www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cip

Newcomers
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

  • Feedback

    0%

Community Reputation

1 Neutral

About Cip

  • Rank
    Nou Venit

Profile Information

  • Location
    Iasi

Other Information

  • Band
    Ex- "Metal", ex-"Cannabis" ex-etc. Acum, mai mult jam si home-studio.
  • Gear
    2 Strats HSS / 1 Tele / 1 Les Paul / 1 ES-335 / 1 ESP / 1 Jazz Bass / 1 Bass Ibanez RDGR / 1 western / 1 spanish etc.
    Amps (heads, combos) intre 5 si 100 W, cabs, pedale, scule de studio etc.
  1. Ia neck-ul de la un capat la celalalt, pe toate corzile, si asculta unde face buzz. Mai pe la mijloc sau mai dupa fret 12? Daca e mai pe la mijloc, slabeste putin truss-rod-ul (cu cheia hex, sens trigonometric), iar daca e spre bridge, tensioneaza-l DOAR PUTIN (sensul acelor de ceas). Ideea e sa te joci din curbura neck-ului si inaltimea bridge-ului; poti avea actiune mai mare pe E/A/D, fara probleme. Pina la urma, toata treaba este sa gasesti un compromis (asta, in caz ca ai un fret job OK) intre playability (actiune joasa) si sound / sustain.
  2. Revin, cu informatii suplimentare: Efect: Behringer Vintage Tube Monster VT999. L-am cumparat nou, comandat de la Thomann, cu vreo 65 de Euro. Nu mai tin minte exact, iar pe moment nu mai figureaza la Thomann. Oricum, poate fi vazut si ascultat (exista citeva samples destul de corecte, zic eu) aici: http://www.behringer.com/EN/Products/VT999.aspx Si un clip de pe You Tube Parti bune: e mega-solid, true by-pass, noise-gate taie zgomotul fara a altera (sensibil de mult) sound-ul general, iar EQ-ul e foarte generos. Parti rele: putea fi montat intr-o carcasa de doua ori mai mica, banuiesc, iar lampa Bugera nu cred ca e dintre cele mai bune: se simte diferenta dupa ce am inlocuit-o cu Sovtek, deci inca o cheltuiala de vreo 12 Euro. Voi incerca si cu un tub Tesla "warm sound", in ciuda multelor suruburi care trebuie desfacute pentru a avea acces la lampa... Impresia generala este ca Beringer vrea sa scape de eticheta "chinezarii ieftine, din plastic" si sa treaca la chestii (tot copiate, banuiesc!) mai serioase. Au mai scos pe piata, in ultima vreme, niste pedale care imi intaresc aceasta impresie. Unele sint copiate dupa Electro Harmonix. Ca nota, i-as pune un 8; poate revin cu alt calificativ, dupa alte citeva luni de folosire. Inca n-am cintat live cu ea, dar pare solida ca o racheta anti-tanc. In studio suna OK si isi face bine treaba.
  3. Pai, nu e un review al unei pedale? Mie asa mi s-a parut... Nu ma intereseaza circuitele dinauntru, ci soundul care iese din ele. Si, scormonind prin magazinele on-line dupa diverse pedale din categoria "distortion", am cautat reviews despre fiecare: asa am remarcat, cu surprindere, cit de bine cotat este acest Vintage Tube Monster. L-am cumparat mai mult de curiozitate, iar acum ma consider multumit ca il am in colectie. Atit.
  4. Cred ca merita. Uitati-va pe Harmony Central, la reviews, ca e mai bine cotat decit ProCoRAT sau Tubescreamer! Dar adevarul e la mijloc... Sau dincolo de noi! E mare, foarte mare, ocupa cam jumatate de pedalboard mic/mediu - al meu e de 600/400, deci are loc. E si versatil: Master volume, Gain, Treble, Middle, Bass - plus Noise Gate cu knob de threshold. Pe You Tube sint multe clipuri in care puteti asculta cum suna, pus in diverse configuratii; in realitate, suna mai bine. Mai ales dupa ce i-am schimbat lampa Bugera (din aceeasi familie Bergenbi... Behringer) cu un Sovtek. Face minuni pe lead, cu middle-ul la maximum, treble la 5 si bass-ul la 7-8: taie mixul perfect! Pe rythm are exact sound-ul hard al anilor '80. Hard, nu heavy! Reprosez o singura chestie: ca nici macar cu gain-ul la 1 nu poti obtine acel sunet cald si coios de blues - care imi iese dintr-un simplu mic-pre ART Tube. Ori distorsioneaza ori nu; sound cald, de lampa, la gain mic, nu prea. L-am pus pe Marshall half / full stack, pe VOX, pe Orange, pe Laney - you name it. Suna OK, dar n-am avut timp sa bibilesc toate knobs - deci, cred ca ar putea suna si mai bine. Deocamdata il folosesc pentru rythm, iar cind bag lead suprapun un Hot Head DigiTech sau un 808 Tubescreamer. Dupa el intru intr-un Small Clone, ca folosesc chorus foarte des, apoi in string reverb-ul din amp. In caz de ceva, bag si un Small Stone, plus delay...
  5. 5 electrice, 1 bass, 1 western, 1 spanish... Se-aduna!
  6. Din cite stiu, IC inseamna ca e fabricat in Indonezia, prin Cort. Daca ar fi fost IS, ar fi fost fabricata in Indonezia prin Samick. "07" arata anul, 2007. Dar zi-mi, ce scrie pe headstock: Squier Stratocaster by Fender sau Squier Bullet Strat by Fender? Sigla Squier cite culori are: e neagra sau neagra cu argintiu?
  7. Am uitat sa raspund la o intrebare: chestia de pe fundul PUPs (dozelor) tale e un adeziv care fixeaza acele bare din magnet permanent de cele sase pole-pieces corespunzatoare corzilor. Ar fi fost prea frumos sa ai urme de ceara pe doze: de obicei, doar PUPs high level sint wax-potted si saturated - e un tratament special, de scufundare intr-un amestec de ceara, colofoniu, alte rasini etc. topit, care elimina feed-back-ul nedorit, microfonia.
  8. O chestie despre care mi s-a parut ca suna OK ar fi http://www.thomann.de/gb/laney_lx65r.htm Ar mai fi, tot de la Laney, si astea: http://www.thomann.de/gb/laney_prism_p35.htm http://www.thomann.de/gb/laney_lx35r.htm. Pentru casa e mai mult decit OK, pentru repetitii face fata (mai ales daca adaugi un external cab, cum ar fi http://www.thomann.de/gb/harley_benton_g112v.htm sau http://www.thomann.de/gb/harley_benton_g212_vintage.htm cu Celestioane), si merge inclusiv la cintari, ca doar bagi microfon si scoti sunetul pe fata! Dupa cum ziceau si unii colegi, mai sus, pe forum, amp-modeling-ul e la putere. Exista procesoare OK, verificate, foarte versatile, care nu te lasa la greu: de exemplu, un multi-FX Boss cu procesor COSM. Dar sincer iti spun ca mi s-a intimplat sa folosesc, drept efect, doar un: http://www.thomann.de/gb/art_tube_mp.htm care e un pre-amp de microfon (dind rezultate superbe pe chitara sau bass) cu tub, avind si un butonas ce iti ofera un Gain de 20dB. Blues overdrive curat! E si rezonabil ca pret! Ideea e sa incerci sa-ti gasesti sunetul TAU, personal, care sa-ti placa TIE, in special. Vei ajunge la el in special incercind 'jde configuratii. Nici nu stii de unde sare! Am cintat in sala mare, folosind DOAR asa ceva: http://www.thomann.de/gb/danelectro_fab_overdrive.htm Iti mai recomand cartea asta: Getting Great Guitar Sounds Book Of Guitar Effects.pdf. Se gaseste pe loc - nu spun unde! Chitara ta e OK, daca e un Squier Bullet Strat fabricat dupa septembrie 2007, in primele serii, dupa ce s-a incercat sa se dea o noua calitate brandului. Am gasit pareri ale unor mari lutieri din US care ziceau ca e chiar mai buna decit unele modele de MIM sau chiar MIA. Iata, ai chiar si un clip cu Chris Rea cintind live pe Squier: Succes!
  9. Cip

    Chitara Si Amp

    Vezi si tu ce au mai postat alti prieteni de pe forum: chitara e o chestiune de gust al fiecaruia, la urma urmei nu conteaza ce nume poarta (daca poarta vreun nume), ci doar sa te simti tu comod cu ea. Dar cu amp-ul chiar e o problema, in sensul asta. Ce vrei sa iti cumperi tu e un practice amp, bun pentru casa. Daca vrei sa iesi cu trupa live (sau doar la repetitii), iti trebuie ceva mai mare, pentru tine, macar gen combo 2x12 sau half-stack. Ca varianta mai ieftina, am vazut la Thomann un combo Laney de 65W, 1x12", de exemplu, si niste external cabs de 2x12 cu Celestion. Insa, daca vrei sa folosesti asta pentru exersat in casa, avind scule mai bune la studioul unde vreti sa repetati, e OK.
  10. Cip

    Chitara Si Amp

    Shadow, de cit timp cinti la chitara? Si, la urma urmei, ce vrei sa faci cu sculele astea doua? Daca esti la nivelul de begginer-student, e OK, la prima vedere! Daca ai ajuns, deja, la stadiul de gigs, de small venues, inseamna ca stii ca trebuie sa mai astepti putin, pret de inca vreo 20 de milioane ROL. Macar...
  11. Vreau mai multe detalii, ca sa dau, eventual, si o stire in Ziarul de Iasi. Eventual, contactati-ma la: ciprian_iesan@yahoo.com sau la tel 0232 / 217174 0740 / 854579 Cool ideea, poate iese ceva si mai amplu si mai de viitor!
  12. SCHIMBA-LE PE TOAATEE!!! Sincer iti spun, ghideaza-te dupa regulile: 1) spala-te pe miini inainte de masa si de chitara; 2) daca ti s-a dus o coarda si n-a trecut nici o luna de cind ai pus setul nou, iar tu cinti cam maximum o ora pe zi, n-am ce-ti face; 3) daca ti s-a dus etc. si ai schimbat corzile, ultima data, cel mai recent, prin aprilie, PUNE UN SET NOU!; 4) daca ai pus ultima data corzi pe cind era Constantinescu (Iliescu - am intilnit inclusiv cazul "Ceausescu"!!!) presedinte, cauta un site cu sfaturi despre modelajele din plastilina... Personal, eu schimb corzile la trei luni daca NU CINT pe ele mai mult de o ora pe zi; daca prestez cu vreun band, asta deja impune alta abordare (mai violenta) a sculelor, asadar cam variaza durata... Ai corzile originale de la Fender, de acum trei luni... Mhhh... Astea sint, de obicei, "Fender Bullets". De obicei, ceva medium, gen .009 sau .010. Ce cinti, de obicei? Heavy-speed merge pe mai subtiri, blues-jazz, mai pe groase... In principiu, cam toate corzile cu care vine o chitara din fabrica-magazin trebuie schimbate... Eu, personal, folosesc pe un Stratocaster DEAN MARKLEY de .10, iar pe Les Paul si pe celalalt Strat pun D'Addario de .11 (Blues-Jazz)... Pe bass am Warwick, dar tin in rezerva RotoSound Swing-66... Daca nu prea am timp de forumuri, mai sfatuiesc prietenii de pe RGC, daca au probleme grave, sa bage la ciprian_iesan@yahoo.com Guitar RULZ!
  13. OK! De fapt, cam asta e profesia mea, scriitor de umor... Pe bune! Muzica e pe linga, dar tot gasesc timp pentru ea.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.