www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cum Se Evalueaza Un Instrumentist / Profesor De Instrument ?


Recommended Posts

  • 2 months later...
Posted

Interesanta discutie...uite, imi dau si eu o umila parere, acum dupa ceva timp de la ultima postare...

 

Profesor de chitara este cel ce are Conservatorul. Asa pare si logic si de bun simt.

 

Insa , pe langa profesori mai exista si...asistenti, instructori, suplinitori, etc, in orice forma de invatamant.

 

Acum se pune problema motivului pentru care cineva sau un parinte de exemplu, cauta un prof, pentru chitara.

 

Daca vrei preformanta si nu ai cam...5..6.anisori, bine ar fi sa fii realist si sa iti "recalculezi ruta". Ca sa ajungi la performanta in instrument, trebuie sa o iei de fraged si neaparat cu un profesor (profesionist). Neaparat bazele, teoria stufoasa, exercitii nesfarsite, program draconic, copilarie pierduta etc. Asta pentru PERFORMANTA.

 

Dar daca un parinte vrea sa ii dea o ocupatie placuta copilului, dar nu vizeaza performanta, sau un adolescent viseaza sa faca parte dintr-o formatie de rock sau orice alt motiv de genul acesta sta la baza cautarii unui "profesor", atunci cred ca se poate lua in calcul si varianta unui "INSTRUCTOR", care nu trebuie sa aiba studii muzicale superioare ci mai degraba o metoda bine pusa la punct, multa rabdare si o "stiinta a explicarii" i-as zice eu, Pedagogie poate se numeste mai exact.

 

Eu sunt instructor de chitara. Nu ma dau profesor. Dar ceea ce fac, fac cat de bine pot si am preturi semnificativ mai mici decat un PROFesionist.

 

Am avut elev de 28 de ani. Actor. Acesta a inceput chitara cu cei din clasa profi. Si dupa 2-3 sedinte nu pusese inca mana pe chitara. Logic, intrase in hatisurile teoriei. Hatisuri le numesc pentru ca asa le vedea el. S-a revoltat si a venit la mine, pentru ca el nu mai avea nici rabdarea nici varsta nici...cheful necesare studiului aprofundat. Dorea sa invete sa cante cat mai rapid. Avea anumite idei muzicale proprii si voia sa se acompanieze cu ceva pentru ca nu accepta oarecum muzica din mouse, gen DAW...

 

Am in continuare elevi (de la 7 ani pana la 33) ai caror parinti sau dorinte proprii nu sunt pentru performanta ci asa cum am zis, vor sa invete sa se acompanieze, poate vor sa aiba o ocupatie constructiva, poate viseaza sa poata canta Andrii Popa la un foc de tabara cu Cercetasii...

 

Acum intreb...daca cei ca mine nu ar mai exista, cati profesori absolventi de conservator, mastere si doctorate s-ar cobori sa ii invete si pe acesti mai dezavantajati (din cauza varstei, situatiei financiare etc)? Nu ii vad eu pe cei din zona profi sa aiba rabdare cu un pustiulica de 7 ani care 5 minute este atent si te uimeste cat de bine citeste notele pe portativ, dupa care se catara pe pereti si incearca sa iti explice ca are nu stiu ce puteri luate din desenele animate vizionate de curand, pentru ca apoi, dupa cateva minute sa ramai masca ca de fapt si de acolo, de pe pereti, retinuse noile informatii pe care i le-ai spus printre "hai, da-te jos ca o chem pe mami "...

 

Si da, micul Tarzan nu va ajunge la festivalul de chitara de la Sinaia, dar sunt sanse sa descopere magia instrumentului si sa guste, macar si in singuratatea lui, din dulceata unor note zdranganite atunci cand nu mai ai chef de nimeni si de nimic...sau poate va ajunge sa isi doreasca la un moment dat o aprofundare...de ce nu? Cati nu au facut pasul acesta si mai tarziu?

 

Deci, raman la parerea ca DA, profesorul este profesor si cei ce au sansa sa inceapa de mici cu un astfel de indrumator, au cele mai mari sanse sa mearga catre performanta, dar NU sunt pentru subestimarea celor ce se ocupa, intr-un mod serios, de instruirea si indrumarea in ale chitarii, la un nivel mai scazut profesional, dar de ajuns pentru cei ce nu aspira la performanta absoluta pe instrument....

 

....nu am atins deloc problema TALENTULUI. Sunt sanse ca un elev ce porneste de mic in zona profi sa fie depasit de altul instruit la un nivel mai "pamantesc"? Open question.... ;)

 

imi amintesc doar de un caz in care lucram cu 3 pustani deodata...unul pe orga, notiuni de baza, si ceilalti pe chitara, chiar darbukka uneori. Si unul din cei de la chitara, era total incapabil sa inteleaga orice notiune teoretica, pe care de altfel ceilalti doi o pricepeau instant. Ii aratam 3 puncte pe o diagrama, exemplu acordul D (RE major, stiu ca stiti...) si nu putea intelege cum sa pui degetele pe griff..."asa?", "asa?" ma intreba mereu si le aseza "la plezneala". Imi venea uneori sa ii fac chitara guler ( a se citi "sa renunt la a-l mai invata" )...si totusi nu am vrut sa renunt la el. Mentionez ca era munca benevola fara cei 50 de roni care l-au suparat pe colegul nostru de pe rgc. Ca oricum nici acum nu iau 50 pe ora ;))

 

...si ulterior, Praslea asta, a ajuns de este mai bun pe instrument decat ceilalti doi. Talent? Dragoste de instrument? E profunda treaba...nu stiu exact ce si cum dar vreau sa subliniez ca in orice mediu educativ trebuie sa coexiste toate categoriile de instructori si ca talentele pot fi descoperite si de catre cei ca mine.

 

Tema forumului era despre deosebirea, alegerea profesorului. Cred ca tine de mai multi factori...ce target ai, ce bani ai, ce stil vrei sa abordezi, cat timp ai la dispozitie pentru studiu, pentru ca fie ea si Academician Doctor Elena Chitarescu, daca acasa nu studiezi tot ce iti da dansa sa studiezi, tot acolo ramai etc si trebuie sa folosesti informatii de genul....ce studii are proful/instructorul etc, ce experienta in predare, feedback de la alti fosti/actuali colegi...

 

Daca vrei sa intri rapid in zona celor ce doar se acompaniaza cu instrumentul in timp ce canta cu vocea, genul folk sa zicem, nu ai nevoie de mare matematica muzicala, nu iti trebuie un profesor ci e de ajuns un instructor. Daca vrei Fingerstyle...aici se schimba problema...un pic.

 

In speranta ca nu am suparat pe nimeni, sper ca ceea ce v-am impartasit din experienta proprie a ajutat cumva la nuantarea acestui subiect.

 

Sanatate si fire intinse!

  • Like 2
Posted

"Pomul se cunoaste dupa roade", iar ... profesorul dupa elevi.

O idee ar fi sa vezi cum se descurca elevii unui prof/instructor, ca sa iti faci o prima parere despre cum au fost invatati. Ideal e sa observi cat mai multi, ca sa nu te iei dupa extreme ci sa existe o omogenitate cat mai mare in "esantionul" luat in vizor (cei ce inteleg legile statisticii stiu de ce, dar cred ca e logic pt oricine altcineva).

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.