Susceptor Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 pt a nu deschide cate un topic per intrebare am ales sa fac compactat: 1. de ce nu se construiesc chitari dintr-o singura bucata de lemn? (adica nu set neck, neckthrough si bolt on) 2. de ce distanta dintre bridge si tasta 12 difera intre 2 corzi pe cand distanta dintre tasta 12 si este egala (un pic mai clar...daca tasta 12 imparte coarda in 2 atunci de ce corzi de lungimi diferite au jumatatea in acelasi loc?) 3. cum exact verific seria de pe chitara?
Guest MrJackson Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Seria o verifici pe site-ul producatorului.... Da vin si eu cu o intrebare oarecum conexa cu prima intrebare a lu Susceptor: Ce caracteristici tonale da unei chitare un grif stratificat (bineinteles, facut din mai multe tipuri de lemn: paduc, mahon, wenge, artar etc) ?
dass101 Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 O sa-ti raspund la a doua intrebare. Pentru a simplifica instrumentul. E un compromis. Si ca sa dezvolt, sistemele avansate de perfectionare a intonatiei exct pe asta se bazeaza, exista diferente si la pragus. Vezi Earvana, Buzz Feiten.
Susceptor Posted July 26, 2006 Author Posted July 26, 2006 da, asta stiam cu intonatia; dar nu am inteles de ce daca coarda mi are lungimea x si coarda sol are lungimea x+.05, armonica de 12 e in acelasi loc pt ambele corzi revenind la serie: pe situl producatorului e vreun loc anume sau trebuie sa trimit mail?
Guest MrJackson Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 De obicei exista pe site, dar sunt sigur ca poti sa le dai un mail si iti raspunde cu lux de amanunte. Uite exemplul de la fender: http://www.fender.com/support/
Guest Seraph Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 (edited) pe mine ma intereseaza intrebarea 2.. totusi nu am inteles cum vezi tu distanta dintre bridge si tasta 12 diferita pentru 2 corzi.. later edit: s'ar putea sa ma fi prins, cred k te refereai la chitara electrica.. dar tu in momentul in care o acordezi reglezi tensiunea in coarda si asta va oscila cu o anumita frecventa; nu conteaza ca una e cu putin mai hacana, o acordezi in asa fel incat sa sune bine. presupun ca de'asta.. daca e cineva cu alte pareri, is curios (io s'ar putea sa fi scris tampenii).. Edited July 26, 2006 by Seraph
dass101 Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Eu am inteles intrebarea. Si tb sa recunosc ca nu stiu raspunsul... Teoretic armonica ar trebui sa fie exact la jumatatea corzii, si cu toate astea e in acelasi loc, desi corzile au lungimi diferite. Nu cumva de fapt e o impresie ca e exact in acelasi loc? Nu cred ca pune cineva degetul la milimetru pt armonica, cei 5 mm care sint diferenta intre corzi cred ca sint usor de "gresit" cind ii imparti la 2.
Guest Seraph Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 hai sa va zic una buna. tasta 12 (si ma refer la locul unde se ia armonica) nu este tocmai la jumatatea corzii, este pe'acolo dar cu diferente destul de mari as spune. si din moment ce o coarda e mai scurta decat alta si totusi se obtine sunetul dorit la o tasta fixata reper (sa zicem 12), de ce nu am obtine si armonica in acelasi loc indiferent de faimoasa diferenta? nu stiu sigur daca o sa mearga dar ma gandeam la un experiment: se ia o chitara clasica si se pune pentru o coarda un cordar artificial astfel incat lungimea ei fata de celelalte corzi sa fie diminuata cu minim 2 cm. se acordeaza apoi si se canta. nu stiu ce rezultat vom avea, dar cred ca armonica o sa fie tot acolo.
karpi Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 pt a nu deschide cate un topic per intrebare am ales sa fac compactat: 1. de ce nu se construiesc chitari dintr-o singura bucata de lemn? (adica nu set neck, neckthrough si bolt on) 2. de ce distanta dintre bridge si tasta 12 difera intre 2 corzi pe cand distanta dintre tasta 12 si este egala (un pic mai clar...daca tasta 12 imparte coarda in 2 atunci de ce corzi de lungimi diferite au jumatatea in acelasi loc?) 3. cum exact verific seria de pe chitara? nici o coarda nu se frange "brusc " ci se formeaza un arc de cerc , si coarda are lungimea reala de oscilatie doar portiunea dreapta . Corzile mai groase au mai pronuntat acest "arc" de cerc si lungimea corzi pana la inceputul portiuni drepte este mai mare. Cu timpul otelul se "frange " si atuncea trebuie ajustst din calus pozitia corecta , ca sa "ai octava buna."
thedarkdream Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 LA prima intrebare... nu e nimic oficial, e doar o parere de-a mea... Eu zic ca chitara fiind din mai multe bucati, e si mai usor de fabricat... si daca se rupe griful poti sa il schimbi doar pe el, nu trebuie sa schimbi toata chitara. Pe langa asta, e mai usor sa il ajustezi (cum are bucata aia care ajusteaza mai sus sau mai in jos in caz ca se ridica...)
Adi91 Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Raspuns nesigur la intrebarea 2 dar sa speram ca merge : gandeste-te ca tu chiar daca ai corzile cand le scoti din pachet de lungimi diferite, odata ce le-ai pus pe chitara distanta dintre bridge si bucata aia de plastic peste care trec corzile inainte de headstock este aceeasi pt toate corzile. Ce ramane in plus la coarda mai lunga ramane pe headstock si nu vibreaza asa ca nu are nici o importanta . Nush cat de clar a fost si corect dar sa speram ca e bine
Susceptor Posted July 31, 2006 Author Posted July 31, 2006 LA prima intrebare... nu e nimic oficial, e doar o parere de-a mea... Eu zic ca chitara fiind din mai multe bucati, e si mai usor de fabricat... si daca se rupe griful poti sa il schimbi doar pe el, nu trebuie sa schimbi toata chitara. Pe langa asta, e mai usor sa il ajustezi (cum are bucata aia care ajusteaza mai sus sau mai in jos in caz ca se ridica...) mai ales la neckthru sau set neck
dass101 Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Raspuns nesigur la intrebarea 2 dar sa speram ca merge : gandeste-te ca tu chiar daca ai corzile cand le scoti din pachet de lungimi diferite, odata ce le-ai pus pe chitara distanta dintre bridge si bucata aia de plastic peste care trec corzile inainte de headstock este aceeasi pt toate corzile. Ce ramane in plus la coarda mai lunga ramane pe headstock si nu vibreaza asa ca nu are nici o importanta . Nush cat de clar a fost si corect dar sa speram ca e bine Nu, este vorba despre faptul ca se regleaza puntea astfel incit corzile au lungimi diferite (+- 5 mm)
karpi Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 mai are cineva idei pt intrebarea 1 ? Este scump si nu este practic , lemnul ptr gat trebuie sa fie foarte dur si compact are rol hotarator in "tonul" si sustainul chitarei, gatul trenbuie sa se poata regla fata de corp .Corpul poate sa fie din lemn mai putin dens si mai ieftin . S-au facut experimente si nu au dus la o inbunatatire majora ,asa ca s-a renuntat. Din timp in timp mai apare cate o chitara minune cu mare reclama ce se vinde bine apoi iarasi se trece la chitarele obisnuite . Raspuns nesigur la intrebarea 2 dar sa speram ca merge : gandeste-te ca tu chiar daca ai corzile cand le scoti din pachet de lungimi diferite, odata ce le-ai pus pe chitara distanta dintre bridge si bucata aia de plastic peste care trec corzile inainte de headstock este aceeasi pt toate corzile. Ce ramane in plus la coarda mai lunga ramane pe headstock si nu vibreaza asa ca nu are nici o importanta . Nush cat de clar a fost si corect dar sa speram ca e bine Uita-te la desenul ce l-am pus si incearca sa intelegi. La headstosc coarda vine lin si nu are "arcul" de indoitura pronuntat . La chitarele bass se simte si la headstock efectul "arcului" de cerc format la indoitura.Si daca nu ai corzile de grosimea prescrisa de fabricant ( pui corzi mai groase ) s-ar putea sa falseze si nu se poate regla caci plasticul de la headstosck este fix.
Guest MrJackson Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Da vin si eu cu o intrebare oarecum conexa cu prima intrebare a lu Susceptor: Ce caracteristici tonale da unei chitare un grif stratificat (bineinteles, facut din mai multe tipuri de lemn: paduc, mahon, wenge, artar etc) ? Vreun raspuns, ceva ?
cearny Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Un grif stratificat este in general mult mai dur (rezistent) decat un grif dintr-o singura bucata. Si evident ca apar diferente de sunet dar asta este functia principala. Un grif de mahon - wenge - mahon va fi mult mai rezistent la schimbari de temperatura decat unul dintr-o singura bucata de mahon, dar va colora altfel (dorit sau nedorit) sunetul chitarei.
Guest MrJackson Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Eram curios si cum influenteaza sunetul... am cautat pe net dar nu am gasit.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now