catal Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Am un procesor Line 6 podxtlive si o statie Hartke 100w. Nu cant metale sau complicateturi si vreau sa am sunete cat mai clasice si mai usor de schimbat ( de la pop la rock comercial). De multe ori pentru ca se schimba eq-ul general din mixer, se alege praful de distors in primul rand ( cant fara statie, direct in PA) , iar cand ajung acasa si bag chitar direct in Hartke ma simt mult mai bine , mai ales pe tonurile de rock. Problema e ca am nevoie si de tonurile cu chorus , si alte efecte soft . Voi ce imi recomandati si ce setari folositi daca bagati procesorul in hartke? Multam anticipat
FiveseveN Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Normal cã filtrarea din mixer are efect dramatic. Cum "se schimbã", singur? Tu nu ai control asupra mixajului? Apoi, când cânți cu procesorul fãrã amplificator de chitarã nu uita sã activezi cabsim-ul, și viceversa.Dacã țin bine minte procesorul tãu are buton dedicat pentru asta.
karpi Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 (edited) Activarea "cabsimului" nu este "obligatorie" ...in functie de ce are PA-ul asculti si cauti intre filtrele cabsim daca merge ceva ..ca si filtru ..daca nu ajuta ci doar strica mai bine limitezi joase si inalte numai din EQ . De obicei PA-urile au o banda de trecere in "hopp"-uri cu rezonante aiurea pe la 200-400 Hz ( in functie si de sala si de mixerist si de boxele de PA rezonante scena/sala ...) .Peste asta daca pui cabsimul poate sa sune groaznic..buhait , nedefinit inutilizabil..! Nu avem cum sa propunem noi ce ton vrei tu ...hehe ..serios! Tu stii ce ton doresti ..reglezi dupa nevoi.. pe mixerist il rogi sa limiteze banda ptr chitara la 80-3000 Hz * daca are EQ separat daca nu macar sa reduca bass si inalte pe canal si sa regleze fin din medii, daca are EQ parametric pe canale ..cu Q mic pe medii se cauta Fcentral cel mai bun in functie de instalatia PA ( cu tine impreuna) ..cu inalte si joase limitate ( reduse) pana la soundul bun. In cazul utilizarii procesorului ca si formator de ton la cele mai multe statii trebuie sa intri pe effect return sau PA-in direct in etajul final. Altfel daca statia de chitara ( de pe scena din spatele tau ) este una "speciala" nu poti sa scapi de filtrele specifice ale preampului .Asa ca nici distors si efecte ambientale nu se orea pot folosi ..restul de cabsim si EQ etc nu mai lucreaza unde trebuie ..dar se poate sa-ti placa unele reglaje si in acest fel deci nu este o regula... La aceste statii efectele ambientale se pot folosi nbumai dupa pream in LOOP-ul statiei .Distors nu prea se mai poate folosi daca chiar opreamopul distorsioneaza ..dar pe canalul clean se poate incerca , se tine cont ca se va deforma mult soundul distosrurilor din pedala dupa ce se experimenteaza se pot gasi sunete utilizabile. In cazul utilizari Line-In in PA neaparat cand inceri sa se faca proba de sunet la volum MAXIM ce poate sa apara in timpul cantatului.. Reglajul la 1/4 din volum/wattaj este degeaba !!! cand creste volumul de auditie se schimba absolut totul !!! Am avut surprize neplacute cu mai multi mixeristi care au reglat sunetul la 1/4 ( valoare aprox ) la Wattajului ./...eu credeam ca stie el ce face apoi a fost surpriza ca nu mai suna cum trebuie ....la alti mixeristi insa a fost Ok acestia stiau ce se intampla cu volumul sunetului si filtrele. Asa ca este bine sa se insiste sa dea wattajul de concert ca sa vezi cum si ce..neaparat unul din trupa sa coboare de pe scena sa asculte ..cum suna.Nu luati in seama plictiseala mixeristului ..pe el nu-l intereseaza muzica ... Edited May 11, 2011 by karpi
FiveseveN Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Genial: O cãruțã de oameni de la Line 6 au lucrat la emularea celor doãzeci și patru de cab-uri prezente în procesor și tu zici "filtreazã din mixer". pe el nu-l intereseaza muzica
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now