Guest MirceaNo1 Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 as avea si eu o mica nelamurire..sa presupunem k avem un blues in G...adik GGGG-CCCC-DDDD etc.cum vom face improvizatia(sau solo-ul) pt acest cantec?in gama G pe tot parcursul cantecului,sau pe masura ce rythm guitar schimba acordul schimbam si noi gama de improvizatie?
dgeekoo Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 si/sau ... Folosesti G pentatonic (minor sau major dupa gust)
Guest Ismael Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 as avea si eu o mica nelamurire..sa presupunem k avem un blues in G...adik GGGG-CCCC-DDDD etc.cum vom face improvizatia(sau solo-ul) pt acest cantec?in gama G pe tot parcursul cantecului,sau pe masura ce rythm guitar schimba acordul schimbam si noi gama de improvizatie? Eu in situatia asta improvizez in G si folosesc moduri diferite in momentul in care se schimba armonia.
Thrall Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 cand incerc sa improvizez, ma uit pe fretboard, incerc vizualizez acordul respectiv in cea mai apropiata pozitie, si pun accent pe tastele respective, plimbandu-ma prin acea pentatonica (minora sau majora) . accent special pe notele comune cu gama root ( in cazul de fata G ) tot timpul incerc sa vad unde merg de unde ma aflu, experimentez, chiar daca nu la viteza uimitoare, si vad ce si cum suna
karpi Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 as avea si eu o mica nelamurire..sa presupunem k avem un blues in G...adik GGGG-CCCC-DDDD etc.cum vom face improvizatia(sau solo-ul) pt acest cantec?in gama G pe tot parcursul cantecului,sau pe masura ce rythm guitar schimba acordul schimbam si noi gama de improvizatie? studiaza amadoua si poti vedea cum e soloul la blues rithm guitar +drums http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=18632 rithm guitar +drums +bass +solo http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=18633
lupul alb Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Din cate stiu, sunt mai multe moduri de a forma o gama pentatonica. Care modalitate se preteaza mai bine la blues? Defapt...care pentru ce este?
cyfer Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Da, sunt multe moduri... Modurile interesante pentru blues sunt pentatonic major si pentatonic minor. Ca sã formezi pentatonic major, pleci de la o notã ºi vezi care sunt urmãtoarele 4 cvinte. Exemplu C, G, D, A, E. Dacã le punem în ordine avem C, D, E, G, A. Adicã treptele 1, 2, 3, 5, 6 ale gamei C major. Pentru pentatonic minor, folosim aceleaºi note dar în relativa minorã. În exemplul de mai sus Am. Adicã A, C, D, E, G, deci treptele 1, 3b, 4, 5, 7. Pentru blues cea mai folositã este gama pentatonic minor unde se mai adaugã dupã gust notele 4# ºi 7#, iar notele 3b ºi 7 sunt ridicate cu jumãtate de semiton (bluenote).
lupul alb Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Pentru pentatonic minor, folosim aceleaºi note dar în relativa minorã. În exemplul de mai sus Am. Adicã A, C, D, E, G, deci treptele 1, 3b, 4, 5, 7. Intrebare: cvinta de la A este E, cvinta de la E este B, de ce ai pus Cb si pe urma ai numarat de la C? Sper ca se intelege ce vreau sa spun.
cyfer Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Intrebare: cvinta de la A este E, cvinta de la E este B, de ce ai pus Cb si pe urma ai numarat de la C?Sper ca se intelege ce vreau sa spun. Unde am pus Cb? Cã nu vãd...
Guest ArkANGEL Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 În exemplul de mai sus Am. Adicã A, C, D, E, G, deci treptele 1, 3b, 4, 5, 7. Scuze ca ma bag, dar gama pentatonica minora contine treptele 1, 3b, 4, 5, b7.
lupul alb Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Unde am pus Cb? Cã nu vãd... Ma rog, m-am exprimat eu gresit. Intrebarea era de ce ai pus C cand cvinta de la E este B?
cyfer Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Scuze ca ma bag, dar gama pentatonica minora contine treptele 1, 3b, 4, 5, b7. Sorry, e o problemã de notație. Eu notez cu 7 septimã micã ºi cu 7# septima mare.... Ma rog, m-am exprimat eu gresit. Intrebarea era de ce ai pus C cand cvinta de la E este B? Se porneºte de la C... ºi ai 4 cvinte ... C, G, D, A, E. De la E nu mai continui cã sunt numai 5 note Poți sã porneºti de unde vrei... am folosit C doar ca exemplu. Dacã porneºti de la E ai aºa... E, B, F#, C#, G#
lupul alb Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Pentru pentatonic minor, folosim aceleaºi note dar în relativa minorã. În exemplul de mai sus Am. Adicã A, C, D, E, G, deci treptele 1, 3b, 4, 5, 7. Daca faci A pentatonic minor nu pornesti cu numaratul din A? Si te rog sa imi explici cum e treaba cu relativa minora ca nu prea inteleg .
karpi Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 (edited) Daca faci A pentatonic minor nu pornesti cu numaratul din A?Si te rog sa imi explici cum e treaba cu relativa minora ca nu prea inteleg . eu am invatat ( auzit )de gama majora si minorul natural in clasa a 7-a parca. C D E F G A B c d e f g a b C D E F G A B C d e f g a b C......notele pe mai multe octave. Cmajor construit pe una din octave . ...... ............c d e f g a b C........notele ........ .......... 1 2 3 4 5 6 7 8 ........treptele Relativa minora a gamei Cmaj ....gama Am pe una din octave ................................a b C D E F G A.....................notele ................................1.2.3.4..5.6.7.8......................treptele daca am inteles biine aici te incurci? ( nutele sunt puse una sub altele ca sa vezi decalajul , pe portativ se vede mai bine ) ...........................c d e f g a b C..........in trepte ar veni=> 1 2 3 4 5 6 7 8............. ........................................a b C D E F G A......in trepte......................1 2 3 4 5 6 7 8 SAU.............. A B c d e f g a b C...................................1 2 3 4 5 6 7 8 ( vezi ca notele precum si treptele ,sunt puse una sub alta " aliniate pe verticala", dar nu pot sa le scriu numai la doua randuri distanta din cauza codului "htlm" ( cred) !!!! Se vede cum fiecare din cele doua game C maj cat si Am natural se pot canta cu aceleasi note fara nici o alteratie .(am reprezentat , una sub alta , doar cate o octava , dar treba se repeta pe toate octavele). Luand o oarecare gama majora,relativa ei minora se formeaza din aceleasi note de pe treapta a 6-a , fara nici o altertie,de ex.: Cmaj-Am ; Gmaj-Em : Amaj-F#m :Fmaj-Dm .......etc ( am notat cu C majuscul si cu "c" schimbarea octavelor doar ca sa se vada , nu am vrut sa complic treaba si cu notatiile octavelor ca si c0 ,C ,C1 ,C4 sau c' ,c'' ,c''' etc) ..........pe treapta 1 la gama C este nota C ......nota A este pe treapta " 6 " a gamei C major. ..........pe treapta 1 la gama Am este nota " A " ...nota C este pe treapta "3" din Am deci notatia cu cifre este relativa si se potriveste la oricare gama .si reprezinta intervalele caror denumire deriva nin numarul treptei. ...de ex..secunda .terta , cvinta, cvarta....octava....ce este acelasi lucru cu cifrele , dar e mai usor sa notez cu cifre decat cu cuvinte scrise , este mai "scurt" mai clar , mai usor de svris si de citit , incape pe un spatiu mai mic etc...... Edited February 16, 2007 by karpi
lupul alb Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Multumesc foarte foarte mult pentru explicatie.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now