www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Kemper Profiling Amplifier-Review,reflectii,pareri,asteptari,tendinte,directii


andjar

Recommended Posts

Misto review-ul :)

 

Am cantat cam 30 min cu un Kemper cu casti, deci mult prea putin timp pentru a putea face un review cantand doar cu profile-urile stock, dar mi s-a parut mai "in your face" decat fost-ul meu Axe FX, care suna mai "amplificator luat cu un microfon intr-un studio". Calitativ pur este greu de zis dupa atata putin timp trecut sincer, dar DPDV feeling mi s-a parut mai OK. N-am probat Axe-FX II.

 

Este un lucru pe care as vrea sa-l probez : cum merge "substractia" unui cab dintr-un profile. Este singurul lucru care ma lasa destul de sceptic, daca merge efectiv cum as dori ar fi wow. Pentru ca perso, nu prea imi place sa cant cu FRFR, mereu am preferat modeller-urile cu un cab clasic.

 

Pentru info cei de la Matrix lucreaza pe un amplificator care va intra in gaura lasata in spatele Kemper-ului. Avantajul acestui tip de amp : poate fi folosit cu cab sim cu un cab FRFR pasiv, sau fara cab sim cu un cab de chitara clasic.

Edited by Pierre
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sa canti pe un profil de marshall plexi cu un cab 4X12 sa zicem ,e ca si cum ai canta pe acel plexi si cab care se afla in casa unui prieten care sta la 3 strazi de tine,adica nu-l auzi direct,dar ai cabluri de chitara si de microfon ideale trase pana la el acasa.Ca sa moara doar vecinii lui :) .Sau ca si cum ai canta prin isocab

Cred că trebuie subliniată suplimentar afirmația asta. Foarte mult din ce își imaginează lumea că ar constitui "Tonul" e determinată de particularitățile cab-ului de chitară (și felului în care îl ascutăm), care d.p.d.v. ingineresc e o boxă oribilă. Sunt anumite aspecte pe care un cabsim nu le poate simula niciodată, oricâtă putere de calcul ai avea la dispoziție: direcționalitatea difuzorului, interferența dintre difuzoare (când sunt mai multe) poziția urechii față de cab, mediul în care se ascultă, felul în care îți mișcă aerul din plămâni și pantaloni.

Cu "amplificatorul în cameră" ai niște difuzoare cu performanțe oribile într-o incintă oribilă instalată într-o cameră dubioasă în așa fel încât să-ți răcnească în genunchi. Îți trebuie multă minte să-ți dai seama că se va auzi altfel din monitoare liniare, corect poziționate, într-o cameră tratată, sau în căști?

În momentull în care înțelegi că se simulează un cab captat, close-miked, ai șansa să folosești procesorul la adevăratul său potențial. Iar dacă vrei experiența unui "amp in the room" sau mai bine spus "cab in the room" n-ai decât să-l folosești cu un cab "adevărat", ceea ce anulează multe avantaje.

Edited by FiveseveN
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Este un lucru pe care as vrea sa-l probez : cum merge "substractia" unui cab dintr-un profile. Este singurul lucru care ma lasa destul de sceptic, daca merge efectiv cum as dori ar fi wow. Pentru ca perso, nu prea imi place sa cant cu FRFR, mereu am preferat modeller-urile cu un cab clasic.

 

Pentru info cei de la Matrix lucreaza pe un amplificator care va intra in gaura lasata in spatele Kemper-ului. Avantajul acestui tip de amp : poate fi folosit cu cab sim cu un cab FRFR pasiv, sau fara cab sim cu un cab de chitara clasic.

Legat de subtractia cab-ului eu am jus la concluzia ca un profil foarte bun, greu il imbunatatesti sau il faci sa sune la fel de bine inlocuind cab-ul lui cu altul...parca ar fi o relatie mai intima intre amp-ul si cab-ul care s-au nascut in acelasi profil.In schimb am reusit sa ameliorez profiluri mai slabute inlocuind cabismul original cu unul bun...de exemplu era un cab 4x12 greenback rola (vintage ) care imi placea mult peste mai multe profiluri.

Deci treaba nu e asa ideala ,asa de frumoasa pe cum s-ar crede deoarece se pare ca in partea de cabism a unui profil nu se preia doar caracterul boxei si al microfonului ,ci si partea de poweamp a amplificatorului cu care a fost facut contamineaza cabismul,isi lasa amprenta. Adica daca ai acasa 2 amp-uri si o singura boxa,faci profil pentru ambele amp-uri pe aceeasi boxa si acelasi mic...dupa ce le subtractezi si le pui pe un alt profil tert vei vedea ca suna diferit desi e aceeasi boxa.Dar totusi e foarte fun sa experimentezi cu diferite profiluri de cab.

Insa o concluzie interesanta e ca partea de cabism are cea mai mare influenta asupra sunetului...dupa cum zice si Fiveseven.

 

Amp pentru gaura din spate a kemperului a aparut deja ->camplifier:

http://www.kpa-solut...com/?page_id=38

De varianta matrix nu s-a mai auzit nimic de ceva timp.

 

 

Cred că trebuie subliniată suplimentar afirmația asta. Foarte mult din ce își imaginează lumea că ar constitui "Tonul" e determinată de particularitățile cab-ului de chitară (și felului în care îl ascutăm), care d.p.d.v. ingineresc e o boxă oribilă. Sunt anumite aspecte pe care un cabsim nu le poate simula niciodată, oricâtă putere de calcul ai avea la dispoziție: direcționalitatea difuzorului, interferența dintre difuzoare (când sunt mai multe) poziția urechii față de cab, mediul în care se ascultă, felul în care îți mișcă aerul din plămâni și pantaloni.

Cu "amplificatorul în cameră" ai niște difuzoare cu performanțe oribile într-o incintă oribilă instalată într-o cameră dubioasă în așa fel încât să-ți răcnească în genunchi. Îți trebuie multă minte să-ți dai seama că se va auzi altfel din monitoare liniare, corect poziționate, într-o cameră tratată, sau în căști?

În momentull în care înțelegi că se simulează un cab captat, close-miked, ai șansa să folosești procesorul la adevăratul său potențial. Iar dacă vrei experiența unui "amp in the room" sau mai bine spus "cab in the room" n-ai decât să-l folosești cu un cab "adevărat", ceea ce anulează multe avantaje.

 

radicala parere dar ai dreptate.

Un intelept chiar zicea pe un forum ,ca factorul "amp in a room"...pe cat de bine suna in camera,pe atat de mult e responsabil de un ton prost/mix dezastruos live...de foarte multe ori.Pentru ca de multe ori ,pentru cei fara experienta sau dotari limitate, cu lampa,socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ(live).

Un avantaj al solutiei procesor+amplificare FRFR serioasa e ca live ofera un ton mult mai predictibil ,mai asemanator cu ala care-l folosesti acasa /in studio..pe care vrei sa-l obtii.Prin urmare si mixul e mult mai administrabil.

Dar totusi amplificatorul pe lampi va ramane un timp scula de casa preferata a unei insemnate categorii de "chitaristi audiofili" dependenti de acel dus sonic care tine mai mult de mecanica fluidelor . :)

Edited by andjar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.