www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Am o nedumerire legata de tapping. Sa zicem ca reusesc sa imi sincronizez degetele si aproape ca imi iese insa am o problema

De exemplu la ThunderStruck nu ma pot abtine si ating si alte corzi in afara de cele necesare. Voi ce faceti in cazul asta? Le apasati cumva pe astea pentru a nu mai rezona sau practice makes perfect si ar trebui sa imi iasa fara sa mai ating si altceva ?

Posted

daca te referi doar la intro

 

mie unul mi-a iesit din exersare....folosesc doar degetele 1 si 5 si pana....o data in sus(timp), si o data in jos(contratimp)

nu iti dau nici un sfat iti spun doar ce am facut eu(se poate sa nu te ajute, probabil ca nici eu nu imi mai aduc aminte ce am facut :) ):

am cantat altceva inainte...o melodie doua de incalzire...sa iti dezmortesti degetele

apoi am luat thunderstruck si l-am cantat ca mai sus...dar din ce in ce mai repede, cat de repede am putut...daca greseam il luam de la capat si tot asa...pana intr-un final cand a iesit :)...altceva nu cred ca am mai facut....sper sa fii fost de ajutor

Guest forestierul
Posted

cosu vorbeste de tapping

pai 1. iti poti folosi mana dreapta sa 'mutezi' corzile nefolosite 2. daca ai o pozitie corecta a mainilor optimizezi procesul din start si elimini tot ce nu e necesar 3. indeed practice makes perfect

 

insist pe 2

 

pozitie corecta inseamna printre altele (pentru dreptaci): chitara sprijinita pe piciorul DREPT (nu stang) daca stai jos si griful asezat cu cheile la nivelul umarului stang, Mana stanga nu 'apuca' griful ca pe un bat. Corect e ca degetul mare sa se plimbe pe spatele grifului de la nivelul MI-ului subtire pana la nivelul SOL-ului. Poti sa 'iei griful in mana' doar la bend'uri, unde ai nevoie de forta. Teoretic nu trebuie sa apesi cu degetul mare, ca iti oboseste repede. Un bun exercitiu e sa canti fara sa tii 'contra' cu degetul mare. Palma trebuie sa fie paralela cu griful, ca sa-ti ajuti degetul mic sa ajunga repede la taste.

E bine sa nu-ti sprijini podul palmei sau degetul mic de la mana dreapta pe chitara. Daca atingi chitara cu mana dreapta, iti iei mult din gradele de libertate. Invata-te sa 'nimeresti' corzile fara sa ai un punct de sprijin pe chitara (cu podul palmei sau degetul mic).

Mana dreapta trebuie miscata DOAR din incheietura (nu din cot sau umar). Ideea e ca cu cat se misca o bucata mai mica din mana, cu atat o poti misca mai repede pt ca nu exista inertie mare. Si nici nu obosesti.

 

Nu vreau sa continui aici, ca nu e locul. Da un search pe google si cauta info despre pozitia corecta a corpului. Pozitia corecta face o diferenta majora.

 

Aaa si incearca sa filtrezi informatiile 'de la coada vacii' de ce recomanda cei care chiar stiu. Adica sa nu ai incredere in ce zic eu - informeaza-te singur.

Guest Pheno
Posted

Cum il cant eu: cu mana stanga fac hammer on pull off si cu dreapta mutez solu si miu subtzire(thunderstrucku se canta pe si), ashea iese cu ceva practice, daca vrei sa faci tapping veritabil adik cu doo maini nushtu ce sa-ti recomand, oricum pe acustica nici o sansa. In legatura cu pozitia corecta a corpului :) am avut si eu neshte tentative sa caut pe net cand m-am apucat de chitara shi a fost groaznic, prea multa informatie, prea putine lucruri relevante. In general am observat ca sunt doo moduri standard, cel clasic (cu chitara pe chisoru stang si cu chishoru stang pe un suport) sau cel modern cu chitara pe chishoru drept fara nici un suport, acu depinde de tine ce preferi si cum te-ai invatzat. Faza cu degetu mare e cam ciudata fiindca am vazut recomandari sa tii tot timpu degetu mare in spatele grifului la mijloc, dar chestia asta mi se pare o aberatie fiindca de multe ori tre sa-ti misti deshtu ca sa poti executa anumite tehnici, de exemplu unii cantareti prefera sa cante si cu degetu mare. (what was the topic again ?? :) )

Posted

..aha...deci asa sta treaba....

pheno se poate face pe acustica foarte simplu.....eu pana acum 5 luni pe acustica am cantat....si acum cant foarte rar pe electrica

 

eu zic ca mai bine le faci asa :

mana stanga.....mutezi mi-ul subtire, cu degetul cu care apesi pe tasta mutezi si mi-ul, cu dreapta doar sol-ul

Posted

Forestierul: De ex. atat Yngwie Malmsteen cat si Dave Mustaine tin degetul mic de la dreapta pe corpul chitarei. Si de exemplu daca ai un Flying V, vrei, nu vrei, tot tii chitara ca pe o clasica (adica ca si cum ar fi pe piciorul stang). Pana la urma trebuie analizata pozitia proprie 'normala' si pornit de la aceasta pentru a o optimiza.

 

Cat despre tapping sau hammer/pulls in general, am vazut mai demult o caseta cu Ritchie Kotzen in care asta explica cum mutuia corzile nefolosite atat cu mana stanga cat si cu podul palmei de la mana dreapta. Tehnica merge de minune, btw :)

Guest forestierul
Posted

sorry de offtopic, poate ar trebui mutat de aici

 

Sunt multe dezbateri legat de pozitie si tehnica. Concluzia generala e ca daca suna bine, e ok. Dar faptul ca Malmsteen tine degetul mic pe corpul chitarei nu inseamna ca e cel mai bine. Poti ajunge la rezultate impresionante in diverse moduri. Ideea cu degetul e ca atingand corpul chitarei iti inbunatatesti stabilitatea, dar pierzi din libertatea de miscare, si apare o tensiune in sunet. Mentionez ca nu vorbesc dintr-o experienta vasta, ci din ce m-am documentat. Faptul ca cutare guitar god face intr0un anume fel e relevant intr-o masura, dar nu neaparat corect. D-asta am si zis sa nu ia de bun ce zice unu-altul ci sa se documenteze din surse de incredere.

Si acum din experienta proprie: cand am inceput sa cant, acu 5-6 ani, tineam griful in mana, ca pe bat. Si am cantat asa vo 3 ani. Dupa aia a venit un Gigi care mi-a aratat pozitia corecta a mainii stangi, si mi sa parut suuuper greu. Nu mai puteam sa cant mai nimic. Dar am perseverat si in 2 luni am recuperat tot ce pierdusem. Acum pot sa iau cu 3-4 freturi mai mult pe la mijlocul grifului, nu-mi oboseste mana, nu ma mai doare degetul mare, si pot face chestii la care inainte ma uitam cu gura cascata. Faza e ca nu mi se parea natural cum m-a invatat tipul, dar era corect.

Bineinteles se pot face exceptii pt a obtine diverse avantaje - de ex la un pasaj super rapid se poate sacrifica putin din pozitie etc. Dar nu e bine sa te inveti asa pt ca o sa fie greu sa revii. Si in plus, la un mom dat vei ajunge la un prag dat de pozitia incorecta si te vei chinui muuult sa-l treci.

 

Degetul mic ma ajuta f mult sa nimeresc corzile, dar daca ma miscam mai sus pe grif (cu mana dreapta) si nu mai aveam de ce sa-mi sprijin degetul, eram pierdut. Acum nu mai am nevoie sa ma sprijin, dar o mai fac. Adica pot sa aleg sa o fac daca e ceva mai rapid. Dar nu sunt nevoit.

 

prin posturile astea nu incarc sa impun un stil/pozitie. Mai ales ca nu am aparut in Guitar Mag langa Satriani. Ideea e ca pe mine m-a ajutat enorm o pozitie corecta.

 

ontopic

pt tapping, iti recomand sa te uiti/asculti cu atentie la Bob Zabek (www.bobzabek.com) - WalkOnWaterHP.wmv. Are asta un tapping de te da pe spate.

Te motiveaza...cel putin

Posted
Am o nedumerire legata de tapping. Sa zicem ca reusesc sa imi sincronizez degetele si aproape ca imi iese insa am o problema

De exemplu la ThunderStruck nu ma pot abtine si ating si alte corzi in afara de cele necesare. Voi ce faceti in cazul asta? Le apasati cumva pe astea pentru a nu mai rezona sau practice makes perfect si ar trebui sa imi iasa fara sa mai ating si altceva ?

 

Pai normal ca practice makes perfect. Iti garantez ca orice chitarist f. bun poate sa faca tapping numai atingand notele care trebuie si nimic mai mult. Dar de obicei, tehinici precum a spus cearny sunt mult mai folositoare, mai ales pentru noi, amatorii.

Posted

Manu, sunt complet de acrod ca muzica si virtuozitatea vin din suflet si munca, dar sunt de parere ca, spre deosbire de vremea lui hendrix sau malmsteen, acum exsta scule care sa te ajute sa evoluezi. Dupa parerea mea nici nu se poate pune problema de comparatie cu oamenii astia. Daca o melodie e chiar extraordinara si spune ceva, si te face sa simti muzica... nu conteaza ca a fost compusa in gp sau pe chitara. GP este doar o scula... pe unii ii ajuta, pe altii ii incurca, muzica adevarata e tot aia, indiferent ce folosesti. Atata timp cat la sfarsit iese o chitara care iti urca sufletul in al 9-lea cer.

 

Din nou, nu ma intelege gresit, consider la fel ca tine ca muzica vine din suflet, iar virtouzitatea din munca si talent. Faptul ca "cei mari" nu au procedat asa pentru mine nu inseamna mare lucru... Daca cineva poate altfel sa faca ceva la fel de minunat, bravo lui!!!

Posted

Manu, am inteles eu gresit... vroiam sa spun ca s-au inventat scule care te pot ajuta in proces, dar adevarul e ( si il accept si eu ), ca intr-adevar chitara adevarata nu se invata facand game sau urmarind lectii ale maestrilor... Cei care au ceva de spus la chitara o fac in felul lor...

 

Te-am contrazis in privinta gp-ului din cauza ca pe mine ma ajuta in acelasi fel cum ai mentionat tu... Ca sa pot canta o melodie avand "spate". Am inteles gresit ce vroiai sa zici.

 

Sunt absolut de acord cu ce ai zis mai sus si chiar daca natura mea ma impinge sa te completez, in momentul asta nu prea am cum...

Posted

bah, eu cand fac taping, apas coarda cu pana.

avantaje: se aude mai tare (ma rog depinde de doze)

nu te doare degetu

dezavantaje: pierzi timp pana iti potrivesti pana

 

apropo, Tony Iiomi nu tine nici un deget pe chitara, si nu vad cu ce afecteaza daca ai un punct de sprinjin. Chestia asta depinde de cum se simte fiecare mai bine :), dar majoritatea, tin degetul mic pe chitara :)

Guest Pheno
Posted

Eu cand cant ma sprijin in baston :) cred ca a luat-o cam razna topicu asta. Daca vreti lectii de tapping si altele dati-mi un mail si va dau pe dc ce am btw tin sa subliniez ca nimik din ce am nu este piratat :)

Guest sadus
Posted

dak imi dati voie o mica parere.am vazut ca se vorbeste insistent despre tehnica lu cutare sau cutare.ABSOLUT IRELEVANT! sa si argumentez:oamenii astia arata cum fac exercitiu respectiv dupa ani de practicing si voi il luati cum s-ar spune mura in gura fara sa-l treceti prin filingu si amprenta proprie.Ca un fapt divers..din pt meu de vedere malmsteen are o panatie nasoala (in comparatie cu paul gilbert de exemplu)...malmsteen foloseste foarte foarte des delay la solouri lucru care il ajuta.N-am spus ca e sloppy la panatie dar nu stiu daca ati vazut la el un shredding in forta pe alternate picking cu note mutting.Atunci abia vezi dak omu are panatie sau nu.Si ca sa fiu on topic.Mosule incearca toate variantele si vezi cum iti merge tie cel mai bine.Sunt forme, sunt paternuri dar sunt doar pentru a-ti da kick startul, tu trebuie sa apreciezi cum iti e cel mai usor.

 

Am vazut de exemplu la niste tehnici de tapping chitaristi care "ascund" pana intre inelar si pinky intr-o fractiune de secunda.Asa se simt bine si comod si au lucrat in sensul respectiv.Eu nu pot si probabil nu o sa fac niciodata lucrul asta, din simplu motiv ca nu fac tapping cu mai mult de 3 degete.Repet, fiecare bordei cu obiceiurile lui.

Posted
malmsteen foloseste foarte foarte des delay la solouri lucru care il ajuta.

mane, nu cred ca malmsteen foloseste delay ca "ajutor", atunci cand canta un solo. Omul asta a demostrat ce poate, si asta se vede cel mai bine intr-un concert... :). Delay-ul ca si celelalte efecte, sunt folosite pentru a face sunetul mai interesant. Si probabil, ca uneori delay-ul il ajuta, dar sunt sigur, ca si daca ar canta si fara delay, tot ar fi la fel de rapid :).

 

si legat de taping, sunt de acord cu tine. fiecare il face cum poate. Dar aici, se cer pareri, poate ne imbunatatim tehnica, si prin urmare, si calitatea sunetului :)

Posted

Mda dar cine face economy picking mai bine ca Malmsteen? Sau cine canta cu pana precum EVH, care o tine intre dje'tu mic si cel mijlociu?

 

Ideea e ca exista o groaza de tehnici, dar pana la urma aia care ti se pare cea mai naturala si care iti dai singur seama ca-ti aduce cele mai multe avantaje tie este cea mai buna.

  • 3 weeks later...
Posted

cineva interesat de tapping pe bass?? e un subiect interesant si asta, macar ca difera de tappingu de la chitara destul de mult ...

Posted

hmm asa imi suna si mie insa am reusit sa scot un sunet decent (nu identic cu cel de pe album/live) folosind indexul si inelarul de la mana stanga. corzile ce nu le folosesc le blochez cu podul palmei si cu un deget(mi subtire).(asta e metoda explicata mai sus de pheno si la mine da roade)

 

Acum sa ajungem la tappingul cu doua maini . acolo nu reusesc sa definesc corect notele. suna mult prea scurt si nedefinit. sigur gresesc ceva . tappingul asta presupune un compresor in rig sau compresorul doar imi va face viata mai usora?(ma gandesc ca se poate face tapping si fara distorsiunea data la maxim dar aici intervine problema explicata mai sus)

Posted

eu cant fac tape (sau incerc sa fac), apas destul de tare cu mana dreapta pe coarda (ca nu prea se aude, deh doze cam proaste), si chiar daca mutez celelalte corzi cu mana ca sa nu vibreze, parca tot se aude ceva. cred ca arcurile trimit o vibratie in corzi, nu stiu. oricu, nu prea imi iese :)

Posted
nu, taping. se face si pe bass taping, dar, nu vad care e rolul, poate doar la un solo de bass (adica, sigur :))

 

 

hihi, hehe, haha, howdy hargh hargh .... 2 chestii

1) ce e asa de funny? :)

2) doar daca esti putin neinspirat poti crede ca tapping pe bas iti foloseste doar la solo. niste filluri mai colorate merg si ele (bine, rar ce'i drept ai ocazia sa faci asa ceva, dar, totusi, de ce nu??) :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.