avatar2100 Posted April 29, 2012 Author Posted April 29, 2012 Gibson Flying V 1967 reissue din 2007 - corp si neck din mahon si tastiera din lemn de palisandru. in curs de transformare: .. povestea continua 2
avatar2100 Posted May 10, 2012 Author Posted May 10, 2012 (edited) Edited May 10, 2012 by avatar2100 1
Popular Post avatar2100 Posted September 20, 2012 Author Popular Post Posted September 20, 2012 Acesta este un ESP Truckster ESP (nu LTD!) chitara a fost adusa pentru un setup complet, proprietarul dorind actiunea corzilor foarte joasa fara fret buzz. Pentru inceput, se aleg corzile ce vor fi folosite (in acest caz 11-48), se acordeaza si se fac ajustarile cat mai precise (ajustarea grifului, intonatiei, actiunea corzilor), dupa care chitara se monteaza in neck jig, in pozitie orizontala. Este foarte important sa fie setata cat mai bine posibil inainte de nivelare, recoronare si restabilirea radiusului. Dupa ce a fost imobilizata pe suport, chitara se inclina in pozita de cantat, se ajusteaza truss rodul in asa fel incat griful sa fie cat mai drept posibil, se acordeaza inca odata si se seteaza comparatoarele pe gradatia "0", dupa care se revine in pozitia orizontala. In acest moment, corzile sunt detasate, dupa care griful este adus la pozitia initiala (cu ajutorul neck jigului) atunci cand avea corzile montate. Din pozele atasate, veti observa cat de mult se poate modifica pozitia grifului, dupa ce corzile au fost detasate. Exista putine chitare care au un grif foarte drept, dar majoritatea nu. Fara aceasta scula special construita, o nivelare aproape perfecta nu ar fi posibila! Probabil, alte persoane vor incerca sa ma contrazica .. Repet: ma refer la o nivelare aproape perfecta, nu satisfcatoare! In functie de fiecare grif, ajustarea in pozitia initiala, poate dura intre 10 si 40 minute. Din acest moment, se mascheaza zonele ce sunt expuse si se marcheaza tastele cu o carioca de culoare neagra. Urmeaza o nivelare superficiala a tastelor 12-24 si restabilirea radiusului, dupa care se marcheaza cu o carioca de culoarea rosie (aceste 2 culori ma ajuta sa observ anumite diferente de pe mijloc si lateral). Se continua operatia si la celelalte taste, dupa care urmeaza o nivelare si recoronare generala, folosind un tampon de aluminiu ce are radiusul fretboard-ului. Se verifica cu o linie de mare precizie aliniamentul tastelor, iar cu o scula speciala verifica daca radiusul este cel dorit, dupa care se incepe indreptarea fiecarei taste in lungime cu o pila dreptunghiulara, urmand refacerea coroanei cu o pila diamantata ce are un mic sant curbat. Nivelarea se va face in "V" pe orizontala si verticala - in lungul grifului nivelam doar mariginile Dupa aceste operatii, urmeaza verificarea tastelor, cate 3 odata, cu un obiect perfect drept si rigid. Este important ca in momentul in care atingem 3 taste odata, scula sa nu aiba joc, in caz contrar, tasta de la mijloc trebuie micsorata gradat, pana cand rezultatul este cel dorit. Dupa aceasta operatiune, folosim un otel de foarte buna calitate (ex: un spiral) pentru a "calca" fiecare tasta. Prin frecarea otelului de tasta, partile usor ascutite se contopesc, se intind. Dupa ce am terminat si aceasta operatie, folosim diferite tipuri de hartie abraziva pentru finisarea fiecarei taste (smirghel de uscat) mai intai pe orizontal urmat de vertical, puteti folosi P320, P600, P1000, P2000 (poate fi de apa, dar nu folositi apa). Este important sa aveti marginile tastelor rotunjite, fara ca acestea sa "agate". Dupa ce ati terminat cu P2000, folositi o lana de otel 0000 imbibata in putin ulei de fretboard, orizontal si vertical. La sfarsit folositi o microlaveta 3m si pasta de polisat nichel, pentru a da lustrul final. Imi place sa folosesc varianta manuala in locul paslei de polisat, deoarece nu doresc sa incalzesc tastele si imi ofera o mare satisfactie satisfactie la final Dupa ce ati incheiat aceasta operatiune, folositi o solutie de curatat fretboardul si un ulei de lamaie pentru ungere. Acesta se intinde cu degetul si se sterge dupa 3-4minute cu vata medicinala (vata curata foarte bine toate rezidurile) Probabil ca am omis cateva detalii sau nu am explicat foarte bine, dar este un bun inceput pentru cei ce doresc sa efectueze aceasta operatiune. In cazul in care nu aveti un grif foarte drept, folositi un obiect de sustinere sub el, dar nu pe toata suprafata, incercand astfel sa compensati. Puteti incerca sa faceti o nivelare usoara, urmata de verificarea si ajustarea tastelor dupa ce ati montant corzile: punem corzi, intonam, verificam, slabim corzi si ajustam tasta. Este un proces anevoios, dar cu rezultate bune. Aceasta este metoda cu care am obtinut cele mai bune rezultate. In acest fel, pot lasa corzile extrem de jos, uneori ireal de jos, fara fret buzz. Deasemenea, intonatia este foarte mult imbunatatita. Repet, sunt multe detalii pe care nu le-am specificat, tin de secretul meseriei http://www.antonioguitars.ro 15
Popular Post avatar2100 Posted October 21, 2012 Author Popular Post Posted October 21, 2012 (edited) Fender Stratocaster an 2001 - schimbare taste (refretuire), reconstruire nut din os, ajustat intonatie, inlocuire cheite originale cu Sperzel - finalizat in 2 zile. Nu doresc sa fac un tutorial, doar sa prezint modul in care am abordat shimbarea tastelor pentru aceasta chitara. Deoarece proprietarul a dorit actiunea corzilor cat mai joasa, dar sa-i permita si executarea lejera a bendurilor + dubla actiune a vibratorului, am hotarat schimbarea radiusului din 9.5" cu 12". In continuare voi prezenta fotografii cu majoritatea operatiilor efectuate, nu am avut timp sa pozez chiar tot. Se acordeaza chitara dupa care se fixeaza in jig Se ajusteaza trussrod-ul pentru a indrepta cat mai bine posibil fretboardul dupa care se seteaza comparatoarele in pozitia "0" Se scot corzile si nutul dupa care se aduce griful in pozitia initiala Se extrag tastele - pentru a reduce posibilitatea "ciupirii" fretboardului, execut aceasta operatie din ambele capete ale tastei, in acest caz nu a fost nevoie de caldura deoarece nu aveau glue Cu ajutorul unei pile ovale (nu triunghiulare) rotunjim sloturile tastelor, pentru a evita exfolierea zonei in timpul planarii Se marcheaza intreaga zona Se incepe planarea fretboardului cu ajutorul un tampon industrial din aluminium cu radius de 12" Se verifica fretboardul Se observa cum decurge operatia, se schimba foaia de smirghel cu una noua Verificare radius Se adancesc sloturile si se verifica cu tasta ce urmeaza a fi inserata Rotunjim marginile sloturilor cu o pila triunghiulara Cu ajutorul clestelui de capsat freturi, presa si ciocanel cu plumb in interior, se introduc tastele metalice - nu am folosit glue pentru acest refret, tastele aveau piciorul lung, acestea au intrat presat datorita santului mai ingust decat piciorul tastei. Acesta a fost taiat cu fierastraul de 10" Ajustam capetele tastelor cu ajutorul pilei inclinate Construim nutul. Vom face radiusul interior de 9.5" pentru ca acesta este radiusul interior, sloturile vor fi taiate la radiusul fretboardului 12" Montam noile cheite. Acestea nu au surub, pentru aceasta operatie folosesc un template special din aluminum, este o operatie delicata Se monteaza corzile, se acordeaza, indreptam griful, ajustam comparatoarele pe "0" Scoatem corzile, izolam, setam griful in pozitia initiala si marcam tastele Dupa ce nivelam tastele cu tamponul din aluminium cu radius 12", facem recoronarea tastelor cu pila diamantata si verificam nivelarea Lustruim si polisam tastele. Folosim prima data un otel de calitate pentru "calcarea" tastelor, diferite tipuri de smirghel, lana de otel si polish pentru metal. Folosim peria de lustruit mecanica Folosim doua tipuri de ulei si ceara speciala pentru lemn. Aceasta va face ca degetele sa alerge pe fretboard Ajustam radiusul seilor din bridge Setam actiunea corzilor. La tasta 12 low E se recomanda 2 mm pentru a nu avea fret buzz, eu pot lasa sub 1.5 mm, acum am setat in jur de 1.6 mm deoarece tremolo va fi folosit pe post de floyd. In sloturile nutului a fost aplicat ulei industrial pentru ungere, sloturile au fost taiate mai adanc pentru a preveni iesirea accidentala a corzilor. Se observa cat de mult a fost imbunatatita intonatia Inainte de a fi inapoiata clientului, chitara este curatata si ceruita manual, cu ceara de Carnauba Cineva a schimbat nutul original cu acesta, dar nu a tinut cont de radius, plus ca nu l-a ajustat corect. Din aceasta cauza chitara nu avea un sustain bun. Noile taste instalate in comparatie cu cele vechi. La final clientul primeste tot ce a fost inlocuit, nimic nu ramane in atelier. Chitara este prietenul tau, nu o trata ca pe un obiect. Ai grija de ea, si curat-o cu atentie intotdeauna, poarta-te cu grija si bucura-te de clipa. Multumesc, Augustin www.antonioguitars.ro Edited October 21, 2012 by avatar2100 30
Laurentiu Manole Posted October 21, 2012 Posted October 21, 2012 Vreau sa spun ca am ramas profund impresionat de calitatea si de promtitudinea executiei acestei lucrari, nemaivorbind de calitatea omului care s-a ocupat de chitara mea, n-are rost acum sa-l ridic in slavi, nici nu cred ca i-ar placea acest lucru, probabil cei care-l cunosc pe Augustin sunt deacord cu ce spun eu. In alta ordine de idei, baiatul e pasionat de ceea ce face, este informat, a bagat cred, o groaza de bani in scule performante si lucreaza la un nivel profesional asa ca il recomand cu caldura. Merci mult, Augustin si," la mai mare"!
Silviu_i Posted October 21, 2012 Posted October 21, 2012 Excelenta treaba.Imi place cum lucrezi, foarte curat, foarte ingrijit!!!Sigur am sa apelez la tine cu o astfel de treaba!!! :respect:
nk4 Posted October 22, 2012 Posted October 22, 2012 E impresionant ce am vazut in acest topic. Si uneltele si curatenia si precizia. Nu cred ca se poate lucra mai profesional de-atat!
alex_iuga Posted April 8, 2013 Posted April 8, 2013 (edited) Salutare, Am si eu in dotare un Fender Stratocaster-American Standard din 1995 care-mi place foarte mult ca sunet insa intodeauna am avut retineri in ceea ce priveste griful. Trebuie sa recunosc ca-mi plac chitarile cu 'low-action' dar chitara asta intodeauna a avut niste zbarnaieli de care nu am putut sa scap printr-o simpla setare, asa ca m-am dus la Cornel Ursu. In ciuda reputatiei pe care o are nici el nu a reusit sa rezolve problema aducandu-mi soiul de argumente pentru care 'nu poate' sa faca ceea ce doresc cu aceasta chitara justificandu-si esecul in acest fel. Frustrat dupa ce am incercat o retastare si multe alte setari am ajuns la Augustin a.k.a Avatar2100 si va spun sincer ca inainte sa ajung la el eram gata sa schimb neck-ul pentru ca am cantat pe chitari mult mai modeste care nu aveau atat fret buzz. Ajuns la el am incercat un setup impreuna cu el insa mi-a spus ca trebuie facuta o planare de fretboard si o nivelare de taste daca vreau sa las corzile mai jos. Acum va dati seama ca lucru asta m-ar fi costat in plus in contextul in care deja cheltuisem o gramada de bani. Acuma eram intr-o dilema; sa schimb griful, sa mai dau bani pe nivelare de taste? Eram indecis mai ales ca mi s-au servit o gramada de 'gogosi' ba ca nu e neck-ul cum trebuie din fabrica ba ca nu se curbeaza uniform si tot asa tot soiul de motive prin care fiecare si-a justificat nereusita insa niciunul nu a admis care nu are poate pregatirea sau sculele necesare. Mie imi place chitara foarte mult si nu as fi vrut sa schimb neck-ul, sunt genul de om caruia ii plac lucrurile in starea lor originala asa ca i-am mai acordat o sansa neck-ului si am dus-o la Augustin. Omul a fost foarte amabil, m-a servit desi era duminica si a lucrat in prezenta mea aproape 8 ore timp in care inconjurat de instrumentajul necesar a reusit sa-mi faca chitara sa nu mai zbarnaie, acum nu zic ca nu mai are fret buzz dar in momentul de fata este la un nivel decent. Nu mai zic de fretboard care inainte era plin de pori si-mi agata degetul la bend-uri acum este fin lucru care te face sa vrei sa canti pe chitara asta. Eu ca si nivel de pricepere nu sunt chiar strain de mecanica unei chitare; imi fac singur setup la chitara si intonatia o fac tot singur alinierea corzilor la radius e.t.c motiv pentru care am inteles un lucru si nu e mare secret ce zic eu acum: daca vrei ca un lucru sa-ti iasa cum trebuie iti trebuie scule si scule dedicate pentru genul asta de reparatii mai ales la refretuit si nivelat unde se lucreaza cu tensiuni, cote foarte exacte si unde nu ai voie sa ai abateri , trussroad e.t.c. Acum ca si o concluzie, daca aveti chitari la care tineti ganaditi-va de doua ori inainte sa le dati pe mana cuiva mai ales cand vorbim de o retastare, proces destul de traumatizant pentru lemn care trebuie facut cu grija si cu profesionalism deoarece nu e genul de operatie la care sa revii in fiecare zi. Topicul meu nu isi propune sa denigreze alti oameni care se ocupa cu asa ceva, spun doar ca am avut o problema si ca Augustin a fost singurul care a reusit sa rezolve aceasta problema cu ajutorul instrumentarului necesar si mai ales prin priceprea si dedicatia de care a dat dovada. Ca rezultat, chitara este foarte comoda la mana iar in momentul de fata este cel mai profesional setata de cand o am. Numai bine! Edited April 8, 2013 by alex_iuga 2
Popular Post avatar2100 Posted April 22, 2013 Author Popular Post Posted April 22, 2013 (edited) Am primit in lucru aceasta chitara deoarece a fost o provocare. Proprietarului ii este draga, de aceea a personalizat-o in fel si chip.. i-a aplicat o tenta de heavy relic, si-a escalopat singur fretboardul, a instalat un sustainiac etc Tastele era intr-un stadiu deplorabil, extrem de tocite, cu adanci scobituri lasate de corzi, agatau la extremitati, fretboardul plin de zgarieturi, cu fibra lemnului deschisa. In mod normal, orice lutier sau persoana care practica aceasta meserie, ar fi recomandat un refret. Dar ce ne facem atunci cand bugetul este limitat? Am fost constient ca aceasta lucrare nu este usoara, dar am zis sa vedem ce poate iesi.. Descriere: - tastele sunt de tip jumbo wide, aici avem avantaj si dezavantaj, avantaj pentru ca putem incerca sa le salvam datorita inaltimii, dezavantaj deoarece sunt prea late si atunci nu mai avem posibilitatea sa intram cu pila, pentru a reface coroana si forma initiala a tastei. bun bun, sunt late, de ce sa nu le ingustam? Usor de spus, greu de facut: materialul din care sunt facute este foarte dur, si pentru ca acestea trebuiesc planate pana aproape de fretboard, nu mai avem posibilitatea sa izolam lemnul, din aceasta cauza pila (cu toate ca este speciala si rotunjita pe canturi) creeaza santuri in material. este important ca tasta sa fie perfect recoronata si rotunjita, in primul rand pentru a putea seta intonatia cat mai perfect, in al doilea rand pentru a oferi chitaristului confortul necesar in timpul trecereii cu degetele peste acestea, in special chitaristii foarte rapizi. - am ales o varianta de compromis: nu am mai izolat pentru a avea acces la baza tastei, dar am planat fretboardul la sfarsitul lucrarii, incercand in acest fel sa creez un spatiu mai adanc in jurul tastei si sa elimin zgarieturile provocate de pila. - la sfarsit, rezultatul a fost unul foarte bun, avand in vedere gradul mare de degradare al tastelor si faptului ca aceasta chitara are floyd! - tastele au fost finisate cu o usoara tenta relic, fara a influenta efectuare bendurilor Inaltimea corzilor la tasta 12 fara gram de "buzz": E gros - 1.75 mm, e subtire - sub 1.50 mm poate fi dus pana la 1.35 mm - voi lasa pozele sa vorbeasca de la sine. Edited April 22, 2013 by avatar2100 13
Popular Post avatar2100 Posted April 24, 2013 Author Popular Post Posted April 24, 2013 Photo story .. 17
Mihai Dănciulescu Posted April 28, 2013 Posted April 28, 2013 Ii multumesc lui Augustin pentru treaba foarte buna pe care a facut-o. In cel mai scurt timp o sa fac un filmultetz si un review complet. http://www.letsrock.ro/reviews_Galerie+foto+Trooper+si+Steelborn+in+Hard+Rock+Cafe+23+aprilie+2013_605-10.html#big 1
Popular Post avatar2100 Posted May 10, 2013 Author Popular Post Posted May 10, 2013 (edited) Am intrat in posesia acestei chitare in urma unui schimb cu userul frank2000. Chitara se afla intr-o stare foarte buna, singurul defect, o mica decupatura (1cm latime) langa doza din bridge. Chitara este una foarte valoroasa, avand in vedere ca este construita in 1995 si are top din maple. Toate componentele ei sunt de cea mai buna calitate. Dupa ce am completat spatiul lipsa cu acelasi material, am revopsit numai topul nu intreaga chitara. Chitara a fost polisata integral, iar pe top am aplicat o mica patina ce nu poate fi redata de fotografii. Capacele potentiometrelor au fost inlocuite cu unele Gibson utilizate la custom. Cavitatea dozelor a fost ecranata cu folie dublu conductoare, din cupru. Reparatia a durat in jur de 7 zile, rezultatul final.. il las la aprecierea voastra. In cursul acestei zile (10.mai.2013) ii voi face si fret dressing, pentru o actiune a corzilor joasa, fara fret buzz. Edited May 10, 2013 by avatar2100 15
Balaurul Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 Scurta introducere: Ibanezul Blazer care face obiectul acestui topic a fost chitara unchiului meu, Adi Popa, chitarist in formatia targovisteana Chrom Dioxid. A vandut-o la inceputul anilor '90 si si-a luat un Hamer Californian. Cand Adi a disparut dintre noi in 1995 (avea 41 de ani), eu am mostenit Hamerul si am imprimat cu el Trooper I, primul nostru album. El vanduse Blazerul lui Alin de la formatia Gothic din Petrosani, insa intre timp Alin a revandut-o si i s-a pierdut urma. Am cautat sa pun mana pe chitara asta si s-o readuc in familie, pentru ca era una dintre putinele si pretioasele amintiri care ne-au ramas de la Adi. Anul trecut in vara am aflat de la Alin ca a dat de urma chitarei, ea fiind la cineva in Petrosani, acel cineva fiind dispus s-o vanda. Chitara fusese cantata la greu si mai apoi modificata (de la forma de Strat se incercase aducerea ei cat mai aproape de forma de RG, iar culoarea... nici nu am cuvinte sa descriu "culoarea" ei cea noua, se poate vedea cu usurinta in poze "anomalia". Profitand amandoi de faptul ca atat Trooper, cat si Gothic erau pe afisul OST Fest, am rascumparat Blazerul prin intermediul lui Alin pt 300 lei. Un pret mare pt starea ei, un pret infim pentru ceea ce reprezinta aceasta chitara pt mine. Luna aceasta a inceput procesul prin care acest Ibanez din 1982 va capata o a doua sansa la viata, cu ajutorul priceputului meu amic Augustin (Avatar2100 aici pe forum, in cazul in care mai e cineva care nu a vazut macar una dintre lucrarile sale). Sub atenta lui indrumare (thanx, bro!) m-am transformat si eu, antitalentul suprem la bricolaj, intr-un mic "mesterica" pentru cateva ore ) Voi posta aici evolutia procesului de reconditionare. Iata o poza gasita pe net - o pagina dintr-un vechi catalog Ibanez, unde se prezinta seria Blazer. Ibanezul din acest topic este modelul BL 50-MH: Si acum primele poze cu "mesterul Manole" ) 8
Popular Post avatar2100 Posted June 5, 2013 Author Popular Post Posted June 5, 2013 Deoarece aceasta chitara este foarte rara si valoroasa pentru colectori, proprietarul actual a avut nevoie de mult timp pana a putea cumpara una. Chitara mai fusese retastata, dar nu prea bine, tastele erau iesite si aveau joc, fretboardul zgariat intr-un mod barbar, bindingul dezlipit etc. Voi pune mai multe fotografii, nu sunt extrem de calitative, dar destul de explicite. Tastele pe care le-am folosit au fost Jescar XJ pe care le-am transformat in jumbo un pic mai inguste. Daca aveti intrebari le puteti pune aici, multumesc. 11
Balaurul Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Pana sa vedem ce-o iesi din mana lui Augustin, continuam cu ceea ce a iesit din mana mea - mult rumegus. Sa nu incepeti cu bancul cu Pinocchio ) 1
avatar2100 Posted June 9, 2013 Author Posted June 9, 2013 Recent am intrat in posesia acestei chitare, in urma unui schimb, este un Gibson, cunoscut ca U-2 sau Mach-II denumiri oficiale. In total s-au construit 200 de bucati, 9 modele diferite. Acesta este modelul cel mai scump, corp din american basswood (nu european), gat din maple crosa Explorer, limba din ebony, vopsea metalizata rosu Ferrari, Schaller floyd rose. Lemnul american basswood este usor si foarte rezonant, tonalitate neutra cu armonice bogate in low-end, se potriveste perfect cu lemnul din artar (paltin) de diferite grosimi, este folosit in constructia unor chitare foarte scumpe. In fotografii chitara arata bine, dar in momentul in care am primit-o si am inceput sa o analizez, am fost surprins in mod neplacut. Avand in vedere ca este o chitara veche, probabil ca a avut mai multi proprietari, unul dintre acestia a incercat sa aduca niste modificari, care au fost realizate in mod neprofesional (vedeti pozele) floydul, cheitele, doza din bridge, capacul de la trussrod, capacul ce mascheaza arcurile au fost inlocuite, floydul avea joc in corp si dezacorda etc. Chitara este calitativa, foarte bine construita, confortabila, are o forma ce se preteaza oricarui gen muzical ( parere personala ) din aceasta cauza am hotarat sa o modific. Chitara va avea bridge fix, 1 volum, 1 ton, 3-5 way switch (Fender style), cheite vintage Grover, doza bridge vintage Gibson L-8, cele doua s/s Gibson sau Fender 69 custom shop, taste Jescar jumbo, culoare alb cremos, lac acrilic de cea mai buna calitate. Nu stiu in cat timp voi reusi sa o termin, deoarece lucrez in paralel si la alte proiecte personale, dar sper sa nu dureze prea mult. PS: As dori sa mentionez ca persoana de la care am luat aceasta chitara nu a stiut de aceste probleme, fiind de acord sa-mi acorde o mica diferenta, deci nu-i pot reprosa nimic. 2
avatar2100 Posted June 21, 2013 Author Posted June 21, 2013 Inceput de pe timpul balurilor .. si terminat pe vremea lui avatar 6
Balaurul Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Hehe, cadoul de Craciun a venit mai devreme pt mine Courtesy of Augustin - mii de multumiri, man!!! Pt ca Frankenstein e luat, o sa-i pun numele Lurch ) 1
Popular Post avatar2100 Posted June 28, 2013 Author Popular Post Posted June 28, 2013 (edited) Am asteptat 3 ani pana am reusit sa cumpar acelasi model de chitara ce-i apartine lui Papa Het si inca 6 luni pana sa ma apuc de customizat. Absolut toate componentele sunt identice cu ale lui, stop bar din aluminiu, cheite Schaller din anii '70 ( 4 luni de zile le-am cautat ), doze EMG etc.. aceasta chitara este magica Nu am vrut sa o fac identica cu a lui, dar am tinut cont de micile detalii, cum ar fi: lipiciul care s-a imprimat pe grif dupa ce a fost lipit, vopseaua sarita de la nut dupa ce a fost inlaturat, scrisul, desenele si bineinteles simularea rupturii grifului. Nutul este din os nealbit, facut tot de mine, tastele sunt x jumbo marca Jescar, se observa ca nu am dorit sa se vada piciorul lor pe exterior.. Vopseaua este matuita in anumite zone si mai lucioasa in altele, imi este imposibil sa redau toate detaliile in fotografii. Enjoy Edited June 28, 2013 by avatar2100 16
avatar2100 Posted June 29, 2013 Author Posted June 29, 2013 (edited) Din nefericire, cel ce mi-a vandut aceasta chitara, a uitat sa ma mai contacteze pentru a oferi diferenta pe care o stabilisem, asa este rasplatita increderea acordata.. Chitara nu este inca pregatita pentru vopsitorie, astazi am montat componentele pentru proba, am reusit chiar sa si cant la ea pot spune ca are un ton minunat, de abia astept sa o termin. Chitara va beneficia de cele mai bune componente, nu voi face rabat de la calitate. Edited June 29, 2013 by avatar2100 2
avatar2100 Posted July 26, 2013 Author Posted July 26, 2013 Am vrut sa prezint un alt tip de refret, mai ales atunci cand nu dispunem de sculele necesare. Aceasta chitara apartine lui Rares Totu, un chitarist de exceptie. Deoarece tine foarte mult la aceasta chitara, nu a dorit sa modificam nimic, doar sa inlocuim tastele uzate. Fretboardul avea radiusul 7,25 iar eu nu detineam un tampon profesional cu aceasta curbura, doar unul micut pentru nivelare. Tastele alese de Rares au fost Dunlop 6105, din pacate acestea au "piciorul"destul de scurt si nu puteau fi inserate presat fara planarea fretboardului .. cum rezolvam in acest caz? Mi-a venit ideea sa folosesc benzi de cauciuc pe care le-am folosit pana acum la lipirea mai multor fretboarduri de grif, am folosit doua tipuri de glue pentru lipirea tastelor, unul cu efect lent, celalalt cu uscare rapida si putere mare de penetrare a lemnului. Nutul a trebuit sa-l inlatur, si sa confectionez altul (am uitat sa-l mai pozez la final ) distanta dintre corzi fiind una aleasa de mine, santurile pentru corzi le-am facut cu pile conice speciale. Inevitabil, la final au ramas foarte mici spatii intre lemn si cateva taste, acesta fiind umplut cu pilitura foarte fina din fretboard si glue. Nu am triat pozele, am vrut sa vedeti si partea "murdara" a procesului. Pe o scara de la 1 la 10 a complexitatii acestui refret, pot spune ca acord nota 8.5. PS: nu am dorit sa umplu sloturile cu epoxy si sa le tai la o dimensiune mai mica din motive lesne de inteles un pic de ajutor este mereu binevenit 7
avatar2100 Posted July 26, 2013 Author Posted July 26, 2013 (edited) Corzile erau ridicate pentru ca nu fusesera adancite sloturile nutului. Setupul final l-am facut dupa ce a venit Rares. Edited July 26, 2013 by avatar2100 3
Popular Post avatar2100 Posted July 27, 2013 Author Popular Post Posted July 27, 2013 Aceasta chitara mi-a fost adusa la retastat de Alberto Bolocan, chitarist in trupa Talisman. Fretboardul avea initial radiusul 16 pe care l-am transformat in 20, la dorinta lui Alberto, astfel corzile au putut fi lasate mult mai jos fara zgomote deranjante, tastele folosite au fost Jescar jumbo. Pentru aceasta operatiune am folosit un tampon din aluminiu si mai multe tipuri de smirghel. Pentru protejarea fretboardului am folosit o banda adeziva cartonata, inserarea tastelor metalice a fost realizata cu ajutorul unui cleste special si a unui ciocanel ce are bile de plumb in interior si cap de alama. Timp de executie: 2 zile 12
avatar2100 Posted August 18, 2013 Author Posted August 18, 2013 (edited) Proprietarul a dorit sa inlocuiasca tastele originale cu unele jumbo marca Jescar si sa schimbe radiusul fretboardului din 7.25 in 12, nutul a fost deasemenea inlocuit. Deoarece tastele folosite de mine au "piciorul" mult mai inalt decat unele obisnuite, a trebuit sa acord mare atentie la adancirea sloturilor si la evitarea ciupirii grifului. Inainte de finisarea tastelor, a trebuit sa relacuiesc marginea fretboardului pentru a nu exista deosebire de nuanta, iar mana sa nu simta diferenta intre lac si lemnul natur. Nu am postat intreaga procedura, iar pozele au fost facute cu telefonul (imi cer scuze ptr calitatea lor) Multe persoane au ales modificarea radiusului (majoritatea sunt chitaristi profesionisti) iar aceasta a fost facuta fara a influenta in mod negativ sunetul. In momentul in care se trece de la 7.25 la 12, in mod normal se elimina o particica de material de pe coama fretboardului, cam 0.5-0.7 mm, cu aceasta ocazie fretboardul devenind perfect plan iar radiusul fiind egal pe toata suprafata. In mod normal aceasta operatie dureaza in jur de o ora, si se executa cu fretboardul lipit de grif pentru acuratete maxima. O (re)tastare cap coada ( nivelarea tastelor cu ajutorul dispozitivului special ce simuleaza tensiunea corzilor, finisare etc) dureaza in jur de 18 - 22 ore ( 2 zile ), aceasta operatie fiind imposibila intr-o fabrica, datorita costurilor excesive. Enumar cateva din avantajele nivelarii fretboardului si a tastelor cu dispozitivul ce simuleaza actiunea corzilor atunci cand sunt montate: fretboardul poate fi planat perfect, radiusul poate fi facut cu mare precizie cu ajutorul tamponului industrial, dupa inserare, tastele vor fi foarte putin slefuite pentru a fi uniforme, in acest fel acestea putand fi nivelate de mai multe ori fara a fi inlocuite ( clientul nu este nevoit sa retasteze chitara prea curand ), nivelarea tastelor se face mult mai exact, actiunea corzilor putand fiind micsorata fara fret buzz, intonatia este mult imbunatatita.. Pentru a invata sa folosesc corect acest dispozitiv, am avut nevoie de mult timp si exercitiu, sculele pot fi foarte performante dar este nevoie de multa practica pentru a invata sa le folosesti la potentialul maxim. Voi raspunde la intrebari in masura timpului de care dispun. Cu stima, Augustin Edited August 18, 2013 by avatar2100 9
avatar2100 Posted August 18, 2013 Author Posted August 18, 2013 Erlewine Neck Jig: http://www.stewmac.com/shop/Tools/Jigs/Erlewine_Neck_Jig.html?actn=100101&xst=3&xsr=2001&tab=Instructions
Popular Post avatar2100 Posted October 3, 2013 Author Popular Post Posted October 3, 2013 Marea majoritate dau gauri suplimentare in lemn pentru montarea unei cutiute din plastic in care se pune bateria, dar asta inseamna sa frezam in corpul chitarei si sa inlaturam lemn degeaba.. in general o baterie tine foarte mult timp, nu este dificil sa fie inlocuita. Eu am folosit o dalta pentru a inlatura 2 mm de lemn din corpul chitarei pentru a putea insera bateria si un Dremel pentru a freza un mic canal pentru firul ce duce la doza din neck. Am preferat ca acesta sa treaca pe sub baterie. Peste baterie poate fi adaugat un buretel foarte fin, pentru a fi perfect fixata sau o banda fina dublu adeziva, sub ea. Chitara fusese ecranata cu folie din cupru, am completat acolo unde a fost inlaturat materialul. Imi place sa folosesc metoda traditionala pentru montarea firelor, in acest fel spatiul este mai aerisit iar contactele mai ferme. Succes 10
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now