www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Reconditionarea Lacului De Pe Chitara.


Les Paul 1960

Recommended Posts

Vreau sa imi reconditionez lacul de pe o chitara, acesta este zgariat in mai multe locuri, destul de vizibil, dar pot sa spun ca sunt zgarieturi superficiale, nu adanci. Chitara este un Vintage metal axe, ceva copie dupa esp/jacksom/schecter, dar are un finish frumos si vreau sa il scot in evidenta (ceva in gen ''ape-ape''
:)
)), cred ca quilted este termenul corect ).

Inrebarea mea este urmatoarea; de unde cumpar si ce am nevoie pentru a realiza ce mi-am propus?

Eu stiam ca exista un fel de pasta cu o granulatie foarte fina, dar nu stiu cum se numeste si de unde sa cumpar.

Singura mea rugaminte esta sa nu imi recomandati sa fac comanda pe site-uri straine, vreau sa cumpar doar din Romania.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

iti recomand sa mergi la service auto cu corpul chitarei pt ca daca nu stii ce faci risti sa exfoliezi lacul.daca totusi vrei sa o faci singur se face asa:cumperi pasta abraziva de lustruit si pasta neabraziva(lichida) ar fi bine sa fie de culoarea chitarei sau incolora(universala)daca ai masina de polisat faci cu masina dar atentie tre sa ai experienta ca altfel arzi lacul ,daca nu cu mana.faci cu pasta abraziva fara sa o lasi sa se usuce pana vezi ca dispar zgarieturile.daca se usuca o indepartezi si pui iar cu alta parte a carpei.

dupa ce ai facut asta te apuci sa o freci ca lumea cu pasta lichida(de lustruit) pana incepem sa isi recapete luciul.la sfarsit o freci cu carpa uscata.

ps:miscarile de polishare,lustruire trebuie sa fie circulare iar carpele folosite neaparat de bumbac,fara adaosuri de nilon.

tot ce am scris mai sus este valabil pt chitarele vopsite profesional(nu cu spray)si cu vopsele moderne exclus lac de mobila etc.

succes!

 

inca ceva:materialele de polishat se gasesc la magazine de vopsele auto.nu cumparati de la magazine de piese auto pt ca alea sunt niste prostii care nu sunt bune de nimic

Edited by victor_petrescu
Link to comment
Share on other sites

Ma descurc, multumesc pentru sfaturi, lacul pare destul de gros. Mi-am adus aminte ca am acasa un ''motor'' electric de slefuit si lustruit piese de plastic (schimbi capetele), o sa incesc cu un cap cu ''carpa'' in loc de piatra abraziva.

Am mai descoperit ceva foarte interesant si bine de stiut, pentru ca un sistem vibrato de tip floyd sa functioneze cat mai corect, se poate pune foarte putina solutie uleioasa su vaselina lichida, la imbinarea sistemului cu piciorusele de metal care se insurubeaza in corp.

Se mai poate da putin si la capatul arcurilorm unde se prind cu ''gheara'' dar mai ales la contactul dintre suruburi si gheara de metal de pe spatele chitarei.

Acum sistemul functioneaza mai corect, adica revine in aceeasi pozitie dupa folosire, iar corzile raman in acodajul setat, mult mai bine si mai mult timp,

Mai am o poblema pe vare vreau sa o rezolv, coarda mi subtire, ciupita in pozitia libera, mai are o vibrayie secundara care apare cu un mic delay si nu tine foarte mult, dar se aude si amplificata, precizez ca NU ESTE fretbuzz. Aceasta nu mai apare atunci cand se apasa pe taste, in nici o pozitie.

Am izolat sursa problemei, iar aceasta este de la saddle, se pare ca s-a largit foarte putin locasul si s-a creat un nou ''traseu'' pe care s-a asezat coarda.

Pot sa pilesc foarte putin in locas pentru a aduce totul la acelasi nivel? Nu este vizibila treaba, dar se simte la mana cum agata coarda atunci cand o imping cu mana chiar de la baza bridge-ului. Am niste pile cu sectiunea in V, sau pot sa iau glaspapir foarte fin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.