Guest Baumwolle Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Mai mult ca sigur, este o iluzie optica datorata finish-ului si felului in care lumina cade pe el. Les Paul-ul este prin definitie un model de chitara cu corpul bombat, putand fi considerata, impropriu, de tip archtop.
ciuci Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 ar trebui sa facem un thread de trivia pe aici:) lasand ironia deoparte, asta chiar e o idee buna
vektor Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 yeah. that would be cool ... sa vedem cine cauta mai repede pe wiki/google
StratMan Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 (edited) aha,mersi fain.mie mi se pare k mai exista ink o diferenta..mi se pare k la standard plus topul e putin bombat(rotunjit),nu stiu cum sa ma exprim exact,pe cand la standard simplu topul e plat.asta din cate vad eu in poze.asa o fi sau e vreun iluzie optica din cauza culorilor?mai sa fim ce oameni culti pe aici...constanta dielectrica a apei o stii?dar distantele dintre atomii moleculei de h2o? ar trebui sa facem un thread de trivia pe aici:) dragul meu, in primul rand nu cred ca sunt diferente de "bombaj" ci cred ca este doar o iluzie optica. s-ar putea sa ai dreptate, cine stie? dar asta inseamna tehnologii diferite in fabricatie si aici am iarasi dubii ca ar apela la acestea doar pt. acelasi tip de chitara. in ceea ce priveste partea legata de "cultura", eu am incercat sa-ti furnizez niste date, in speranta ca-ti vor fi utile, in alegerea parametrilor chitarei dorite. se pare ca este interpretata, oarecum diferit, intentia mea de a-ti fi de folos, dar nu-i nici o suparare. ps-sa stii ca prin natura pregatirii, retin problematica fenomenelor si nu cred ca acele constante, de care ai intrebat iti sunt necesare, in vreun fel, in evaluarea unei chitare. cei care ignora, cu buna stiinta, anumite lucruri, fara sa le verifice, se incadreaza singuri intr-o anumita categorie de personaje, a carei nume, politetea nu ma lasa sa-l pronunt si care, la randul lor trebuie ignorati, cel putin din punctul meu de vedere. iti doresc o alegere cat mai buna si numai de bine. Edited February 13, 2007 by StratMan
barbarossa Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 sunt exact la fel cele 2 chitari. cum a spus stratman e o usoara diferentza de fibra. topul este bombat (archtop) iar lp nu este prin definitie o chitara cu topul bombat. de vreo 2-3 ani exista si modele plain top
Guest Baumwolle Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Da bine, daca ne gandim la Special/Junior sau la Melody Maker, ai dreptate, ele sunt flat-top, insa Les Paul-ul "adevarat" a fost de la mama lui (sau de la tata?) archtop.
marcel Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 (edited) ati luat-o razna fratilor...so..ai inteles mriceo??...nergu n-are nimic rau ..nu te lua dupa copii care nu se pricep... oricum strat man are dreptate ce zice..dar cred k e valabil la chitarele de 2 bani..iar chitara asta e destul de ok... Nici faptul ca multi chitaristi folosesc instrumente negre nu poate confirma ca sunt mai bune (negrul e o culoare cu multe semnificatii + ca se asorteaza aproape la orice, so e ceva mai practica). Din my experience si ce am citit pe forum sub culoarea neagra nu poti stii intotdeauna ce se ascunde si finish-ul poate fi inferior(insa nu este o regula, firmele care se respecta nu stiu daca se folosesc de culoare pentru a ascunde calitatea mai scazuta). asta vroiam sa zic si eu...si uite ce a zis felix... Edited February 13, 2007 by marcel
Cursedone Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 ia o lanterna ultravioleta si studiaza toate chitarile epi les paul negre pe care le gasesti but let's face it... cine ar da 100 de euro in plus doar pentru a fucking paint job?! http://www.musiciansfriend.com/product/Epi...itar?sku=518341 eu l-as lua negru, si daca finish-ul nu imi convine(nu stiu cum nu mi-ar conveni sa am un epi les paul da ma rog ), il dau inapoi si cer altu.
Guest EPSYLON_CURSE Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 ia o lanterna ultravioleta si studiaza toate chitarile epi les paul negre pe care le gasesti but let's face it... cine ar da 100 de euro in plus doar pentru a fucking paint job?! Eu as da 100 iepuroi pt un paintjob si cred ca multi ar face asta.
Cursedone Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 (pt mine cel putin) nu conteaza asa mult cum e vopseaua, desi recunosc ca sub negru ala se pot ascunde imperfectiuni. dar, daca se ia vopseaua, ce sanse sunt sa se ia vopseaua chiar in locul unde e cel mai naspa nod??
Guest MirceaNo1 Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 dragul meu, in primul rand nu cred ca sunt diferente de "bombaj" ci cred ca este doar o iluzie optica. s-ar putea sa ai dreptate, cine stie? dar asta inseamna tehnologii diferite in fabricatie si aici am iarasi dubii ca ar apela la acestea doar pt. acelasi tip de chitara.in ceea ce priveste partea legata de "cultura", eu am incercat sa-ti furnizez niste date, in speranta ca-ti vor fi utile, in alegerea parametrilor chitarei dorite. se pare ca este interpretata, oarecum diferit, intentia mea de a-ti fi de folos, dar nu-i nici o suparare. ps-sa stii ca prin natura pregatirii, retin problematica fenomenelor si nu cred ca acele constante, de care ai intrebat iti sunt necesare, in vreun fel, in evaluarea unei chitare. cei care ignora, cu buna stiinta, anumite lucruri, fara sa le verifice, se incadreaza singuri intr-o anumita categorie de personaje, a carei nume, politetea nu ma lasa sa-l pronunt si care, la randul lor trebuie ignorati, cel putin din punctul meu de vedere. iti doresc o alegere cat mai buna si numai de bine. am inteles foarte bine ceea ce ai spus si am inteles de la bun inceput k ai vrut sa ajuti.nu tiam raspuns ironic si ajutorul e foarte apreciat. stiti care e partea cea mai trista?partea cea mai trista e ca nu am 20 de euro in plus sa imi cumpar alt finish decat negru:(dar imi place si negru si dupa cum mai spune cineva nu cred k o sa ma plimb prea mult cu chitara prin soare:) sper din tot sufletul sa nu fie o problema culoarea neagra:(
Guest MirceaNo1 Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 parca nu mai am rabdare sa pun mana pe chitara asta...banuiesc k cunoasteti sentimentul.. (pt mine cel putin) nu conteaza asa mult cum e vopseaua, desi recunosc ca sub negru ala se pot ascunde imperfectiuni. dar, daca se ia vopseaua, ce sanse sunt sa se ia vopseaua chiar in locul unde e cel mai naspa nod?? nu cred k problema cu nodurile e ca ar arata urat in momentul in care se ia vopseaua...
Cursedone Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 pai si atunci ce te opreste sa iei versiunea neagra?(bani presupun ca ai)
Guest MirceaNo1 Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 pai si atunci ce te opreste sa iei versiunea neagra?(bani presupun ca ai) nu ma opreste nimic..versiunea aia o sa mio si iau.nu la asta mam referit in mesajul anterior.
marcel Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 deci se poate inchide ??...k se cam lasa cu scandal altfel...( nu eu )...
midnight rider Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 (edited) ti se pare din cauza luminii din poza,chitarele sunt ABSOLUT identice,difera lemnul de top,care are niste dungi,striatii,si e vopsit cu un lac translucent,care e mai scump,de asemenea si lemnul acela de flame maple e ceva mai scump decat mapleul normal,care se pune la modelul negru.Eu nu recomand chitarile negre in cazul Gibson,e exact invers decat a zis bumbacel,la alea mai scumpe trebuie avut grija cu culorile opace.La cele ieftine nu pierde nimeni timpul cu alegerea diferentiata a lemnului pentru diferitele culori.Chestia cu energia calorica e adevarata,va spun din proprie experienta. @bumbi&barbarossa:modelul les paul nu are treaba cu archtopul,archtop este o tehnica de a curba lemnul SUBTIRE de top al unei chitare SEMIACUSTICE,top care este mai totdeauna din brad sau o ruda a acestuia. Modelul les paul este CARVED top,ceea ce inseamna ca el este "sculptat",adica prelucrat prin aschiere dintr-o bucata mai mare,nu indoit la acea forma asa cum este arch topul Modelul Plain top nu inseamna ca are sau nu are curbura,ci ca are topul dintr-un lemn de artar (maple) comun,adica fara dungi sau striatii. Edited February 13, 2007 by midnight rider
felix Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 aoleooooo....... acu vazui....... am 4 chitari negre... sunt mancat
Doctor X Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Am si io o intrebare: prin flame maple-ul ala poti sa vezi fibra mahonului de dedesubt???
Guest MirceaNo1 Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Am si io o intrebare: prin flame maple-ul ala poti sa vezi fibra mahonului de dedesubt??? da,dar trebuie sa te uiti foarte atent..hai ma fi serios
Doctor X Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 da,dar trebuie sa te uiti foarte atent..hai ma fi serios Is serios. Si uite si logica mea: pai daca nu "vezi" prin flame maple si nici prin finish negru, care-i marea problema cu imperfectiunile lemnului din care e facut corpul? Ca nu poti sa le sesizezi nici intr-un caz, nici in celalalt. Poate la un finish natur...Asa da, e alta treaba.
Guest Baumwolle Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Is serios. Si uite si logica mea: pai daca nu "vezi" prin flame maple si nici prin finish negru, care-i marea problema cu imperfectiunile lemnului din care e facut corpul? Ca nu poti sa le sesizezi nici intr-un caz, nici in celalalt. Poate la un finish natur...Asa da, e alta treaba. Iti dai seama ca un nod in lemn sau cine stie ce alt giumbusluc o sa fie major tone sucker.
Einar Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Iti dai seama ca un nod in lemn sau cine stie ce alt giumbusluc o sa fie major tone sucker. smile.gif Adevarat, dar se presupune ca daca un chitarist e suficient de "urecheat" ca sa simta diferente de genul asta, se duce frumos la magazin si isi ia o chitara care sa ii sune lui bine, cu sau fara nod.
Guest Baumwolle Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 De acord cu matale, si, totusi, permite-mi sa fiu sceptic oleaca si sa-ti zic ca sunt defecte care nu ies la iveala imediat. Mie unul mi se pare un pic curios faptul ca intre finish-ul negru si oricare altul este o diferenta de pret de 100 $...
StratMan Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Adevarat, dar se presupune ca daca un chitarist e suficient de "urecheat" ca sa simta diferente de genul asta, se duce frumos la magazin si isi ia o chitara care sa ii sune lui bine, cu sau fara nod. perfect adevarat foarte bine punctat, fara nici un fel de gluma, numai ca autorul thread-ului de fata, cumpara, probabil, obiectul pe nv.
Doctor X Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Iti dai seama ca un nod in lemn sau cine stie ce alt giumbusluc o sa fie major tone sucker. Ce-are finish-ul cu urechea, bre? N-ai zis ca un finish negru iti ascunde imperfectiuni in ton, ci imperfectiuni ale lemnului. Aaaa, si Rares a explicat mai sus diferenta de pret.
Guest Baumwolle Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Da, mai nene, dar imperfectiunile lemnului si traduc in imperfectiuni ale tonului.
Guest MirceaNo1 Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 unde vedeti voi diferente de 100$ oameni buni? http://www.thomann.de/de/epiphone_lp_standard_plus_vsb.htm http://www.thomann.de/de/epiphone_les_paul_standard.htm e diferenta de 20 de euro!!!!!!!!!!!!!!!
Doctor X Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 Unde mai pui ca, daca vrei sa fii cu adevarat carcotas, negrul este mat si cine stie cate noduri se ascund sub acel negru aparent superb. iertare ca intervin, dar, in cazul de fata, baumwolle are dreptate, culoarea neagra este prohibita, oarecum, mai ales in cazul chitarelor ieftine, unde nu se stie cat de uscat este lemnul din care este fabricata chitara. (pt mine cel putin) nu conteaza asa mult cum e vopseaua, desi recunosc ca sub negru ala se pot ascunde imperfectiuni. dar, daca se ia vopseaua, ce sanse sunt sa se ia vopseaua chiar in locul unde e cel mai naspa nod?? Iti dai seama ca un nod in lemn sau cine stie ce alt giumbusluc o sa fie major tone sucker. Ultimul kinda off-topic: ceea ce vroiam eu sa demonstrez, urmand o simpla deductie logica, este ca nu poti sti ce se ascunde nici sub un finish mat, nici sub un flame maple top, din punct de vedere vizual. In ceea ce priveste sunetul, trebuie sa fi incercat indeajuns de multe chitare tip Les Paul pentru a sesiza diferentele date de un defect de constructie, in speta calitatea lemnului din care e confectionat corpul. In rest, numai de bine!
Guest MirceaNo1 Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 Ultimul kinda off-topic: ceea ce vroiam eu sa demonstrez, urmand o simpla deductie logica, este ca nu poti sti ce se ascunde nici sub un finish mat, nici sub un flame maple top, din punct de vedere vizual. In ceea ce priveste sunetul, trebuie sa fi incercat indeajuns de multe chitare tip Les Paul pentru a sesiza diferentele date de un defect de constructie, in speta calitatea lemnului din care e confectionat corpul.In rest, numai de bine! aici ai dreptate...
Guest Baumwolle Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 unde vedeti voi diferente de 100$ oameni buni? http://www.thomann.de/de/epiphone_lp_standard_plus_vsb.htm http://www.thomann.de/de/epiphone_les_paul_standard.htm e diferenta de 20 de euro!!!!!!!!!!!!!!! Uite, tati, diferenta de 100 $.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now