Vladympv Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 http://www.ernieball.com/forums/music-man-...html#post768924 asta ar fi subiectul, si as aprecia o parere din partea celor care par a fi mai avizati pe aci pe forum, se stiu ei :-) + ingineri ca sunt pe rgc iar , ne-ar putea ajuta.
FiveseveN Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Um... care era întrebarea, exact? Setup-ul unui bridge de genul ãsta poate fi foarte precis (și deci complex), în special cu saddle-uri ce se regleazã în trei dimensiuni. Dar care-i nedumerirea?
Vladympv Posted September 16, 2010 Author Posted September 16, 2010 :-) intrebarea ar fi daca are logica sau ba toata treaba tensiunea e diferita pentru corzile groase fata de alea subtiri... insa corzile au doua puncte de prindere - 1 fix la bridge, 1 la cheitze, cum scrie si in topic, iar prin ajustarea de la cheite, compensezi acea tensiune diferita. daca cheitele sa zicem ar fi invartite de un numar egal de ori pentru fiecare coarda - atunci probabil s-ar simti aceasta tensiune diferite in functie de coarda. iar la bridge fiind vorba de o bucata de metal de 5-7 cm aprox, nu putem din cate stiu eu vorbi de presiune diferita aplicata asupra lui, avand conditiile descrie mai sus. poate daca acel bridge ar avea 1m si toate cheitzele (tunning machines) ar fi fost "invartite" sub exact acelasi unghi / de ex 1 singura rotire de 180 grade fiecare, atunci s-ar simti tensiunea diferita. in final: daca ar avea logica, de nu ar pune din start constructorii arcurile sub acel unghi, sau de ce nu ar pune arcuri cu tensiune diferita, care sa compenseze tensiunea diferita a corzilor. nu am pregatire tehnica, poate am anumite erori in ce spun , de asta am zis ca astept puncte de vedere mai specializate :-)
FiveseveN Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Ah, deci de buburuzele din capul lui Verheyen era vorba Folosind un calculator de genul ãsta se poate determina tensiunea pe fiecare coarda pt. o anumitã grosime: http://www.mcdonaldstrings.com/stringxxiii.html Era unul și mai precis dar nu-l mai gãsesc. Trebuie notate douã lucruri: 1. tensiunea din coardã depinde de natura materialului, de grosimea corzii și de nota la care-i acordatã (i.e. cât de mult strângi din cheițã). Progresia grosimilor (e.g. 09, 11, 16 etc.) e aleasã în așa fel încât tensiunea rezultatã sã fie cât de cât uniformã. Având în vedere cã sunt multe acordaje și cu atât mai multe tipuri de corzi (combinații de materiale și grosimi), variațiile sunt la rândul lor diverse. Poate la chitara lui Verheyen într-adevãr corzile groase sunt sub mai multã tensiune decât cele subțiri. Asta nu înseamnã cã e o situație universalã. În plus... 2. Bridge-ul e fixat în cel puțin douã puncte. Asta înseamnã cã se rotește în jurul unei singure axe. Dacã se rotea și pe axa perpendicularã pe "fața" chitarei atunci da, trebuia compensatã diferența de tensiune dintre un capãt și celãlalt. Dar n-ar fi fost un instrument foarte util, oricum.
Quetzalcoatl Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 (edited) Am incercat si eu ce spune verheyen, nu mi-a reusit in intregime, probabil si ca eu abuzez de el si ca sunt acordat cu un semiton mai jos de standard. Trebuie sa tii cont de mai multe aspecte ca sa stea acordat, cum ar fi: pragusul sa fie facut bine, eventual daca folosesti un lubrifiant fie pudra de grafit, fie cumparat din magazin, fie ce folosesc eu adica vaselina cu pudra de grafit cu atat mai bine. Deasemenea tremoloul si cheitele sa fie ok,la fel daca este lubrifiat in intregime. Daca ai cheite cu blocaj cu atat mai bine. Cum spune 57: difera tensiunea in corzi de firme diferite dar grosime aceeasi. Mai conteaza si daca stii sa le pui pe chitara... Poti folosi un sistem de genul Tremol-No sau Trem-setter, dar si acestea nu sunt fara probleme Edited September 16, 2010 by Quetzalcoatl
karpi Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Este vorba de setarea in pozitia "paralela" cu corpul in cazul schimbarii tensiuni corzilor ...adica schimbat setul de corzi cu alt tip de corzi ...alta grosime generala .Nu despre tensiunea diferita ale corzilor individuale montate pe chitara .Nu intereseaza pe nimeni tensiunikle diferite ( pana la un anumit moment ) Numai vibratoarele Steinberger sunt "compensate " din punct de vedere al tensuiunii diferite intre corzile unui set drept care ca la manevrarea manetei vibratotului sa ramana acordajul relativ dintre corzi pe o plaja larga.Din aceasta cauza sa putu face si preseturi de acordaj de baza de la D pana parca la F#. In acest fel un acord nu devine fals odata cu un bomb dive ci coboara "slide" frumos tot acordul sau daca tragi de maneta urca tot acordul. Deci ce a citit pe undeva baiatul este reglajul in caz de schimbat corzile la alte corzi mai groase sau mai subtiri.
Vladympv Posted September 16, 2010 Author Posted September 16, 2010 (edited) d-nul din video nu zice nicaieri nimic de schimbat tipul de corzi (trecerea la alt set) mentioneaza doar de setup in general si apoi specific - tipul folosit/arat de el si face referire la faptul ca E A D au tensiunea mai mare decat G B E si ca din acest motiv opereaza acea modificare la arcuri... ce nu imi era clar si nu imi e nici acum daca ce spune dansul are logica din punctul de vedere al unui fizician, inginer, sau un om care cunoaste bine ce inseaman o chitara si aspectele astea :-) si daca in final intradevar asta e setupul care cum zice dansul - ofera solutia pentru un acordaj stabil la un bridge tremolo floating Edited September 16, 2010 by Vladympv
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now