www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salutari!

 

Ok. Un post mai atipic (cred).

Ma uit la review-uri de ceva zile. Am de ales intre doua pedale si nu stiu pe care sa o iau.

Sunt un analog junkie sa zic asa si am de ales intre o pedala analogica si una digitala.

Logic, ar fi sa-mi iau cea analogica, dar are si cea digitala ceva ce-mi place foarte mult.

Pe langa sunet, tap tempo-ul si posibilitatea de-a avea 2 preset-uri pe cea digitala sunt un plus.

Mai ales ca are o tenta de-a copia analogicul.

Cel digital are 1200ms delay time, cea analogica 450ms.

As vrea sa aud impresiile voastre, daca ati avut experiente cu aceste doua pedale.

Si mai exact Carl Martin Echotone (digital) si Maxon AD9 PRO (analogic).

Voi lasa mai jos link-uri cu un review pentru fiecare pedala, facut de ACELASI user. Ca sa va faceti o idee cumva.

Chiar sunt curios daca ati avut experienta cu una din cele doua pedale si daca aveti pro sau contra.

Numai bine! :)

 

Posted

Daca vrei ton analog, Carl Martin nu o sa sune niciodata. Am probat asa ceva, e un delay bun, dar tot digital ramane. Este ok si doar atat. Maxon are faza lui, daca iti place cum suna poti sa il iei, marele dezavantaj este timpul relativ mic, ideal este sa iei ceva peste 500ms. La capitolul analoage mai sunt Carbon Copy Bright si normal care sunt de incercat si Way Huge. Eu le-am avut cam pe toate, cel mai mult mi-a placut Way Huge. Ideal ar fi un Supa Puss, e cu de toate. Eu zic sa mai asculti si alte delay-uri analogice inainte sa iei ceva, mai bine mai strangi ceva bani si sa iei ceva cu care sa ramai pe termen lung decat sa schimbi 2-3 si sa ajungi tot la ala.

Posted (edited)

Intre "idea" de analog /digital nu prea este diferenta , doar una singura este ca cea "analogica" este limitata in calitate .ambele merg pe PWM !! conversie Delta Sigma ce este foarte Ok doar ca cele "analogice"  sunt mult limitate .

 

Practic daca ai un delay digital cu comenzile adecvate poti sa faci sa sune ca si unul "analogic"   ..( analogic ar fi cel cu intarziere  pe suport magnetic de ex ..)

Daca   se limiteaza largimea de banda se adauga otzara "fasait "  se distorsioneaza oleaca semnalul ce-l duci in feedback suna ca si cel  " ieftin " cu banda ..si ai efectele interesante la feedback  pronuntat ...

( semnalul  in  sistemul analogic reinjectat  in intrarea delay-ului ptr trepetitie , de fiecare data este mai "stricat"  pana ajunge un "zgomot"  de parca se sparg sute de geamuri ,sticle ..etc ).

 

Deci un ecou/delay calitativ care sa aiba macar EQ  pe semnalul intarziat  ce este cu iesire separata asta  ar fi util in lantul de efecte ..( cu  timp scurt de repetiitie , feedback mare si filtrat din EQ poti obtine  si efect de reverb )

 

( digital sau cel "analogic" practic lucreaza cu acelasi mod de conversie !  cu diferenta ca cel "analogic" foloseste linie de intarziere ( relativ scurta )    pa a carei iesire apare semnalul  modulat in latime de impuls PWM...care apoi este   convertit cu un "filtru trece jos " in semnal audio .Datorita lungimii relativ scurte a liniei deintarziere se utilizeaza frecventa de "tact" mai redusa => largime de banda mai redusa ..deci inaltele taiate  la unele pedale chiar de pe la 5KHz .etc ..etc si alte probleme ..

 

In cazul delay digital semnalul modulat in latime de impuls PWM este   "numeric "  inscris in RAM -ul  de capacitate "mare " de unde apoi se "citeste " si se reface semnalul PWM care la fel este   convertit cu un "filtru trece jos " in semnal audio ..

 

Deci  "analogic"  PWM   si digital PWM ar fi cam acelasi lucru  acelasi principiu /rezolvare tehnica !!! ??

 

 

 PACALEALA !

 

Acel !!! "ANALOGIC"  la care  se refera lumea ar fi numai cele cu mediu de intarziere prin banda sau dic magnetic . 

 

Un delay analogic( cu linie de intarziere  tip bucket brigade )  ca sa fie calitativ are nevoie de cel putin  de ex .doua circuite SAD1024  ce asigura 4096 celule de intarziere .de tip "Bucket Brigade "

Cele mai calitative le trebuie cel putin dublu ca sa se foloseasca in configuratie diferentiala ( in contratimp) doua linii de 4096  astfel marindu-se dinamica si se imbunatateste raportul semnal zgomot ..( pe o linie se duce partea pozitiva al semnalului iar pe cealalta parte negativa ( asemanator cu ampliful in contratimp.) astfel se dubleaza  "headroom"-ul deci accepta semnal mai mare fata de care zgomotul de insertie este mult mai mic ..etc etc ..si alte rezolvari tehnice )

 

Asa ca cauti schemele pe internet si te orientezi .

 

Am vazut Behringer  Echo Machine600  are cam de toate  mi-sa parut OK ...nu am incercat  ..dupa cele vazute de pe yourtube ar fi OK .ar de toate ..nu stiu daca  are iesire  "izolata " numai semnal intarziat ...in rest face de toate siu este ieftina ..

 

Alta chestiune ar fi sa ai iesire separata numai cu semnalul  intarziat !! numai cu asa ceva poti sa folosesti ecoul cu alte efecte  dupa ..de ex flanger /phaser  ca semnalul direct sa fie nealterat si numai "raspunsul " sa faca fade out cu flanger sau phaser " care daca mai este  introdus intr-un efect de "panoramare "  va suna foarte spatial ...

 

Deci iesire delay separata !!

 

Din pacate am avut doar un singur ecou cu iesire separata unul rusesc de Rack ce l-am vandut   era foarte OK dar era mare ..

 

Asa ...sa aiba si serctiune de "modulare " al semnalului intarziat  ..asa poti face si chorus si flanger cum vrea muschi tai ...dar reglat cu grije merge si suna bestial la instrument si intarzierea  "lunga" modulata usor ..

La chitara poate nu-i nevoie intotdeauna deoarece vibrezi coarda ..adica semnalul direct fata de semnal intarziat "drept"  vei avea acel sound de "chorus/flanger' subtil ..

Edited by karpi
  • Like 2
Posted (edited)

Unul simplu cu 2-3 butoane gen carbon copy si ce e important true bypass. N-ai la ce sa folosesti atatea "avioane" si "elicoptere" o sa stea degeaba atatea butoane si pana la urma o sa te plictisesti si o sa-l vinzi. Tc Electronic Flashback mi se pare iar o oferta buna, mai ales ca poti schimba in el tonurile din calculator...

Edited by alinu_tau
  • Like 1
Posted

Intre "idea" de analog /digital nu prea este diferenta , doar una singura este ca cea "analogica" este limitata in calitate .ambele merg pe PWM !! conversie Delta Sigma ce este foarte Ok doar ca cele "analogice"  sunt mult limitate .

 

Practic daca ai un delay digital cu comenzile adecvate poti sa faci sa sune ca si unul "analogic"   ..( analogic ar fi cel cu intarziere  pe suport magnetic de ex ..)

Daca   se limiteaza largimea de banda se adauga otzara "fasait "  se distorsioneaza oleaca semnalul ce-l duci in feedback suna ca si cel  " ieftin " cu banda ..si ai efectele interesante la feedback  pronuntat ...

( semnalul  in  sistemul analogic reinjectat  in intrarea delay-ului ptr trepetitie , de fiecare data este mai "stricat"  pana ajunge un "zgomot"  de parca se sparg sute de geamuri ,sticle ..etc ).

 

Deci un ecou/delay calitativ care sa aiba macar EQ  pe semnalul intarziat  ce este cu iesire separata asta  ar fi util in lantul de efecte ..( cu  timp scurt de repetiitie , feedback mare si filtrat din EQ poti obtine  si efect de reverb )

 

( digital sau cel "analogic" practic lucreaza cu acelasi mod de conversie !  cu diferenta ca cel "analogic" foloseste linie de intarziere ( relativ scurta )    pa a carei iesire apare semnalul  modulat in latime de impuls PWM...care apoi este   convertit cu un "filtru trece jos " in semnal audio .Datorita lungimii relativ scurte a liniei deintarziere se utilizeaza frecventa de "tact" mai redusa => largime de banda mai redusa ..deci inaltele taiate  la unele pedale chiar de pe la 5KHz .etc ..etc si alte probleme ..

 

In cazul delay digital semnalul modulat in latime de impuls PWM este   "numeric "

 

  inscris in RAM  de capacitate "mare " de unde apoi se "citeste " si se reface semnalul PWM care la fel este   convertit cu un "filtru trece jos " in semnal audio ..

 

Deci  "analogic" dar acelasi principiu /rezolvare tehnica !!! ??

 

Un delay analogic ca sa fie calitativ are nevoie de cel putin  de ex .doua circuite SAD1024  ce asigura 4096 celule de intarziere .de tip "Bucket Brigade "

Cele mai calitative le trebuie cel putin dublu ca sa se foloseasca in configuratie diferentiala ( in contratimp) doua linii  astfel marindu-se dinamica si se imbunatateste raportul semnal zgomot ...

 

Asa ca cauti schemele pe internet si te orientezi .

 

Am vazut Behringer  Echo Machine600  are cam de toate  mi-sa parut OK ...nu am incercat  ..dupa cele vazute de pe yourtube ar fi OK .ar de toate ..nu stiu daca  are iesire  "izolata " numai semnal intarziat ...in rest face de toate siu este ieftina ..

 

Alta chestiune ar fi sa ai iesire separata numai cu semnalul  intarziat !! numai cu asa ceva poti sa folosesti ecoul cu alte efecte  dupa ..de ex flanger /phaser  ca semnalul direct sa fie nealterat si numai "raspunsul " sa faca fade out cu flanger sau phaser " care daca mai este  introdus intr-un efect de "panoramare "  va suna foarte spatial ...

 

Deci iesire delay separata !!

 

Din pacate am avut doar un singur ecou cu iesire separata unul rusesc de Rack ce l-am vandut   era foarte OK dar era mare ..

 

Asa ...sa aiba si serctiune de "modulare " al semnalului intarziat  ..asa poti face si chorus si flanger cum vrea muschi tai ...dar reglat cu grije merge si suna bestial la instrument si intarzierea  "lunga" modulata usor ..

La chitara poate nu-i nevoie intotdeauna deoarece vibrezi coarda ..adica semnalul direct fata de semnal intarziat "drept"  vei avea acel sound de "chorus/flanger' subtil ..

Foarte frumos punctat din punct de vedere tehnic. 

Ma voi documenta mai mult pe viitor.

Ceea ce imi place la un delay "analogic" e chiar acea pierdere de calitate a sunetului. 

Pentru gusturile mele, un delay mai intunecat, mai subtil e ceea ce-mi doresc. 

Chiar calitatea delay-ului digital ma omoara. Nu caut cumva sa iasa foarte mult in evidenta.

Multumesc ca vi-ati facut timp sa-mi precizati acele detalii!  :yay:

Daca vrei ton analog, Carl Martin nu o sa sune niciodata. Am probat asa ceva, e un delay bun, dar tot digital ramane. Este ok si doar atat. Maxon are faza lui, daca iti place cum suna poti sa il iei, marele dezavantaj este timpul relativ mic, ideal este sa iei ceva peste 500ms. La capitolul analoage mai sunt Carbon Copy Bright si normal care sunt de incercat si Way Huge. Eu le-am avut cam pe toate, cel mai mult mi-a placut Way Huge. Ideal ar fi un Supa Puss, e cu de toate. Eu zic sa mai asculti si alte delay-uri analogice inainte sa iei ceva, mai bine mai strangi ceva bani si sa iei ceva cu care sa ramai pe termen lung decat sa schimbi 2-3 si sa ajungi tot la ala.

Am incercat in trecut Aqua Puss si nu m-a prea incantat. 

De atunci problema ar fi ca mi s-au mai schimbat cat de cat gusturile.

AI dreptate la faza cu timpul delay-ului. Desi la momentul de fata sunt ferm convins ca nu voi avea nevoie de mai mult de 450 ms, mi-e de viitor cumva.

Ma incalzeste cumva ideea ca AD9 Pro-ul e o pedala relativ calitativa si poate fi data mai departe, desi nu prea am gasit altceva ce sa ma incante asa mult (din review-uri, spre intristarea tuturor ca nu avem un importator Maxon in tara). :(

Posted

Ceea ce imi place la un delay "analogic" e chiar acea pierdere de calitate a sunetului. 

Pentru gusturile mele, un delay mai intunecat, mai subtil e ceea ce-mi doresc. 

Chiar calitatea delay-ului digital ma omoara.

 

Atunci Carbon Copy clasic e exact ce cauti. Analog, si echo-urile se aud putin mai infundat.

Posted

Unul simplu cu 2-3 butoane gen carbon copy si ce e important true bypass. N-ai la ce sa folosesti atatea "avioane" si "elicoptere" o sa stea degeaba atatea butoane si pana la urma o sa te plictisesti si o sa-l vinzi. Tc Electronic Flashback mi se pare iar o oferta buna, mai ales ca poti schimba in el tonurile din calculator...

Asta-i clar. Si eu prefer pedalele simplute in acest caz. 

Nu ma incanta deloc modulatia pe delay.

Acel AD9 Pro are switch 4PDT true bypass, fata de Carl Martin.

Atunci Carbon Copy clasic e exact ce cauti. Analog, si echo-urile se aud putin mai infundat.

Ma voi uita mai atent la un Carbon Copy in comparatie cu AD9 Pro. Multumesc de sfat!

Posted

Printre altele am un Akai Professional E2 HeadRush și un EHX Memory Boy. Nu știu dacă primul se mai fabrică dar EHX Memory Boy e bestial și încă disponibil. Dacă vrei ceva mai complex poți încerca varianta EHX Memory Boy Deluxe. O variantă simplă ar fi EHX Memory Toy. :D

Am avut acu' ceva vreme (aprox un an) un Memory Boy with Hazarai. Foarte foarte faina!

Daca chiar n-as fi avut nevoie de bani pentru un microfon, nu l-as fi dat. Era un efect suepr misto, dar nu ceva ce foloseam foarte des.

Cum am mai zis, imi place sa se "scufunde" sunetul. Nu vreau sa se auda foarte tare repeat-urile. Sa sune putin in mix, dar sa nu se evidentieze peste ceea ce cant.

M-am tot uitat al review-uri si cred ca cel mai pe gustul meu ramane pe moment AD9 Pro-ul. :D

90% sanse sa raman la ad9. Imi place si AD10. Doar ca nu l-am gasit pe moment pe la noi. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.