karpi Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 cpaulro, nu, Vai nu foloseste nici un EQ nici pre nici post (cel putin nu in ultimii 5-6 ani...). din cate stiu eu, nici Satriani (tot cel putin in ultimii ani). cu siguranta! ideea este ca tone-shapingul ar trebui facut din combinatia chitara-amp, nu cu adaosuri exterioare. acestea ruineaza sunetul. apropos de feedback-ul controlat al lui Vai - este realizat foarte simplu si natural, cu o doza Fernandes Sustainer care, impreuna cu un circuit electronic se monteaza pe si in chitara. nici macar nu trebuie sa te intorci catre boxe ca sa obtii armonicile superioare... Salut , ca si complectare : http://www.amptone.com/index.html Daca ai cantat cu 800W in spatele tau ( sau macar 200) atuncea stii ca nu ai nevoie de nimica pentru "suatain" , poate de un anti Larsen si o chitara fara " microfonie" , adica daca bati in corpul chitari sa nu se auda in statie !! Oricum problema este sa opresti "sustainul" .Se vede in unele viedouri cum estompeaza cu mana dreapta corzile care nu vrea sa sune , caci intra toate in rezonanta. Daca nu tii mina pe corzi intra in rezonanta si suna incontinuu . De aceasta s-a inventat "solid bodyguitar'.Pentru riff-uri scurte sau pentru arpegii rapide ai nevoie de un circuit "gate" combinat cu un "expansor de dinamica" , in nici un caz nu ai nevoie de simulator de " sustain ".Doar pentru efecte speciale sunt instalati cu excitare electronica a corzilor , care la volum mic au efectul Larsen dorit.si numa pui degetul pe coarda si suna. Ca sa nu fluiere dozele (microfonie) este bine sa fie bobina scufundata in ceara topita care sa fixeze spirele si asa scapi de microfonie , precum si piesele polare ca si magnetul trebuie amortizat cu gel elastic. .Simulatoarele electronice sunt pentru a se putea cinta la nivel mic si sa ai totusi tonul si efectul cantatului pe amplificator "mare". Una din modul de rezolvare ar fi chitarile cu cutie de rezonanta , acoustice si semiacustice , acestea au tonul respectiv si la un nivel mult mai mic . intr-un club cu un combo de 30W deja ai sunetul . La vedete ca si Vai< Satriani,Santana, Van Halen etc.. bineinteles ca se umple scena cu tot ce vrei , de catre firmele sponzori ca sa se vanda la amatori , ca iata si Vai canta in concert cu asa ceva ...etc..RECLAMA. Povesti , ca si simulatorul de ton de Stratocaster , eu am facut zeci de feluri de instalatii , analogice , digitale automatizate ...et ..din hobby ..nu se poate simula numai cu un procesor care costa cat patru chitari Strato si tot a "nylon" suna, unde-i afacerea?.Am si incercat scule pro mai scumpe mai ieftine aduse de un prieten perfectionist din germania si ,nimic . Pnana la urma omul a cumparat o chitara Stratocaster aleasa din mai multe ca sa ai cant doua arpegii pe materialul de disc .Am ramas si eu masca cand am vazut ca nu tot se arata a Fender Strat ,( chiar fabricat de firma Fender),are tonul de Strat . Apropos de sustainer , acesta nu trebe sa "bage " armonici , doar sa tina tonul lung , fara a introduce schimbarea in caracterulu tonului . Este un circuit asemanator cu compresor/ expandorul dar cu alte reglaje. Celalat care distorsioneaza este de obicei un limitator cu diode , la care dupa o amplificare foarte mare se modeleaza forma de unda cu un circuit de diode ( sau tranzistoare cu saturatia comandata) , dar lucrul principal este ca amplitudinea semnalului limitat ( distorsionat el devenind rectangular ) este constanta , asa ai sustain si comprimare , si multe armonici acestea favorizand "overtonurile" corzilor. Mibu le zice bine , problema este ca tonul "faurit" de ansamblul chitara statie trebuie preluat amplificat , pus efectele si redat fara distorsiune la puterea ceruta . Nu se poate pune efectele inainte de "distorsiunea" statiei , nu prea iese nimic bun. citez..." se ruineaza tonul..",Asa este.Dar se pot experimenta tot felul de combinatii. Mai nou se vand , chiar si combo-uri "liniare"(?) cu loop de efecte si ar trebui sa redea ce reglezi din procesor . Dar puterea unui combo limiteaza plaja dinmica utilizabila , numai la nivel mic poti avea calitate si ceva dinamica. Pentru a reda TWANG-ul de Strato este nevoie de o rezerva dinamica fantastica , asa ca comprimam si pe scena din lipsa de putere.
panda Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 salut.interesanta abordarea si bine documentata,dar se pare ca lucrurile sant de fapt cu mult mai simple.desigur ca stiti ca eu sant proiectant si constructor de ampuri numai pe tuburi.o sa va spun cateva lucruri interesante.o imitatie ramane pana la urma tot o imitatie,indiferent cat de bine este realizata.nu intru in probleme de teorie,dar tubul nu poate fi imitat inca cu m nimic.simplu fapt ca dus in limitare dreptunghiul este rotunnjit la colturi si asta spune tot;orice ai face cu el nu va fi " musca prinsa intre geamuri".sa va spun de unde vin sunetele acelea pe care le visati,si mai ales compresia.asta se realizeaza in 2 moduri si vorbesc aici de compresie pur naturala.prima metoda ar fi prin subdimensionarea controlata a sursei realizata cu tub redresor.cand intra in limitare genereaza armonici care moduleaza sunetul de baza,si acestea sant de ordin impar deci f. placute.a 2-a metoda este prin proiectarea speciala a etajului de putere,care trebuie sa contina tuburi speciale si un transformator de iesire pe masura.am probat un amp. mesa de bass de 300w.schema este dezarmant de simpla,dar sunetul este ucigator.totul suna numai din putere.mai este metoda de a subalimenta tuburi din preamp.se obtine o distorsiune foarte speciala.se numeste "tube driver" si are un singur 12AX7 alimentat cu 12v in anod! orice dispozitiv introdus intre chitara si amplificator,indiferent de calitatea lui va strica iremediabil sunetul direct.in general nu au true bypass si asta este f. rau.pacaleala mare este ca iti poti face un sunet digital formidabil[sau aparent formidabil],dar in momentul in care ai intrat cu el in trupa,totul a murit pe loc.observi ca nu se mai aude mare lucru si ai vrea sa dai mai tare ,si chiar dai si tot degeaba.prin prelucrare dispar armonicele si deci posibilitatea de propagare in spatiu.nu inteleg de ce va complicati atat cand un amp cu tuburi bine facut rezolva definitiv problema.am realizat de curand un amp. pe care cineva l-a denumit ampul suprem.4 tuburi GU50 intr-o schema f. speciala si am obtinut 160w.2 canale,totul numai cu tuburi, comenzi cu relee.nu are reactie negativa globala.l-am probat cu 4 boxe mesa de 240w fiecare,deci cu aproape 1000w in 16 difuzoare celestion vintage 30.nu va puteti imagina presiunea acustica generata si compresia sunetului.proba am facut-o in sala lui proconsul deci exista martori.din calcule si masuratori a iesit o dinamica de 102 db.pe canalul de clean cu cat dadeai mai tare parca cu atat suna mai clean,iar distorsul suna cam ca un mesa pe rif si un soldano pe solo.totul foarte simplu si fara nici o prelucrare,nici macar delay.nu neg importanta sunetului digital mai ales in studioul de imprimare,dar pt. sunetul live ampul pe tuburi curat nu poate fi inca batut de nimic..am sa postez un sampler realizat cu acest amp. in sua.ofer si niste explicatii pt. a nu mai da nastere la discutii.acolo am avut la dispozitie pt. comparatie cele mai bune scule din domeniu.eu am facut partea electronica ,iar brad,chitaristul trupei creed a facut practic sunetul.am imprimat intr-un studio din boca raton. am luat samplere de sunet nota cu nota dela diverse scule de marca,tocmai pt. a putea face comparatie.din acest motiv poate unele suna cunoscut ca melodie,dar va asigur ca ascultati ampul realizat de noi.ampul este la mine acasa si cine are curiozitatea il poate proba oricand.imprimarea s-a facut cu 7 microfoane profesionale si s-au folosit 2 boxe mesa de 240w fiecare.chitara este un gibson foarte scump.sunetul nu a suferit nici un fel de prelucrare ulterioara.in modelul pe care il am acasa am montat un spring reverb ,si rezultatul este excelent. valvesound1.mp3
Guest mibu Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 panda, un preamp cu tuburi alimentat cu tensiune mica (12V, in cazul tau) suna cu totul altfel decat unul alimentat normal. dupa gustul meu, primul caz suna mai mult spre pedalutza decat spre un amplificator. ii lipseste adancimea sunetului si o oarecare "dulceata" armonica a lui. ca exemplu concludent: preampul 3+SE de la CAE, caruia, dupa ultimele mods-uri, chiar i se ridica putin tensiunea de alimentare pe ultimele doua triode montate in cascada pe canalele 2 si 3... vizavi de rezerva de putere pe o scena mare, chestiunea e ca tonul se obtine, indeobste, dintr-un amplificator rulat in regim optim, sunetul fiind preluat, in paralel, intr-un rack pentru procesare stereo. amplificarea pe scena se face prin intermediul unor etaje finale dedicate, care nu influenteaza sunetul de baza.
karpi Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 (edited) salut.interesanta abordarea si bine documentata,dar se pare ca lucrurile sant de fapt cu mult mai simple..................in modelul pe care il am acasa am montat un spring reverb ,si rezultatul este excelent. Nu din cauza "modalatoarelor " de sunet nu se aude in trupa un anumit instrument , ci din cauza efectului de umbrire.Si a perceptiei de auditie selectiva pe frecvente ..( vezi ..loudnes) . Acest lucru trebuie sa-l cunoasca un sonorizator , macar sonorizatorul trupei. Tonul pus de tine este super dar numai ptr solo fara multe instrumente , si penmtru background . Este un ton soft fara mare penetrare sarac in medii si se pierde intre alte instrumente, este bun pentru backing. Si mie ami plac asemenea tonuri dar pe scena nu suna.Si mai ales cu "sonorizatori" de tip DISCO HAUSE. Uite un ton asemanator , acompaniat cu un bass relativ linistit si batreie " aplatizata" si am renuntat la chit armonie deoarece ami strica totul din cauza tonului de la solo , asa ca am folosit un ecou mai distantat si panoramat. Sunt curios dace poti sa spui cu ce a fostt " format" tonul? chitara este un Strat.. http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=582980&t=8623 Urmatorul sunet este un LP looking out Hohner , chitara foarte ieftina.. , pot sa folosesc gatul pe post de vibrator ..hehe... dar ptr 60Euro e chitara super, gatul nu prea suporta schimbari mari de temperatura ...in rest este apreoape GLP. Tonul initial era ca si cel prezentat de tine mai apoi sa-l filtrez la 300-3500Hz ca sa nu se acopere chitarile una pe alta. Aceasta piesa m-am straduit sa o fac numai cu HLP fara Strat ca si exercitiu de mixare de timbre relativ inchise si bogate in armonice.Am prieteni americani si fac mult mai bine si tonul si mixajele, dar asa invata omul.... http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=823865&t=8623 Cu DSP se poate simula orice in timp real , depinde doar de calitatea DSP . Cu overdrive de statie poti sa ai doar un singur "ton" eventual schimbi chitarele . Am si statie pe tuburi 100W cu patru difuri de 150W ,suna grozav la blues , la Hendrix nu mai trebuie absolut nimic . Dar mai am o statie speciala ACOUSTIC in clasa AB pe tranzistoare suna super, fantastica ptr picking, ,am o boxa "AA" de 220W sinus4 x10", acum am primit un dif de 15" tot "AA" de 250 W ,si vreau sa fac cea de a doua boxa ptru ea caci asa am numai jumatate de putere si difurile de 10" nu redau tocmai bine joasele. Problema este ca noi astia amatori ce cantam prin cluburi nu prea are rost sa caram munti de scule, asa ca Mibu are dreptate cu cei 3 x 20 W sinus , este suficieent in Baruri, iar in cluburi mai mari au instalatii de "disco" si suna cum suna.Incet si sonorizatori invata ce "reglaje" ne ar trebui ca sa sunam decent. Iar daca le ai cu proiectat si construit statii cred ca stii cat este adevar si cat este mitologie in orice domeniu in audio, Chiar in alt topic la discutia despre cabluri ,....mi se pare o aberatie atata tam tam cu ton si statii si pierderi si doze etc.,.. CAND .... DE CATE ORI PE AN SE SCHIMBi CORZILE LA O CHITARA ?? Daca nu le schimbiu la 2 saptamani daca canti incontinuu nu are rost sa vorbim de restul filozofiilor. Eu mai primesc cadou corzi d la prieteni si fostio colegi de trupa , precum si scule am mai primit si cabluri scumpe etc Dar sa schimb corzile la chitari ma costa un salar mediu pe economie ....pentru CE ??? La chit bas mai tine 3 luni o garnitura si cu " fiertul" corzilor o mai tragi un an , si nu cant doar 10% di timp la bass. Asa ca zic aici ar trebui sa incepem la CORZI , dupa acea chitara "scumpa" , si statia. Are Mibu o zicala a lui John Shure ceva in sensul ....ce bagi aia iese... Edited June 27, 2006 by karpi
Guest doftorul Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 (edited) Nu s-a mai zis nimic de ceva vreme pe marginea topicului, insa mi-as dori sa pun la bataie "my 2 cents". Sunt de acord ca oricare instrumentist tinde catre "tonul suprem" si va fi mereu in cautarea lui, isi va imagina mereu alte cascade logice si gear-uri care sa-l aduca mai aproape de "Holy Graal" numai ca acest lucru poate intr-adevar fi extrem de relevant atunci cand faci sampling si asculti in linistea si tihna sufrageriei si nu live, out there in the wild. Daca intepam un osciloscop la atacurile in puterile de la PA-urile din tara, ne ingrozim cand vedem "macelaria" din benzile de frecvente, mai facem un act de curaj si ne uitam si in boxele PA-urilor cu "nume", de pilda Acoustic Lineu-rile lui Florin Ionescu ori TurboSound-urile lui Misu Cernea ca sa avem imaginea completa... filtre lipsa, cablare neglijenta , uneori zac bobine de 5 metri in carcase de boxa pentru ca tehnicii mai omit sa scurteze din cablurile de mufare de la in-ul boxei la difuzor, in Turbosound-uri mai gasim ghiveci-uri cu Celestioane si alte difuri, pentru ca sa fie un raspuns cat mai variat al materialului sonor catre public. Nu intram in discutii amuzante legate de urechile de fonta ale sunetistului instalatiei si nici macar nu pomenim reticenta pe care acesta o afiseaza cand il rogi sa nu atinga busurile de send-uri din mixer sa nu-ti mai ingroape super brightnessul tau de clean intr-un reverb de nunta mocirlos in loc de un delay destept si conform cu setupul locatiei trimis pe spate. Sa nu ne legam de multicore-ul care ajunge la mixer si care de cele mai multe ori are un traseu destul de nefericit, asta din cauza ca sau e prea scurt, sau e prea plin de patch-uri, sau nu se oboseste nimeni sa cerceteze un pic cate cabluri de power sunt ingropate pe traseu. Multi-core-le crapat pe un canal ori doua, din cauze de torsiune &all mai este folosit inca ani buni si asta chiar daca uneori camasile filamentelor interioare au de suferit, stiu asta pentru ca am taiat zeci de segmente si le-am remufat, pentru ca sunt scumpe ale dracului multi-core-urile... Nu stam nici sa aprofundam preluarea din backstage a semnalului, ca ajungem sa ne intrebam de ce mic-urile care preiau boxele au cablurile vartos incolacite pe langa powerline-urile de lumini, poate doar sa se prinda careva din public ca iti apare un soi de phaser aleator pe riff taman cand MAC-ul de deasupra ta se roteste, sau ma rog, chestii de genul. Nu intram nici in discutii vis a vis de cat de izolat sta break-out-box-ul care ia toata cablaria din backstage si o trimite prin multicore pe fata, ca doar cateva traf-uri AC-DC 9V, 12V si un colac de powerline care ajunge in PAR-i nu face mare branza ... Asta e un mic minor exemplu de ce se poate intampla sunetului tau fabulos odata intepat intr-un PA si nu zic asta pentru ca sa-i supar pe cei care se vor supara, o spun doar pentru ca de-a lungul vremii am tras concluzia ca e bine sa mentii un "nivel" de sound care sa sune intr-un range de "acceptabil" spre "zid" si nu prea se poate face asta fara gear-uri versatile. Ador armonica tubului, dar urasc sa aud un chitarist mai plat ca sarma, din cauza ca brumul sau hiss-urile sau fiss-urile l-au fortat pe sunetist sa-i taie complet frecventele alea gingase pe care oricum 99% din PA-urile din tara nu le prea pot reda fidel. Daca chitaristul este foarte incantat de cum suna el pe backstage line si nu prea ii pasa rau de ce aud cei care ii cumpara discurile si biletele, treaba s-ar putea numi "onanism acustic" daca vreti. Trebuie tinut musai cont de posibilitatile tehnice de baza ale setupurilor pe care urmeaza sa le ataci si sa-ti pregatesti versatilitate tonala functie de acestea, daca ai ca target sunet bun in tara nebuna si ar trebui lasate la o parte partizanatele artificiale legate de analog vs modelling si mers pe calea care sa asigure raspunsul tonal cat mai echilibrat in conditii de club sau open-stage. Ne uitam la greii cihtarilor si salivam ... omitem ca ei nu ies din casa fara PA-ul lor si in cazurile nefericite fara 2 - 3 ingineri de sunet care sa scoata ceva din PA-ul pe care o sa-l foloseasca. Sunt prea multe trupele care suna cu un smanes incredibil in studio dar se fac de rahao live, chestiune care e taxata ulterior de fani. Cel mai rau este pentru trupele aflate la inceput si care ajung sa se piarda in discutii futile legate de bogatia in armonici a nu stiu carui amp si a nu stiu carui procesor si sa uite conditiile in care va canta. Cand se va fi nascut la noi trupa aceea mare care sa isi care PA-urile prin toata Europa, alta decat OZON care ne place sau nu a fost singura mare rau si din fericire nu au avut niciodata nevoie de PA-uri proprii , atunci se cade sa se ia lumea in furci cu indarjire ca sine-ul tonului de la solo-ul de pe piesa tz parca n-are destule cocoloashe ... pana atunci, exercitiu, tehnica, treaba se face foarte buna si cu un procesor ieftin dar curat si nu musai mega-amp-ul nu stiu care. Ajungi la faza la care nu mai e cazul sa umpli coarda de chiftele, te orientezi spre un amp SS si il freci pana nu te mai poate amprenta garda, iti iei dupa aia si un tube si il freci si pe ala pana behai si asta ar fi momentul in care chitaristul din tine iti spune ce-ti doresti de fapt, dupa care incep compromisurile pe instalatii, dar macar ai destule gig-uri "under your belt" ca sa stii ce ti se intampla si sa poti lua o decizie pertinenta, bazata pe situatii reale si nu ipotetice ... Inainte de flaming &all, putin background : Diploma in Audio Engineering - SAE Institute Bangkok Diploma in Multimedia Production - SAE Institute Bangkok Tehnic in tara la cam toate instalatiile "mari" Tehnic backstage Iron Maiden / Kreator - "X Factour" Tour 95-96 Tehnic backstage Sting "Brand new Day" - 99 - 00 (23 concerte doar) Tehnic de fata si backstage la o gramada de suse din Asia (locuiesc cu precadere in SE Asiei, Phuket Thailanda) Edited December 1, 2007 by doftorul
midnight rider Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 Daca v-ati apucat de dezgropat vechituri,iata si cei 2 bani ai mei (eurocentzi,forintzi ,pence sau lei,dupa caz) O s-o luam invers,de la background incolo,o sa vedetzi de ce deci background:Course of Audio Engineering,3 ani la Guilds of London,specializare analog tracking&mixing,engineering 6 luni de dus cafele si carat mancare indiana de la 2 strazi distanta la Britannia Row-FUCKING PRICELESS,a batut la koor nu doar cei 3 ani cu David Mellor,dar si alti ani de toceala (pentru cine nu stie,defunctul acum Britannia Row a fost studioul lui Pink Floyd unde s-au tras trackuri la The Wall si la Final Cut.In 90 cand am fost eu acolo,nu mai avea treaba cu Pink Floyd,dar era luat de niste oameni tare priceputi. 10 ani de munca in studiourile de top din Budapesta,pe post de :chitarist,inginer secund,inginer principal si in cele din urma producator artistic. Premiul pentru cea mai buna productie Rock a anului 1996 pentru albumul Brutal al grupului Seneca,in Ungaria,premiu dat de Academia Maghiara. Peste 2000 de concerte pe scene mai mari sau mai mici din intreaga Europa,de la Malmo pana la Sofia Acuma ca m-am laudat destul,iata parerea mea despre: No1. Sampleul pus de domnul Panda NU este cantat de un chitarist Roman.As indrazni sa spun ca el Nu este cantat de un chitarist european.In 30 de ani de facut muzica am ascultat destui chitaristi foarte buni din Europa .Niciunul nu canta asa.E vorba de o abordare TIPIC americana a lucrurilor,probabil ca backgroundul cultural de jdemii de ani al nostru,al europenilor nu ne permite sa cantam asa la chitara,sau suntem programati genetic altfel.Totodata acest sample este imprimat intr-un studio profesional,cum noi NU avem aici in Romania.Totodata disting un efect de ambianta diferit de reverbul cu arc pe care zice D-l Panda ca l-ar fi folosit,si anume este vorba de un Short Plate de pe un Lexicon 460 sau 480,un efect foarte drag mie si cu care sunt destul de familiar.Din cate stiu ,niciun studio din Romania nu poseda Lexicon 460 sau 480.Asta ma face sa ma cam indoiesc ca acest amp a fost facut de D-l Panda.In cazul in care ma insel,ma ofer sa-l cumpar imediat,fiindca suna la fel de bine sau chiar mai bine decat ampurile pe care le posed (vreo7 la numar).Cel mai mult seamana sunetul cu un amp pe care l-am incercat in Austria,si anume Bogner Duende sau Uberschall. Acuma la punctul 2 Doftore,ce spui tu in prima parte,legat de instalatiile din Romania este,din pacate,fooarte adevarat.Tot din pacate lucrurile stau cam la fel si in Ungaria,si intr-o mai mica masura in Austria.In Romania sau Ungaria,trebuie sa-mi dau jumatate din gainul cu care cant de obicei,ca sa nu am brum de la magnifica instalatie de lumini,a carei alimentare se incolaceste cu multicore-ul pe traseu.In Germania,fire'a dracului de mancatori de varza,pot sa -l dau la loc,la cat am nevoie Tot asa,despre posesorii de urechi din beton armat care stiu tot de la mixer nu discutam aici,as putea sa scriu un volum intreg .Din fericire intre cei tineri sunt cativa care promit . DAR,parerea me este: Un sunet prost si sarac pe spate va suna mai prost si mai sarac pe fatza,pe cand un sunet bogat si echilibrat pe spate,care va transcende intre 60% si 35% pe fatza va fi mai bun decat cel prost si sarac. Am cateva ampuri boutique de finetze,dar nici nu imi trece prin cap sa le iau la un concert pe scena mare.Pentru asta exista,fratilor, *M*A*R*S*H*A*L*L*,ampul cu care nu poti da gres,fiindca orice surd de la mixer iti pune corectiile la zero,ca a auzit si el ca e bine asa,iar in fata boxei iti lipeste un SM 57,si oricat de proasta e instalatia,ceva ceva tot suna,fiindca din tona aia de armonice a Marshallului vreo 2-3 tot mai apuca sa ajunga la ascultatori .Pe de alta parte asta e unul din motivele principale pentru care scenele lumii sunt in continuare pline de Marshall,desi exista in ziua de azi atatea alte ampuri care suna mai bine. Evident,tot ce am spus mai inainte devine neavenit daca iti bagi chitara intr-un procesor si de acolo in Marshall.Abia atunci intervine posibilitatea ca setupul tau sa sune extraordinar sau execrabil,in functie de castigul/pierderea in frecvente a PA-ului coroborate cu pierderea de armonici/castigul in frecvente datorata procesorului
Guest costi iorga Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 (edited) Pentru asta exista,fratilor, *M*A*R*S*H*A*L*L*,ampul cu care nu poti da gres,fiindca orice surd de la mixer iti pune corectiile la zero,ca a auzit si el ca e bine asa,iar in fata boxei iti lipeste un SM 57,si oricat de proasta e instalatia,ceva ceva tot suna,fiindca din tona aia de armonice a Marshallului vreo 2-3 tot mai apuca sa ajunga la ascultatori .Pe de alta parte asta e unul din motivele principale pentru care scenele lumii sunt in continuare pline de Marshall,desi exista in ziua de azi atatea alte ampuri care suna mai bine. +1 If everything fails, try to look cute (and use a Marshall)! Nu vreau sa ma lansez in polemici, am vazut (si ceea ce e si mai rau, am auzit) cum se lucreaza in Ro la concerte! Trebuie sa iti dau dreptate si la faza cu backline-PA. Un sound echilibrat pe spate il poti f*te astfel incat sa mai ajunga doar 35% din ceea ce spune el la public, dar acei 35% vor suna mai bine decat un sound f**ut din capul locului! Pe de alta parte, e chiar criminal si ar trebui pus in afara legii modul in care unii autoerijati sunetisti taie totul dintr-u sunet, pt ca nu li se arata lor ca e bine, cum a spus si doftorul. Referitor la chestiile studiate, am spus-o in topicul de inceput, nu mai bag un CV nou Edited December 1, 2007 by costi iorga
karpi Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 Inainte de flaming &all, putin background : Diploma in Audio Engineering - SAE Institute Bangkok Diploma in Multimedia Production - SAE Institute Bangkok Tehnic in tara la cam toate instalatiile "mari" Tehnic backstage Iron Maiden / Kreator - "X Factour" Tour 95-96 Tehnic backstage Sting "Brand new Day" - 99 - 00 (23 concerte doar) Tehnic de fata si backstage la o gramada de suse din Asia (locuiesc cu precadere in SE Asiei, Phuket Thailanda) wow !! Ia sa intreb si eu poate ai dat de asa problema , daca ai vazut sau luat parte la asa ceva , cu toate ca este mai rar numai cativa din lume canta cu Strat aproape clean. Cati dB ar avea nevoie un Strat ca sa canti cu ton clean ? sa te auzi pe scena ca sa poti canta toata banda dinamica fara distorsiuni sesizabile ? fara compresoare si fara sunet din boxe de control ptr chitarist . luand ca si plaja dinamica sa zicem 45dB , adica macar cat ducea un magnetofon mai bunicel. Sau altfel cati W ar trebui pe scena sa redai dinamica cat mai corect sa nu fi nevoit sa lovesti mai tare coarda ca sa te auzi . Care ar fi raportul aproximativ intre puterile Statie spate , boxe control si putere PA . Care ar fi raportul de putere optim intre canalele de PA ,..joase ( sub si normale ) , medii, inalte .Ptr trupa rock , nu instaletie "HiFi" sau disco. Pe ce suprafata sau distanta se conserva timbrul ? neluand in considerare reflexiile , sa consideram un camp in aer liber nu o sala .Cum se compenseaza ?Iarasi luand in considerare o amplificare de trupa rock fara pretenti HiFi doar inteligibilitate si putere , si un balams satisfacator intre bas, medii si inalte. Nu pentru mine cer ,dar as dori sa mai scrie si altcineva pe un limbaj simplist dar clar sa intelega cei care citesc mitologii pe internet ca nu tot ce zboara se mananca . Bineinteles mai sunt 1001 probleme aferente.
mirceab Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 MMC, e cel mai bun topic pe care l-am gãsit pânã acum pe forum. Nici nu ºtiu cum sã-ți transmit admirația mea (referitoare la cunoºtințele ºi pasiunea tehnico-chitaritsicã, dar ºi privind mânuirea limbii române (forma, ideile))! Îți doresc sãnãtate!
karpi Posted May 19, 2008 Posted May 19, 2008 (edited) am mai invatat si eu ceva...tnx mmg,dar am o nelamurire,din cate am auzit pedalele boss(MT-2,chorus,DS,etc) sunt analogice,este adevarat sau nu? depinde prin ce inteleg uni "analogic" , functioneaza in " impulsuri " in comutatie "desfacerea si refacerea "semnalului este ca si la cele digitale doar ca nu exista transformare in cod numeric nu exista memorie si prelucrare numerica !!! Semnalul este esantionat si segmentele de amplitudine-timp sunt introduse intr-o linie de intarziere analogica tip "bucket brigade" , o linie din comutatoare MOS-FET cu condensatoare intre ele ce sunt incarcate cu amplitudinea esantionului .Pana la iesirea din "linie" vor fi unele pierderi .Rejectia frecventei "clock" nu intotdeauna este OK , la majoritatea efectelor bazate pe linii de intarziere s-a folosit frecventa de esantionare in jur de 10 KHz ptr o latima de banda de 4500Hz ( suficient ptr chitara).Aceasta frecventa joasa de esantionare poate sa apara pe iesire si plus tot felul de intermodulatii "dure" in banda audio. Tot din aceasta cauza este limitata si banda de frecvente de efect , destul de ingusta. Nici nu se pot aminti in aceiasi zi cu cele digitale cu esantionare de 48 sau 96 KHz ( sau chiar 192KHz) pe 16-24 bit . ca sa faci un efect "time processor" complex "analogic" practic trebuie sa montezi mai multe in aceiasi "cutie" ( multistage si se leaga in "push-pull" cate o linie (pe "plus" si pe " minus" ul semnalului "simetric) in asa fel se creste dinamica si nivelul semnalului util si se scade zgomotul de insertie .In acest caz se poate mari si frecventa de esantionare si se monteaza mai multe celule din acestea simetrice si bineinteles devine un efect "DE LUXE" si muult mai scump. Singurul chorus/flanger analogic ar fi cel realizat cu magnetofoane cu viteza de rulare comandata/reglabila pe post de linie de interziere analogica . DAR sa nu uitam ca si la magnetofoane avem curentul de premagnetizare cu frecventa de 100KHz (100kHz la cele scumpe PRO) , dar aceste daca este aproape sinusoidal produce armonice putine si fiind la frecventa dsetul de ridicata influenteaza mai putin spectrul audio. Un chorus digital ( chorus /flanger/delay/echo ) este net superior din toate punctele de vedere. Edited May 19, 2008 by karpi
FiveseveN Posted May 19, 2008 Posted May 19, 2008 (edited) Varianta scurta: da (chorus-uri si delay-uri mai noi probabil sunt digitale, dar MT-2 si DS-1 sunt analogice toata ziua). Edited May 19, 2008 by FiveseveN
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now