Guest valvE Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 problema e cam asa. cand exersez imi sprijin mana dreapta pe bridge sau ma ancorez de bridge pickup. ar fi mai bine sa incerc cu mana libera, adica fara puncte de ancorare? doarece cand exersez chords precizia scade dramatic.
1111roy Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 e indicat sa canti cu mana libera, mai ales la acorduri. la palm muting numa lasi mana pe bridge, sau cand canti la un solo de exemplu, pe corzile mai de jos, iti poti sprijini mana punand degetele cu care nu tii pana mai jos de corzi.
Guest catalindinuion Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 Cum se spune si mai sus: la acorduri e bine cu mana libera. Totusi la solo si altele e bine sa ai putin mana sprijinita (poti sa te folosesti si de degetul mic) pentru mai multa dexteritate.
Razvan S. Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 eu pun dejtu mic, altii 2 dejte, altii toate 3 ramase, la solo stuff; la acorduri tre oarecum liber
srbnmircea Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 (edited) Cum au zis si ceilalti, la acorduri cel mai bine cu mana libera, dar cand ai o ritmica la care ai nevoie de precizie sau un solo cel mai bine sprijini mana de bridge, e doar teorie, tu canta cum tie mai confortabil, eu cant cu mana pe bridge si la acorduri ca mie mai "ghini" si tin inelaru',mijlociu' si ala micu' intinse, seamana cu semnul ala cand unu' face ok . Mai uita-te si tu la greii in chitara cum tin mana, nu e o regula. Edited January 24, 2010 by srbnmircea
Guest valvE Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 pai asa ma gandeam si eu, dar mi se parea ca gresesc undeva. am vazut foarte multi chitaristi care evita sa foloseasca orice punct de ancorare (Tony Iommi) si altii care stau doar cu mana lipita de bridge (Slash). sper sa nu spus vreo prostie
srbnmircea Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 Pai incearca fiecare pozitie pe care o vezi si descopera pe cea care e cea mai confortabila pentru tine, daca nu va trebui sa o gasesti .
karpi Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 problema e cam asa. cand exersez imi sprijin mana dreapta pe bridge sau ma ancorez de bridge pickup. ar fi mai bine sa incerc cu mana libera, adica fara puncte de ancorare? doarece cand exersez chords precizia scade dramatic. Mai exerseaza vre-o 5 ani dar mai bine 10 si nu asculta de aiureli . Pui mana unde vrei si cum vrei numa sa sune clar si curat .Acest lucru vine numa dupa foarte mult exercitiu apoi mai tarziu din cantat. Mai exerseaza vre-o 5 ani dar mai bine 10 si nu asculta de aiureli . Pui mana unde vrei si cum vrei numa sa sune clar si curat .Acest lucru vine numa dupa foarte mult exercitiu apoi mai tarziu din cantat. Ca si punct de sprijin /referinta ptr cantat live cu ochi inchisi sau zambind catre specatori poti lua orice reper ai la indemana . Corzile sunt un punct bun oricum trebuie estompate asa ca tiii degetele pe corzi asa automat totul este ok ...mai tarziu nu mai ai nevoie nici de acest reper ci vei pune degetele doar ptr estompat.
karpi Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 pai asa ma gandeam si eu, dar mi se parea ca gresesc undeva. am vazut foarte multi chitaristi care evita sa foloseasca orice punct de ancorare (Tony Iommi) si altii care stau doar cu mana lipita de bridge (Slash). sper sa nu spus vreo prostie Stai cu " mana pe bridge" ca sa estompezi cu "palm muting" in rest se ciupeste coarda in diferite pozitii ptr tonuri diferite , Scrie in fiecare metoda de chitara ...langa bridge suna inalte cu atac ,coarda ciupita langa neck suna soft cu atac mai redus. Bineinteles ca nu se observa aceste tehnici de interpretare la "vitezomani" care de fapt nu canta ci fac exercitii . La un chitarist adevarat care canta la chitara vei observa cum ciupeste corzile in diferite pozitii ...eventual unora li-se pare joc de scena dar nu e .Cei lipiti de o singura pozitie au grave probleme cu cantatul la chitara si sunt din aceia care imita mecanic exercitiile greu invatate. Cel mai bine este sa iei ca si reper corzile , cand faci solo sau chiar arpegii nu suna toate corzile asa ca te poti "rezema" de coarda chiar estompata in acel moment asa ai un reper ("in aer" asa pare celor care doar se uita si nu stiu sa cante la chitara)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now