www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cum scot un ton asemanator?


Guest daemon

Recommended Posts

Guest daemon

De un an si ceva inregistrez acasa melodii, cautand sa scot tonul care'mi trebuie, care simt ca se potriveste... am pus mai jos sample'uri din cele 4 tonuri preferate pe care am incercat fara succes sa le imit, ca sa am o baza de unde sa pornesc pe ideea mea. Problema mea cea mai mare e ca n'am reusit sa'mi scot distorsul din crunchy in ceva mai smooth, mai electric, mai "cauciucat" (mi se pare ca suna un pic ca un stergator de parbriz care scartaie, si asta'mi place la nebunie) mai bogat, cu mai putin atac, fiindca ma enerveaza la tremolo picking cand ma pocneste atacul fiecarei note de parca trag cu mitraliera (asta e si vina dozelor single coil de pe o imitatie de strat, dar se va rezolva in curand). Ascultand albumele cu productia respectiva si analizand sunetul cand aparea chitara singura, am ajuns la concluzia ca toate astea care'mi plac mie au ceva comun, un efect pe care nu il nimeresc, de vina fiind lipsa de experienta. Asa ca ma'nfiintez aici cu intrebarea: Cum scot eu un ton asemanator? Ce se foloseste ca sa mai ia un pic din atac, sa mai ia din crunch'ul distorsului, sa'l faca sa sune mai "cauciucat" si mai electric? Si, la fel de important, o recomandare de echipament pentru a scoate un ton asemanator ar prinde bine. Dupa cum spuneam, prioritatea e inregistratul deocamdata, asa ca daca pot scoate sunetul asta cu 2 pedale si un procesor, eventual un soft, doua si niste tweaking dupa, e foarte bine...

Exemplele sunt:

Exemplu1.mp3 1. Dimmu Borgir - Dødsferd (Stormblast - 2005)

Exemplu2.mp3 2. Dimmu Borgir - Arcane Lifeforce Mysteria (Spiritual Black Dimensions - 1999)

Exemplu3.mp3 3. Amon Amarth - The Last With Pagan Blood (The Avenger - 2000)

Exemplu4.mp3 4. Dark Funeral - 666 Voices Inside (Attera Totus Sanctus - 2005)

Link to comment
Share on other sites

Guest daemon

pai eu n'am nimic, aia e problema... am un hohner rockwood pro imitatie de strat cu doze single coil, in curs de upgradare la un humbucker mai solid (SD LW-HMET), o pedala digitech death metal din care n'am scos tonuri bune decat unul de blues un pic mai distorsionat si de alternative mai handicapat, cel din urma nefiind opera mea, dar numai metale nu, si asta cu cab sim-ul pedalei direct intr'un tesla B115 cu 2 difuzoare de 30w fiecare, care s'ar vrea hi-fi, dar de fapt coloreaza sunetul destul de placut si au si un eq rudimentar (Bass+Treble). De'asta si ceream recomandari de echipament, ca nu stiu de ce am nevoie si nu vreau sa cumpar aiurea

Link to comment
Share on other sites

Humbucker in bridge.

Compresor.

Distors hi-gain (mt-2, ubermetal, etc.)

Eq.

(+Chorus/Reverb dupa gust.)

 

Pe clean, reglezi compresoru' astfel incat sai ai un picut de brilliance pe inalte, si basii putin atenuati.

distors : Gain pe la 6-8 (din 10)

--------- Bass la 0-4 (din +/- 12)

---------- Mid la 0 (din +/- 12)

---------- Hi la 4-8 (din +/- 12)

 

EQ: in forma de "val" sau "cocoasa" cu varful fie la medii-bass fie la medii-inalte, cu capetele de banda (60 Hz si 10kHz) taiate

 

Dupa care te joci cu mid level si mid freq. pana iti place cum suna.

 

(+Chorus/reverb dupa gust)

 

Disclaimer :

1. Valorile sunt aproximative.

2. Nu garantez ca o sa iti placa.

3. Experimenteaza cu reglajele.

4. Chiar nu cred sa ai nevoie de mai multe "accesorii"

 

*LO-Tune (cat de jos iti permite chitara, macar un semiton, daca nu un ton intreg)

*corzi groase

 

5. Sper sa iti placa. Mie imi place ^^. Have fun blasting riffs and generally being evil :)

Link to comment
Share on other sites

nu stiu de ce, dar nu'mi par suficiente astea :):)

 

Moog Music MF105 Moogerfooger MuRF Filter Pedal. E tot ce-ti trebuie :)

Sau daca vrei pe lampa poti incerca asta:

Hughes and Kettner Rotosphere mkII Tube-Driven Rotating-Speaker Simulator Pedal

Cunoscatorii zic ca astea pe lampa ar fi mult mai misto decat celelalte :(

Link to comment
Share on other sites

Guest daemon

dupa cum spuneam, de mai mult de un an am tot incercat combinatii... si asta a fost epuizata... cea mai apropiata varianta ca sunet e cea bagata mai jos, dar ca sa ajung la ea trebuia procesat sunetul in 3 etape, fiindca erau prea multe chestii si daca incercam sa le bag pe toate deodata, se bloca calculatorul... aici chestii insemnand vreo 20 de distorsuri, 2 sau 3 simulatoare de cabinet, reverb, chorus, master, compressor, noise gate, vreo 10-15 eq, warmifiere, room simulator etc . insa ca sa obtin un distors smooth la inceput singura varianta era sa folosesc un preset facut de mine in guitarFX 3, care era digital = sunet prost, care nu raspundea cum trebuie la dinamica unei chitare... desi suna destul de bine intr'un final, tonul asta era inutilizabil fiindca live era imposibil de facut (live insemnand sa aud si eu sunet de chitara distorsionata atunci cand inregistram, chiar daca nu tonul final, sa'mi dau si eu seama cand greseam) si nu se putea canta pe el, era impracticabil, fiindca nu prea se distingeau notele. Testing.mp3

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ce sa faca frate cu compresor pe distors gen dimmu burghiu ?Se alege praful de sunetul ala!Man iti trebe asa: chitara bunicica cu doze ceva sd-trembucker sau gibson burstucker(sper sa fi scris corect )-amp lampi- cabinet 4x12 si gata! Ala e sunetul pe care trag baietii de ti se pare ca au 17 pedale in fata.Corectia de pe amp sa fie cit mai simpla-gen low mid high -sunetul trebuie sa il definesaca amplificatorul nu corectia-poti sa corectezi pina in pinzele albe tot nu va suna cum trebe.Tu tre sa ai sunet f bun si fara eq ca sunet de baza-apoi il posti putin pe alocuri ptr a da o personalitate sunetului-nu tone de equ-uri.Lucrurile trebuie sa fie cit mai simple si de calitate.

Edited by overdrive
Link to comment
Share on other sites

Guest anghelescu
Ce sa faca frate cu compresor pe distors gen dimmu burghiu ?Se alege praful de sunetul ala!Man iti trebe asa: chitara bunicica cu doze ceva sd-trembucker sau gibson burstucker(sper sa fi scris corect )-amp lampi- cabinet 4x12 si gata! Ala e sunetul pe care trag baietii de ti se pare ca au 17 pedale in fata.Corectia de pe amp sa fie cit mai simpla-gen low mid high -sunetul trebuie sa il definesaca amplificatorul nu corectia-poti sa corectezi pina in pinzele albe tot nu va suna cum trebe.Tu tre sa ai sunet f bun si fara eq ca sunet de baza-apoi il posti putin pe alocuri ptr a da o personalitate sunetului-nu tone de equ-uri.Lucrurile trebuie sa fie cit mai simple si de calitate.

ai perfecta dreptate...dar.....un amp pe lampi hi-gain costa in jur de 1500E , degeaba pui burstbucker pe o vasla ordinara, deci iti trebuie si o chitara de vreo 1 mie 2 mii de euro... si cabinet...si ala vreo 700 ...si cabluri de calitate vreo 50E deci = 3250 un rig...pt ce vrea sa cante el

Link to comment
Share on other sites

Dragii mei nu trebuie atita distorsiune pe cit credeti voi...Trebuie ca sunetul sa fie cit mai maretz...Daca vrei sunet mare trebuie ca traseul lui sa fie cit mai scurt pentru a nu se modifica semnificativ prin trecerea prin multe cutiuze gen pedale...Si trebuie chitara nu scinduri pe care sa se puna un emg 81 sau alt tip-sunetul dozei va fi departe de cel pe care ea il poate da.Si se gasesc chitari la pret de bun simt...Dar la noi omul aude ceea ce vede...Eu am luat o chitara de 700E care suna extraordinar asa ca nu trebuie chitara de mii de euro fratilor!Mai trebe ca si chitaristul sa stie sa puna mina pe ea.

Edited by overdrive
Link to comment
Share on other sites

Guest anghelescu
Mai trebe ca si chitaristul sa stie sa puna mina pe ea.

asta e logic

 

Si trebuie chitara nu scinduri pe care sa se puna un emg 81 sau alt tip-

...iarasi perfecta dreptate

Link to comment
Share on other sites

Guest daemon

Dupa ceva sapat am aflat ca albumele astea au fost inregistrate la The Abyss studio si produse de Peter Tagtgren, oarecum notoriu pentru faptul ca albumele produse de el suna similar. Nu am reusit sa dau de el, si la un moment dat parca anuntase ca se lasa de meseria asta. Deci, prin vreun miracol, stie cineva ce scule zac prin studioul ala?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Parerea mea de om care am ascultat ceva black si mai ascult inca e ca ce-ai facut tu acolo e un sunet foarte bun de Burzum, dar prea distorsionat, in rest e excelent. Nu e esential sa se auda notele cu mare precizie, tzine minte, black-ul e despre doua lucruri: atmosfera si atmosfera.

 

Una din modalitatzile cu care potzi scoate asa ceva e:

- chitara cu pickupuri relativ puternice, dar nu neaparat active

- un Big Muff PI (Sovtek) cu reglajele de ton si sustain la 10/10, presupun ca si alte pedale de fuzz merg la fel de bine

- un amplificator (ale mele-s pe lampi dar nu cred ca e relevant)

- un eq, daca nu ai folosesti pe cel din amp, ca idee basul jos, mediile joase normal, mediile inalte mai sus, inaltele si mai sus

Parerea mea.

 

Adevarul e ca se poate canta black in multe feluri. Daca ascultzi Burzum (de exemplu Filosofem), e numai fuzz si inalte. Drudkh, niste ucraineni geniali, suna cumva tot pe acolo. Daca ascultzi Dimmu pe la inceput, e numai joase si medii, apoi pe albumele mai recente se schimba complet.

Apoi Watain pe 'Sworn to the dark' si Immortal au un sunet mult mai apropiat de thrash, Watain cu mai mult low-end recent, Immortal fara. Dar si riffurile sunt de asa natura la trupele astea.

Eu zic sa-i mai tai un pic din gain la ce ai tu acolo, sa scotzi 14 din cele 15 egalizatoare pana merge in timp real, sa citesti niste Baudelaire si apoi sa-l lasi dracu in pace de ton ca e foarte bun si sa inregistrezi ceva. Ca sa nu par condescendent (nu sunt) o sa ma opresc aici, cu urmatoarea mica poveste:

 

Intrebat pe ce instrumente a tras albumele, Varg Vikernes a raspuns:

When I recorded all the Burzum albums I used an old (I think) Weston guitar that I bought cheap in 1987 from an acquaintance. The bass I used was the cheapest bass guitar they had in the shop and I don't even know what brand it was. I never checked and I never even thought about it. When it came to drums I simply borrowed a drum kit from the drummer of Old Funeral (later Immortal), or another musician living nearby, and "of course" I have no idea what brand that was either.

 

When it came to guitar amplifiers all the Death Metal guys told me that the way to get the "right" (trendy) sound was to use Marshall amps, and since I didn't like that sound I bought a Pivee (Pivey?) amp and used that instead. On "Filosofem" I didn't use a guitar amplifier at all, but instead used only the amplifier on my brother's stereo (that of course was not intended for that use) and some old fuzz pedals.

 

For "singing" I used whatever microphone the sound technician handed me, or - when I recorded "Filosofem" - I asked for the worst microphone he had, and ended up using the microphone in a headset.

articolul integral - merita citit.

Link to comment
Share on other sites

e cat se poate de relevant, mai ales tipul lampilor si tipul ampului.

 

In general da. Pentru a obtzine un ton de black metal, clar nu. Sunet bun pentru de exemplu tremolo riffing se poate face si cu simularea de "british high gain" din GarageBand, si cu un Orange TT cu un Big Muff in fatza. Din limitata mea experientza, black metal-ul adevarat nu e super-produs si nici chitaristii nu sunt "tone whores"; ideea cu muzica asta e alta, parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Asta e o chestie cu care m-am jucat dupa ce mi-am luat microfon si e prima inregistrare (de test). Am pus drum machine-ul si am cantat primul riff simplist care mi-a venit in minte; tobele sunt deci trase prin cab-ul de chitara, motiv pentru care suna oribil.

Chitara din stanga care face ca totzi dracii e trasa inainte cu cateva zile, prin simularea de british high gain din Garage Band, in gluma, dar am constatat ca nu suna prea rau. Incercarea patetica de solo de la final e la fel un 1st take prin ampu mare.

Apoi e mixat totul cu diverse sample-uri.

Nu datzi cu oua stricate ca nu stiu sa cant. Unii oameni canta la chitara pentru ca le place si stiu sa cante, iar altzii pentru ca le place sa se joace cu gear-ul (eu).

 

Catre admini: poate m4a e un format care ar trebui ingaduit la upload? A trebuit sa arhivez cantecul ca sa-l pot atasha. Thank you for your consideration.

 

PS: da stiu nu prea suna a black in general, am pus-o pentru chitara din stanga (care e mixata intr-un crescendo).

 

am postat aici imitatia mea de ton de blec. ar fi trebuit un pic mai multe inalte dar iti dai tu seama...

 

ps: ruxandra e o tipa de la scoala de la mine care anul trecut asculta blec satanic raaah \m/ si acum asculta dj project.

 

Blec satanic? Sa ghicesc - credl of filf?

Referitor la melodie, ai dreptate cu inaltele, mai merge un bass pe langa si o toba prosteasca si gata, Darkthrone!

demo_mix1.zip

Edited by /dev/null
Link to comment
Share on other sites

credl of filf si dimu burgar. versurile erau copie penibila de ultima trupa.

stai ca nu inteleg. e aproape doua noaptea, dar oricum... ce e cu CoF si DB? si care versuri? vorbesti despre sample-ul pus de tine? ca ala n-are versuri, sau eu n-am auzit. lamureste-ma si pe mine ce ai vrut sa spui te rog.

 

rifful principal nu prea are treaba asa cu blecul..

am o intrebare, pe "solo" ai cantat cu wah?

 

clar nici o legatura, nici egalizatorul din preamp nu era setat pentru un sound de black.

pe "solo" nu e wah ca nu am, adica ma rog e un auto-wah in G2 dar nu-mi place. in schimb e o combinatie misto de feedback de la cele 2 chitari, cantam foarte aproape de difuzor ambele datzi si SD Livewire e o bestie de pickup, face feedback numai daca te uitzi la el.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.