Guest cornelush Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 aº vrea câteva pãreri despre auzul aboslut (perfet pitch, daca sunteți abonați wiki).[vã rog corecturi dacã dau gherle pe undeva. nu am un tratat in biologie, ci ºtiu doar ce am studiat in generalã ºi liceu] cam pe oricine aº întreba cum se poate dobândi ar spune "nu se dobândeºte" din start. am stat o perioadã ºi m-am gândit, dupã ce am avut o discuție cu cineva, în care susținea sus ºi tare cã e moºtenit doar la naºtere, am ajuns la ideea cã dacã mergem pe principiul ãsta, fiecare ar trebui sã perceapã culorile diferit, ºi datoritã celui care i-a fãcut asocierea între verde si reflexia luminii în spectrul verde, el asociazã respectivei bucãți de spectru noțiunea de "verde". acum, nu pun problema cã el poate vede altceva (cam neinspirat aleasã culoarea, daca e daltonist, de exemplu), ci la nivelul unui individ obiºnuit, care poate vedea toata gama de culori. se poate ºi ca ideea mea sã fie greºitã, cã termenul de verde de exemplu, e asociat destul de larg. dar într-un mediu simplu, în care ar fi sã spunem, doar 9 sau 12 culori de bazã, atunci nu ar mai fi aºa de greu, nu? individul nostru obiºnuit ar putea spune cã ãla care îi bate la ochi pe o anumita frecvențã e verde, ãlãlalt, cu frecvența mai micã e roºu, etc, nu? eventual poate are ºi niºte idei sau senzații legate de culorile astea, care ii vin în cap instantaneu când vede o culoare. continuând analogia, prin cele 12 culori, mã refer la temperamentul egal cu diviziunea unei octave in 12 [adicã ãsta de toate zilele, de pe clapele sau chitãrile obiºnuite - cu vocea e mai greu ]. notele între ele nu sunã CHIAR la fel, chiar dacã mergem din semiton în semiton, putem spune cã nota asta e diferitã de cealaltã, nu? am putea spune (pãstrând asocierea) cã do e roºu, ºi do# e un roºu doar cu 10nm mai "mare" decat do#, sau putem spune cã do# e chiar roz? acum, de ce nu am putea recunoaºte ºi notele? doar ºi ele sunt tot o frecvențã într-un spectru, doar ºi culoarea ºi sunetul sunt culese de un organ, prelucrate, ºi trimise electric spre creier, doar ambele sunt procesate ulterior într-un centru nervos al creierului, nu? deci în fond, este doar asocierea unei anumite frecvențe cu o idee. cam la fel ca la culori, aº fi tenta sa zic. aici s-ar putea sã fie totuºi gafa mea în gândire. my question: de ce pot primi doar la naºtere capacitatea de a spune cã 440hz inseamnã la, dar putem distinge de mici cã o anumitã lungime de undã in spectrul luminii vizibile e roºu? nu e tot un centru nervos care face treaba asta? sunte tentat sã spun cã "vedem mult mai mult decât auzim, ºi ne jucãm mult mai mult cu nume de culori, decât cu nume de note". dar asta nu înseamnã cã poate fi antrenat? dacã auzul perfect se poate dobândi, totuºi, v-aº ruga sã-mi dați câteva resurse care dezbat tema asta. ºi rugãmințile de rigoare - sorry dacã s-a mai postat, eu nu am gãsit. sorry dacã m-am lungit sau am dat gherle pe ici colo a greºi este omeneºte (mai departe ºtiți povestea cu jazzul, nu? ) - nu sunt specialist în nici un domeniu din cele în care vorbesc mai sus. ºi sã nu dați cu flamethrowerul pe aici, eu chiar sunt interesat de subiect Fiind si eu interesat de o buna bucata de vreme de auzul absolut, am studiat tot ce am prins relativ la chestia asta... tot ce stiam la inceput era ce auzisem de la profii mei, cum ca tre sa fi un fel de geniu muzical sa ai 'ureche perfecta', ca e suficient sa recunosti doar sunetul la, ca nu poti dobandi aceasta aptitudine indiferent ce ai face - daca nu te nasti cu ea..speri in alta viata. Intre timp am ajuns sa-mi schimb radical parerile, asa ca acum, desi nu am auz absolut, cred ca el se poate dobandi in mod sigur. Asta daca folosesti o metoda corecta si ai rabdarea si dedicarea suficienta unei astfel de munci (aici si cred ca e principala problema). Asa am ajuns sa aflu de metodele lui David Lucas Burge si Power Graham. De ceva timp le si am pe amandoua si am apucat sa le studiez putin sa vad cam care-i principiul dupa care functioneaza Pe langa astea am si alte cateva softuri facute pt a te ajuta sa-ti dezvolti auzul absolut si relativ Ok, in primul rand capacitatea de a 'auzi muzical' se imparte in doua categori : auz absolut si auz relativ. Auzul absolut presupune recunoasterea fiecarui sunet muzical fara a avea nevoie de o de vreo referinta. Mai este numit si memorie tonala. Auzul relativ este capacitatea de a recunoaste intervalele dintre sunete. Metodele de care vb mai sus sustin ca amandoua tipurile de auz se pot dobandi la orice varsta, indiferent de background-ul muzical sau de cunostintele de teorie muzicala ale subiectului. E absolut normal, altfel nici nu s-ar vine Metoda lui Graham se rezuma la un fel de invatare prin hipnoza cum se zicea mai sus cu tot felu de exercitii ciudate de invatare in somn, etc. Cea a lui David Lucas Burge e compusa din doua masterclass-uri:Perfetct Pitch si Relative Pitch. Cea de auz relativ presupune efectiv invatarea tuturor intervaleleor si are la sf fiecarei parti un teste pe care tre sa le 'treci' ca sa poti merge mai departe. Destul de interesant ...dar si mai interesanta e cea de auz perfect - nu face nici un fel de legatura la propriu cu culorile. Asta e ceva figurativ doar in metoda lui. Te pune sa descri notele auzite dupa culori doar o data si apoi poti sa uiti chestia asta. El insista pe ascultatea 'profunda' timp de cateva min pe zi a unor sunete, apoi in mod progresiv a unor intervale armonice, apoi sunete in mai multe octave si abia la urma la mai multe timbre (coloraturi ale sunetului ) El sustine ca toti avem capacitatea fizica de a auzi sunetele dar trebuie ca prin exercitiu sa ne dezvoltam capacitatea care tine de psihic de a recunoaste sunetele . Garanteaza ca daca asculti zilnic si in mod organizat intr-un interval de 2 - 12 luni obtii auzul absolut. Binenteles ca asta se poate perfectiona apoi in mod continuu, adica s-ar putea sa recunosti notele doar pe intrumentul tau mai intai si abia apoi sa ajungi sa recunosti de ex chiar si scartzaitul usii Dupa alte studii pe care le-am citit se presupune ca toti oamenii au la nastere capacitatea de recunoaste sunetele, adica auz perfect dar marea marea majoritate o pierdem pe parcurs fara sa ne dam seama deoarece nu suntem nevoiti sa folosim acea abilitate. Asa se explica de ce in general muzicienii care au studiat instrument de la varste f fragede au auz absolut. Si doar asa se poate explica de ce un procent f mare (peste 90 % pare-mi-se) dintre vorbitorii a 2 dialecte chinezesti 'muzicale' au auz perfect. Ok, cam asta-i ce cred eu si nu am pretentia ca ce-am zis e adevarul absolut...asa cum de fapt nu exista nici auz absolut ) (vreu sa zic ca nu cred ca exista cineva pe lumea asta sa zica daca la-u' de la pianu meu are 440 sau 441 Hz ...nu suntem computere - totusi cred ca unu' care are sunetele in 'mintea' lui poate sa-mi spuna daca sol-u' meu e putin # sau putin b .. am si patit asta) Recomand celor cu adevarat preocupati de chestia asta si care stiu si engleza sa faca o cautare pe google pt perfect pitch, absolute pitch, tonal memory, etc. Se gasesc destule resurse si solutii f interesante si variate. Si deasemenea se gasesc si f multe review-uri pozitive despre metode ca cea a lui David Lucas Burge sau Power Graham English !! Binenteles ca sunt si unele negative Sunt si eu f interesat sa discut pe tema asta (se vede din reply-u' asta enorm de lung ) si sa aflu alte pareri, cum progreseaza unii care 'lucreaza' pt auz perfect, etc .
Guest sebi cretu Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 eu nu m-am chinuit niciodata sa inteleg fenomenul "auzului absolut" asta pentru ca eu am ceea ce voi numiti "auz absolut". cant la pian de la 4 ani, si de cand ma stiu aud notele dupa nume. de exemplu, daca cineva canta do, mie in cap imi suna "do" , exact aceste 2 lietre, do. si la re "re", samd. nu am auzit niciodata altfel . profesorii mi-au spus ca am auz absolut. insa eu nu pot intelege cum auziti voi. sa asculti o nota de control, iar apoi sa-ti dai seama de tonalitatea altei note prin compararea intervalului fata de prima mi se pare cam complicat...
hihi Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 insa eu nu pot intelege cum auziti voi. Aloo?! Sa-i explice cineva cum auzim noi. Lasand gluma, nu ti se intampla sa si gresesti ?
Killahead Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 "cei cu auz absolut provin, de obicei, din violonisti" Poti sa-mi dai niste detalii? Eu am facut vioara de la varsta de 6 ani si pot zice ca am un auz bun, in sensul ca aud o piesa si o "vad". Nu am nevoie sa o repet de multe ori ca sa o stiu. Sunt foarte curios, credeam ca e ceva din nastere. Are legatura cu vioara?
Guest Distorsed Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 La cei ce canta la un instrument de la varste mici cred ca au un auz muzical mai bine dezvoltat( si normal )
Guest sebi cretu Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 eu nu spun ca un tip de auz e mai bun decat altul.eu de ex pot sa reproduc f repede o piesa pe care o aud, insa nu pot sa cant cu instrumentul acordat cu un semiton mai jos. cred ca, pana la urma, performanta in muzica se atinge prin munca (si talent), indiferent de tipul de auz pe care il ai
Killahead Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 nu pot sa cant cu instrumentul acordat cu un semiton mai jos Hmmm, asa ceva nu am auzit niciodata "live". Am auzit povesti despre asemenea cazuri, dar nu de la cineva direct. Ai cumva o explicatie? Chiar ma intereseaza cazul. Uite, eu cand aud o piesa stiu exact unde si cum se canta, indiferent de acordaj. Cred ca am un mare noroc.
mickeyG Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Am auzit si eu de faza asta. Astia cu auz absolut, stiind precis pe ce note e o melodie, pentru ei s-o cante mai sus sau mai jos cu unul sau mai multe semitonuri e ca si cum ar canta alta melodie, pe cand pt noi astialalti o melodie se defineste prin relatiile (intervalele) dintre note, nu prin valorile absolute ale notelor. Sa luam o melodie oarecare (do-mi-re-do, patrimi- un ex la intamplare). Pt persoanele cu auz relativ, melodia e definita de intervale (terta mare-secunda-prima) si ritm, asa incat daca ar canta cineva si-mi bemol-re bemol-si pe acelasi ritm, ar fi aceeasi melodie. Pt cineva cu auz absolut, melodia e insa definita prin notele anume care sunt utilizate si ritm. Deci melodia este doar do-mi-re-do, in si desi ar fi aceleasi intervale, sunt alte note (care sunt recunoscute ca atare) si deci alta melodie. Eu unul sunt satisfacut de auzul meu relativ pe care incerc mi-l imbunatatesc continuu, nu stiu de ce mare folos mi-ar fi sa am auz absolut. Tare faza cu chinezii, stiam si eu. Cica la ei e asa fiindca in limbile respective, intelesul cuvintelor e dat si de inaltimea sunetului (de cat de ascutit sau jos e pronuntat acelasi cuvant). Deci ei sunt obligati sa recunoasca inaltimi de sunete de natura limbii pe care o vorbesc. Asta-i o buna dovada zic eu ca un auz perfect (absolut sau relativ) nu este echivalent cu talentul muzical. Daca sa ai auz absolut inseamna sa fii compozitor genial, inseamna ca in China 90% din populatie ar fi muzicieni de geniu, ceea ce evident nu e cazul. Dupa mine calitatea auzului muzical si talentul muzical in sine sunt doua chestii complet separate, desi ca sa poti sa-ti manifesti talentul astfel incat sa auda si altii productiile tale (sa compui) e indispensabil sa ai auz muzical.
Guest sebi cretu Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 pai nu pot canta daca apas pe mi de exemplu si se aude mi bemol. trebuie sa rescriu intreaga piesa cu un semiton mai jos. spre exemplu, in loc de do-mi-sol trebuie sa scriu si-mi bemol-sol bemol. asa cant cu un semiton mai jos, dar cu instrumentul acodat normal. cu instrumentul acordat mai jos nu am putut niciodata sa cant mai mult de cateva masuri. apoi ma zapacesc, pt ca se aude altceva decat in mod normal. la chitara e oarecum mai simplu, deoarece pozitia mainii pe griff e aceeasi, si incerc sa cant mai mult dupa pozitia mainii, si sa nu tin cont de auz. la clapa imi e imposibil.
Guest cornelush Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 pai nu pot canta daca apas pe mi de exemplu si se aude mi bemol. trebuie sa rescriu intreaga piesa cu un semiton mai jos. spre exemplu, in loc de do-mi-sol trebuie sa scriu si-mi bemol-sol bemol. asa cant cu un semiton mai jos, dar cu instrumentul acodat normal. Sebi cretu, inteleg ce zici. Am citit despre chestia asta si am si vazut oameni care (zic ei) nu pot canta daca instrumentul lor nu este perfect accordat sau vocalisti care nu pot canta intr-un ansamblu, sau ca solisti , daca acompaniamentul sau 'restu' lumii' nu-s perfect pe ton. Aici cred ca e ceva de domeniul psihologic - de fapt o piedica pe care pune auzul absolut o pune mintii tale. Tu stii ca Mi-ul de pe partitura ta tre sa si sune Mi..in schimb el e un Mib sa zicem... Ai incercat sa iti autoimpui ceva de genu "ok, mi-ul pianului meu de fapt e mib - mib sa fie !! si restu la fel - eu cant ce e scris - desi suna complet altfel !" ? Modu' asta de gandire e o analogie perfecta pt termenu' de 'transpozitite' E doar o parere... da' am si un link in care tot unu' cu auz absolut vb de chestia asta - http://www.unconservatory.org/perfect_pitch/1.html (si despre cum poate fi dobandit auzul absolut - doar pt cei ce stiu engleza, din pacate) BTW, daca transpui do-mi-sol cu o secunda mica in jos, iese si - re# - fa# MickeyG sunt perfect de accord cu tine - auzul absolut nu implica si faptul de a fi un geniu muzical si nici macar de a fi un bun muzician. De fapt, deoarece-s sigur ca auzul absolut se poate obtine prin studiu, eu nici nu ma mai gandesc la auzul absolut ca la un talent. E doar o abilitate pe care in mod constient sau inconstient ai avut-o 'de cand te stii' sau ai (re)dobandit-o la maturiate. Repet ce-am zic mai sus, se crede ca toti oamenii au la nastere abilitatea de a auzi 'in mod absolut' - adica sa recunoasca sunetele dupa natura lor si nu dupa relationarea cu altele. Se presupune ca doar unii isi pastreaza abilitatea asta datorita exersarii ei prin intermediul practicii unor intrumente muzicale, etc..sau ca chinezii - prin intermediul limbii vorbite Restu' lumii nu are nevoie de chestia asta in viata de zi cu zi si deci o pierd. Cred ca daca as avea vointa si dedicarea sa ma apuc sa lucrez din metoda lu' David Lucas Burge, peste vreo cateva luni sau 1 an as putea sa va zic fericit: "uite ca eu nu am avut auz absolut si prin munca l-am (re)dobandit".. da' asa ..ramane doar sa teoretizez
Guest sebi cretu Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 eu cred ca problema in esenta nu e deloc complicata. Creierul, fiind obisnuit de la varsta frageda cu notele muzicale, a asociat diferite frecvente unor note.Analogia cu culorile este foarte corecta, deoarece atunci cand vezi ceva rosu stii ca e rosu , fara sa te gandesti la asta. La fel si cu notele muzicale. Cand aud la stiu ca e la, fara sa ma gandesc la asta. BTW cornelush, eu nu m-am referit la vreo gama anume, asa ca, din punct de vedere al sunetului, si-mi bemol - sol bemol e exact acelasi lucru cu si- re#-fa# Am mai spus si repet, nu cred ca auzul absolut e o virtute sau ca ar fi direct proportional cu talentul muzical. Nici vorba de asa ceva. Totusi mie imi este de ajutor deoarece ma ocup, printre altele, cu acordatul pianelor.
Guest EPSYLON_CURSE Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Foarte mare dreptate ai. Daca stii bine teoria muzicala si acorzi studiului gamelor seriozitate, cam o ora inainte de orice repetitie ai mari sanse sa retii toate notele si sa le poti asocia cu numele lor. Cu cat se incepe mai devreme cu atat mai bine. In orice caz e amuzant sa scrii o partitura pe care miauna pisica sau latra cainele. Aviz amatorilor
cyfer Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 eu nu m-am chinuit niciodata sa inteleg fenomenul "auzului absolut" asta pentru ca eu am ceea ce voi numiti "auz absolut". cant la pian de la 4 ani, si de cand ma stiu aud notele dupa nume. de exemplu, daca cineva canta do, mie in cap imi suna "do" , exact aceste 2 lietre, do. si la re "re", samd. nu am auzit niciodata altfel . profesorii mi-au spus ca am auz absolut. insa eu nu pot intelege cum auziti voi. sa asculti o nota de control, iar apoi sa-ti dai seama de tonalitatea altei note prin compararea intervalului fata de prima mi se pare cam complicat... Mie mi se pare cam complicat cu auzul absolut Sunt curios cum se rezolva o problema practica: Presupunem ca iti fredonez o melodie care e asa: do, mi, re, la, sol. Tu vei retine chiar notele astea. Eu, avind auz relativ, retin intervale, adica 1, 3, 2, 6, 5. Daca apoi cantam intr-o trupa si vocalul trebuie sa faca piesa din mi (adica mi, sol#,fa#,do#,si), tu cum gandesti transpunerea? Transpui nota cu nota, si rescrii piesa? La mine melodia e aceeasi doar ca o incep din mi.
Guest EPSYLON_CURSE Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Transpui melodia nota cu nota. Nu-i asa de greu, trebuie exercitiu. La un moment dat iti intra in reflex. Aceeasi chestie si cu armonia.
Guest EPSYLON_CURSE Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 La cei ce canta la un instrument de la varste mici cred ca au un auz muzical mai bine dezvoltat( si normal ) Nu stiu daca e tocmai necesar dar poate fi partial adevarat deoarece atunci se ''dezvolta'' toate.
DanJBS Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 sal. Eu am avut mari probleme cu auzul (si inca mai am). Am observat totusi pe parcurs anumite imbunatatiri si asta fara sa fac anumite exercitii in acest scop. De exemplu: daca ma gandesc acum la o piesa pe care am ascultat-o de foarte multe ori, stiu la ce inaltime sunt notele. Daca as canta cu vocea (sau preferabil in minte) si as pune dupa piesa pe calc ar fi in aceeasi tonalitate. Deci pornesc de la un pitch pe care il stiu ca mi-a intrat in memorie si pot sa il retin. De aici ma gandesc eu ca daca as face exercitii as reusii sa retin o anumita frecventa careia sa ii asociez o nota. Deci sunt de acord cu ideea ca se poate educa urechea si gandirea muzicala. Alta problema ar fi cu intervalele. Nu am incercat inca sa le retin distanta ca frecventa in cap si nici nu stiu daca voi face vreodata exercitii in scopul asta, dar am observat alt lucru si anume ca poti retine foartre usor intervalele daca le asociezi unei melodii. De ex la inceputul la Number of the beast la chitara; banuiesc ca fiecare isi poate canta in cap chestia respectiva; sunt 4 note diferite. Cu ele in cap imi pot forma orice interval format din oricare dintre ele. Re- fa# am terta mare re -sol am cvarta perfecta si re -la cvinta perfecta. Apoi pot sa imi inchipui distanta dintre fa# - sol si sol -la. Deci facand corelatie cu piese poti retine lejer intervalele. Ma gandesc ca daca s-ar face exercitii pentru a obisnui urechea cu fiecare itnerval in parte si sa fie retinut s-ar ajunge sa poate fi distinse in piese si sa fie denumite. Asa ca ma gandesc ca se pot obtine rezultate foarte bune daca faci exercitii in acest scop si poti ajunge la perfectiune.
Guest Dark5man Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Fratilor, mie mi se pare ca pentru a avea un auz absolut (pe care nu-l am) tre sa ai 3 caracteristici simultane: -Ureche octavica (adica sa auzi octava ca fiind... octava... E mai greu de explicat, sunt sigur ca majoritatea intzelegetzi ce vreau sa spun... sunt oameni care nu percep octava... care nu pot acorda spre exemplu un bass dupa o ghitara sau invers, dar sunt si oameni care pot) -Perceptia intervalelor (sa stii cum suna o tertza mica, mare, etc... asta ar cere exercitziu) -Un punct de reper (o nota care o va recunoaste pe veci, fiind "arsa" in proectia de care vorbeau oamenii care le au la astea... cred ca asta e innascuta) Mie personal imi ajunge urechea octavica, si un pic de perceptzia intervalelor. Cu asta pot sa redau (mai greu, dar pot) dupa ureche, si pot si sa fac ghitarile un pic mai... slabe sa sune cat de bine se poate... Deci perfect pitch nu-i chiar asa un mare avantaj... ma gandesc ca singura diferentza e ca potzi sa-tzi acordezi ghitara fara reper.
cyfer Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Fratilor, mie mi se pare ca pentru a avea un auz absolut (pe care nu-l am) tre sa ai 3 caracteristici simultane: -Ureche octavica (adica sa auzi octava ca fiind... octava... E mai greu de explicat, sunt sigur ca majoritatea intzelegetzi ce vreau sa spun... sunt oameni care nu percep octava... care nu pot acorda spre exemplu un bass dupa o ghitara sau invers, dar sunt si oameni care pot) -Perceptia intervalelor (sa stii cum suna o tertza mica, mare, etc... asta ar cere exercitziu) -Un punct de reper (o nota care o va recunoaste pe veci, fiind "arsa" in proectia de care vorbeau oamenii care le au la astea... cred ca asta e innascuta) Mie personal imi ajunge urechea octavica, si un pic de perceptzia intervalelor. Cu asta pot sa redau (mai greu, dar pot) dupa ureche, si pot si sa fac ghitarile un pic mai... slabe sa sune cat de bine se poate... Deci perfect pitch nu-i chiar asa un mare avantaj... ma gandesc ca singura diferentza e ca potzi sa-tzi acordezi ghitara fara reper. Gresit! Tu vorbesti despre auz relativ. Auzul absolut este diferit, nu are legatura cu perceptia intervalelor si puncte de reper. Cum spunea @SebiCretu, atunci cand se aude nota DO, exact asta ii suna in cap: DO. Nu face relativizari la diverse note, octave sau altceva. Daca e sa fac o comparatie, la fel cum tu vezi ceva de culoare rosie si stii ca e rosu, la fel cei cu auz absolut cand aud o nota anume stiu ce e. Tu nu te gandesti "a.. e o culoare, err.. mai inchisa decit galbenul, dar mai deschisa decit negrul.... hm.... roshu...". Chiar stii ca e roshu Chiar si cei care au auz absolut trebuie sa exerseze si auzul relativ. Daca le ai pe amindoua esti beton
Guest Mircea19 Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 ce treaba si cu auzu asta cred ca un auz relativ foarte foarte bun.. e suficient:)
cyfer Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 ce treaba si cu auzu asta cred ca un auz relativ foarte foarte bun.. e suficient:) Dap, este. Auzul absolut e doar un plus.
Guest Mircea19 Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 sau un minus ,, de exemplu... ai un concert in care tre sa canti sa zicem si piese in acordaj normal si piese care de la mama lor au fost gandite in bemol ce faci? ... te dezacordezi la fiecare piesa?.... adica mi se pare ca mai rau te incurca ... ma rog ,, are si avantaje.. cum ar fi sa scoti partitura pt o piesa in timp real ca dupa dictare ???? ehh eu m-as multumi cu un auz relativ bun ... apropo cyfer spuneai la un moment dat ca ai folosit o metoda pt asta despre ce metoda era vb? pe unde se gaseste ?
cyfer Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 apropo cyfer spuneai la un moment dat ca ai folosit o metoda pt asta despre ce metoda era vb? pe unde se gaseste ? Cea obisnuita... David Lucas Burge. Se gaseste daca tastezi "perfect pitch" la google Cum spuneam, n-am aprofundat, doar am inceput un pic metoda si am fost uimit de progresele obtinute in foarte scurt timp.
mickeyG Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 ai comandat cd-urile sa inteleg? intreb fiindca ma intereseaza si pe mine sa-mi imbunatatesc urechea
cyfer Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 nope, au avut o promotie serioasa acum ceva timp si am primit continutul primelor doua discuri pe care le-am ºi studiat.
mickeyG Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 ce misto exista vreo sansa sa impartasesti si cu publicul rgc-ist continutul cdurilor astora minunate?
Guest Chiperion Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Stai, c-am gasit si eu ceva; cu putin noroc, ii facem colectia completa lui cyfer...O sa stiu ce e in vr'o patru ore.
Guest Mircea19 Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 pai e doar 140 de dolari toata colectia ..
Guest Chiperion Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 (edited) Da, nene Mircea, dar pana si un dolar e mult pentru mine, ca n-am cum sa-l dau...this is why I resort to these things, macar, daca nu-mi iese figura, n-am gaura-n buzunar, right? later edit: I've struck gold! Edited February 6, 2007 by Chiperion
cyfer Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 exista vreo sansa sa impartasesti si cu publicul rgc-ist continutul cdurilor astora minunate? E cam greu... tipul ala vorbeste incet, hipnotic si spune foarte multe lucruri. Incerc totusi sa rezum: Se pare ca trebuie sa renuntam la ideea de auz relativ cat studiem auzul absolut. Cei care nu-l au, vor fi mai avantajati de metodele lui David. Ne-am obisnuit sa tratam un sunet prin relationarea sa cu un altul, "e la octava, la tertza, la cvinta micsorata... etc". Nu trebuie sa facem asta ci sa ascultam atent un sunet si particularitatile sale pentru ca, dupa David, sunetul Do si sunetul Fa# de exemplu suna diferit, nu diferit ca frecventza, dar si ca nuantza. Trebuie sa ascultam nu doar orizontal, frecventele sunetelor, dar si pe vertical, particularitatile sale. Se poate incepe cu deferentele intre sunetele G# si F#. Trebuie sa le ascultati atent si sa observati ca ele chiar suna diferit. F# e mai ascutzit, G# e mai moale. Sunt greu de descris caracteristicile in cuvinte oricum. Ideea e sa simti aceste diferente printr-o ascultare atenta, aproape meditativa. Eu am crezut ca e un fel de bullshit, dar am incercat doar citeva din tehnicile astea si dupa 2 zile am remarcat ca "ghicesc" tonalitatile pieselor unui concert de pe mezzo. M-am oprit insa din lipsa de timp. Am multe alte treburi din pacate decit sa studiez asta Daca aveti timp si vreti auz absolut, se pare ca se poate obtine.
Guest Chiperion Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 S-a notat! E...acusica, daca vrea careva...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now