Razvan S. Posted March 31, 2007 Posted March 31, 2007 As putea sa pun la 2 humbuckere seymour duncan, potentiometru de 250 K si capacitor d 0.22uF la ton? (lasand ala d 500K la volum) In ce masura imi va afecta sunetul? Am citit ca face humbuckerul mai smooth si bassy...si nu cu asa mult brightness
dgeekoo Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 As putea sa pun la 2 humbuckere seymour duncan, potentiometru de 250 K si capacitor d 0.22uF la ton? (lasand ala d 500K la volum)In ce masura imi va afecta sunetul? Am citit ca face humbuckerul mai smooth si bassy...si nu cu asa mult brightness Pai asta nu este bine.... Poti sa tai din brightness si sa o faci mai "bassy" daca pui la 1/2 cursa din potul original de 500K.
Razvan S. Posted April 2, 2007 Author Posted April 2, 2007 vreau o explicatie plauzibila de ce nu ar fi bun la TON un potentiometru d 250K si un capacitor d 0.22 uF...
Guest EPSYLON_CURSE Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Pai nu cred ca are rost sa-l pui daca acelasi efect il obtii cu un pot de 500k.
vektor Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 vreau o explicatie plauzibila de ce nu ar fi bun la TON un potentiometru d 250K si un capacitor d 0.22 uF... Pentru ca e un filtru low-pass (trece-jos). Schimbi valorile C si R, schimbi frecventa limita. Deci 500K, 0.47 uF.
dgeekoo Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 (edited) Explicatia ar fi urmatoarea: In curent alternativ (la frecventa data data de grupul RC al reglajului de ton) montajul tau se comporta ca doua impedante aflate in paralel catre ground (masa), una introdusa de pot-ul de volum a doua introdusa de cel de ton in serie cu capacitatea condensatorului. Pentru montaje cu doua doze duble (care au o rezistenta mai mare in c.c., si implicit o inductanta mai mare si o impedanta mai mare in c.a.) se folososec pot-uri de rezistenta mai mare astfel incat impedanta de sarcina introdusa de ele sa fie "neglijabila" (foarte mare) in raport cu impedanta sursei de semnal (dozele). Injumatatind unul din potentiomentre din start vei micsora cu mai mult de 1/2 aceasta impedanta nedorita (parazita) si vei pierde pe de o parte amplitutine de semnal dar si spectru armonicilor din zona inaltelor. Tonul se face mai "cald" dar daca vrei sa fie mai sticlos in anumite situatii nu mai ai de unde. Mai ales daca lucrezi si cu pot-ul de volum, vei constata ca incep sa-ti dispara inaltele chiar cu cel de ton deschis complet. Teoria este ceva mai complexa dar in principiu este urmatoarea: din valoarea capacitatii reglezi frecventa la care se face taierea "inaltelor", iar din valoarea potentiometrului reglezi amplitudinea acestei taieri. De aceea daca pornesti cu potul de 500K de la jumatate de cursa obtii ceva similar cu ce ai obtine cu un pot de 250K (sunet infundat, adica nedorit... din punctul meu de vedere) Un montaj interesant este cel numit "grease bucket" introdus de Fender pe anumite tipuri de chitara (Highway 1 de ex.). Il gasesti pe site-ul Fender. Acest montaj "taie inaltele fara a aduga joase" - obtii un ton de chitara cu mai multe medii bun pentru solo distorsed... Un sunet penetrant care iese in evidenta din ansamblu fara sa fie nevoie sa maresti volumele. Montajul foloseste potentiometrul de ton normal dar este introdusa inca o capacitate in filtrul respectiv. Schema o gasesti pe site-ul Fender sau pe diferite alte site-uri de discutii despre montaje si modificari. Edited April 2, 2007 by dgeekoo
karpi Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 ........ daca schimbi valoarea potmetrului la dublu atuncea vei regla mai greu pozitiile intermediare de timbru , cursa utila de timbriu se va micsora la jumatate de "tura" ...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now