit vizionar, si acuma inteleg ce ai vrut sa zici, poti intradevar sa urci la un alt nivel artistic mai ridicat. In fond depinde daca vrei sa faci din muzica o meserie si sa iti faci un nume. Nu asi zice ca viata in general depinde de o afacere, asi zice mai degraba ca tzelul in viata este sa inveti sa ai incredere in tine si sa stii ce valorezi, sa te cunosti (puterile si limitele) casa poti traii in societatea noastra indiferent ce meserie ai ales. Toata discutia este complet off topic ma scuzati dar asa a evoluat.
Guest Dumi Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Am si eu o intrebare in legatura cu vocea si corzile vocale, etc etc. Am 16 ani. Cam cat mi se va schimba vocea? Radical? Stiu ca nu poate nimeni sa zica exact cat si cum, dar orientativ. Am inteles ca nu e bine sa o fortez in timp ce ii in schimbare. Si cursurile de canto? Cum functioneaza, cu ce se mananca, ce inseamna mai exact? Cum imi schimba vocea, ce ma invata? Mersi mult si anticipat.
czzy Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Raspunsuri la intrebarile puse de mazdrunka 1. dupa parerea mea nu e greu sa fii vocal... esti vocal pt ca poti nu pt ca te chinuii sa poti fi 2. nu cred ca implica nimic mai mult decat dorinta de a canta impreuna cu trupa, pt public 3. pai nu cred ca tre' sa te controlezi pe scena, ci sa vina totul natural, asa ar fi normal sa fie.... iar daca nu e asa, ti-ai gresit total vocatia 4. cu siguranta nu! un afon, de exemplu, nu poate fi sub nici o forma vocal! 5. nu iti trebuie pic de actorie! cat mai natural trebuie sa fie totul! 6. .... cel mai mare risc : sa falsezi! 7. NU 8. nu, pt ca atunci cand sunt pe scena plutesc, ma desprind de lumea reala... 9. in romania, cu greu.... dar daca vrei sa faci prostitutie muzicala, da, poate fi 10. sansele acordate. misto intrebari SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO TRUEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!! Am cantat si eu de cateva ori la cate un Karaoke....dar in principiu "VOCEA DA TONU" !!!!!......alea-s vrajeli, cu tipa aia din "Coyote Ugly"......care nu putea sa urce pe scena...in general, zic eu , o kestie din asta iti da adrenalina, si ARZZZZZIIII de nerabfare sa urci acolo...doar ca-ti place sa se insiste... si plus, un mascarici pe scena care incearca saf aca atmosfera, de multe ori ENERVEAZA !!!!!......cu impresiile lui cum ca vocea lui ii CEA MAI GROZAVA...o gluma, doua pe acolo...da in principiu, sa-si vada de treaba si sa BAGE ACOLO...SA-SI ATINGA SI KIAR DEPASEASCA LIMITELE VOCALE, nu sa-mi zica mie sa ridic mainile sus...=))... am zis si eu cateva, desi nu ma pricep asa de tare la "cum e sa fii vocalist", dar la "analizat vocalisti"....asta fac tot timpu..si mi-ar placea si eu sa fiu unu meserias, dar din pacate am doar voce, ureke muzicala, cu educatie as putea sa nu falsez.Si vorba unu coleg, ORICINE are voce, si canta acolo, in timbrul lui....dar, restul face diferenta...te nasti cu voce (adica nah, corzi vocale mai sensibile) si ureke muzicala,..si atunci SPARGI TOT...iti mai trebe o voce ca a lu Ozzy sau Axel ...si restul vine de la sine !!! bye bye
Guest miriapod Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO TRUEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!! Am cantat si eu de cateva ori la cate un Karaoke....dar in principiu "VOCEA DA TONU" !!!!!......alea-s vrajeli, cu tipa aia din "Coyote Ugly"......care nu putea sa urce pe scena...in general, zic eu , o kestie din asta iti da adrenalina, si ARZZZZZIIII de nerabfare sa urci acolo...doar ca-ti place sa se insiste... si plus, un mascarici pe scena care incearca saf aca atmosfera, de multe ori ENERVEAZA !!!!!......cu impresiile lui cum ca vocea lui ii CEA MAI GROZAVA...o gluma, doua pe acolo...da in principiu, sa-si vada de treaba si sa BAGE ACOLO...SA-SI ATINGA SI KIAR DEPASEASCA LIMITELE VOCALE, nu sa-mi zica mie sa heh da, asa mi se pare si mie. cele mai mari emotii le-am avut cand a trebuit sa le cant colegilor sau profesorilor, la vreo serbare... pe scena e alta senzatie, cu cat e stadionul mai mare, cu atat m-as simti mai bine (cred) cat despre glumitele vocalilor.... si pe mine ma enervau intr-o vreme, dar de cand am fost pusa si eu in situatia de "entertainer" am devenit mult mai indulgenta
Guest chitaristul_innascut Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Salut, vocalilor! Acest topic este dedicat numai si numai voua. Intrebari pentru voi: 1. este greu sa fii vocal? 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? 4. poate oricine sa fie vocal? 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? In speranta ca sunt destule intrebari, astept cati mai multi vocali si cat mai multe raspunsuri. Am sa raspund si eu. Thanks. rapsuns la 3:trebuie sa te simti mai intai tu si trupa bine si se vor simti si fanii la fel ... tot 3:ce trebui sa faci ?!!? sa canti bine surioara...... la 4: nu, nu poate oricine sa fie vocal. la 7:emotii?!?!?! putine... . la 8: talismanul cel ce aduce cel mai mult noroc este TRUPA. la 9: de ce n-ar fi ,dar iti trebui o trupa (nu neaparat de instrumentisti ... depinde de genul pe care il canti... . la 10:nu stiu daca ar fi vreo diferenta (dak nu-ti vor raspunde astia atunci poti vorbi si cu mine:) IDul meu chitaristul_innascut@yahoo.com) scuze de offtopic
Guest miriapod Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 rapsuns la 3:trebuie sa te simti mai intai tu si trupa bine si se vor simti si fanii la fel ... tot 3:ce trebui sa faci ?!!? sa canti bine surioara...... la 4: nu, nu poate oricine sa fie vocal. la 7:emotii?!?!?! putine... . la 8: talismanul cel ce aduce cel mai mult noroc este TRUPA. la 9: de ce n-ar fi ,dar iti trebui o trupa (nu neaparat de instrumentisti ... depinde de genul pe care il canti... . la 10:nu stiu daca ar fi vreo diferenta (dak nu-ti vor raspunde astia atunci poti vorbi si cu mine:) IDul meu chitaristul_innascut@yahoo.com) scuze de offtopic nimic offtopic din cate vad eu bine ai venit.. si te mai asteptam cu pareri/inregistrari
Guest Nightelve Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Salut, vocalilor! Acest topic este dedicat numai si numai voua. Intrebari pentru voi: 1. este greu sa fii vocal? 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? 4. poate oricine sa fie vocal? 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? In speranta ca sunt destule intrebari, astept cati mai multi vocali si cat mai multe raspunsuri. Am sa raspund si eu. Thanks. 1.daca intr-adevar ai talent singura problema ar ramane comunicarea cu publicul... 2.implica o oarecare imagine, pentru ca unii vad in solist reprezentantul trupei, desi de multe ori nu e asa. si mult autocontrol 3.trebuie sa te simti in largul tau...sa faci ceea ce stii mai bine [de preferat muzica ], sa nu ai complexe sau sa te temi de ceva...publicul va observa asta 4.doar cei care au talent si care muncesc pentru a ajunge undeva. 5.nu trebuie sa stii. ar trebui apreciate in special calitatile vocale si nu ce faci pe scena pentru a distra lumea. 6.pai...poti sa uiti versurile[ceea ce mi s-a intamplat mie ]...sau poti sa te impiedici de vreun cablu, orice se poate intampla...intervin emotiile si uneori pierderea concentrarii...fum, aglomeratie, zgomot... 7.tre sa recunosc ca da.mai am de invatat la capitolul asta, dar e abia inceputul 8.nu altele decat am de obicei in fiecare zi 9.depinde...trebuie sa fii printre cei mai buni ca sa iti permiti sa lasi orice alta cariera si sa iti dedici viata muzicii...ar fi ideal 10.am impresia ca la noi e mult mai greu sa ajungi departe...poate e doar o impresie. dar vad atatea voci excelente care se pierd. e mult de discutat despre 'meseria' asta... am avut si eu doar niste opinii aici
Pava Posted May 29, 2006 Posted May 29, 2006 (edited) 1. da, este greu sa fii vocal 2. tinand cont de faptul ca esti imaginea si sunetul trupei de fapt implica absolut totul pt ca cei pt care si cu care canti sa auda si sa simta ca asta faci "canti" 3. mie unul nu imi este greu, dar pt asta am lectia bine invatata, repetitii la greu cu trupa ca sa ajungi in stadiul in care nu mai canti cu trupa, simti trupa cu care canti si ei te simt pe tine ca vocal lucru care iti permite sa faci show sa de desfasori ca sa zic asa. 4. poate oricine sa fie pictor sau matematician? 5. asta e o chestie de regulament intern, si de simtire pe moment, evident ca trebuie sa faci si putina regie, chestie de show... 6. pai, nu te auzi si risti sa o iei pe aratura fara sa iti dai seama, de obicei riscurile astea sunt datorate deficientelor tehnice, sau pur si simplu sa fii ragusit, racit, sa nu ai bulan in ziua aia incercand sa faci din rahat bici. 7. eu unul am acele 10 minute de din'nainte, de obicei dupa prima piesa imi trece, chestie de antrenament. 8. superstitie nu, dar am certitudinea ca daca se bea strong inainte de cantare va iesi cu siguranta prost. 9. tinand cont de faptul ca Holograf ia intre 5 si 6000 de euro la un concert, eu zic ca da. 10. concurenta face si diferentele, daca ne gandim ca la noi si fetele de la bamby sunt soliste vocale, ce sa mai spun? P.S:acest medicament se poate folosi fara sfatul medicului, in caz de reactii adverse si urticarii, adresati-va medicului legist la tel:8989089 Edited May 29, 2006 by randox
Guest turshuanzen Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 (edited) Salut, vocalilor! Acest topic este dedicat numai si numai voua. Intrebari pentru voi: 1. este greu sa fii vocal? 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? 4. poate oricine sa fie vocal? 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? In speranta ca sunt destule intrebari, astept cati mai multi vocali si cat mai multe raspunsuri. Am sa raspund si eu. Thanks. Iti raspund pe rand... 1.daca nu ai voce...e greu...atata timp cat te ajuta vocea...nu inteleg d c sa fie dificil 2.atunci cad esti in fata publicului...esti privit (mai ales tu ca vocal) cum esti imbracat,atitudinea ta...nu poti sa faci un gest gresit...caci esti observat 3.mai intai e important sa canti...fara sa falsezi si apoi sa te tii de regia scenica 4.depinde de gen.... 5.destula astfel incat sa impresionezi...sa iti iei o postura de bad atitude daca , canti rock...etc. si sa mai spargi si ceva de pe scena... 6.riscuri pe scena sunt multe...cum ar fi sa te electrocutezi(kidding)...pt cei care se arunca in multime...s-ar putea sa nu se mai intoarca...nevatamati 7.intotdeauna...dar dupa ce am urcat pe scena...si incepe muzica...emotiile dispar. 8.nu`s superstitios. 9.depinde cat de celebru ai ajuns... 10.sculele....clar! Edited October 22, 2006 by turshuanzen
Guest arosulescu Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 DUDU ISABEL (SEVEN) 1. este greu sa fii vocal? 1. La scoala, cel mai usor e sa iei 10. Cel mai greu e sa iei 5. 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? 2. TOTUL. 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? 3. Lipsa de concentrare duce la mediocritate, in orice domeniu. Apelul la concentrare se formeaza dupa o serie bunicica de cantari, in diferite conditii: outdoors, frig, birt, fum, lipsa monitoare, raceala, betzie, nervi, oboseala etc - factori care influenteaza vocea si vocalul si implicit prestatia. De aceea, vocea e cel mai dificil instrument. Pentru colegii de trupa. Pentru public. Si mai ales pentru vocal. 4. poate oricine sa fie vocal? 4. Termenul corect ar fi VOCALIST. Oricine poate sa cante la un microfon, singur sau intr'o trupa. Asta il face vocal, dar nu vocalist. Din politete, n'am sa dau exemple, dar e simplu pentru oricine sa faca diferenta si sa'si gaseasca propriile exemple, dupa gust. Sau dupa bust. 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? 5. Multa. 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? 6. Monitoare, cabluri ale colegilor sau kiar ale tale care te freaca, poshirca aia de care zicea ala ca e " de pruna", si de fapt era de cereale, gherlele personale, dobitocu' care sta in stanga sau dreapta scenei si iti striga "Ultima piesa, baieti, tre sa intre Iris!!!!", moaca managerului in timp ce spui "clitoris" sau "felatzie", nasturele suprasolicitat de la pantaloni, coarde rupte - atat pe scena, cat si in spatele ei. Si altele. 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? 7. Tot timpul. Valcea '99, hiperventilam de colegul Liviu Sorescu a crezut ca sunt pe cale sa nasc. In timpul cantarii, iti faci treaba - lasi emotiile pentru altii. 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? 8. Cate o sfeshtanie cu cate un stomper de bujbangat. 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? 9. Da. 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? 10. Limba. Afara se scoate mai mult limba la fani.
Guest eRRaDecember Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 (edited) 1. este greu sa fii vocal? Greul il intampini cand: - exista posibilitatea ca publicul sa fie reticent fata de muzica ta (eu am inceput sa o dau pe glume si sa mai bag cate o prostioara in versuri, pentru a-I destinde) - public obosit – nu doresc la nimeni sa dea peste un astfel de public (iti vine sa-ti iei gatul cand vezi ca aplauda de complezenta si cand vezi ca stau pe scaune si ai incercat totul sa ii mai misti un pic) - e greu daca ai ghinionul sa nu auda publicul ce canti (nu au cum sa reactioneze sau sa prinda refrenul din mers) - trebuie SA NU FALSEZI (ca sa nu trantesti dupa aceea chitara ca pe la mijlocul cantecului a iesit trei sferturi din sala afara) - trebuie sa-I antrenezi sunt multe tare de tot… nu vreau sa umplu forum-ul numai cu ceea ce am eu de zis 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? - in fata publicului: trebuie sa fii dinamic, sa-I surprinzi, sa-I prinzi in jocul cantecului si al distractie pe care vrei sa-l creezi, sa comunici - in fata trupei: o reprezinti. Vocalul(leadman-ul) este fata trupei. Daca iese nasol din cauza ta, nu numai tu vei fi injurat, ci si trupa. 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? - pe scena trebuie sa canti si sa canti cat de bine poti tu si se mai pune si ce am scris la 2 4. poate oricine sa fie vocal? - daca are ureche muzicala (nu voce cum zic altii, ca noi toti avem voce, dar numai cativa au ureche muzicala) 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? - destula. Trebuie sa pari ca esti prietenul lor, ca esti vesel, binedispus, pus pe sotii, dinamic (chiar daca ti-a murit pisica) 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? - sa cazi de pe scena, sa stranuti, sa tusesti, sa scapi una pe partea cealalta, sa tragi un cap de microfon ca nu mai vezi din cauza stroboscoapelor, SA UITI VERSURILE melodiilor TALE, etc (am trecut prin atatea “aventuri” de genul asta cu formatia mea, poate am sa le povestesc mai tarziu, daca vrea cineva, daca nu… nu) 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? - cateodata da, cateodata nu. De fiecare data cand intru pe scena gandesc: “ Bag piciorul, ce-o iesi o iesi” si de multe ori am avut surprize. A iesit ok. 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? - nup 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? - daca esti lautar sau maneloman… DA. In Romania nu prea vad eu ca lumea sa traiasca bine din cantatul cu gura, numai daca esti o Blondy ca sa ai ce expune sau esti un Banica Jr. ca sa faci un super show cu tot cu dansatoare dupa tine 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? - publicul strain este mult mai deschis la tot felul de curente muzicale. La noi… maneaua si-a facut casa buna … pentru cine doreste mai am multe de spus despre ce inseamna sa fii vocal, ca nu ma doare gura.... bafta la toata lumea ! Edited April 5, 2007 by eRRaDecember
xtremer Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 Salut, vocalilor! Acest topic este dedicat numai si numai voua. Intrebari pentru voi: 1. este greu sa fii vocal? 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? 4. poate oricine sa fie vocal? 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? In speranta ca sunt destule intrebari, astept cati mai multi vocali si cat mai multe raspunsuri. Am sa raspund si eu. Thanks. 1.Daca te nasti cu acest talent, iti face placere sa iti formezi stilul tau.nu e greu,doar trebuie sa muncesti 2.Ca vocal reprezinti cel putin 50 % din muzica produsa de acea trupa.Publicul va judeca trupa dupa vocal, asa se intampla tot timpul 3.Pe scena trebuie sa traiesti ceea ce cantzi si sa visezi momentul,fara griji, totul vine atunci de la sine.cu cat e publicul mai mare, cu atat mai bine cantzi 4.Nu, e vorba de talent nativ si de placerea de a incanta auzul celorlalti cu ceea ce faci 5.In niciun caz actorie, ba din contra, trebuie sa fii cat mai natural si sa-ti exprimi propriile simturi.Atunci va simti publicul ca esti prezent 6.Sa nu distragi atentia, in niciun fel, in momentul in care nu ai distras atentia publicului, te simti ignorat 7.Sa ai emotii inseamna sa fii om, inseamna sa-ti pese de cei ce te-asculta si sa te simti putin jenat inainte de a iesi in fata lor, odata ce ai intrat in piese, exista emotiile trairilor tale, care sunt benefice 8.Eu unul imi fac cruce inainte de orice concert, mi-a mers bine pentru ca asa am facut de prima data cand am iesit pe scena, si prefer sa pastrez obiceiul, poate ca...cineva acolo sus totusi te-ajuta 9.Eu vreau sa cred asta, ca vocal ai foarte foarte multe posibilitati sa ajungi peste tot in showbiz.Daca ai in tine stofa de vocal, adica modul de a canta, caracteristicile tale personale inconfundabile, inseamna ca esti un om care se poate face iubit sicunoscut in mai multe domenii:actorie, moderator etc. 10.Tupeul si comoditatea in primul rand, apoi noi facem ,spre exemplu, versuri mult mai bune si mai profunde decat altii, dar nu sunt intelese de oricine.A, si sa nu uitam, inovatzia.In momentul in care inventezi un stil foarte greu de asemanat cu orice, devii un exemplu, bineinteles, stilul tau trebuie sa iti puna in valoare calitatile
Guest Rosebud Posted May 7, 2008 Posted May 7, 2008 Iaca m-am trezit si eu sa ma inregistrez pe forum...tot cautam si eu un forum pentru vocalisti, iar prietenul meu chitarist mi-a recomandat RGC ul...Si chiar e ok...Chit ca m-am trezit si eu la 2 ani dupa ce s-a lansat topicul asta, as vrea sa raspund la intrebari mai mult asa, pentru sufletelul meu si pentru imparasitul de opinii... 1. Este greu sa fii vocal? Singura greutate pe care o vad aici este responsabilitatea pe care o ai fata de trupa in care canti...Avand in vedere ca vocea face 50% din prestatia trupei, daca tu, ca vocalist o gherlesti grav de tot, in principiu toata trupa se va face de cacao... 2. Ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? Mie asta mi se pare cea mai faina chestie din toata lumea...nu cred ca exista sentiment mai placut decat sa fii in fata unui public, mai ales daca este destul de numeros si MAI MAI ales daca primesti din partea lui feedback-ul pe care ti l-ai dorit sau chiar mai mult... 3. Cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? Daca iti place ceea ce faci si o faci din suflet, iti cere minime resurse de concentrare, pentru ca restul e traire...fie o ai, fie nu... 4. Poate oricine sa fie vocal? NU! 5. Cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? Suficienta cat sa poti sa fii si un showman de bun simt...adica sa nu dai in penibil si totusi sa starnesti interesul publicului si sa le induci starea de spirit a piesei care "ruleaza"...Nu e suficient sa iti aprecieze publicul veleitatile vocale...Satisfactia suprema e sa ii faci sa planga la o piesa tragica, sa se scurga de pe scaune, sa lesine de ras la una mai caterincoasa si sa dea din fund atunci cand le sugerezi asta...Degeaba canti incredibil, daca nu reusesti sa ii faci sa se ridice de pe scaun si sa se bucure de moment...sa fie cu tine, sa se lase duci de tine ca vocalist acolo unde vrei...Tre' sa stii sa ii manipulezi... 6. Care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? Nu stiu...sa ragai din greseala sau sa horcai sau ... sa sughiti... Sa iti iasa un san sau sa uiti slitul desfacut... 7. Aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? O, da!!! Parca toate atunci ma apuca...cu 5 minute inainte sa intram... 8. Aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? Da...tre' sa cant numai cu microfonul meu...avem o relatie sentimentala foarte puternica si el imi da incredere. 9. Poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? Nu, ca isi pierde din insemnatate...cred...stiu...gandire prea haiduceasca...dar poti sa faci doua chestii in paralel...pe una din placere, cealalta pentru bani...De obicei placerea ta personala nu are iz comercial, deci nu e platita...cel putin in cazul meu... 10. Care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? Ai nostri aia prosti sunt promovati si ala buni nebagati in seama...la ei e invers...Pff...creca... Mai astept totusi opinii contradictorii...
@FloRin Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 1. este greu sa fii vocal? DA 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? Concentrare, seriozitate, distractie. Sentiment de siguranta langa trupa 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? Daca stii piesele e foarte usor. vin de la sine. Pe scena trebuie sa lucrezi la detalii. Doar ele fac diferenta 4. poate oricine sa fie vocal? Categoric, NU 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? Un bun solist, trebuie sa fie un bun actor. Toti marii artisti NU sunt spontani, NU fac glume pe moment. Sunt showuri gandite, regizate. Ca sa improvizezi, sa fii spontan, trebuie sa ai ceva pe care sa te bazezi, apoi sunt finetzurile. 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? Riscuri - de ordin tehnic. Atata tot, in rest nimic nu trebuie sa te afecteze. Ca ti-a murit cainele, ca ai vazut un accident. Pe scena esti actor, si iti faci treaba. 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? Intotdeauna, constructive. Se diminueaza dupa ceva piese. 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? NU 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? DA 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara?D ROMANIA
Guest chitaristul_innascut Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 observ k dak ma uit la megastar invat din ce in ce mai multe lucruri despre cum sa fii un solist si chiar frontman bun cel mai bine e sa ascultati parerile celor foarte bine instruiti ... ma refer aici la cei care urmeaza cursuri de canto sau ce mai stiu eu alte chestii de genu' in orice caz eu stiu una si buna: nu trebui doar sa zici publicului versurile, trebui sa ii faci sa si le simta! sa le arati k simti ceea ce zici ... dak transmiti ura, sa se vada k ai ura ... dak transmiti iubire, sa se vada k iubesti. Ma rog ... sper sa ma intelegeti. si inca ceva cu intrebare 8: superstitia trebui sa fie publicul ... talismanul tu insuti. Bafta!
Guest MieZu Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 1. este greu sa fii vocal? 2. ce implica sa fii in fata publicului si in fata trupei cu care canti? 3. cat de greu sau usor este sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci pe scena... sau... ce trebuie sa faci pe scena? 4. poate oricine sa fie vocal? 5. cata actorie trebuie sa stii ca sa fii vocal? 6. care sunt riscurile ce pot aparea in timp ce esti pe scena, riscuri care sa te faca sa simti... ca ai facut ceva neprofesional, sau... ceva care nu trebuia? 7. aveti emotii inainte de a intra pe scena sau in timpul cantarii? 8. aveti vreo 'superstitie', ca sa zic asa, inainte de a va urca pe scena? de genul... o rugaciune, sau o cruce facuta sau un talisman purtat la fiecare concert, sau... nu stiu... superstitii d-astea? 9. poate fi ocupatia de 'vocal' o meserie din care sa poti trai? 10. care ar fi diferenta dintre un vocal din Romania si unul din afara? (((1.))) Sa fii vocal este greu din punct de vedere al tehnicii si-al nevoii de exercitiu... sa fii FrontMan e o cu totul alta poveste... (((2.))) Esti in fatza unei mase de oameni care vor, daca au venit pt tine (sau cu inima deschisa), sa auda ceea ce ai de zis, transmis, demonstrat... Cel mai rau e cand ajungi in fatza unei mase de oameni care au venit sa asculte urmatoarea trupa si nu cea din deschidere, nu cea de la ora la care canti tu... Am trait asta de multe ori, iar singurul lucru pe care-l poti face in momentele alea este sa arati cu mai mare ardoare ceea ce vrei sa simti, ceea ce vrei sa transmiti. "NU fii sfios, oricine-ar fi in fatza ta! Cand crezi ca ai cazut in penibil, atunci e bine..." - asta e ceea ce mi-a spus un prieten din Timisoara dupa un concert la care a asistat. In fatza unei trupe nu sunt; dar sunt IMPREUNA cu trupa mea, din care formez o patrime, nici mai mult nici mai putin. (((3.))) Pe scena, din punctul meu de vedere am de facut cateva chestii simple: (a) sa ating multimea prin remarci la care stiu ca ar reactiona (dupa o documentare prealabila, fireste... ajuta, mai ales in cazuri de concerte cu ratiuni nobile, cum ar fi FanFest-ul, de exemplu); ( sa ma concentrez sa aud instrumentalul cat mai clar, si (deoarece sunt in Romania si nu intotdeauna ai privilegiul unui monitor "nemioritic") daca se poate sa aud monitorul © limbajul corpului: miscari ample, sigure, salturi sincrone cu piesa (vorbesc de hardcore/nu-metal acum) care sa nu distorsioneze emisia. (d) fixarea cu privirea a publicului: privirea focalizata, dar concentrata pe cea periferica. (e) Versurile si modul in care le intonezi/subliniezi, te definesc ca vocal, interpret si OM... si nu trebuie sa uitam ca orice vers este asociat intregului concept de trupa... nu doar vocalului... ... mai sunt multe lucruri la care cred c-ar trebui sa ma concentrez... dar sunt dintre cele care vin instinctiv oarecum. (((4.))) Ca sa fii vocal iti trebuie o voce cat mai buna, ca sa fii FrontMan vocal ai nevoie de CARISMA in primul si-n primul rand... daca aia nu e... poti sa stai acasa, sa asculti discurile preferate si sa le intonezi 1 la 1. Nu trebuie sub nicio forma sa fii vulnerabil si sa te lasi intimidat de un public care poate nu e asa prietenos, pt ca asa e la noi scepticismul fatza de orice e necunoscut/nou. (((5.))) La capitotul actorie, probabil ca trebuie sa stii un pic, ca sa imbraci psihologul din tine, cel care controleaza mintea si sufletul spectatorului in momentul concertului... Nu cred in prefacatoria pe scena, ci poate doar in exagerarea voita, pt ca unele trasaturi/caracteristici ce doresti sa le subliniezi nu sunt asa usor perceptibile tuturor... trebuie atins un numitor comun! (((6.))) Riscurile pe scena: "pica fatza, pica curentu' la proc, pica curentu' la amp si se ard lampile si apoi bbye concert, aluneci pe ceva si cazi facandu-te de cocos, te lovesti un pic cu arcada de headstockul de la fender, esti bombardat cu rosii stricate... ". Nu pot sa-mi imaginez, cate am patit... cel mai jenant moment a fost cand am cantat La Motoare in Bucuresti prin Iulie 2007 si era defect prelungitorul(furnizat de terasa in cauza, bineinteles) pe care erau ampul, rack-ul si pedalele chitaristului nostru... aproximativ 4-500 oameni platitori de bilet erau acolo si vedeau cum ne chinuiam sa ducem la capat un concert in care din 20 in 20 de secunde cadea amp, chitara, fatza, etc... a fost interesant sa cant Sober de la Tool doar bas-toba-voce Riscurile, din nou... sunt o gramadaaaaaaaaaa! Sa nu mai zic de cel mai important inamic: LAPSUS-ul! (((7.))) Emotii sunt tot timpul pt ca asta e ceea ce-ti da placerea de-a reveni acolo... dar trebuie trecut peste ele, pt ca oamenii nu vin la concert sa vada un vocal ce ezita ci unul care sa-i faca sa strige refrenul impreuna, sa-i faca sa bata din palme sau sa dea din cap ca dementzii in fatza scenei... (((8.))) Superstitii... n-am de-alea ... dar ce sper este ca vreunul dintre colegi sa fie "lovit" de creativitate si sa-mi intoarca vreun accent, astfel incat metrica mult studiata si gandita s-a dus pe apa sambetei (((9.))) Ocupatia de vocal interpret poate fi una fructuasa in Romania, daca esti fan de manele la nunti. Daca esti pe segmentul rock, trebuie sa fii foarte foarte bun, sa ai voce comerciala (la care sa se intoarca si a 2a oara ascultatorul), versuri cu mesaj care sa atinga o plaja cat mai mare de oameni, fara sa te compromiti, sa fii in stare sa compui un refren reproductibil si, nu in ultimul rand SA ITI MAI GASESTI UN JOB pe langa asta! (((10.))) Diferentele dintre vocalii nostri si cei de afara constau in faptul ca aia cand merg intr-un studio nu se minuneaza la un spitshield, un microfon cu lampa si niste casti Sennheiser de 300euro... Nu suntem de blamat... am crescut atatia ani fara sa avem propriul microfon, de unde bani de scule profi. Ar mai fi o chestie... la noi, nu doar la vocali, ci in toate domeniile, se aplica principiul "La' mah, ca-i bun, sh-asha!..."... asta duce la scaderea dramatica a calitatii actului muzical doar prin interferenta cu vocalul... Cei din afara au acces la o gramada de profesori de canto cu o metodica foarte buna, dar care ii si ajuta sa se dezvolte pe un fagash propriu, nu doar sa reproduca orice solfegiu posibil. Apoi cel mai mare dusman inconstient al vocalului, e publicul, pt ca, la noi, dupa cum am zis... publicul vrea trupe cunoscute (preferabil fara bani la intrare), dar nu vrea sa puna urechea la o noua veriga din lantzul muzicii deci arunca tot felul de comentarii sau poate chiar evacueaza sala... astfel pleci cu stangul in lumea frontmen-ilor, cu oarecare complexe, mai mult sau mai putin cronice/reale... Nu in ultimul rand, in afara, parerea mea... vocalul e privit ca parte integranta a trupei (ma refer la viziunea trupei). In Romania vocalul e un fel de cireasa (sau stafida) de pe savarina... poate fi, poate sa nu fie, oricum frishca conteaza daca e naturala... Ce sa zic... poate un citat pt cei ce cred ca, intr-o zi, toata schisma intre instrumentisti si vocali se va cicatriza: "Change is come Life will have its way With your pride, son Take it like a man " (Puscifer, Momma Sed) &
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now