www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/15/19 in all areas

  1. Am pus alt tailpiece si sunetul e altfel. S_a schimbat si break angle Iar tunerele sperzel sta altfel in gaura, gaura fiind data pentru ele nu pt ce a fost.
    2 points
  2. Chitara electrica grosman e ca si noua am cantat de cateva ori in casa doze emg mai multe informatii la tel,o dau cu cat am cumparat-o 850 euro,este o chitara mult mai scumpa decat pretul cu care am luat-o suna demential
    1 point
  3. Cred ca am amintit in postare faptul ca " trebuie sa inveti .experimentezi " cum sa-ti formezi soundul .Cum am descris inregistrandu-ti chitara si formand tonul dupa un track " model " ca sai ai comparatie si mediul acuustic asemanator. Nu exista " doza fuzzy " , dozele pot sa aiba diferite caracteristici cel mai important ar fi frecventa de rezonanta .dar care influnteaza in mare soudul " clean " ( direct ). Neclaritate ., fuzzy , etc vine din preamp, distors , EQ . Ar putea fi in unele cazuri un reglaj nefericit intre rezonanta dozei si banda de trecere al "simulatorului de amplif " , sau efectiv toata instalatia de amplificare si formare ton .Trebuie sa i-ti cunosti sculele si sa faci reglajele astfel ca sa ai sunetul dorit . Fa cum am descris , deoarece ce ti-se pare un sunet de chitara din trupa " de o anumita factura " deoarece tui auzi sunetul in trupa unde mai suna cateva instrumente ale caror armonice tu ( creierul ascultatorului ) le atribuiesti chitarei ,Tu nu auzi chitara separat ci intr-un context . Daca auzi intr-o " pauza " sunetul chitarei ...mare atentie !! numai si numai in acea pauza are acea setare de " sound " cand suna si celelelte instrumente este schimat " soundul " . Plus atentie si la " contraste " , in anumite conditii perceptia este tare pacalita , de acea este bine sa experimentezi cu " model " in mediul trupei . Se utilizeaza si live " multiband sidechane compressor " cu care automat se schimba reglajul EQ si compresor in functie de amplitudine comandat de exemplu de sunetul solistului .Adica daca am solo la chitara in functie de volum sau cuplat de mixerist efectul i-mi ridica frecvente ptr solo si automat reduce frecvente pe instrumentele de acompaniament ..similar se face si ptr voce , cand canta vocalistul semnalul sau sonor comanda "sidechane compresor " ce sachimba timbrul EQ al backingului astfel ca sa iasa in evidenta vocea , cand se opreste vocea reglajul trupei revine automat iar EQ-compresor al microfonuylui de voce reduce volumul acestuia in pauza de cantat vocal deci nu ai zgomot captatt sau alte efecte nedorite ..tot asa si cu chitara solo ai un regklaj eq+compresor pentru " backing " cand ai solo reduce " trupa " pe frecventele chitarei si ridica frecventele si volumul chitarei cum se opreste chitara din solo cu reducerea volumului automat se reface soundul global anterior sau/si decuplarea efectului de catre solist sau mixerist ..deci automat sau manual , astfel reglajele revin automat la cel anterior ...etc . Adica atentie nu este acelasi sound incontinu ! nici a trupei si nici a chitarei solo si asta si live !. In studio chiar nu stiim cate overdubbing s-au facut si cate reglaje s-au schimbat automat sau manual la mixare .masterizare pe langa ce a reglat chitaristul chiar din chitara in timpul cantatului. Distors . din cauza ca semiconductoarele sunt elemente electronice neliniare produc IMD ( intermodulatie ) , ca sa se reduca IMD-ul respectiv sunetul " fuzzy " etc ...se face un " pre EQ " al sunetului unde se taie joasele care pot sa faca nasoale , apoi se distorsioneaza dupa care iarasi urmeaza un EQ cu care se obtine soundul dorit . A nu se marii " gain" -ul in anumite cazuri ci se umbla la EQ sa reduci anumite portiuni de frecventa ce "murdaresc " soundul . Vrei claritate ..sau reduci " gain /distors " la limita posibilitatilor sau in caz de vrei neaparat " high gain " reduci din basi si tai drastic cu " gate " ca sa ai o " definitie " mai buna .Si exista combinatia celor doua posibilitati ca sa ai un sound optim .. Tranzistoarele bipolare ( cele "obisnuite" _) sunt vestite in producerea IMD in zonele neliniare , cu mare atentie in proiectare se pot utiliza .Astfel metoda " clasica " si cea mai ieftina era cu taierea/limitarea basilor inainte de distors si utilizarera unui EQ pe iesire ptr a " forma soundul " . Deci pentru " claritate " trebuie distors cu IMD cat mai redus , elemente de circuit ce produc IMD redus ar fi Tub electronic , FET si MOSFET .cu acestea se pot face distorsuri ce suna relativ " clar " .( IMD= InterModulation Distortion) Si cele digitale sunt OK dar trebuie sa fii atent si acolo la " gain " si EQ daca vrei definitie /claritate . Dozele nu prea au nici o vina in problema neclaritatii .Principalele cerinte ar fi output mare si timbru bun si daca se poate sa fie imune la " zgomote " . Pe youtube respectiv pe un video demo ..pot sa-ti produc cu aceiasi chitara aceiasi doza ,cu acelasi distors si acelasi amplif 100 de tonuri si i-ti arat diferite doze chitare etc si pot explica ce vreau deoarece tu nu vezi ce si cum am produs sunetele demo .. Deci atentie sa fim mai critici cu ce ni-se prezinta .."nu tot ce zboara se mananca ". pe yutube sunt si binevoitori care se pricep , alti binevoitori ce sunt pe langa ,sau alti cu interese si tot asa ) A propos '" youtube " , fi atent la marii chitaristi , vezi live in concerte ,cum tot i-si regleaza ton si volum la diferite faza ale cantatului , vezi cum i-si cauta acel " sweetspot " .Nu exista ton preset 100% tot timpul trebuie sa adaptezi reglajele la conditiile date .Este o aiureala cu soundurile ce se pot descarca cand ii vezi chiar pe cei care sunt " parintii " soundurilor cum tot i-si regleaza soundul .. Ai soudurile " factory preset " te pui si le " alterezi " ptr nevoile tale dar trebuie sa inveti /experimentezi ce setari trebuie . Chitara " clean " pe un combo openback suna de pe la 260Hz pana pe la 4500Hz . Cu cobori catre mai joase cu un amplif+dif pe clean , se " murdareste" soundul corzilor groase 6 si 5 ..nu mai ai definitie..devine un fel de " vuiet " ...deci trebuie sa reduc din EQ joasele pana la claritate /definitie maxim posibila . Acelasi lucru ai si cu distors ..joasele trebuie reglate cu atentie doar cat este absolut necesar in cazul definitiei ptr solo , plus se schimba pe doza " bridge " la nevoie de definitie mai buna . etc etc Tu trebuie sa experimentezi caci altfel nu-ti vine a crede ca este atat de "simpla " rezolvarea . Producatorii de pedale , doze , amplifuri etc au un interes da a vinde scule " minune " astfel au creat o intreaga " mitologie " ca sa le sustina piata .
    1 point
  4. 1 point
  5. Scuze pentru calitatea audio, bubuie bassu pe boxele mele.
    1 point
  6. Cu exceptia tobelor, totul este cantat de mine (bass, chitara si elementele de clapa). Pentru chitara am folosit o clona Gibson Les Paul (pe care scrie doar Zombie, fara niciun brand) cu un SD JB in bridge care intra intr-un Zoom G5N in care am pus un Noise Gate + Ampsim de Rectifier fara simulare de cabinet (rol de pedala drive), apoi in canalul LOW al unui amp Vio tubeamp cu cabinet Laney Ironheart 1x12 (foto), captat cu un mic Samson C01 bagatdirect in interfata audio Focusrite Scarlett Solo
    1 point
  7. Epiphone SG special Stare impecabila culoare neagra
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.