www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

pt a nu deschide cate un topic per intrebare am ales sa fac compactat:

 

1. de ce nu se construiesc chitari dintr-o singura bucata de lemn? (adica nu set neck, neckthrough si bolt on)

2. de ce distanta dintre bridge si tasta 12 difera intre 2 corzi pe cand distanta dintre tasta 12 si este egala (un pic mai clar...daca tasta 12 imparte coarda in 2 atunci de ce corzi de lungimi diferite au jumatatea in acelasi loc?)

3. cum exact verific seria de pe chitara?

Guest MrJackson
Posted

Seria o verifici pe site-ul producatorului....

 

Da vin si eu cu o intrebare oarecum conexa cu prima intrebare a lu Susceptor: Ce caracteristici tonale da unei chitare un grif stratificat (bineinteles, facut din mai multe tipuri de lemn: paduc, mahon, wenge, artar etc) ?

Guest Seraph
Posted (edited)

pe mine ma intereseaza intrebarea 2.. totusi nu am inteles cum vezi tu distanta dintre bridge si tasta 12 diferita pentru 2 corzi..

 

later edit: s'ar putea sa ma fi prins, cred k te refereai la chitara electrica.. dar tu in momentul in care o acordezi reglezi tensiunea in coarda si asta va oscila cu o anumita frecventa; nu conteaza ca una e cu putin mai hacana, o acordezi in asa fel incat sa sune bine. presupun ca de'asta..

daca e cineva cu alte pareri, is curios (io s'ar putea sa fi scris tampenii)..

Edited by Seraph
Posted

Eu am inteles intrebarea. Si tb sa recunosc ca nu stiu raspunsul... :)

 

Teoretic armonica ar trebui sa fie exact la jumatatea corzii, si cu toate astea e in acelasi loc, desi corzile au lungimi diferite. Nu cumva de fapt e o impresie ca e exact in acelasi loc? Nu cred ca pune cineva degetul la milimetru pt armonica, cei 5 mm care sint diferenta intre corzi cred ca sint usor de "gresit" cind ii imparti la 2.

Guest Seraph
Posted

hai sa va zic una buna. tasta 12 (si ma refer la locul unde se ia armonica) nu este tocmai la jumatatea corzii, este pe'acolo dar cu diferente destul de mari as spune. si din moment ce o coarda e mai scurta decat alta si totusi se obtine sunetul dorit la o tasta fixata reper (sa zicem 12), de ce nu am obtine si armonica in acelasi loc indiferent de faimoasa diferenta?

 

nu stiu sigur daca o sa mearga dar ma gandeam la un experiment: se ia o chitara clasica si se pune pentru o coarda un cordar artificial astfel incat lungimea ei fata de celelalte corzi sa fie diminuata cu minim 2 cm. se acordeaza apoi si se canta. nu stiu ce rezultat vom avea, dar cred ca armonica o sa fie tot acolo.

Posted

pt a nu deschide cate un topic per intrebare am ales sa fac compactat:

 

1. de ce nu se construiesc chitari dintr-o singura bucata de lemn? (adica nu set neck, neckthrough si bolt on)

2. de ce distanta dintre bridge si tasta 12 difera intre 2 corzi pe cand distanta dintre tasta 12 si este egala (un pic mai clar...daca tasta 12 imparte coarda in 2 atunci de ce corzi de lungimi diferite au jumatatea in acelasi loc?)

3. cum exact verific seria de pe chitara?

 

 

nici o coarda nu se frange "brusc " ci se formeaza un arc de cerc , si coarda are lungimea reala de oscilatie doar portiunea dreapta .

 

Corzile mai groase au mai pronuntat acest "arc" de cerc si lungimea corzi pana la inceputul portiuni drepte este mai mare.

 

Cu timpul otelul se "frange " si atuncea trebuie ajustst din calus pozitia corecta , ca sa "ai octava buna."

Posted

LA prima intrebare... nu e nimic oficial, e doar o parere de-a mea...

 

Eu zic ca chitara fiind din mai multe bucati, e si mai usor de fabricat... si daca se rupe griful poti sa il schimbi doar pe el, nu trebuie sa schimbi toata chitara. Pe langa asta, e mai usor sa il ajustezi (cum are bucata aia care ajusteaza mai sus sau mai in jos in caz ca se ridica...)

Posted

Raspuns nesigur la intrebarea 2 dar sa speram ca merge :) : gandeste-te ca tu chiar daca ai corzile cand le scoti din pachet de lungimi diferite, odata ce le-ai pus pe chitara distanta dintre bridge si bucata aia de plastic peste care trec corzile inainte de headstock este aceeasi pt toate corzile. Ce ramane in plus la coarda mai lunga ramane pe headstock si nu vibreaza asa ca nu are nici o importanta . Nush cat de clar a fost si corect dar sa speram ca e bine :)

Posted

LA prima intrebare... nu e nimic oficial, e doar o parere de-a mea...

 

Eu zic ca chitara fiind din mai multe bucati, e si mai usor de fabricat... si daca se rupe griful poti sa il schimbi doar pe el, nu trebuie sa schimbi toata chitara. Pe langa asta, e mai usor sa il ajustezi (cum are bucata aia care ajusteaza mai sus sau mai in jos in caz ca se ridica...)

 

mai ales la neckthru sau set neck :)

Posted

Raspuns nesigur la intrebarea 2 dar sa speram ca merge :) : gandeste-te ca tu chiar daca ai corzile cand le scoti din pachet de lungimi diferite, odata ce le-ai pus pe chitara distanta dintre bridge si bucata aia de plastic peste care trec corzile inainte de headstock este aceeasi pt toate corzile. Ce ramane in plus la coarda mai lunga ramane pe headstock si nu vibreaza asa ca nu are nici o importanta . Nush cat de clar a fost si corect dar sa speram ca e bine :)

 

Nu, este vorba despre faptul ca se regleaza puntea astfel incit corzile au lungimi diferite (+- 5 mm)

Posted

mai are cineva idei pt intrebarea 1 ? :)

 

Este scump si nu este practic , lemnul ptr gat trebuie sa fie foarte dur si compact are rol hotarator in "tonul" si sustainul chitarei, gatul trenbuie sa se poata regla fata de corp .Corpul poate sa fie din lemn mai putin dens si mai ieftin .

S-au facut experimente si nu au dus la o inbunatatire majora ,asa ca s-a renuntat.

 

Din timp in timp mai apare cate o chitara minune cu mare reclama ce se vinde bine apoi iarasi se trece la chitarele obisnuite .

 

Raspuns nesigur la intrebarea 2 dar sa speram ca merge :) : gandeste-te ca tu chiar daca ai corzile cand le scoti din pachet de lungimi diferite, odata ce le-ai pus pe chitara distanta dintre bridge si bucata aia de plastic peste care trec corzile inainte de headstock este aceeasi pt toate corzile. Ce ramane in plus la coarda mai lunga ramane pe headstock si nu vibreaza asa ca nu are nici o importanta . Nush cat de clar a fost si corect dar sa speram ca e bine :)

 

Uita-te la desenul ce l-am pus si incearca sa intelegi.

 

La headstosc coarda vine lin si nu are "arcul" de indoitura pronuntat .

 

La chitarele bass se simte si la headstock efectul "arcului" de cerc format la indoitura.Si daca nu ai corzile de grosimea prescrisa de fabricant ( pui corzi mai groase ) s-ar putea sa falseze si nu se poate regla caci plasticul de la headstosck este fix.

Guest MrJackson
Posted

Da vin si eu cu o intrebare oarecum conexa cu prima intrebare a lu Susceptor: Ce caracteristici tonale da unei chitare un grif stratificat (bineinteles, facut din mai multe tipuri de lemn: paduc, mahon, wenge, artar etc) ?

 

Vreun raspuns, ceva ?

Posted

Un grif stratificat este in general mult mai dur (rezistent) decat un grif dintr-o singura bucata. Si evident ca apar diferente de sunet :) dar asta este functia principala. Un grif de mahon - wenge - mahon va fi mult mai rezistent la schimbari de temperatura decat unul dintr-o singura bucata de mahon, dar va colora altfel (dorit sau nedorit) sunetul chitarei.

Guest MrJackson
Posted

Eram curios si cum influenteaza sunetul... am cautat pe net dar nu am gasit. :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.