Victor Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Am o copie de Les Paul si am problema asta dintotdeauna, numai ca m-am saturat si m-am decis sa o rezolv. Am corzi de 11-48 Power Slinky. Griful e drept. Am ridicat tail-piece-ul (am inteles ca asta e principala metoda de a reduce tensiunea, dar nu pare sa mearga grozav). Top-wrapping nu am de gand sa-i fac. Parerile sunt impartite si sincer nu cred ca are cum sa educa tensiunea. Sugestii ?
mirceab Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Sugestii ? 1) 0.010, 0.013, 0.017, 0.026, 0.036, 0.046 inches 0.009, 0.011, 0.016, 0.024, 0.032, 0.042 inches 2) Acordaj mai jos 3) Bãnuiesc cã scurtarea corzilor este exclusã
Guest Legion Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Am o copie de Les Paul si am problema asta dintotdeauna, numai ca m-am saturat si m-am decis sa o rezolv.Am corzi de 11-48 Power Slinky. Griful e drept. Am ridicat tail-piece-ul (am inteles ca asta e principala metoda de a reduce tensiunea, dar nu pare sa mearga grozav). Top-wrapping nu am de gand sa-i fac. Parerile sunt impartite si sincer nu cred ca are cum sa educa tensiunea. Sugestii ? Tensiunea unei corzi depinde de urmatorii factori - nota la care e acordata coarda - lungimea portiunii care vibreaza - materialul corzii - grosimea corzii In aceste conditii, raspunsul e simplu. Ori acordezi mai jos chitara, ori folosesti corzi mai subtiri.
karpi Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Am o copie de Les Paul si am problema asta dintotdeauna, numai ca m-am saturat si m-am decis sa o rezolv.Am corzi de 11-48 Power Slinky. Griful e drept. Am ridicat tail-piece-ul (am inteles ca asta e principala metoda de a reduce tensiunea, dar nu pare sa mearga grozav). Top-wrapping nu am de gand sa-i fac. Parerile sunt impartite si sincer nu cred ca are cum sa educa tensiunea. Sugestii ? Te deconectezi se la priza , apoi de la chitara. Mai inveti cata carte si mai ales fizica si logica. Asa usor se "educa" tensiunea si parerile nu se mai impart . Te ai uitat la lift cat e cablul de gros ? ca sa reziste la solicitari enorme ,sau la o macara ?.Asa si daca corzile sunt groase ai tensiunea mare in coarda intinsa .Ai si ton mai sanatos, Coarda subtire => tensiune mai mica in coarda acordata . Degeaba ridici sau cobori orice la chitara tebnsiunea ramane . Inca o rezolvare ar fi sa dezacordezi in "D" sau in "C" chitara in loc de "E". Corzile cu tensiune mai mica ,respectiv cele mai subtiri nu suna l afel de "plin" ca si corzile groase care au tensiunea mai mare .in plus tensiunea mai mare implica si o amplitudine mai mica a oscilatiei ppndulatorie ale corzilor astgfel reducandu-se si frett buzz-ul.Dar implica alta tehnica de cantat.
Blackthorn Posted October 10, 2009 Posted October 10, 2009 Cred ca daca nu descurci ar trebui sa apelezi la cineva sa iti faca un setup bun la chitara si posibil sa cauti un set de corzi cu tensiune mai mica, sa fie mai elastice, sau solutia pe care ti-au dat-o toti, sa incerci sa treci pe corzi de 0.10-0.46
Victor Posted October 12, 2009 Author Posted October 12, 2009 Te deconectezi se la priza , apoi de la chitara.Mai inveti cata carte si mai ales fizica si logica. Asa usor se "educa" tensiunea si parerile nu se mai impart . Te ai uitat la lift cat e cablul de gros ? ca sa reziste la solicitari enorme ,sau la o macara ?.Asa si daca corzile sunt groase ai tensiunea mare in coarda intinsa .Ai si ton mai sanatos, Coarda subtire => tensiune mai mica in coarda acordata . Degeaba ridici sau cobori orice la chitara tebnsiunea ramane . Inca o rezolvare ar fi sa dezacordezi in "D" sau in "C" chitara in loc de "E". Corzile cu tensiune mai mica ,respectiv cele mai subtiri nu suna l afel de "plin" ca si corzile groase care au tensiunea mai mare .in plus tensiunea mai mare implica si o amplitudine mai mica a oscilatiei ppndulatorie ale corzilor astgfel reducandu-se si frett buzz-ul.Dar implica alta tehnica de cantat. Tovarase karpi, eu am cerut un sfat in ceea ce se vrea o comunitate omogena de oameni cu interese comune. Nu stiu ce anume iti ofera tie impresia ca daca te obosesti sa dai un sfat trebuie sa o faci cu zeflemea si nesimtire. Nu ai nici cea mai vaga informatie despre educatia mea, ca sa-ti permiti sa-mi spui ca mai trebuie sa "invat carte". Mi se pare pueril sa scoti in evidenta o greseala de tipar care e evident ca se referea la "reducerea" tensiunii. In concluzie multumesc mult pentru sfaturi insa pe viitor as sugera, daca statutul tau de "board VIP" iti permite, evident, sa te limitezi la sfaturi pur si simplu daca vrei sa ajuti pe cineva, si sa-ti tii parerile personale pentru tine. Multumesc deasemeni tuturor celor care si-au facut timp sa ofere sugestii. Voi lua un set de corzi mai subtiri si o voi duce la cineva mai priceput ca mine sa-i faca un setup.
FiveseveN Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Hmmm, omogena? Nu stiu cati membri cunosc formula asta, dar aparent tu nu, alfel n-ai mai fi intrebat (deci avem o informatie despre educatia ta): Nu-i bai, dar e destul de importanta.
Guest dan_tyr Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 (edited) Exagerezi Fiveseven,omul a cerut un sfat legat de o problema nu meditatii la matematica. Edited October 12, 2009 by dan_tyr
StratMan Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 (edited) Hmmm, omogena? Nu stiu cati membri cunosc formula asta, dar aparent tu nu, alfel n-ai mai fi intrebat (deci avem o informatie despre educatia ta): Nu-i bai, dar e destul de importanta. perfect de acord cu tine, dar, din pacate, formula asta nu-i va spune, in continuare, mare lucru, daca nu-i definesti si marimile din componenta. in alta ordine de idei, se pare ca exista, totusi, o legatura si intre unghiul pe care il face coarda cand trece peste bridge si peste nut. in acest sens, joe bonamassa declara ca la chitarele lui gibson les paul (inclusiv propriul model signature), introduce corzile in sens invers in tail-piece si le trece pe deasupra tail-piece, tocmai pt a mari unghiul de incidenta al corzilor cu bridge-ul si a mai micsora din tensiunea corzilor, el folosind tot 0.11. philip sayce foloseste la stratocaster-ul lui tot corzi de 0.11, dar se acordeaza cu un semiton mai jos. si hendrix si srv foloseau acest tip de acordaj, ca si multi altii, de altfel. pe de alta parte sunt corzi cu tensiuni mai mari si corzi cu tensiuni mai mici, la aceleasi dimensiuni. in cazul de fata, dintre corzile cu tensiuni mai mici iti pot recomanda fender standard tension sau dean markley vintage. consulta-l in aceasta speta si pe specialistul nr.1 @Gyzmo. @Gyzmo=corzi&accesorii la nivelul superlativ. Edited October 12, 2009 by StratMan
Victor Posted October 12, 2009 Author Posted October 12, 2009 Multumesc StratMan. Am vrut corzile astea din motivul evident ca au alt sound, mai plin, mai cald. Judecand acum nu stiu daca cumparand alte corzi din cele de care spui tu ca au tensiunea mai redusa, atata vreme cat sunt tot de 11, voi rezolva problema. Dar voi sacrifica soundul pentru comoditatea pe care o au la cantat (mai ales la benduri) corzile cu o tensiune mai mica, si voi cauta corzile recomandate de tine, dar mai subtiri (poate 0.009 sau 0.010), ca sa fiu sigur ca obtin efectul dorit. Gyzmo ?
karpi Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 (edited) Tovarase karpi, eu am cerut un sfat in ceea ce se vrea o comunitate omogena de oameni cu interese comune. Nu stiu ce anume iti ofera tie impresia ca daca te obosesti sa dai un sfat trebuie sa o faci cu zeflemea si nesimtire. Nu ai nici cea mai vaga informatie despre educatia mea, ca sa-ti permiti sa-mi spui ca mai trebuie sa "invat carte". Mi se pare pueril sa scoti in evidenta o greseala de tipar care e evident ca se referea la "reducerea" tensiunii. In concluzie multumesc mult pentru sfaturi insa pe viitor as sugera, daca statutul tau de "board VIP" iti permite, evident, sa te limitezi la sfaturi pur si simplu daca vrei sa ajuti pe cineva, si sa-ti tii parerile personale pentru tine.Multumesc deasemeni tuturor celor care si-au facut timp sa ofere sugestii. Voi lua un set de corzi mai subtiri si o voi duce la cineva mai priceput ca mine sa-i faca un setup. Am facut o gluma un joc de cuvinte ca suna interesant chitara la priza , nu ?Credeam ca glumesti si tu. Si nu este nici o gluma ca bineinteles daca doresti sa stii ceva ca trebuie sa studiezi ce nu ai aprofundat la scoala sau sa-ti reamprospetezi memoria.Gasesti pe net cata materie vrei despre chitara , corzi , tensiuni , noduri de oscilatie , armonice etc..plu sinca sute de forum-uri. Nimeni nu poate fi specialist sau cunoscator in toate ,dar avem GOOGLE si nenumarate WIKI , in plus s-a mai discutat si aici pe rgc.ro aproape in fiecare saptamana se regleaza cate un trus-rod si se regleaza Floyd-urile si mai in toate cazurile este vorba despre tensiunea corzilor .Schimbi corzile pe alte grosime se schimba tensiunea si se deregleaza chitara .Odata cu schimbarea tensiuni s-atr putea sa trebuiasca sa setezi "sageata" pe mijlocul gatului.( concavitatea gatului ) si inaltimea calusului ( bridge). Iata cateva link-uri interesant de studiat : http://paws.kettering.edu/~drussell/demos.html http://paws.kettering.edu/~drussell/Demos/string/Fixed.html http://paws.kettering.edu/~drussell/guitars/hummingbird.html http://uk.geocities.com/piklemas/indexeng.htm O lucrare si mai buna: http://www.phys.unsw.edu.au/music/guitar/guitarintro.html In articole ,lucrarii gasesti cuvintele cheie si linkuri ce apar peste tot asa poti gasesti si alte articole in domeniu. Acustica este o disciplina ce apartine de fizica , in fizica intuitia si experimentele sunt de baza.Asa ca experimenteaza si obsearva lucrurile.Asa poti sa studiezi si sa inveti despre unele fenomene. perfect de acord cu tine, dar, din pacate, formula asta nu-i va spune, in continuare, mare lucru, daca nu-i definesti si marimile din componenta. in alta ordine de idei, se pare ca exista, totusi, o legatura si intre unghiul pe care il face coarda cand trece peste bridge si peste nut. in acest sens, joe bonamassa declara ca la chitarele lui gibson les paul (inclusiv propriul model signature), introduce corzile in sens invers in tail-piece si le trece pe deasupra tail-piece, tocmai pt a mari unghiul de incidenta al corzilor cu bridge-ul si a mai micsora din tensiunea corzilor, el folosind tot 0.11. philip sayce foloseste la stratocaster-ul lui tot corzi de 0.11, dar se acordeaza cu un semiton mai jos. si hendrix si srv foloseau acest tip de acordaj, ca si multi altii, de altfel. pe de alta parte sunt corzi cu tensiuni mai mari si corzi cu tensiuni mai mici. in cazul de fata, dintre corzile cu tensiuni mai mici iti pot recomanda fender standard tension sau dean markley vintage. consulta-l in aceasta speta si pe specialistul nr.1 @Gyzmo. @Gyzmo=corzi&accesorii la nivelul superlativ. Tensiune in coarda nu se schimba doar directia fortei , respectiv componenta vectoriala care se indreapta perpendicular pe corp .Lucru important in a transmite energia vibratiilor catre corp , dar ca la chitarele acustice sa nu "franga" placa de rezonanta. perfect de acord cu tine, dar, din pacate, formula asta nu-i va spune, in continuare, mare lucru, daca nu-i definesti si marimile din componenta. in alta ordine de idei, se pare ca exista, totusi, o legatura si intre unghiul pe care il face coarda cand trece peste bridge si peste nut. in acest sens, joe bonamassa declara ca la chitarele lui gibson les paul (inclusiv propriul model signature), introduce corzile in sens invers in tail-piece si le trece pe deasupra tail-piece, tocmai pt a mari unghiul de incidenta al corzilor cu bridge-ul si a mai micsora din tensiunea corzilor, el folosind tot 0.11. philip sayce foloseste la stratocaster-ul lui tot corzi de 0.11, dar se acordeaza cu un semiton mai jos. si hendrix si srv foloseau acest tip de acordaj, ca si multi altii, de altfel. pe de alta parte sunt corzi cu tensiuni mai mari si corzi cu tensiuni mai mici. in cazul de fata, dintre corzile cu tensiuni mai mici iti pot recomanda fender standard tension sau dean markley vintage. consulta-l in aceasta speta si pe specialistul nr.1 @Gyzmo. @Gyzmo=corzi&accesorii la nivelul superlativ. Tensiune in coarda nu se schimba doar directia fortei , respectiv componenta vectoriala care se indreapta perpendicular pe corp .Lucru important in a transmite energia vibratiilor catre corp , dar la chitarele acustice sa nu "franga" placa de rezonanta o forta prea mare . Edited October 12, 2009 by karpi
Victor Posted October 12, 2009 Author Posted October 12, 2009 Karpi, inainte sa pun intrebarea asta aici, chiar am scotocit dupa informatii pe google, forumuri, etc. Pe mine nu ma interesa sa aprofundez sau sa-mi insusesc notiuni avansate de fizica in general si in special acustica ca sa obtin un raspuns la intrebarea asta. Eu asteptam ca cineva cu experienta, care s-a mai lovit de treaba asta, sa-mi zica cum a dres-o. Intelegi ? Asa am aflat de topwrapping si tot asa am observatca parerile sunt impartite in privinta practicii asteia. Unii spun ca reduca tensiunea in corzi, altii spun ca nu are nici o treaba una cu alta. Si cu ridicarea tail-piece-ului la fel. E clar ca ceva imi scapa pentru ca ma indoiesc ca Slash de exemplu, care foloseste corzi de grosimea asta (11-48) are tensiunea asta enorma in corzi pe care o am eu. Daca nu se poate si nu se poate, o sa iau corzi mai subtiri si asta e. Din pacate Les Paul-ul nu are tremolo sau vreu sistem mai destept de reglaj. Multumesc oricum pentru linkuri. Peace !
StratMan Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Tensiune in coarda nu se schimba doar directia fortei , respectiv componenta vectoriala care se indreapta perpendicular pe corp .Lucru important in a transmite energia vibratiilor catre corp , dar la chitarele acustice sa nu "franga" placa de rezonanta o forta prea mare .
karpi Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Nu ai gasit caci nu ai stiut cuvintele cheie . De obicei este bine sa cauti cat mai general , mai ales prin forumuri unde intreaba chitaristi de toate la care primesc link-uri .Asa dai de materiale.Apoi cu GOOGLE si cu related links gasesti mai departe .Trebuie un pic de rabdare si dai de articole foarte bune. Am descarcat o carte despre proiectarea si constructia unei viori. Am dat in balbaiala , sa vezi calcule , forte ,matematica+fizica, prelucrare,materiale,rezistenta materialelor ...rezonante , probleme de deformarea lemnului odata cu uscarea m torsionare , crapaturi possibile ...etc Interesant cum au rezolvat lutierii intuitiv probleme de directionarea fortelor in placile curbate inainte ca in constructii sa se cunoasca structurile LaFerme. An introduction to scientific guitar design Din pacate nu se da "free" numai cateva pagini dar sunt foarte bune .La cuprins se vede ce mai cuprinde cartea. Discutii Despre Tailpiece http://www.mombu.com/music/general/t-quest...ar-1599402.html Engineering and the Guitar: http://www.home.agilent.com/agilent/editor...7&id=866697
gadjo Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Daca schimbi unghiul corzilor poti avea surprize de genul sa zbarnaie corzile in bridge sau mai stiu eu ce. Pana la urma ai de ales intre corzi mai subtiri si acordaj cu un semiton mai jos. Mai poti incerca sa combini corzile din 2 seturi diferite. la grosmann puteai sa-ti cumperi corzi rotosound (parca de-astea erau) coarda cu coarda = iti luai fix grosimile de care ai nevoie; dar de cand s-a mutat nu mai stiu care este situatia. bafta..
Gyzmo Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 perfect de acord cu tine, dar, din pacate, formula asta nu-i va spune, in continuare, mare lucru, daca nu-i definesti si marimile din componenta. in alta ordine de idei, se pare ca exista, totusi, o legatura si intre unghiul pe care il face coarda cand trece peste bridge si peste nut. in acest sens, joe bonamassa declara ca la chitarele lui gibson les paul (inclusiv propriul model signature), introduce corzile in sens invers in tail-piece si le trece pe deasupra tail-piece, tocmai pt a mari unghiul de incidenta al corzilor cu bridge-ul si a mai micsora din tensiunea corzilor, el folosind tot 0.11. philip sayce foloseste la stratocaster-ul lui tot corzi de 0.11, dar se acordeaza cu un semiton mai jos. si hendrix si srv foloseau acest tip de acordaj, ca si multi altii, de altfel. pe de alta parte sunt corzi cu tensiuni mai mari si corzi cu tensiuni mai mici, la aceleasi dimensiuni. in cazul de fata, dintre corzile cu tensiuni mai mici iti pot recomanda fender standard tension sau dean markley vintage. consulta-l in aceasta speta si pe specialistul nr.1 @Gyzmo. @Gyzmo=corzi&accesorii la nivelul superlativ. Multumesc StratMan pentru ca m-ai recomandat. Pot spune, pur empiric si fara a nega deloc ceea ce s-a spus mai sus, ca intr-adevar NU toate corzile de acelasi calibru/gauge au aceeasi tensiune resimtita la mana, pe aceeasi chitara. Datorita aliajelor diferite si datorita unor tratamente aplicate acelor aliaje, rezultatele nu sunt aceleasi la diveris producatori, dpdv al tensiuni resimtite. Mai mult, daca vom compara, corzi de 10-46, sa zicem, chiar de la acelasi producator dar unele sunt plain steel, altele pure nickel si altele nickel-plated steel, iarasi vom constata ca se simt diferit, ca tensiune. Numai bine.
robinfinity Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 D'Addario au un document explicit cu tensiunea corzilor pe care le fac ei: http://www.daddario.com/upload/tension_chart_13934.pdf Corzile au nume de cod, dar se pot identifica cu un pic de navigare pe www.daddario.com
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now