www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Pene


Guest Sheriff
 Share

Recommended Posts

daca vreau o armonica la o octava ciupesc in dreptul fretului 12, acolo se imparte coarda in 2, de 2 octave la fretul 24 (sau teoretic unde ar fi, daca nu avem 24 taste) sau la fretul 7, parca, intrucat in aceste 2 puncte coarda se imparte in 4, etc...

iar ca sa intelegeti chestia...o sa fac o poza...sper sa imi iasa

11321[/snapback]

 

dyster, cred ca tu te referi la flageolete (armonice naturale).. adica ciupire normala a corzi, tinand degetul mainii stangi pe coarda, fara ca aceasta sa atinga tastele. Si in acest caz, tastei 12 ii corespunde nota tastei 12 (sau octava corzii libere, da). Iar alternativa la flageoleta pe tasta 24 sau in dreptul ultimei doze la chitarele cu 21/22 taste este flageoleta pe 5, nu pe 7 (cu un pitch la interval de 2 octave); pe 7 ai alternativa 17 sau 19, nu mai stiu..

 

Dar la pinched e cu totul altceva, nota se ia normal pe grif si secretul e in panatie. De multe ori o astfel de armonica vine si cu un vibrato care sa o puna in valoare.

--------------------

 

Dementhor, vezi ca pene au si la parter, pe dreapta, la Fender/Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sheriff

Desi e cam offtopic fata de chestia de la care s-a pornit, va mai sugerez si eu o varianta pentru "harmonics".

->Faci o armonica naturala (tii degetul in dreptul unei taste, pe coarda, dar fara sa o apesi), lovesti coarda cu pana. Imediat dupa ce armonica a inceput sa sune apesi coarda pe tastiera si vezi ce se intampla :).

Link to comment
Share on other sites

Guest fluffyone
Desi e cam offtopic fata de chestia de la care s-a pornit, va mai sugerez si eu o varianta pentru "harmonics".

->Faci o armonica naturala (tii degetul in dreptul unei taste, pe coarda, dar fara sa o apesi), lovesti coarda cu pana. Imediat dupa ce armonica a inceput sa sune apesi coarda pe tastiera si vezi ce se intampla :).

11348[/snapback]

 

Din ciclul kids dont try this at home.. e o miscare interesanta dar sa nu va ganditi sa faceti asta cu un instrument care falseaza..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

penele... subiect tare de tot... sa imi dau si eu o parere. am aici o cutie cu vreo 60 de pene (atatea erau parca ultima data.. :) ), toate pt electrica. pentru acustica nu folosesc decat dunlop nylon de 0,60 sau 0,76 (ultimele doar daca este public mai numeros :), sau cand mai cant pe strada ). asa... cum ziceam... ideea multora: NU PANA SAU CHITARA SAU AMPUL (SAU MAI STIU EU CE CHESTII FARA IMPORTANTA :) ) DAU SUNETUL, CI MANA. MANA PROVERBIALA POATE SA TE FACA SA SUNI CA HENDRIX SAU CA SANTANA ETC ETC.

 

VAX!!! clar ca mana e esentiala (cum dealtfel nu e greu de presupus, dat fiind ca nervii aia determina - in functie de abilitatile fiecaruia - acuratetea, viteza, si evident TONUL). As adauga, evident, si urechea, cam la fel de importanta cand e vorba sa canti la un nivel tehnic inalt - mai ales cand vorbim de viteza. e clar ca tot CREEEERU saracu poarta toata raspunderea. dar PANA are si ea un rol deosebit in toata povestea asta. va garantez ca PANA INFLUENTEAZA SUNETUL. si nu numai. daca ai pana potrivita, poti sa canti MAI RAPID, sau poti obtine pinch harmonics mai usor, nu mai intru in detalii. am incercat cam toate modelele de la dunlop, plus multe pene ibanez sau fender. am cantat o vreme cu dunlop tortex, dar pt speed-picking extrem sunt lamentabile. pana mea principala acum e dunlop jazz III (asta o foloseste si petrucci, am vazut in "rock discipline", dar deja dupa ce ajunsesem la concluzia ca sunt grozave :( ), aia mica si ascutita, care desi are un grip nu tocmai grozav (e din plastic, n-ai ce-i face), e ideala pt shredding. ibanez-urile paul gilbert sau wizard grip sunt si ele superbe la capitolul asta, si au si un grip mai bun. sau dunlop stubby (de 1.0 sau 2.0 mm) - tot asa, grozave pt shred. eu raman la dunlop jazz III pt METAL. da cand ma plictisesc si mai cant oleaca de santata sau pink floyd, atunci folosesc fender heavy din celuloid (cu varful bont) care ma ajuta sa obtin exact tonul super-moale si cald pe care il caut.

 

nu vreau sa fiu pedant, sau sa fac pe super-expertul, dar e musai nevoie sa ai oleaca de ureche ca sa distingi diferentele tonale intre diferite pene. un setup bun e, de asemenea, esential. o chitara cu pickup-uri bune si un amp pe lampi o sa scoata la lumina fiecare frecventa accentuata de un anumit tip de pana.

 

concluzionez cu convingere: MANA face toata treaba, dar pana e de mare ajutor si nu trebuie ridiculizata.

 

off topic: va propun spre ascultare ultimul album solo al lui bruce dickinson - "tyranny of souls". e absolut grozav, iar chitaristul (un anume ROY Z) face o treaba incredibila. have fun!

Link to comment
Share on other sites

Guest Sheriff

Yup, dureaza putin pana te obisnuiesti cu astea ascutite; te ajuta la shred... mai greu cu arpegiile maturate tho, dar e nevoie doar de exercitiu :)

Link to comment
Share on other sites

:) foarte corect. nici subsemnatul nu considera dunlop jazz III cea mai potrivita pana pt sweep picking. pe de alta parte, e clar ca nu exista pana perfecta, si ca tehnica mai sus amintita e absolut lejer realizabila si cu jazz III. e vorba in primul rand de stilul in care canta fiecare. mie imi ies bine sweep-urile, dar nu ma innebunesc dupa ele, nici nu exersez prea mult la capitolul asta though. nu trebuie sa folosesti toate tehnicile existente ca sa faci un solo impresionant. un sweep bine plasat poate da o dimensiune noua si grozava unui anumit moment, dar sweepurile repetate nu sunt tocmai ideea mea de shred reusit. eu unul ma dau in vant dupa secvente de speed-picking lungi si armonioase (cu scale combinate si mai putin cromatice :) etc etc). iar pt asta jazz III kicks huge amounts of ass :). cu multa caldura sugerez modelul de 1.38 mm. vorba ceea, cantati, baieti, numai cantati !!!
Link to comment
Share on other sites

Guest Sheriff

Corect, cea mai buna e aia care ti se potriveste. De curand am trecut de la cele cu varf ascutit la Gator 1.5 si 2mm (mai mult prima) si sunt multumit de ele, inclusiv pt cat ma pricep eu la arpegii maturate...

Link to comment
Share on other sites

Guest sadus
Eu folosesc pene Planet Waves de 0.61 mm pe electrica si altele un pic mai moi pe acustica. Ideea e ca nu pana face sa sune riff-ul mai dur ci MANA . Pot sa va demonstrez ca un riff poate suna la fel de suparat si cu o pana tzeapana, si cu un carton de la un pachet de tzigari. Cine vrea o demonstratie, ma anunta

 

suna intr-adevar dar numa primele 2 minute(pana se toceste cartonu).Pana in principiu dak e de plastic e ok, acuma fiecare cum si de care foloseste.Dar musiu..crede-ma iti dau eu un rahat de plastic cu varfu bont sa vedem ce shred mai faci atunci eh?Asa ca las-o mai usor cu bravura.

Link to comment
Share on other sites

Frumos; cred ca te-ai facut inteles. Cu toate astea, nu ca as vrea sa caut nod in papura acum, dar pe pasajul de panatie alternata care incepe la secunda 1:27 eu zic ca se simte lipsa de duritate "penei". Si asta in conditiile in care oricum cred ca ai atac mare (timp de atac scazut) setat pe procesor si un gain f puternic. Cu alte cuvinte, ok, iti faci treaba si asa, dar vrei sa zici ca nu se simtea diferenta dc pe urma luai o pana de 1mm (eventual mai ascutita) si repetai figura?

 

De altfel, dupa ce mai indoi cartonul se schimba treaba (deja pus in 4 e altceva).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hai ca sunteti sisi. sa-nnebunesc. e aiurea toata vorbaraia asta. sunt cam muci acuma si devin arogant :) e clar ca pana conteaza, daca stii care-i treaba. eu cred ca avi-ul ala demonstreaza tocmai asta. daca vrai sa faci o branza tre sa mulgi niste vaci. ce pana mea??!! chestiile alea le canti leger si cu un morcov. in pana mea. exista pe lumea asta adevaruri incontestabile. exista sute de tipuri de pene pt un motiv clar: fiecare suna altfel si are un alt feeling ai e adecvata pt un anume gen de muzica etc etc la la lu lu

Link to comment
Share on other sites

mm..multzi zic k pt un solo rapid si ks a sune bine ai nevoie de o pana subtzire . dar nu sunt deloc de acord cu asta..

eu cant cu pene fender heavy de la muzica.

pt k sunt din material bun si ff groase....

iar pt un solo rapid cele groase sunt cele mai bune..

si asta , mi-a zis si un profesor ..cu care am facut .

"trebuie sa se indoaie coarda pe pana si nu pana pe coarda".

Link to comment
Share on other sites

dmc, nu inteleg precis sensul comentariului tau dar iti garantez ca in cea mai mare masura conteaza mana si apoi pana. Nu sunt insa de acord cu ideea ca daca vrei sa canti suparat trebuie sa folosesti pene de 1 metru grosime. Avantajul unei pene medii sau chiar subtire este ca la lovirea corzilor cu pana mana oboseste mult mai putin decat daca folosesti o pana foarte rigida si o pana subtire iti da posibilitatea sa lovesti mult mai liber corzile si sa modifici unghiul de lovire fara ca pana sa se agate in corzi. De asemenea, armonicele obtinute sunt mult mai calde si sunetul este mai plin. Parerea mea este ca o pana rigida zgarie corzile si nu creaza acel efect de tensionare a corzilor urmat imediat de detensionarea lor. Eu de exemplu cant cu pene de 0.61 mm si am cantat cu pene de toate dimensiunile posibile pana acum. Daca vrei sa canti cu pana si chestii dure, si chestii linishtite si sa ai o panatie care sa se simta si pe solo, si pe riff si pe armonie, parerea mea este ca o pana sub 1mm este ideala. Asta am vrut sa demonstrez prin avi-ul ala. Iar pentru cei care nu cred, distorsiunea din procesor era la valoarea de 30 din 200.

Link to comment
Share on other sites

hai ca m-am trezit mai bine dispus azi :) da mai felix clar ca mana conteaza in primul rand, mana conteaza mai mult decat tot setupul, nu doar decat pana. da acu sa nu exageram: NU POTI CANTA LA CHITARA ELECTRICA CU O BUCATA DE CARTON. ca suna aiurea. de aia exista pene. eu inteleg unde ai vrut tu sa bati cu exemplul tau didactico-pedagogic, dar ai omis niste chestii esentiale. tu ai cantat numai riffuri acolo. si un pasaj foarte scurt care era in LEGATO. cand pui un avi in care tu faci un solo in picking alternativ sanatos cu bucata aia de carton, eu mananc o pana (da nu un jazz III ca mai am doar cateva, le tot pierd aiurea :) ). acu nu lua asta ca pe o provocare. hai ca esti valabil. am fost eu cam grobian. forumul asta e ****** de tot.

 

cat despre grosimea penelor, e o idee general acceptata ca o pana mai groasa e mai potrivita pt hard&heavy. idee la care subscriu. da asta nu inseamna ca tre sa subcrie toti. uite mark knopfler canta cu degetele, si tare ****** mai canta. solo-ul din sultans of swing merge la inima oricarui metalhead, chiar daca numa metal nu e. know what i mean?

Link to comment
Share on other sites

Io la bas folosesc nuami stagg de 2 si ma impac excelent cu ele, dar le cam pierd ks micute :) si la acustik folosesc stagg sau fender de 0.6 si mi se par super misto si mai stiu k unui prieten i sa rupt mi-u cand a dat cu o pana de 2 intr-o acustik.

Acuma nu e kiar asa k am cantat si eu cu pana de 2 la acustik dar mi se pare sunetu prea dur pt acustik, pana de 0.6 il face mai cald potrivit pt o asemenea kitara zic eu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.