www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Disconfort in exercitii...


Guest Ionutz
 Share

Recommended Posts

Guest Ionutz

Salut RGC!

Uite si primul meu post care vine se pare cu o problema.

Cant si eu la chitara (sau incerc) de aprox. 10 luni si sunt autodidact.

Am inceput sa am niste probleme acum care probabil ca tin de tehnica mea.

Cele mai mari sunt la barre-uri...nu in sensul ca nu le pot tine, ca m-am obisnuit cu ele si imi ies, in schimb am dureri la degetul mare.

Nu stiu daca e normal sau nu dar, de exemplu, incerc sa cant Creep (versiunea acustica) si dupa intro si prima strofa nu mai pot continua de durere... ma gandesc ca nu e ceva prea sanatos si daca persist asa sa n-ajung sa ma ranesc.

Nu am pe cine sa intreb asa ca m-am gandit ca poate m-ati putea ajuta voi... daca ati avut asemenea probleme sau stiti ce se poate face in cazul asta. Am crezut ca am o pozitie proasta sau stau prea incordat, dar la oricate poze m-as uita cu pozitii corecte de barre-uri si oricate descrieri as citi, mie mi se pare ca tin cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Sfatul medicului este ca pentru a nu avea probleme sa va opriti in momentul in care apar disconfort, durere.

  Ahhh.....si aveti grija sa va incalziti de fiecare data cand incepeti sa cantati....nu va aruncati in cine stie ce bucati de viteza fara niste mici exercitii inainte.

 

:) s-ar putea sa vi se puna carcel, mai ales la deshtu' ala fara unghie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ionutz

Multumesc pentru raspunsuri!

 

Ummm...si stie careva ceva exercitii de incalzire la degetul mare? Ca pentru celelalte fac oricum si n-am probleme... doar la degetul mare...

Link to comment
Share on other sites

Guest cdaugustin

Salut Ionut,

 

Daca te dor foarte tare mainile (incheieturile adica sau umarul) incearca sa vezi un medic despre treaba asta. Daca te dor degetele (e destul de normal) pentru a atenua durerea incearca sa iti gasesti o chitara care are distanta intre corzi si grif mica (a se citi 1 milimetru) (daca e de juma de centimetru e normal sa te doara).

Link to comment
Share on other sites

Teoretic distanta dintre corzi si grif nu trebuie sa fie mai mica de 1.5mm nici la o electrica, la o acustica fiind recomandat ceva peste 2mm.

 

Durerea pe care o simti e absolut normala si nu o sa o mai ai cu timpul. Pentru acum ai putea sa incerci niste intinderi inainte sa te apuci de cantat. Adica impinge-ti degetele usor impotriva incheieturii, la fel cu palma. Pentru a avea spatele mai relaxat trage-ti mana peste piept ca sa intinzi omoplatul. De asemenea incearca sa stai pe cat posibil drept cand canti. Cel mai important este sa te dezvolti astfel incat sa canti relaxat, atunci nu vei mai avea dureri si asta vine cu timpul.

Link to comment
Share on other sites

cu cat vei canta mai mult , vei ajunge sa fi mai putin incordat cand faci exercitiile , si astfel vei strage in mana altfel grifu si degetele ti se vor misca f lin pe tastiera.sfatul meu e sa incerci sa nu canti incordat , kiar daca executi kestii care nu le poti face din prima si automat tinzi sa incordezi mana ca sa le reusesti.cand te doare f tare , ia o mica pauza , relaxeaza-le si cand esti gata apuca-te iar de treaba. :):)

Link to comment
Share on other sites

baieti..ionut vorbeste de degetul mare...

incearca sa tii degetul mare intr-o pozitie cat de cat confortabil si tine-l relaxat..nu il incorda ca nu ajuta deloc

deasemenea ai putea sa incerci sa il tii undeva pe la mijlocul grifului, poate putin mai in jos (adica in sus, dpdv cum prvesti) spre coarda E gros; si repet...degetul mare cat mai relaxat..e doar un punct de sprijin, nu il folosi la altceva

Link to comment
Share on other sites

Guest Ionutz
:) Da, nu cu barre-ul am probleme care zic eu ca imi iese decent. La incalzire si in general la mersul pe grif sunt destul de relaxat. Daca ma gandesc vad ca doar la cele cu barre stau incordat si trag si de umar :) Ma apuc de stretch pt. omoplat si relaxare. Mersi!
Link to comment
Share on other sites

ionutz si eu am avut probleme la un moment dat cu dejtu mare, ma durea rau de tot.. dar am facut exercitii cu el, l-am masat etc.. si acu nu mai am prb.. la un moment dat stateam cu el peste grif, era aiurea rau. dar cu timpu o sa iti treaca.. :) bafta..

 

p.s cunosti un tip, radu care canta la o clasica?? ca am impresia ca te cunosc :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ionutz

Mersi Stefan! Ma simt mai bine acum ca stiu ca a mai fost cineva ca mine!

Umm...srry, nu cunosc nici un Radu care canta la clasica :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Ameretat

@ Ionutz:

 

HA! Si uite cum ajungem la subiectul meu preferat! :) Si anume...

 

Cum tii mana stanga?

 

Pozitia ideala, cea mai confortabila si mai "sigura" este cea in care tii incheietura mainii stangi dreapta. Adica, lasa mana stanga sa atarne inerta pe langa corp. Observa pozitia incheieturii. Ridica mana stanga pe griff, mentinand aceeasi pozitie a incheieturii. Asta-i cea mai comoda pozitie din cate exista. Bineinteles, ca sa poti canta asa pe electrica, trebuie sa nu-ti atarne chitara la nivelul prohabului, ci trebuie sa o tii un pic mai sus. De asemenea, ar trebui sa tii grifful destul de abrupt inclinat (a la Alexi Laiho, dar vezi propozitia dinainte), astfel incat pragusul sa fie cam la nivelul ochilor. Cand canti pe corzile groase, ar trebui sa duci antebratul un pic mai in fata, un pic "sub griff", pozitie care-ti permite sa tii incheietura dreapta.

 

Se intelege de la sine ca, atunci cand faci barree, degetul mare sta proptit cam pe la jumatea latimii griffului, cam in dreptul degetului mijlociu. Singura pozitie in care e recomandabil sa duci degetu mare peste griff e atunci cand faci benduri sau variatii ale bendului (vibrato, chestii).

 

Sunt sigur ca o sa-mi sara multa lume in cap apropo de cum tin unii sau altii mana, vezi Petrucci/Gilbert/whoever, care tina incheietura arcuita rau. La fel de multi o sa zica ceva de genu: "Lasa frate predicile! Eu ma simt mai bine cu poinieu' arcuit!..." I-as ruga pe respectivii sa tina cont de 2 lucruri, inainte sa ma contrazica.

 

1) Tineti mana atarnand pe langa corp, inerta. Exista vreo pozitie mai relaxata decat asta? I thought so... Cum sta incheietura? Dreapta, nu? Buun... Acum arcuiti incheietura. Ce senzatie aveti? Exact, depuneti un oarecare efort pentru a mentine pozitia arcuita. Efort gratuit, energie irosita. De asemenea, cu incheietura dreapta, fiti FOARTE atenti la senzatia pe care o aveti in tendoane. Sunt prefect relaxate, nu? Acum, foarte usor, incepeti sa arcuiti poinieu'. Tendoanele incep sa se tensioneze, ceea ce va rezulta in dificultate sporita in executie. De ce sa depui efort cand merge si fara? De ce sa platesti pentru ceva ce exista si gratuit?...

 

2) Vizandu-i pe incapatanatii care insista ca sunt foarte relaxati cu incheietura arcuita. V-ati gandit vreodata ca nu mai constientizati tensiunea, pentru ca v-ati obisnuit cu ea? Obisnuindu-va cu tensiunea, e foarte greu s-o constientizati - ceea ce nu inseamna ca ea nu exista, sau ca v-ar aduce altceva decat bataie de cap sporita. Adica, un cocosat nu realizeaza ca e ceva in neregula cu el decat cand ii spune cineva. S-a obisnuit atat de tare cu coloana stramba, incat uneori, chiar daca-l atentioneze cineva, el insista ca nu e nimic in neregula cu el - pana cand incep sa-l doara toate cele.

 

In sensul acesta, chiar daca multi mari smecheri-supervirtuosi tin mana arcuita din diverse motive, trebuie sa va ganditi ca exista mai multe carari spre varful muntelui, unele mai grele, altele mai simple. Asta mi se pare cea mai usoara cale si n-as alege o cale mai grea, numai ca sa pot sa-mi tin chitara la nivelul genunchilor, ca sa fiu smecher. Exista desigur exceptii, ca peste tot. De exemplu stretchurile extreme fac foarte dificila mentinerea unei incheieturi drepte, dar stretchurile extreme sunt exceptia (foarta rara, de altfel) care confirma regula.

 

Eu tineam mana arcuita, inainte. Studiam pe electrica, corzi de 0.9, acordate cu doua tonuri (!) mai jos. In alte cuvinte, tensiunea corzilor FOARTE mica. Si, cu toate astea, dupa cateva ore de studiu intens, ma dureau tendoanele de muream... Dupa ce m-am documentat si am fost indrumat de un SUPER-profesor (God bless him) in legatura cu aiurelile in pozitia mainii, au disparut neplacerile de genul asta. De 6 luni studiez pe clasica, o clasica ce are corzile cam sus - si corzile sunt high tension. Cant MULTE ore pe zi tot felul de ciudatenii cu barreeuri si stretchuri nemernice SI N-AM NICI PE DRACU! Ma rog... febra musculara la degete a fost, la inceput, dar asta-i normal. Important e ca nu mai simt durerea aia nesanatoasa, intepaturile alea nasoale in tendoane, care au pus capat carierei multor chitaristi.

 

Sunt sigur ca dupa o abordare logica, obiectiva, open-minded, o sa-mi dati dreptate.

 

One last thing: daca exersati barreuri in draci, la un moment dat o sa simtiti muschiul ala dintre destu mare si aratator umflat. In stadiul asta ATENTIE! Nu bruscati muschiuletul ala pana nu se relaxeaza! Strangerea brusca a pumnului sau extinderea brusca a degetelor poate provoca fisura musculara. Si fisura musculara in zona aia inseamna aproape intotdeauna sfarsitul cantatului la chitara pentru nefericitul respectiv...

 

EDIT: Cand vorbeam mai sus despre "incheietura tre sa fie dreapta", ma refeream la incheietura mainii, NU la falangele degetelor. Degetele trebuiesc arcuite, ca sa tii varfurile perpendiculare pe corzi. Ca sa nu mai existe neintelegeri.

Edited by Ameretat
Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

[...]Cand canti pe corzile groase, ar trebui sa duci antebratul un pic mai in fata, un pic "sub griff", pozitie care-ti permite sa tii incheietura dreapta[...]

 

Sunt perfectionist :) Dar, cum spuneam exista si exceptii. Desi cantatul in primele pozitii nu mi se pare una dintre ele, ca nu-s freturile nici CHIAR atat de mari...

Link to comment
Share on other sites

Foarte bune sfaturile tale Ameretat! Am mai eliminat din tensiuni in ultimul timp si din disconfort in consecinta (care apareau in multe exercitii, si sfaturile tale confirma acest lucru).... desi nu total (old habits die hard, eh? :) ). Dar macar ma indrept spre un drum mai bun

Link to comment
Share on other sites

Ameretat, a dat niste sfaturi bune! Este esential sa tii mana intr-o pozitie corecta si cat mai relaxata.Si o alta chestie absolut geniala care-o folosesc si eu este pozitia chitarii.

 

Vedem la toata lumea ca tine chitara la 10 cm de sol, pentru ca asa este cool... eu o tin foarte foarte sus si inclinata, astfel incat sa-mi asigur o pozitie cat mai comfortabila.Si cand vad asta la un chitarist, o consider drept dovada de profesionalism :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

[...]desi nu total (old habits die hard, eh? :) ). Dar macar ma indrept spre un drum mai bun

 

Mie mi-a luat vreo 2 luni sa-mi perfectionez pozitia. E normal ca, incepand sa lucrezi intr-o maniera complet noua noua, sa nu-ti iasa perfect de la inceput - dar, daca vei continua sa fii atent la disconfort si vei continua sa cauti cai prin care il poti elimina, dupa cateva saptamani o sa faci progrese considerabile. Pana in punctul in care o pozitie corecta iti devine "a second nature" si n-ai mai putea canta altfel. "ATENTIE" e cuvantul cheie. Succes in continuare.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

eu am incercat sa tin mana perfect dreapta si nu pot...adica pot sa o tin dar dupa aceea nu mai am arcuirea necesara in degete si e si incomod....

 

in cazul acesta ce sa fac?

 

Tre sa fii atent la mai multe lucruri, nu doar incheietura dreapta. Conteaza si cum tii restul bratului. Se subintelege ca tre sa fii relaxat si sa nu ridici umerii. Cel mai usor e sa obtii mai intai o pozitie corecta stand jos - tinand chitara pe piciorul stang, sub care pui un scaunel sau niste carti. Dupa aceea adaptezi la statul in picioare, unde e mai greu si trebuie sa faci mai multe compromisuri. Stand cu spatele drept, pragusul ar trebui sa fie cam la nivelul ochilor (sau UN PIC mai jos) si grifful ar trebui sa aiba un unghi de vreo 60-70 de grade fata de orizontala. Curbura mica de sus a chitarei ar trebui sa se sprijine sub stern. Cand duci mana spre griff, ar trebui sa ridici doar antebratul NU si umarul. Degetul mare ar trebui sa se sprijine cam la jumatea latimii griffului, aproximativ in dreptul degetului mijlociu. Linia ce uneste monturilor si linia ce uneste varurile degetelor trebuie sa fie paralele cu corzile. TOATE falangele ar trebui arcuite, pentru a premite ultimei falange (aia dinspre varful destului) sa pice oarecum perpendicular pe coarda, cu varful degetului - varful varfului, ca sa zic asa. Planul chitarei n-ar trebui sa fie chiar paralel cu planul pieptului ci ar trebui sa tragi grifful UN PIC inspre tine, pentru o pozitie mai comoda. Cand canti pe primele freturi, indexul nu sta chiar pe varf, ci un pic lateral - o pozitie de compromis, pentru a premite restului degetelor sa stea perpendicular. Cand canti pe basi, bratul inainteaza un pic, intrand cu mana oarecum "sub" griff. Cand canti pe acute, cotul este tras UN PIC in spate. Bratul ar trebui sa se departeze cat mai putin de corp si sa se sprijine pe cat posibil pe griff, pentru a usura munca de sustinere. De asemenea, sprijinind bratul de griff, mare parte din efortul de apasare a corzilor pe freturi este preluata de greutatea bratului, degetele fiind doar niste "parghii" - astfel folosesti forta gravitationala in avantajul tau. Insa exista mai multe "nivele" de sprijinit bratul pe griff, de la "de loc" (tii bratul in aer la schimbul de pozitii) pana la "total" (acorduri cu barree). In majoritatea timpul, ai doar un sprijin partial.

 

Tine cont de faptul ca pozitia poate fi influentata de o GRAMADA de factori. Cum sta restul corpului? Cum sta chitara? Multi uita ca poti sa muti chitara cum vrea muschiu tau - ea nu e batuta-n cuie... Poti sa muti cand una cand alta, pana obtii o pozitie satisfacatoare.

 

Daca te ajuta, imi fac niste poze si-ti trimit, asa, ca reper. Vrei?

 

PS: Cand canti pe o acustica/clasica, NU tine TOT spatele cutiei de rezonanta lipit de piept/abdomen, ci doar muchia curburii mici sprijinita sub stern. Motivul: sunetul este dat de vibratia INTEGRALA a lemnului chitarei. Cu cat atingi o suprafata mai mare a chitarei cu corpul, cu atat atenuezi mai mult vibratiile => cu atat mai slab va fi volumul si tonul chitarei. Daca nu ma crezi, fa un experiment: Tine chitara cu spatele cutiei strans lipit de piept/abdomen si ciupeste toate corzile libere simultan, cat poti de tare. Apoi ridica chitara in aer, tinand-o doar cu stanga si neatingand-o cu nimic altceva - ciupeste corzile cat poti de tare. Compara volumul in primul si al doilea caz.

Edited by Ameretat
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.