www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

fret buzz = mai putin sustain ?


Cosu
 Share

Recommended Posts

Asta este senzatia mea. Gandind ca un viitor inginer ce sunt si folosind bruma de fizica din liceu deduc urmatoarele:atunci cand corzile vibreaza si lovesc griful isi pierd din energia cinetica (recte viteza) si prin urmare vibreaza mai putin. Este corect? Este asta o cauza a sustainului scazut ? (in afara de chitara in sine).

Daca este asa atunci tot ce mi-a fost spus pana acum in legatura cu fret buzzul este = 0. E cineva aici cu o parere pertinenta?

Link to comment
Share on other sites

Cosu tata, nu stau acum sa iau cursurile de fizica pe care o sa le studiezi in anul II in Poli, dar coarda cand vibreaza, din cate imi aduc eu aminte, are o miscare sinusoidala cu maxime si minime. Cand maximele sunt apropiate de minime pe lungimea corzii, inseamna ca vibratia este puternica si sunetul de asemenea. Cand ele de departeaza unele de altele pe lungime si distanta dintre ele si pozitia normala a corzii in repaus scade, volumul sunetului se diminueaza.

In alta ordine de idei, fret-buzz-ul este inevitabil la o chitara electrica din cauza apropierii exagerate a corzilor de griff pentru a se obtine o actiune cat mai buna. Acest fapt indica un sustain intr-adevar mai mic dar el este suplinit de armata de procesoare, efecte etc. E de preferat sa ai un fret-buzz pe care sa il auzi doar cu chitara neamplificata decat sa ai un sustain mare si corzile departate mult de griff. Cine poate sa ma contrazica e liber sa o faca pentru ca a trecut destul de mult timp de la examenul de fizica :)

Link to comment
Share on other sites

Teoretic, fretbuzz-ul fiind rezultatul lovirii corzilor de grif in timpul vibratiei ar trebui sa limiteze amplitudinea oscilatiei. Amplitudinea determina direct puterea semnalului. Ea bineinteles scade in in timpul oscilatiei, dar daca ea este fortata la un nivel mic de la inceput de lovirea corzilor de grif atunci va ajunge la 0 mai repede. Ideal este a se obtine un compromis, si asta depinde de fiecare chitarist. De asemenea asta este unul dintre locurile unde se vede calitatea unui grif, pe langa intonatie si usurinta de a canta la el.

 

Din cate stiu eu, Les Paul-urile isi datoreaza sustain-ul lemnului de mahon, formei corpului si constructiei ( in general set neck ). Atacul este mai mult o chestiune de doze. Daca ar avea legatura cu lemnul chitarii, cred ca nu ar fi cazul Les Paul-urilor, pentru ca atacul este resimtit mai ales in frecvente medii si inalte, care sunt mai puternic reproduse de corpuri din artar sau arin, pe cand mahonul favorizeaza frecventele joase si un sunet gras si cremos.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.