Guest singOd Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 vreau sa stiu ce inseamna chitara rapida...? am auzit tot timpul discutii cum ca pe un anume tip de chitara se pot canta chestii rapide, in timp ce pe altele se poate canta mai greu acelasi lucru...ce face diferenta in principal din p.d.v. tehnic al constructiei? dati si ceva exemple...thx
karpi Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 vreau sa stiu ce inseamna chitara rapida...? am auzit tot timpul discutii cum ca pe un anume tip de chitara se pot canta chestii rapide, in timp ce pe altele se poate canta mai greu acelasi lucru...ce face diferenta in principal din p.d.v. tehnic al constructiei? dati si ceva exemple...thx salut http://en.wikipedia.org/wiki/Shredding_(gu...ying_technique) chitari "modificate" sau inbunatatite penru a se putea canta "rapid" dar in engleza ( shredguitar ) inseamna si stilul cu toate conotatiile lui pozitive sau negative . urmarind linkurile din site gasesti multe explicatii. Momentan nu gasesc articolul despre reglajul "chitari rapide" , scalopata , sau taste jumbo, distanta de la coarda la fretboard , locking nut , etc Dar cauti "Shredguitar" pe net cu Google si vei da de sute de articole despre tehnica de executie etc. Si sa gasesti si descrierea tehnica a reglajelor .
StratMan Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 in principiu chitara rapida este cea cu un profil al gatului comod pentru mana, cu taste in general mai late, ca sa poata aluneca mana mai usor si cu o scala de 24 3/4 in general. spun "in general", pentru ca malmsteen canta foarte rapid pe un stratocaster, la care doar tastele sunt mai late. si finisajele gatului si fretboard-ului sunt importante, in sensul alunecarii cat mai usoare a mainii, precum si accesul catre pozitiile inalte.
Guest dmc Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 in principiu chitara rapida este cea cu un profil al gatului comod pentru mana, cu taste in general mai late, ca sa poata aluneca mana mai usor si cu o scala de 24 3/4 in general. spun "in general", pentru ca malmsteen canta foarte rapid pe un stratocaster, la care doar tastele sunt mai late. si finisajele gatului si fretboard-ului sunt importante, in sensul alunecarii cat mai usoare a mainii, precum si accesul catre pozitiile inalte. tre sa te contrazic. chitarele rapide (shred guitars) au in general scala 25,5 (majoritatea sunt si bolt on pe deasupra). asta nu inseamna ca nu poti sa faci shred si pe un gibson (cu scala 24,75). Dar o chitara bolt on cu scala 25,5 (tip fender, ibanez, music man, jackson etc etc) are un raspuns mult mai rapid decat orice set neck din mahon cu 24,75. Deci, teoretic, sunt mai potrivite pt "shred". Scala 24,75 da un atac ceva mai moale. Depinde acu ce sunet cauta omu. Statistic vorbind totusi, 99% dintre shrederi canta pe chitare cu scala 25,5 (bolt-on sau chiar set-neck). Exemple: Malmsteen - bolt-on; 25,5 Vai - bolt-on; 25,5 Satriani - bolt-on; 25,5 Petrucci - bolt-on; 25,5 Musataine - set-neck; 25,5 Friedman - set-neck; 25,5 sau 25,1 pe Ibanez SZ Andy Timmons - bolt-on; 25,5 Michael Angelo - set-neck; 25,5 Steve Morse - bolt-on; 25,5 Zakk Wylde - set-neck; 24,75 - singurul care imi vine in minte ca exemplu de shredder care canta pe o chitara cu scala 24,75
StratMan Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 tre sa te contrazic. chitarele rapide (shred guitars) au in general scala 25,5 (majoritatea sunt si bolt on pe deasupra). asta nu inseamna ca nu poti sa faci shred si pe un gibson (cu scala 24,75). Dar o chitara bolt on cu scala 25,5 (tip fender, ibanez, music man, jackson etc etc) are un raspuns mult mai rapid decat orice set neck din mahon cu 24,75. Deci, teoretic, sunt mai potrivite pt "shred". Scala 24,75 da un atac ceva mai moale. Depinde acu ce sunet cauta omu. Statistic vorbind totusi, 99% dintre shrederi canta pe chitare cu scala 25,5 (bolt-on sau chiar set-neck). Exemple: Malmsteen - bolt-on; 25,5 Vai - bolt-on; 25,5 Satriani - bolt-on; 25,5 Petrucci - bolt-on; 25,5 Musataine - set-neck; 25,5 Friedman - set-neck; 25,5 sau 25,1 pe Ibanez SZ Andy Timmons - bolt-on; 25,5 Michael Angelo - set-neck; 25,5 Steve Morse - bolt-on; 25,5 Zakk Wylde - set-neck; 24,75 - singurul care imi vine in minte ca exemplu de shredder care canta pe o chitara cu scala 24,75 dragul meu, ai perfecta dreptate, eu sunt nascut ceva mai devreme, ca sa nu spun ca-s mai batran, motiv pentru care eu vorbesc despre ce se discuta in legatura cu gaturile rapide acum cativa ani. notiunea de shred recunosc ca nu-mi era familiara, se pare ca a aparut ulterior si defineste in termeni mult mai exacti acest tip de chitara. desigur, lucrurile au evoluat. am intuit acest lucru cand am vazut postul lui karpi, care a fost de data asta direct la obiect. oricum imi fac MEA CULPA. revenind la ce stiam eu despre chitarele rapide: mi-aduc aminte ca prin anii `80, cand au aparut o puzderie de noutati legate de electrice, se vorbea in permanenta de gaturile "rapide" ale gibsonurilor cu scala de 24.75 (miscare mai economica a mainii datorita distantelor mai scurte), taste late si radius mai mare mergand pana la 15", care permitea o apropiere mult mai mare a corzilor de taste, bendinguri mult mai usoare si evitarea chockingurilor. tot atunci au inceput sa apara si fenderuri cu radius de 9.5", fata de 7", (am. std. si clapton), cu taste medium jumbo sau chiar jumbo (malmsteen). oricum, chestia cu scala, din experienta pe care o am, am constatat ca pe masura ce creste, apare un "zbanganit" in sunet care-l face mai prezent, dar cum ai spus si tu, e si o chestie de gust ca si imbinarea dintre gat si corp, care da diverse tente de raspuns in frecventa. acum, ce sa zic, la exemplele tale, care sunt excelente, adaug si eu cateva cu care sa incerc sa-mi sustin punctul de vedere (unele ceva mai vechi, este adevarat, dar eu zic ca sunt perfect reale): Alvin Lee (gibson ES335), (i se spunea captain speedfingers), Fast Eddie Clark (gibson LP), John McLaughlin (gibson SG si LP), Gary Moore (gibson LP) si Doug Aldrich (si stratocaster si gibson LP). interventia ta o consider fireasca si principiala, pentru care ai toata consideratia mea, a mea consider-o ca pe o completare de informatii, nu e vorba de nici o disputa. cred ca cu discutii de felul asta, toata lumea de pe acest forum nu are decat de castigat.
karpi Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 (edited) Nu cred ca strica o interventie in plus la o tema chiar daca mai trebe sa fi si oftopic , sunt foarte multe probleme conexe marunte ptr care poate nu e cazul sa deschida cineva un nou topic. Pe vremuri dupa Alvin Lee , si alti intre trimp , a aparut Al Di Meola si chiar ca era un shreder dar unul complex , cred ca primul din lungul sir de mai tarziu.Nu stiu, cu ce a cantat ? Cu un prieten am cantat ani de zile cu corzile Hora acordate in "Do" , deja existau chit. cu fret Jumbo . Apoi au aparur corzile Fender si la noi si am trecut la "E" . Si asta apartine reglari sau mod de utilizare a chit. "Rapide" . Corzi "soft" care le poti intinde usor si nu trebuie sa depui efort mare la apasarea lor . Sa fie apropiate de taste ca sa nu pierzi mult din timpul util ptr. a face coarda sa sune. Tastele inalte sau fretboardul escalopat cred ca este util la "apucarea" corzi cu buricul degetului ,la viteza mare , cand nu ai timp sa apesi tare si sa fixezi degetul pe coarda cere urmeaza sa o intinzi ( bend) ,si toate foarte repede si usor ca sa nu pierzi timp si sa nu obosesti. Pe chitara cu taste joase i-mi este greu sa cant anumite pasaje caci ami scapa degetul si aluneca peste coarde , find corzile joase si ne fiind spatiu intre fretboard si coarda. Dupa cum este si descris pe net in mai multe locuri , pozitia de cantat trebuie sa fie ca si la chitara clasica nu ca la blues , nu se apasa coarda prea tare , numai cat este minim necesar ca sa avem un ton curat si clar. Nu strangi tare de gatul chitarei , nu te tii de chitara ca la blues. Si normal nu se face "armonie" cu "shredguitar" ci doar solo , e destul de incomod la acorduri cand nu ai voie sa apesi prea tare caci falseaza totul ,chiar obositor. Despre constructia chit ? trebuie o chitara cu raspuns uniform si atac bun ,dar si o statie la fel de buna . Apropos , shreding inseamna marunt a marunti , a face bucatele , cum zicea un baterist "drob marunt" la tremolo . Edited March 24, 2006 by karpi
StratMan Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 karpi, ai dreptate, a fost si al di meola care canta la electric pe gibson LP custom cu doze dimarzio superdistortion si amp. marshall 100w+boxa 4x12" pe fortaje si gibson ES175 pe clean. la acustic canta cu ovation legend si numai cu pana. asa este, alt mare vitezist de valoare. mai adauga la cele spuse de tine si o suprafata bine finisata a fretboard-ului, pentru o alunecare cat mai usoara dar in comun cu niste taste late si ceva mai inalte, asa cum ai spus tu. pe vremuri cantam cu corzi romanesti hora decalate: mi de sus era la locul ei, apoi din nou mi in loc de si, si in loc de sol s.a.m.d. pana la coarda a sasea la care foloseam o coarda la. in felul asta corzile se puteau intinde usor pe un acordaj normal. apoi am aflat si de corzi fender, dar cand nu aveam bani erau bune si hora decalate (intrebati-l pe dan andrei aldea) sau corzi facute din sarma otelita dentara (adi ordean avea mosoare intregi).
malex Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Stratule nu ma pot abtine Credeam ca eram singurul disperat care punea corzi Hora decalate pe Reghin Si da, foloseam si "struna" (sirma d-aia otelita foarte subtire; da' numai pentru primele trei ) Hai bafta PS Ce stiu mah copii astia ce insemna sa nu gasesti nici macar corzi romanesti
Razvan S. Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 se refera p de alta parte si la inaltimea corzilor fata de grif(exceptie face malmsteen care are actionul destul d high) dar restu au corzile foarte jos, ceea ce permite sa treci de la o coarda la alta foarte usor
karpi Posted November 5, 2006 Posted November 5, 2006 se refera p de alta parte si la inaltimea corzilor fata de grif(exceptie face malmsteen care are actionul destul d high) dar restu au corzile foarte jos, ceea ce permite sa treci de la o coarda la alta foarte usor este vorba de timpul de actionare , daca traiectoria este lunga pierzi mult timp la " apasare ...sunet....detasare apoi alt ciclu , daca canti in pozitii si arpegii ca si malmsteen nu te deranjeaza asa mult deoarece coarda este apasta mai tot timpul de bareu sau acordul este "prins" si doar trillurile le faci in fata corzi apasate , putin lucreaza cu corzi libere si la salturi face glisando... , dar daca canti ca Jeff Beck in salturi mari pe grif te incetineste si iese nesigur cu tot cu scalopare si jumbo si corzi moi.. etc...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now