www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Absolut corect, sunt constient de la bun inceput ca renuntarea la difuzor (care e cel stock al amp-ului, un Jensen C12K) va modifica totul. Am experimentat cu alte difuzoare si diferentele sunt evidente, e clar ca rezultatele vor fi diferite si renuntand de tot la difuzor.

 

Insa daca rezultatele sunt comparabile in limitele bunului simt cu sound-ul initial, m-am gandit ca asta ar putea fi o solutie. Daca nu, nu... Insa n-am de unde sa stiu daca nu incerc. Doar ca posibilitati sunt foarte multe, asta e si dilema mea, cu ce sa incep?

 

O oarecare experienta in home-recording am, am incercat n-spe procesoare, cabsim-uri, pedale, amp-uri, microfoane, stiu cu se mananca. Insa strict situatia asta (fara mic, fara line-out, fara loop) n-am mai avut-o, de-asta si intreb in stanga si-n dreapta ca sa nu cumpar ca tantalaul ceva ce nu ma va ajuta...

Edited by sam
Posted (edited)

Idem , am  incercat aproape tot ce se "misca " .Am si construit NN distorsuri etc etc ..

 

Cel mai bine suna .

 

 

 Tranzistor cu Germaniu in overdrive

..OP Amp in Overdrive   din seria 741 ce are  compensatia interna   

 J-FET Doctor Boogey !!!

 

Cel mai important este ca  aparatul cu care inregistrezi sa NU aiba IMD ..mare ( InterModulation Distortion ) ..

 

Sunt la a nu mai stiou cat-a placa de sunet ...

 

Cel mai bine suna recordere ..din ce am incercat  ...Digitech Stereo Loopmachine  si Zoom -R8 .Zoom H4

 

Nici o placa de sunet  de PC , din care am avut , nu se apropie ..

 

Cu iesrie /intrarea DIGITALA  nu am insistat dar cred ca poate era mai OK decat  ADC ->  PCM al placii de sunet ..

(E-MU ) .

 

Ca sa explic ...cu aceleasi distorsuri etc cu care nu eram multumit si tot cautam ce si cum cu  E-MU 0404 deja se arata ca nu acestea creau problema ....

 

Cu Digitech Loopmachine  am ramas MASCA ...nu mi-a venit sa cred .....

 

Apoi m-am hotarat sa iau Zoom H4 ...super  dar mai mult ptr feeld recording .

 

Asa am ajuns la Zoom R8 ...si i-mi pare rau ca nu am cumparat un Zoom R24 ,....(daca era neagra Zoom -R24 cumparam  ,caci  era greu de explicat nevestei ce-i cu  un minimixer alb ..intre celelalte negre ..asa Zoom R8 negru a trecut cu brio proba de "stealth" printre celelalte procesoare negre ..haha )

 

Pot sa pun orice sound orice bazaitura si imaginea sonora fara multe "post processing" este OK , nu se acopera nu se mai bruiaza instrumentele intre ele ( adica se pot separa usor instrumetele  cu minimele interventii  normale fara a modifica caracterul sunetelor .

 

Cu Zoom R8 (R24 ) ...( probabil si cu alte recordere ) se poate sa inregistrezi  clean pe un canal ca apoi sa faci "reamp"  ..adica tragi acasa sunetul "clean " ( dar tu auzi in "monitor /casca un distors+efecte .ales de tine apropiat de ce sound vrei )  ..asa ai pe un track din recorder  inregistrata chitara cu  semnalul exact ce iese din doza .

 

Apoi mergi la sala cu Zoom R8 (24 )   pe o iesire redai acest semnal in ampliful tau de chi9tara ..apoi concomitent cu un microfon inregistrezi  sunetul difuzorului ...adica ca si un " EFFECT  LOOP "  in care efectul este ampliful+dif -captat cu microfon ..

 

De fapt asa se face profi ....chiar si in "interiorul" lui Zoom R8,.daca vrei sa integrezi chitara in piesa . ce consideri ca suna bine si nu vrei sa strici , tragi in modul prezentat  chitara  clean pe un track care va fi  dupa inregistrare routat prin "insert effects" astfel poti sa te "joci " cat vrei tu pana gasesti soundul ideal utilizand miile de sopunduri ; ca sa integrezi chitara in  acel mix .

 

Depinde si de cat timp ( cati ani ) inregistrezi/mixezi .

 

Mi-au trebuit vre-o trei ani ca sa accept ca ceva nu este OK in conceptia mea de setat soundul ...dupa critici si sfaturi primite pe "acidplanet.com " mi-am schimbat radical conceptia ..inca am cateva ramase dar care zic eu ca o fi amprenta personala ( hahahaha )..ca trebe si asta ..nu ?.

 

 

 

 

.

Edited by karpi
Posted

@karpi: Mersi de raspuns dar ne indepartam un pic de la subiect. Pana sa intru in recorder, indiferent ce forma ar avea el (recorder dedicat, interfata audio, magnetofon...) trebuie sa ies cumva din amp :) Deocamdata problema asta nu e rezolvata.

 

Legat de recordere am avut un Zoom MRS8 (predecesorul lui R8) si am un Zoom H1, care intr-adevar e de jucarie fata de H4n pe care intentionez sa-l achizitionez cat de curand. Dar repet, pana la recorder, deocamdata ma doare prin ce ies din amp.

Posted

Salut. Eu văd 2 variante, pe care le-a cam sugerat şi karpi:

 

1) Înregistrezi chitara în PC, Zoom H4 (sau care e cea mai bună variantă pe care o ai). Când mergi la sală sau la o oră decentă pt vecini treci înregistrarea prin amp(+cab+dif) şi înregistrezi normal cu microfon. Practic nu te costă nimic să încerci. S-ar putea să ai totuşi nevoie de un adaptor de impedanţă între ieşirea de linie şi intrarea de instrument.

 

2) Poţi să pleci de la următoarele întrebări: Cât de tare trebuie să dau amplificatorul ca să obţin gama dinamică dorită? Câtă gălăgie suportă co-locatarii/ ce nivel de zgomot aş vrea să am? Cu un sonometru împrumutat şi puţină colaborare cu vecinii o să obţii măcar aproximativ nişte date de plecare. Vezi dacă poţi obţine atenuarea dorită artizanal (perne, plapumă etc, nu este elegant dar costă zero) sau cu materiale fonoabsorbante dedicate(geva de genul celor pe care le-ai menţionat). Faci o "cutie" în care bagi amplif-ul când înregistrezi. Eu aş încerca o soluţie în care pereţii "cutiei" să nu fie din lemn sau ceva ce poate rezona, ci mai degrabă ceva moale. Doar o părere. Dacă ai nevoie de materiale din Bucureşti dă-mi un semn şi te ajut cu transportul.

Posted (edited)

@tudorbog:

 

1. Se exclude. M-am saturat de artificii d-astea ingineresti, vreau sa dau 'rec' si sa ma apuc de cantat la orice ora din zi sau din noapte. Plus ca daca trag ceva vreau sa vad imediat cum a iesit, nu sa stau sa se trezeasca vecinii ca sa trec prin amp si sa captez iar prin microfon. E o prostie din punctul meu de vedere (in cazul meu cel putin).

 

De aici s-a si nascut problema ca am casa plina de scule dar cand vreau sa inregistrez ceva trebuie sa initiez un intreg ritual de care mi s-a luat. Trebuia sa pastrez eu GT100, ma scapa de multe belele :) Sau vorba unui coleg de forum care activeaza intr-o trupa cunoscuta, imi spunea ca el n-a avut niciodata amp-uri si de cativa ani nu mai foloseste nici pe scena. In live foloseste numai procesoare si pedale direct in linie si pentru inregistrari Guitar Rig.

 

2. Daca ma voi apuca de construit poate te deranjez pentru una-alta in caz ca nu pot ajunge eu in Bucuresti dupa materiale, mersi mult.

 

@baltazar181: N-am vazut, n-am auzit. Am sa studiez si varianta asta, mersi.

Edited by sam
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.