www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Solid State Sau Valve/tube ?


lex
 Share

Recommended Posts

Salut . Ma tot combat cu problema Amplificator . Genul pe care il abordez este mai alternative/new age metal , acel gen american cu diverse influente . Ma tot uit in sus si in jos pentru un amplificator decent , ce-i drept nu intr-o arie foarte larga de bani , undeva pe la 2000 RON maxim . Am tot auzit pareri cum ca solid state ( tranzistori ) sau pe mosfeturi sunt cele mai bune pentru genul asta de muzica , iar lampa ma ajuta mai mult la blues/jazz/hard rock . Stiu ca sunt si amplificatoare pe stilul pe care il abordez pe lampa , dar sunt foarte scumpe si nu cred ca voi apuca prea curand ziua in care voi pune mana pe un Mesa/Krank/Diesel and co. , dar ma gandeam ca ma puteti ajuta cu niste exemple mai ieftine . Am incercat Kustom , par ok , dar din cate am inteles au mari probleme cu durabilitatea , la fel Hiwatt si mi se pare ca nu sunt prea bine asamblate , pe langa alte probleme majore de his si noise . Am mai incercat de pe la Fender cate ceva , dar nimic despre care sa zic ca suna intr-adevar decent sau care sa fie pe stilul meu . Peavey , din nou , n-am ajuns la o concluzie , ValveKing mi se pare ca suna ca o galeata iar Bandit , well ... cam la fel . Daca aveti pareri , le astept :) .

Link to comment
Share on other sites

Peavey Classic 30 cu un distors care sa iti dea tonul pe care ilvrei. Rocktron facea niste distorsuri care sunau bine pe stilul pe care il cauti tu, iar Classic 30-ul se intelege foarte bine cu pedalele. Am obtinut un ton absolut genial cu un Epiphone Les Paul cu doze Seymour Duncan intr-un Rocktron Zombie Rectified Distortion - Peavey Classic 30, sau si mai bine in aceeasi configuratie, doar cu Maxon Distortion Master, dar asta deja costa ceva mai mult si nu stiu neaparat daca merita sa dai atatia bani in plus. Nu te lua dupa sunetul de ValveKing, Classicul 30 suna cu totul altfe, in sensul de mai bine.

Link to comment
Share on other sites

to gadjo : amplificatorul este pentru formatie

 

to BECO : sunt total de acord cu tine , doar ca pana si 2000 de RON sunt un efort mare pentru mine :) , iar ValveKing , nu stiu , pe clean mi s-a parut chiar ok , placut , plin , dar canalul de distors mi s-a parut o nebunie curata din care nu ai cum sa intelegi ce canti indiferent cat de mult ai schimba setarile . mai mentionez si faptul ca folosesc un POD 2.0 , ce se poate folosi ca un pre-amp digital cu simulator de cabinet si probabil ca amandoua impreuna dau alt sunet .

 

Am sa ma documentez si despre Peavey Classic 30 :) . Va multumesc si mai astept in continuare idei si sfaturi .

Link to comment
Share on other sites

tre sa mai iei in calcul ca daca vrei sa-l "tavalesti" bine cu cantari si deplasari,mai bine bagi intr-un tranzistor care se aude decent decat sa plangi dupa lampile arse sau sparte!fender fac niste ampuri solid state mai mult decat decente,care suporta f bine si un eventual procesor de sunet!ramane totusi o solutie de compromis,pentru cei care nu sunt inca elitisti,ca mine :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Brainwasher Vlad

ce mi ar fi placut sa mai fie Dimmebag in viata..... toata lumea credea ca e pe tuburi...dar nu avea nici chestii prea fandosite si nici tuburi...si avea cel mai brutal ton si cel mai frumos clean.. RIP

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Si eu am avut aceeasi problema si am optat pt valve king.

 

Din punctu meu de vedere, are urmatoarele plusuri si minusuri:

 

Plusuri:

 

- putere mare

- clean foarte misto, se simte lampa, ca sa zic asa :)

- boost de inalte

- bucla de efecte

- 2 regimuri de operare pe final (clasa A si clasa AB). Chestia asta il face versatil pe axa calitate-putere.

- 2 intrari

 

Minusuri:

 

- distorsul lui e muci din punctul meu de vedere (unora s-ar putea sa le placa genul, e mai nazal asa)

- e foarte greu, daca intentionezi sa il plimbi, o sa faci si fortza cu ocazia asta

- are un singur maner, sus, foarte incomod. Iarasi, daca vrei sa il cari des, asta reprezinta o problema nasoala.

- reglajul de volum e foarte brutal

- cele 2 inrari sunt mixate foarte prost in cazul in care vrei sa folosesti 2 instrumente pe el

 

Acuma, daca tu vrei sa canti numa chestii cu distors la greu, amplificatoru asta nu iti ofera nici un plus, poti doar sa zici ca ai lampi in el. El suna foarte bine cu un grunge sau cu un death metal intre chitara si preamp, dar cred ca nu se simte mare diferenta intre lampa si tranzistor in cazul unu efect atat de brutal, practic arunci banii pe ceva ce nu iti trebuie. Mai bine iti iei un Fender solid state, cum zicea cineva mai sus.

 

Daca vrei si un clean ca lumea, sau folosesti un distors mai moale, treaba se schimba, iti trebuie lampa. Valveking e cam cea mai buna optiune la banii astia, dupa parerea mea.

Edited by blana
Link to comment
Share on other sites

Daca optezi pentru un ValveKing ar trebui sa ii schimbi din start difuzorul cu unul decent (Eminence face niste difuzoare foarte bune la un pret absolut decent, sau daca vrei ceva mai cu nume poti opta pentru Celestion - Classic Lead sau Vintage 30 sunt cele care cred ca ar suna cel mai bine - versatil cu VK) si sa schimbi lampile de preamp cu unele mai bune si o sa obtii un cu totul alt sunet, mult peste ce ofera VK stoc.

Link to comment
Share on other sites

Eu am auzit un ValveKing 212 modat cu Tungsol in preamp si trecut printr-un cabinet cu 4x12 cu Celestion Vintage 30 si era din cu totul alt film. Nu mai semana nici pe clean, parca avea dinamica ceva mai buna, iar pe distors era schimbat cu totul, in bine. Distorsiona mai usor si era sunetul mai strans, nu tepos si imprastiat cum era cu lampile stoc.

Link to comment
Share on other sites

Daca optezi pentru un ValveKing ar trebui sa ii schimbi din start difuzorul cu unul decent (Eminence face niste difuzoare foarte bune la un pret absolut decent, sau daca vrei ceva mai cu nume poti opta pentru Celestion - Classic Lead sau Vintage 30 sunt cele care cred ca ar suna cel mai bine - versatil cu VK) si sa schimbi lampile de preamp cu unele mai bune si o sa obtii un cu totul alt sunet, mult peste ce ofera VK stoc.

 

 

 

Mitologii .

 

Nu poti compara doua tuburui de acelasi tip si nici de tipuri ( firme ) diferite .

 

Ar trebui sa ai doua tuburi noi cu caracteristici apropiate maurate cu un "katometru" dupa care sa le compari in doua statii si cu doua boxe identice itr-un "blind test" .Altfel nu are nici o valoare nici un fel de "observatie".

 

Memoria "auditiva" ( la un muzicant antrenat ) tine cam 5 minute maxim ( la uni) dupa un timp mai lung totul este "feeling" ce tine de psihic .In functie de gradul de uzura se poate schimba soundul , dar foarte putin.

Este destul sa schimbi volumul ( wattajul) de auditie si cu acelasi reglaj de sunet cu aceiasi statie va rezulta alt sound .

Asa ca infimele diferente intre tuburi nu sunt relevante numai la extreme , tub foarte uzat sau tub nou nout .

 

 

 

 

12AX7A si ECC83

Ce sesizam noi ar fi distorsiunile si armonicele ce apar in mod diferit in functie de panta/ amplificarea, rezistenta interna , tubului ( ce difera cu gradul de uzura).capacitatile parazitare sunt intre 0,01pf pana la 1,6pF ce nu prea are mare efect in audiofrecventa.

In acest mod la un tub mai uzat ,sau cu caracteristici mai "slabe" de la bun inceput , vei regla un "gain" mai mare si automat esti in alta "mod" de functionare se schimba impedante , adaptari deci si timbrul etc etc...

 

 

Distorsiunile sunt destul de mari 1% pana la 3% de aici vine acel sunet "cremos" si "bogat/cald" DISTORSIUNILE..

 

Distorsul se dupa cum se cunoaste schimba cu gain-ul , asa ca daca nu avem tuburi cu un anumit gain nu vom avea acelasi "ton".

Indiferent de lampi de stock sau aduse din insulele Pago Pago cu vaporul dupa ce au facut de sapte ori inconjurul lumii.

 

Toata lumea a copiat o constructie anume la un tip de tub .

Ce poate diferii mult estre viata unui tub , cate ore functioneaza lucru ce depinde de stratul de pe katod.

 

Am schimbat primul ECC83 dupa 35 de ani de functionare , nu am bbanuit ca nu mai este in parametri preampul si tot reglam biasul la finali , si se tot inneca sau avea "gate" , oadata numa s-a oprit statia si ce credeti primul ECC83 era mort.L-am schimbat si totul este OK , am reglat la loc biasul finalilor pot sa cant in bloc la volum minim cu o sensibilitate fantastrica pe clean fara sa se innece sau sa aiba "prag".

 

Am cantat cu multe statii cu tuburi intre Combo-urile mai noi foarte putine sunt bune de cantat.Sre inneaca sau au "prag" la semnal mic .Nu se putea canta numai cu ton "crunch" sau la volum si gain maxim cand deja distorsiona.

Decat asemenea statii mai bine un solid-state bun (!!!!) cu o pedala distors buna.

 

http://www.12ax7a.com/How%20to%20customize...ps%20sound.html

 

Sfaturi in legatura cu tonul.Exagerari nu sunt are bun simt omul dar totusi vrea sa vanda tuburii.Asa ca putem privi cu rezerve unele observatii emise , 99% este corect ce spune ,De fapt in legatura cu tonul tuburilor si el spune ca nu se baga "gusturile" le lasa cumparatorilor sa-si aleaga tubul cel mai "bun"..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Deci pana la urma nu sunt mitologii, ci chiar conteaza ce lampi folosesti, asta se intelege din pagina pe care ai scris-o. Corect? :)

 

Tipul de lampa conteaza.

 

Un acelasi tip de trioda fabricat de mai multe firme nu difera atat cat sa se auda diferente in banda audio .

fabricarea ( reproducerea exacta) al unui tub electronic nu implica o tehnologie atat de avansata ca si fabricarea semiconductoarelor unde este mult mai greu sa pastrezi calitatea si sa ramai in parametri.

Fabricarea unui tub electronic este in domeniul "mecanica-fina" mai ieftin si mai usor de reprodus .

 

Exista un link pe rgc.ro la youtube unde se vede cum fabrica cineva acasa tuburi electronice,

daca respecta cotele de fabricatie poate fabrica tuburi identice..

 

Lampile nu sunt ca si corzile , adica cele stock mai ieftine si mai proaste.

Lampile mai ieftine pot s difere de cele scumpe prin perioada de functionare ce depinde de materialul folosit pe katod .

Tuburile cu functionare indelungata sunt mai scumpe.

Tuburile alese /selectate ptr zgomot mic , si sa nu aiba nici microfonie la fel sunt mai scumpe.

De preferat serile "militare" ce au fost facute ptr a functiona foarte multe ore.

 

Vorbesc de mitologie daca este vorba de a compara sunetul unor tunburi ptr statie de chitara De ex .a tubului ECC83 Tesla ,PHILIPS, SOVTEK ,TUNGSGRAM,Mullard sau 12 AX7 A ( perfect la fel) .Fabricate miercuri sau vineri ,in Mai sau in Februarie.

Link to comment
Share on other sites

Cu afirmatia asta nu sunt de acord si nu cred ca poate fi nimeni din cei care fac teste pe acelasi amp cu mai multe brand-uri de tuburi. Chiar daca parametrii electrici masurati ai tuburilor sunt identici pentru tuburile diferitilor producatori, sunetul e diferit in primul rand datorita materialelor depuse pe electrozi si constructiilor fizice. Iar asta se aude. Pana acolo incat unele tuburi sunt atat de scumpe tocmai pentru ca fabricantii au gasit combinatia fericita care poate multumi pretentiile celor ce le folosesc, chiar daca dau sute de dolari pe ele - acolo unde este cazul. Si mai usor este de constatat lucrul asta cand se compara tuburile in preamp-urile microfoanelor de voce. E o mare diferenta intre sunetul unui tub de 20$ si al unuia de 200$. La inregistrarile de voce lucrul asta e mai usor de constatat pentru ca nu se lucreaza cu distorsiunile ghitarilor. Eu am comparat 12AX7 noi, de la Tung Sol, Svetlana si GT puse in preamp de ghitara. Sunt diferente pe care le pot auzi nu numai eu.

 

Inca un lucru foarte important , acesta se refera la sculele de "marca "!!!

 

Acele lampi de stock , mai ales prima lampa din preamp sunt SELECTATE !!! diin mii de bucat ca sa nu aibe zgomot /microfonie /amplificare /...... sa fie cat mai aproape de caracteristicile statiei /ale proiectului.

 

In unele cazuri mai ales la voce 1% distorsiuni este cam mult , daca pui un tub cu distors mai mare s-a dus claritatea/transparenta .

Tuburile mai scumpe au viata mai lunga ," seriile" "rosii","aurii" etc su sunt "selectate " din productia generala , ca si cele imperehiate ptr finali .

 

Daca schimbi aiurea intr-adevar se schimba si caracteristicile statiei .

 

Chitaristi in toata lumea au tot facut schimbari "mitologice" ca sa scoata cate un "ton" , au "debusolat" statii numai ca sa obtina un anume sound .

 

Acum la statiile moderne firmele ai inclus in schema si possibilitatea de a face aceste schiombari din cateva butoane .

 

Se poare schimba tipul de redresor , de filtraj,se poate dezechilibra finalul, se pot scoate din functiune unele tuburi finale , ai 4 canale separate de preamp cu posibilitati largi de reglaj pana la disttorsiune 100%.

 

Dar i-ti ramane nealterata statia si oricand ai si tonul normal ,functionarea corecta in caz de nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.