www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

armonia asta imi da bataie de cap


Recommended Posts

Guest dilitu`
Posted

intrebarea mea este... cum naiba faci o armonie calumea? ca imi ies prea simple... am vazut niste chestii dar nu coincid de loc cu ce stiu eu sau cu ce e in 'practica'... nuj..dar e destul de multa bataie de cap si armonia asta. si cand ma uit la nenea petrucci si cand vad cum da din aripi pe acolo si iese sunetu...mor

post-584-1130230304_thumb.jpg

Guest Ameretat
Posted

Daca nu te sperie abordarea "clasica" a armoniei, pune mana de cumpara si tu niste carti de armonie. Recomand cu toata caldura tratatele de Pascanu, Martian Negrea si Rimski-Korsakov (anticariatele rulz).

Da pentru asta ar fi bine (traducere: indispensabil) sa poti sa citesti partituri sau sa inveti lucrul asta. Ceea ce e un lucru foarte bun, pentru ca iti ordoneaza foarte mult gandirea sa poti sa spui fiecarei note pe nume si sa poti sa-ti notezi ideile sau sa citesti ideile altora cand n-ai chitara la indemana.

Guest Johnny I
Posted

pai io unul cand vine vorba de o armonie dificila imi iau tabul, imi bag urechea in boxe, sa ascult cum ar trebui sa iasa si exersez de imi sar capacele

  • 4 weeks later...
Guest Ameretat
Posted

Ba cred ca daca inveti bine uiti greu. Anyway, nu era vorba despre melodie ci despre armonie.

Guest Raskolnikov
Posted

intrebarea mea este... cum naiba faci o armonie calumea? ca imi ies prea simple... am vazut niste chestii dar nu coincid de loc cu ce stiu eu sau cu ce e in 'practica'... nuj..dar e destul de multa bataie de cap si armonia asta. si cand ma uit la nenea petrucci si cand vad cum da din aripi pe acolo si iese sunetu...mor

 

Incearca sa fii mai specific, ce inseamna "sa faci o armonie ca lumea"?

Compui o melodie? Nu ai tab-ul la una existenta sau incerci sa inveti teoria armoniei?

Spune limpede: ce vrei sa faci, ce stii, ce nu stii, ce nu-ti merge.

Sunt oameni pe forumul asta care iti pot raspunde, cred, la orice intrebare in privinta armoniei, daca citesti cateva posturi pe aici iti poti da seama.

Pui o intrebare vaga si generala la care nu ti se poate raspune decat - vezi cartea cutare. Ai vrea sa afli niste lucruri dar nici nu vrei sa se stie ca le ignori.

Daca pui o intrebare la obiect, ti se va raspunde la obiect si ceilalti membri ar invata si ei din asta, asa, nu faci decat sa consumi megabitii sau octetii, cum bine spunea cineva de pe forum.

  • 1 year later...
Posted

incerc eu ...

initial am vrut sa deschid un topic nou pe tema asta da` l-am vazut pe asta si mi-am spus ca e bun de continuat.

deci, problema mea e in felul urmator: cum pun o armonie pe o anumita insiruire de note? mai exact cum si mai ales cand folosim acorduri alterate (colorate cum le-a spus cineva). si mai exact : pe o gama majora avem un acord major, pe una minora, unul minor nu? ei bine dar daca am un acord 7+ ce gama folosesc? am vazut ca in jazz pe o insirire relativ simple sa schimba o gramada de acorduri ... pe ce baza se fac schimbarile astea?

a, va rog mult daca se poate fara raspunsuri de genu`: " vezi si tu cum iti suna mai bine' sau "depinde de ce feeling ai" sau "da si tu un search pe ... si gasesti acolo ".

deci ... postati va rog ....

Guest MrJackson
Posted

Insiruirea aia simpla determina o gama, care acea gama contine 7 acorduri pe care le poti folosit oiunde oricand cu notele alea. Ideea ar fi sa pornesti cu un acord care contine prima nota a "lead"-ului :)

Posted

Dsicutia asta s-a mai purtat pe aici pe undeva dar se poate relua.

 

In primul rand melodia ta simpla are un mod. Acesta este determinat de tonica si de alteratiile de la cheie.

 

Pentru modul cel mai simplu numit Do Major sau Do Ionian (C Ionian).

Tonica este Do, toate notele sunt naturale (fara alteratii).

 

Pentru fiecare nota din melodie poti construi armonia bazandu-te pe trisoane = acorduri de trei note din scala respective. Ex: pentru nota Fa (F) acordul este "Fa major" adica Fa/La/Do (F/A/C)

 

Daca vrei sa le "colorezi" adaugi a 4 nota (adica septima- treapta 7) a 5 nota (adica treapta 9 - nona) etc...

mergand din 2 in 2 (adica la intervale de terta).

Majoritatea trisoanelor (acordurilor din trei note) sunt consonante, adica nu necesita o rezolvare (exista si exceptii).

Acordurile consonante (care nu necesita rezolvare) din trei note, se compun din 2 terte diferite (una mare si una mica, sau invers), astfel incat intervalul dintre nota 1 si 3 este o cvinta perfecta. Exceptia (pentru Do Ionian) este acordul de treapta 7 Si/Re/Fa care are doua terte mici (intre nota 1 si trei este o cvinta micsorata) si care cere o rezolvare intr-un acord consonant.

 

Acordurile "colorate" sunt consonante, folosindu-se foarte mult in jazz...

 

De notat ca mai sus este vorba de constructiile de baza ale acordurilor si nu de rasturnari sau pozitii alternative. In practica poti construi multe variante ale unui acord prin repetarea (la octava) a uneia sau mai multor note din constructia de baza, sa prin omiterea unueia sau mai multor note.

 

Iar, cum in muzica creativitate inseamna cateodata sa nu te tii dupa reguli, se folosesc foarte multe exceptii...

Ideea este ca intai trebuie sa cunosti regulile foarte bine daca vrei sa fii creativ si sa faci inventii (adica sa stii ce faci atunci cand nu respecti litera cartii)...

Posted

Si hai sa lamurim si cu modurile astea ca vorbim de ele da ne este frica sa intrebam ce si cum:

 

Scara naturala (fara alteratii) este urmatoarea:

 

Do Re Mi Fa Sol La Si - 7 note + octava adica do (de "sus")

sau in notatie saxona:

C D E F G A B(sau H in notatia veche) si C (octava)

 

Modul Ionian: (scara majora naturala)

Do Re Mi Fa Sol La Si Do

Modul Dorian:

Re Mi Fa Sol La Si Do Re

Modul Phrygian (sau Frigian pe romaneste):

Mi Fa Sol La Si Do Re Mi Fa

Lydian:

Fa Sol La Si Do Re Mi Fa

Mixolydian:

Sol La Si Do Re Mi Fa Sol

Aeolian (adica Eolian - scara naturala minora):

La Si DO RE MI Fa Sol La

Locrian (cel mai ciudat):

Si Do Re Mi Fa So La Si

 

La astea se pot adauga (Dar aici intervin alteratii fata de notele naturale):

Minor Armonic:

La Si Do Re Mi Fa Sol# La

 

Minor Melodic (la care alteratiile difera in functie de "directia" melodica):

La Si Do Re Mi Fa# Sol# La - in urcare

La Sol(natural) Fa(natural) Mi Re Do Si La - in coborare

Posted

Insiruirea aia simpla determina o gama, care acea gama contine 7 acorduri pe care le poti folosit oiunde oricand cu notele alea. Ideea ar fi sa pornesti cu un acord care contine prima nota a "lead"-ului :)

 

adica ??? fii mai explicit te rog ... adauga si ceva exemple poate ne lamuresti mai bine ...

Posted

Si hai sa lamurim si cu modurile astea ca vorbim de ele da ne este frica sa intrebam ce si cum:

 

Scara naturala (fara alteratii) este urmatoarea:

 

Do Re Mi Fa Sol La Si - 7 note + octava adica do (de "sus")

sau in notatie saxona:

C D E F G A B(sau H in notatia veche) si C (octava)

 

Modul Ionian: (scara majora naturala)

Do Re Mi Fa Sol La Si Do

Modul Dorian:

Re Mi Fa Sol La Si Do Re

Modul Phrygian (sau Frigian pe romaneste):

Mi Fa Sol La Si Do Re Mi Fa

Lydian:

Fa Sol La Si Do Re Mi Fa

Mixolydian:

Sol La Si Do Re Mi Fa Sol

Aeolian (adica Eolian - scara naturala minora):

La Si DO RE MI Fa Sol La

Locrian (cel mai ciudat):

Si Do Re Mi Fa So La Si

 

La astea se pot adauga (Dar aici intervin alteratii fata de notele naturale):

Minor Armonic:

La Si Do Re Mi Fa Sol# La

 

Minor Melodic (la care alteratiile difera in functie de "directia" melodica):

La Si Do Re Mi Fa# Sol# La - in urcare

La Sol(natural) Fa(natural) Mi Re Do Si La - in coborare

 

nu teoria ma interesa ... ci mai mult modul / tehnica de aplicare a ceea ce ai spus tu. adica intrebarea nu era "cum se formeaza anumite acorduri" ci "cand se aplica astfel de acorduri?". cu riscul de a ma repeta: cand folosesc acorduri alterate (presupunand ca le stiu) pe ce gama /mod? din ce ai spus tu moduri sunt doar cateva (9) pe cand acorduri ... o gramada: maj, min, de septima , nona, etc etc. ei bine: cum le folosim? cand le folosim? se pot da ceva exemple?

a, referitor la exemplul tau: "Ex: pentru nota Fa (F) acordul este "Fa major" adica Fa/La/Do (F/A/C)" intrebare: "de ce neaparat major? de ce nu poate fi Fminor? F/G#/C ??? asta una si 2: nu inteleg deloc ce legatura are cu intrebarea mea ...

Posted

nu teoria ma interesa ... ci mai mult modul / tehnica de aplicare a ceea ce ai spus tu. adica intrebarea nu era "cum se formeaza anumite acorduri" ci "cand se aplica astfel de acorduri?". cu riscul de a ma repeta: cand folosesc acorduri alterate (presupunand ca le stiu) pe ce gama /mod? din ce ai spus tu moduri sunt doar cateva (9) pe cand acorduri ... o gramada: maj, min, de septima , nona, etc etc. ei bine: cum le folosim? cand le folosim? se pot da ceva exemple?

a, referitor la exemplul tau: "Ex: pentru nota Fa (F) acordul este "Fa major" adica Fa/La/Do (F/A/C)" intrebare: "de ce neaparat major? de ce nu poate fi Fminor? F/G#/C ??? asta una si 2: nu inteleg deloc ce legatura are cu intrebarea mea ...

 

Hai sa-ti dau un replay "documentat".

 

In primul rand trisonul numit popular Fa minor trebuie sa-l scrii asa F/Ab/C adica La bemol in mijlocul acordului nu Sol diez. Ca inaltime a sunetului (pe un instrument temperat cum este chitara) inseamna acelasi lucru, dar ca notatie nu.

 

Fa minor este relativa lui LabMajor (La bemol major) care are urmatoarele note:

 

Lab Sib Do Reb Mib Fa Sol - observi ca are 4 bemoli (alteratia notei cu un semiton mai jos).

 

DE ce Fa major si nu Fa minor? Pentru ca trebuie sa construiesti acordul pe scala lui Do Ionian care nu contine Lab (si nici Sol#) ci are La natural.

 

-----------------------------------------------------------------------

Si acum practic vorbind:

 

Sa zicem ca ai o melodie (simpla fara modulatii, adica fara treceri in alte tonalitati si/sau moduri). De exemplu "Podul de Piatra", sau orcie iti trece prin minte dar simplu (pentru inceput).

 

Initial identifici Tonica. De obicei o fraza completa incepe si se incheie cu tonica. Pentru Do Ionian aceasta este nota Do.

 

In exemplul nostru: Do, do-re-mi, do, re, re-mi, do.

 

Dupa aceea identifici modul (Ionian, Dorian etc...)

 

In exemplul nostru: clar... Ionian (Do major)

 

Poti sa armonizezi nota cu nota daca ai chef, sau poti sa faci (mai simplu) armoniile numai pentru timpii accentuati (primul timp din masura de obicei). Construiesti acordurile dupa regulile de mai sus. Intai din trei note, dupa care le pui pe hartie, si incepi sa adaugi a patra nota in trisoanele respective (tot dupa algoritmul de mai sus).

 

Cand lucrurile sunt clare si incepe sa sune ok, poti sa incepi sa te joci schimband rasturnari, omitand sau adaugand note in acord, sau pur si simplu punand alte acorduri care contin nota respectiva.

 

In exemplul nostru: la al II-lea re, merge mai bine Sol major (Sol/si/re) decat Re minor (Re/fa/la) ... Nota re este si in acordul Sol major...

 

Observi ca repet tot timpul "de obicei"... "de obicei"... Creativitatea consta in a devia de la caile standard si a experimenta in toate directiile, dar mai intai trebuie sa stii care sunt caile standard.

 

Si inca ceva: ce fac eu acum nu este biblia armoniei ci mai degraba un mod intuitiv de a arata caile teoretice spre cele practice.

 

Avand o linie melodica oricat de simpla o poti armoniza in multe feluri, de la cel mai simplu (doua acorduri pentru exemplul de mai sus) pana la progresii super sofisticate si jazz-istice... si care nu trebuie sa fie neaparat identice.

 

Hai ca am obosit.

Guest Corraxe
Posted

intrebarea mea este... cum naiba faci o armonie calumea? ca imi ies prea simple... am vazut niste chestii dar nu coincid de loc cu ce stiu eu sau cu ce e in 'practica'... nuj..dar e destul de multa bataie de cap si armonia asta. si cand ma uit la nenea petrucci si cand vad cum da din aripi pe acolo si iese sunetu...mor

 

cauta harmony and theory m.i. press se gaseste usor pe emule si dc++

Posted

Hai sa-ti dau un replay "documentat".

 

In primul rand trisonul numit popular Fa minor trebuie sa-l scrii asa F/Ab/C adica La bemol in mijlocul acordului nu Sol diez. Ca inaltime a sunetului (pe un instrument temperat cum este chitara) inseamna acelasi lucru, dar ca notatie nu.

 

Fa minor este relativa lui LabMajor (La bemol major) care are urmatoarele note:

 

Lab Sib Do Reb Mib Fa Sol - observi ca are 4 bemoli (alteratia notei cu un semiton mai jos).

 

DE ce Fa major si nu Fa minor? Pentru ca trebuie sa construiesti acordul pe scala lui Do Ionian care nu contine Lab (si nici Sol#) ci are La natural.

 

-----------------------------------------------------------------------

Si acum practic vorbind:

 

Sa zicem ca ai o melodie (simpla fara modulatii, adica fara treceri in alte tonalitati si/sau moduri). De exemplu "Podul de Piatra", sau orcie iti trece prin minte dar simplu (pentru inceput).

 

Initial identifici Tonica. De obicei o fraza completa incepe si se incheie cu tonica. Pentru Do Ionian aceasta este nota Do.

 

In exemplul nostru: Do, do-re-mi, do, re, re-mi, do.

 

Dupa aceea identifici modul (Ionian, Dorian etc...)

 

In exemplul nostru: clar... Ionian (Do major)

 

Poti sa armonizezi nota cu nota daca ai chef, sau poti sa faci (mai simplu) armoniile numai pentru timpii accentuati (primul timp din masura de obicei). Construiesti acordurile dupa regulile de mai sus. Intai din trei note, dupa care le pui pe hartie, si incepi sa adaugi a patra nota in trisoanele respective (tot dupa algoritmul de mai sus).

 

Cand lucrurile sunt clare si incepe sa sune ok, poti sa incepi sa te joci schimband rasturnari, omitand sau adaugand note in acord, sau pur si simplu punand alte acorduri care contin nota respectiva.

 

In exemplul nostru: la al II-lea re, merge mai bine Sol major (Sol/si/re) decat Re minor (Re/fa/la) ... Nota re este si in acordul Sol major...

 

Observi ca repet tot timpul "de obicei"... "de obicei"... Creativitatea consta in a devia de la caile standard si a experimenta in toate directiile, dar mai intai trebuie sa stii care sunt caile standard.

 

Si inca ceva: ce fac eu acum nu este biblia armoniei ci mai degraba un mod intuitiv de a arata caile teoretice spre cele practice.

 

Avand o linie melodica oricat de simpla o poti armoniza in multe feluri, de la cel mai simplu (doua acorduri pentru exemplul de mai sus) pana la progresii super sofisticate si jazz-istice... si care nu trebuie sa fie neaparat identice.

 

Hai ca am obosit.

Multumesc mult Ionut. exact asta vroiam sa aflu. merci inca o data.

Posted (edited)

C major (Ionian ) se ia ca si baza , se "numeste" natural prin conventie.

 

cu A luat la 440 Hz tot printr-o conventie .

 

 

 

 

pe C sau relativa minora Am ai aceiasi note , si iata cum se formeaza acordurile pe fiecare nota din gama

 

pe o octava . Daca faci octava de la A vei avea gama Am .

 

Daca urmaresti notele din acord vei vedea ca poti sa le ordonezi in trei feluri , si de fiecare data vei avea alta componenta ca si cea mai inalta nota .Construind acordurile pe notele melodiei prin abordarea rasturnarilor se poate face cate un acord pe fiecare nota ( nu este necesar dar se poate ). Prin experienta s-au dobandit unele cunostiinte despre modul de a armoniza o melodie , si s-au scris mai multe tratate de armonie. in care au "concentrat" observatiile despre rezolvarile posibile .

Nu sunt "legi" , de aceea se si inoveaza , si e bine sa stii ce au facut alti inaintea ta ca sa nu reinventezi roata...

 

C - D - E F - G - A - BC ACEASTA AR FI GAMA

 

====i mai sunt note intre tonuri C# , Eb , F# , Ab , Bb acestea nu fac parte din gama amintita .

 

Luand foarte simplist ...cand canti in C sau Am si treci cromatic si prin notele ce nu sunt in gama atuncea ai facut alteratii si se pot construiesc acorduri si pe aceste note.

E o explicatie foarte simplista ca sa "prinzi" cam despre ce este vorba.

 

De exemplu ca si "armonie " sa luam progresia de blues-rock si rock ( si inca zeci de sgenuri muzicale)

 

ai treptele I -IV-V tonica -subdominanta-dominanta acestea sunt puse in mai multe structuri la diferite genuri , si formeaza baza structurior multor genuri.

 

 

sau treptele I-VI-IV-V ...aici avem reletiva minora in plus , progresie folosita in muzica usoara pe multe plaiuri din lume ..

 

si tot asa sunt multe structuri de baza , luate din diferite zone ale lumii ,ce s-au dezvoltat de a lungul timpului .

 

acestea sunt doua modele simple de "baza" in muzica.

Edited by karpi
Posted

C major (Ionian ) se ia ca si baza , se "numeste" natural prin conventie.

 

cu A luat la 440 Hz tot printr-o conventie .

 

 

pe C sau relativa minora Am ai aceiasi note , si iata cum se formeaza acordurile pe fiecare nota din gama

 

pe o octava . Daca faci octava de la A vei avea gama Am .

 

Daca urmaresti notele din acord vei vedea ca poti sa le ordonezi in trei feluri , si de fiecare data vei avea alta componenta ca si cea mai inalta nota .Construind acordurile pe notele melodiei prin abordarea rasturnarilor se poate face cate un acord pe fiecare nota ( nu este necesar dar se poate ). Prin experienta s-au dobandit unele cunostiinte despre modul de a armoniza o melodie , si s-au scris mai multe tratate de armonie. in care au "concentrat" observatiile despre rezolvarile posibile .

Nu sunt "legi" , de aceea se si inoveaza , si e bine sa stii ce au facut alti inaintea ta ca sa nu reinventezi roata...

 

C - D - E F - G - A - BC ACEASTA AR FI GAMA

 

====i mai sunt note intre tonuri C# , Eb , F# , Ab , Bb acestea nu fac parte din gama amintita .

 

Luand foarte simplist ...cand canti in C sau Am si treci cromatic si prin notele ce nu sunt in gama atuncea ai facut alteratii si se pot construiesc acorduri si pe aceste note.

E o explicatie foarte simplista ca sa "prinzi" cam despre ce este vorba.

 

De exemplu ca si "armonie " sa luam progresia de blues-rock si rock ( si inca zeci de sgenuri muzicale)

 

ai treptele I -IV-V tonica -subdominanta-dominanta acestea sunt puse in mai multe structuri la diferite genuri , si formeaza baza structurior multor genuri.

sau treptele I-VI-IV-V ...aici avem reletiva minora in plus , progresie folosita in muzica usoara pe multe plaiuri din lume ..

 

si tot asa sunt multe structuri de baza , luate din diferite zone ale lumii ,ce s-au dezvoltat de a lungul timpului .

 

acestea sunt doua modele simple de "baza" in muzica.

stai ca mi-ai dat de gandit: stii treaba cu "cercul cvintelor" acolo sunt puse doar acorduri majore si relativele minore. dar acordurile alterate au loc (si daca da care/unde?) pe cercul asta?

Posted

stai ca mi-ai dat de gandit: stii treaba cu "cercul cvintelor" acolo sunt puse doar acorduri majore si relativele minore. dar acordurile alterate au loc (si daca da care/unde?) pe cercul asta?

Pai vad ca nu prea ai fost atent la ce-a zis nea Gicu si nea Karpi... :)

Acord-urile alterate deriva din game/moduri alterate (marite sau micsorate) si le folosesti pe genuri muzicale oarecum diferite (jazz;pop;prog)functie de ce-au experimentat si altii inaintea noastra in diferite stiluri muzicale sau culturi sau regiuni muzicale...Nu e o regula stricta si poti singur dezvolta astfel de lucruri dar cand ai deja cunostiintele de baza. Daca muzica ar fi numai matematica nu prea ar mai fi muzica nu crezi?Norocul nostru ca ne mai putem juca cu armonia asta...

Posted

poti observa pe portativ cum se vad intervalele la trisoane

 

major terta mare +terta mica

 

minor terta mica+terta mare

 

diminuat terta mica+terta mica (5-)

 

marit terta mare +terta mare (5+)

 

daca la trisoanele de ma sus adaugi septima (7) , vei avea inca o nota in arpegiul

acordurilor , in asa fel se mareste posibilitatea de a face substitutii( exemplu cu substitutii mai jos ) , precum si de colorarea armoniei .

 

 

C Dm Em F G Am Bb5 cu septima vei avea Cmaj7 ,Dm7 ,Em7 ,Fmaj7, G7 ,Am7, B5b7 (H5b7 in notatie europeana unde H este "si" si B ar fi Hb "si bemol")

 

altfel notat C7+ ,Dm7,Em7,F7+,G7,Am7,Ho7 ( H zero 7 )

 

precum vezi suntem tot in gama C major .

 

@ dgeekoo a descris la fel am vrut doar sa atrag atentia ca suntem tot in aceiasi gama majora.

 

acelasi acorduri sunt valabile si pentru gama relativa minora Am.

 

Apoi se poate continua cu colorarea adaugand 6 ;9b;9;9#;11;

 

Folosind adaugirea acestor note poti sa urmaresti linia melodica sau sa faci o "contramelodie" , "pedala" ..etc

 

Poti sa faci substitutii de acorduri ...adica inlocuiesti acordul ce ar fi in armonia normala din gfama cu un acord tot din aceiasi gama care are note comune ...

 

ex cel mai simplu ar fi ...in loc de C 7+ poti sa pui Em sau G6 , in loc de C poti sa pui Am7 ...si tot asa

 

de ovicei basul ramane in gama normala si fata de bass suna interesant si creaza o tensiune substitutia amintita .Aceasta ar fi alteratia .

 

La un solo nu se prinde acordul complect ci de obicei numai tritonuri , si orchestra ...basul , si instrumentele ce fac armonie tin baza , solistul " zburda " prin game si rasturnari , substitutii ce cateodata suna ciudat daca s-ar canta fara background ...etc

 

acestea numai pe scurt sa ai o idee , si sa prinzi curaj in a construi o armonie ptr o linie melodica .

 

Dar atentie , cum am mai scris nu se face cate un acord pe fiecare sunet !nu suna bine numai in anumite ocazii.

 

Idea ar fi cam asa tii Am , basul ar tine A ( fundamentala) , su cu degetul mic adaugi la acord pe rand 10,9,7,6,( se poate si b5 blue note ).

Apoi incerci sa faci o mica "tema" .

Treci in Dm si faci aceiasi miscare

Inapoi in Am ...

si rezolvi cu Em ,,,sau E si poti sa inchei cu E7 .

 

sa incerci cat mai rar de ex .pe structura Am/Am/Dm/Am/Em/Dm/Am/Em7 (sau cu E major)

 

si poti sa construiest un blues dragut.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.