www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
zamolxed

Festival De Chitara - Editia I - G-estival

Recommended Posts

Joi 20 decembrie 2007, ora 19.00

Clubul Tineretului, Slobozia

Intrare libera

 

Vor canta in acest concert:

 

Dan Ionescu (Raza)

Cezar Popescu (Vita de Vie)

Claudiu Ursache (Catre Cer)

Horia Crisovan (Blazzaj)

 

G- Band:

 

Andrei Ilie - drums

Cosmin Lupu - guitar (Evo)

Robert Ursache - bass (Catre Cer)

6Fingers - keyboards (Byron)

 

invitat special:

 

Adrian Ciuplea (Vita de Vie)

 

 

 

 

Recital extraordinar

 

Florin Ochescu

 

 

afis.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foarte buna treaba! Felicitari!

 

 

Care este programul ? Ce se va canta?

 

Nu cunosc toate detaliile, eu sunt doar basist :)

 

Se vor canta compozitii proprii si coveruri: Satriani, Vai, Van Halen, Dream Theater, Rush, Andy Timmons...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Multam de info.

Nasoala treaba cu locatia. Eu unul nu pot sa ma deplasez pana acolo. Exista vreo intentie sa se faca asa ceva si in Bucuresti?

 

 

Sper... am sa rog pe cineva mai in tema decat mine sa raspunda. Dar acum toti sunt f ocupati cu organizarea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hututui

nush cum sa va explic, dar mie mi se pare asta un super eveniment. nu mai vine nimeni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gonzo

suna asa de bine,pacat ca e far,far away ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Festival De Chitara - Editia I - G-estival, concert live

 

e o chestie si asta festival "live"

 

 

Haaaiiiii HOREA ca-i de-al nostru

 

 

imi cer scuze, e greseala mea personala... normal ca e live concertul, nu stiu de ce am tinut sa scot in evidenta acest lucru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hututui

moaaama, de-abia astept!!!!!!!

nu mai merge nimeni din bucuresti???

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost super tare, mai ales ca s-au acoperit mai multe genuri. Horia a fost foarte impresionant, tonul lui de chitara fiind super adevarat, iar ca tehnica si interpretare nu cred ca are nimeni nimic de comentat. Mi-au placut mult si "batranii" de la DOLE (Florin Ochescu) la care s-a vazut din plin experienta acumulata de-a lungul anilor, multi dintre ei avand mai multi ani de cantat decat varsta multor forumisti. Sunetul nu a fost tocmai grozav (cred ca si sunetistii au avut ceva amestec in asta), desi pe scena au fost scule foarte serioase:

 

Cezar Popescu a venit cu Mesa Boogie cu un Triaxis in fata (parca nu era de ajuns doar amp-ul), cu un Lexicon in loop si cu un Gibson Standard Fadded. Sa spun ca suna de ingheti probabil ca nu mai are rost. A fost prima oara cand am ascultat Dream Theater cantat super adevarat pe Gibson.

 

Florin Ochescu a venit "doar" cu un JCM 800 si un Fender Strat SSS maple neck si ceva efecte (am vazut si un fuzz face). De sunat a sunat ca de obicei, adica super adevarat.

 

Horia Crisovan a avut cel mai exotic setup. Doua chitari Mane (ceva custom, sper ca am scris bine ca nu am apucat sa le vad de aproape), un amp Laboga Alligator Twin si ceva efecte exotice (rusesti???), dar sunat totul super bine.

 

Ceilalti baieti care au cantat pe procesoare (Boss GT8 si GT6) au cam fost penalizati la capitolul sound pentru ca au trebuit sa iasa din procesor intr-un head Marshall (cred ca un plexi vechi) care nu stiu de ce, dar nu prea te lasa sa iti faci un ton prea grozav cu procesorul in el, asa ca au sunat cam taios. Daca ar fi fost lasati sa cante direct in mixer sunt sigur ca ar fi sunat mult mai bine.

 

La bas a fost un Warwick TubePath si un cabinet Warwick 4x10, Adrian Ciuplea a venit cu Warwick Streamer. Basii au sunat toti foarte bine.

 

Tobe au fost 2 seturi Pearl.

 

Prestatia lui Andrei Ilie la tobe absolut extraordinara pentru cei 17 ani pe care ii are.

 

Cam asta a fost echipamentul, pacat de sunet care nu a fost la inaltime.

 

Absolut incantatoare a fost exprimarea artistica a tuturor celor care au cantat, cei mai tineri tinand stacheta foarte sus. Daca vor continua ca si pana acum sunt sigur ca viitorul chitaristic al Romaniei va fi unul frumos.

 

A fost o experienta la care eu as vrea sa particip cat mai des.

 

Felicitari atat celor care au cantat cat si celor care au organizat acest eveniment. Si nu in ultimul rand felicitari celor care au venit sa asculte (pentru ca au facut o alegere foarte buna).

Edited by Blackthorn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Horia Crisovan a avut cel mai exotic setup. Doua chitari Mane (ceva custom, sper ca am scris bine ca nu am apucat sa le vad de aproape), un amp Laboga Alligator Twin si ceva efecte exotice (rusesti???), dar sunat totul super bine.

 

Horea canta pe chitari Manne ( un lutier italian, www.manne.com ) si Siggi Braun ( un lutier german www.siggiguitars.de ), pe ampuri Laboga si efecte A.M.T. ( rusi www.amtelectronics.com , www.amtelectronicseurope.com )

Share this post


Link to post
Share on other sites

[

 

 

 

Totusi ce s-a cantat ? acest lucru ar fi mai interesant .Ca scule au si toti manelistii.

 

Cat despre sonorizare sunt convins dupa cata experienta am ca atat chitaristi cat si sonorizatori sunt de vina daca nu suna bine .

Eu inca nu am auzit un G-8 sa sune bine in concert nici nu inteleg de ce ara asa o faima ? , nu ca nu s-ar putea dar ar trebui si om care sa seteze .Cu fitze de tip , descarci soundul de pe internet etc..e o aiureala si pacaleala.Soundul to-l faci tu ptr fiecare ocazie si imprejurare.

Apoi ptr ce sa car ditamai magaoaia ptr doua tonuri ce se pot realiza cu doua pedalutze stompbox ?Mi-se pare doar o fitza ca si masinile de teren in oras .Pe cati i-am auzit cu asemenea procesoare mamut au cantat cu un singur "ton" .

 

Daca esti slujbas intr-un backing band mai inteleg , acompaniezi 100 de genuri de muzica si 100 de feluri de piese cu diferite sounduri atat in piesa cat si de la o piesa la alta .Aici te scoti cu un Ibanez si cu preseturi faci ca sa sune chitara 80% apropiat de sunetul "original" al cate unui hit.

 

Cat despre a canta direct in PA cu chitara ???????????? la ciubucuri si la nunta mai merge dar daca vrei interpretare nu vad cum ai control asupra tonului .

 

Nu degeba au baieti 3 - 4 fullstack Marschall pe spate in concerte pe scena mare.Sau o instalatie de control dedicata ,ptr chitarist ,al carui rost iarasi nu-l vad deoarece mai bine pui in spate putere suficienta ,este aceiasi "investitie".

Interesant ar fi fost sa inregistreze cineva macar audio si sa puna pe forum .Altfel ramanem, la ce culoare avea chitara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[

Karpi nu e chiar atat de simplu. La ce au cantat baietii acolo nu erau suficiente doar 2-3 pedale sa sune (ma refer la cei cu procesoare) si nu erau chitaristi care sa nu stie sa isi faca un ton. Pe unii i-am auzit si cu alte ocazii si au sunat foarte bine cu procesorul. Parerea mea e ca cei care au facut sunetul nici macar nu au stiut sa preia corect un Marshall, problema a fost de pozitionarea si reglajul microfonului la statia de chitara si nu la reglajele procesoarelor. Oricat s-au chinuit baietii (toti 3), nu au reusit sa scoata mare lucru. Dar cred ca tu stii mai bine ca mine ce vreau sa zic. De cantat s-a cantat muzica buna zic eu: Dream Theater, Satriani, Vai, Timmons etc. Daca vrei sa auzi un procesor Boss care suna bine in concert asculta-l pe Cristi Gram, GT PRO-ul lui chiar suna (bine, nu numai efectul suna, dar isi face f bine treaba).

 

 

Totusi ce s-a cantat ? acest lucru ar fi mai interesant .Ca scule au si toti manelistii.

 

Cat despre sonorizare sunt convins dupa cata experienta am ca atat chitaristi cat si sonorizatori sunt de vina daca nu suna bine .

Eu inca nu am auzit un G-8 sa sune bine in concert nici nu inteleg de ce ara asa o faima ? , nu ca nu s-ar putea dar ar trebui si om care sa seteze .Cu fitze de tip , descarci soundul de pe internet etc..e o aiureala si pacaleala.Soundul to-l faci tu ptr fiecare ocazie si imprejurare.

Apoi ptr ce sa car ditamai magaoaia ptr doua tonuri ce se pot realiza cu doua pedalutze stompbox ?Mi-se pare doar o fitza ca si masinile de teren in oras .Pe cati i-am auzit cu asemenea procesoare mamut au cantat cu un singur "ton" .

 

Daca esti slujbas intr-un backing band mai inteleg , acompaniezi 100 de genuri de muzica si 100 de feluri de piese cu diferite sounduri atat in piesa cat si de la o piesa la alta .Aici te scoti cu un Ibanez si cu preseturi faci ca sa sune chitara 80% apropiat de sunetul "original" al cate unui hit.

 

Cat despre a canta direct in PA cu chitara ???????????? la ciubucuri si la nunta mai merge dar daca vrei interpretare nu vad cum ai control asupra tonului .

 

Nu degeba au baieti 3 - 4 fullstack Marschall pe spate in concerte pe scena mare.Sau o instalatie de control dedicata ,ptr chitarist ,al carui rost iarasi nu-l vad deoarece mai bine pui in spate putere suficienta ,este aceiasi "investitie".

Interesant ar fi fost sa inregistreze cineva macar audio si sa puna pe forum .Altfel ramanem, la ce culoare avea chitara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pozitionarea microfonului este de vina .

 

1 / o statie Marschall nu prea este destul ca sa folosesti tonuri "presetate" , intri in regimul de overdrive si ti-a murit tonul.

 

Ptr cei cu procesoare exista statii lineare ce practic au intrare "Line In " si raspund fara distorsiuni pana kla puterea nominala.

 

Asa ca la o statie pe tuburi cere nu este in conditii optime ( reglata si cu tunuri neuzate)nu poti folosi mai mult de 40% din putere si nici dinamica nu mai ai .=> nu te auzi pe scena ...neauzindu-te dai medi si inalte unde auzul este mai sensibil SI s-a dus orice TON .

In asemenea cazuri un chitarist nu foloseste numai eventual distors sau compresor din orice efect si canta cu tonul statiei.

 

orice efect ambiental va fi drastic compromis in regimul overdrive.

 

Multi din chitaristi tineri se tot cramponeaza de TON -ul care-l cred ei ca-i cel adevarat . OK daca ai cu ce sa-l obtii.Daca nu ai canti cu ce ton poti sa obtii mai bun pe o anumita instalatie.

 

Sonorizatori care nu sunt din trupa nu prea au cum sa te ajute prea mult daca trupa are probleme , omul te capteaza .cum ai umblat la "ton" el nu mai corecteaza caci crede ca asa vrei tu sa sune.

 

Un coleg de pe forum a cantat in concert cu un G-8 ...sauna a sonerie , tzantzari , eu am stat langa sonorizare .Sonorizatorul i-mi spune de "ce ton nasol si-a pus chitaristul" ei i-am spus sa corecteze linistit ca nu-i nici o problema .

 

Singura taina ptr tonul de chitara ar fi ca banda de redare este 100-3000 Hz , numai daca canta singur pe o scena se poate da toata banda instalatiei caz in care nu este problema cu mixajul.

 

A doua problema ar fi probele de sunet , unde toti i-si fauresc TON-ul .Ton ce nu mai este valabil la puterea de concert !!!

 

La probele de sunet nu prea se incerca la puterea maxima de concert , apoi in concert toti umbla la volume si mai ridica fiecare cate un pic SI instalatia iese din gama de lucru in care balansul joase /inalte se mai poate tine in raport acceptabil ( ne HiFi ) de concert rock.

 

 

 

din cele doua grafice rezultate in urm acercetarilor acustice se vede clar unde-i problema. Diferenta intre cele doua grafice este nesemnificativa la o instalatie de sonorizare de concert rock.Oricum cu orice instalatie esti departe de conditiile optime de redare.

 

se vede ca pentru 0 dB pe medii la 2 KHz este nevoie de aprox +40dB bas la 100 Hz ( vorbim numai de chitara)

 

crestem volumul "general" sa luam 40dB la medii , acum diferenta intre 2KHz si 100Hz va fi numai de 10dB => DECI va suna chitara chitzait ,spart , bazait pe inalte ca o trompeta sparta .De retinut ca avem un singur reglaj de curba de raspuns , cu schimbarea volumului nu am compensat si diferenta de perceptie in frecvente.

 

Este destul sa stai in diferite puncte al salii de auditie ( suprafata de auditie) ca sa ai tot felul de tonuri deoarece cu fiecare dublare a distantei fata de difuzor scade puterea cu -3dB .Deci se schimba si curba de perceptie al urechi umane .

 

eefctul unei probe de sunet neadecvate va fi devastator , muzicantul a-si face un ton "gresit" , sonorizatorul preia si regleaza totul necorespunzator.

In concert ridica atat muzicanti cat si sonorizatorul puterea ce va duce la un ton absolut catastrofal.

 

Multi sonorizatori sunt foarte priceputi si buni , si au rutina cunosc sala , locatia , posibilitatile instalatiei ( limitele) si sfatuiesc instrumentisti cum sa regleze DAR daca nu-i asculta nimeni ...vine chitaristul cu "Tonul "sau si trupa mai canta si necontrolat fara dinamica ni ci dracu nu-i poate sonoriza.

 

La un festival sonorizatori mai si obosesc sa tot convinga pe toti cum ar fi mai bine si lasa dupa destepti de chitaristi si se aude care-i rezultatul.

 

La noi se merge cu sloganul " Multi aud putini pricep" si la muizicanti si la spectatori si la uni sonorizatori .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
toate ca toate, dar cineva din RO si-a luat MANNE VENTURA GVS in iunie anul trecut ( http://www.manne.com/eng/gallery.htm - mai jos, la luna iunie 07)

sa o cante sanatos!

 

Pai poza este salvata cu numele Horia :)

http://www.mannedesign.com/2007gall/horia.jpg

Edited by MichiBass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.