mirceab Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 ' Mi se pare mie sau Sting [în "The Police"] devine mai bun odatã cu trecerea anilor? Vizionând comparativ concertele trupei "The Police" din anii 80 ºi cele de dupã 2000, observ o rafinare a modului lor de interpretare. De exemplu, bass-ul lui Sting îmi pare mai organic împletit cu linia melodicã/vocalã (în ciuda faptului cã Telecaster-ul aratã jerpelit ). Îi rog îndeosebi pe bass-iºtii care agreeazã* muzica "Police" (a cãrei originalitate stilisticã/melodicã pe mine mã umple de admirație) sã comenteze cumva impresia mea (ºi eventual sã completeze cu observații privind tehnica din spatele impresiei). ----------------------------------------- (* observați cã nu cer sã fie fani ai trupei) _
marcel Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 pune si tu un link. si apoi cum naiba " bass-ul lui Sting îmi pare mai organic împletit cu linia melodicã/vocalã " ???
mirceab Posted July 31, 2009 Author Posted July 31, 2009 pune si tu un link. Referințele cele mai bune sunt concertele "Synchronicity 1984", ºi respectiv "Live Earth 2007" ºi "Certifiable 2008". Încerc ºi pe YouTube, dar nu ºtiu dacã gãsesc cele mai grozave link-uri: http://www.youtube.com/watch?v=W2XW_6tcJ4Q ...si apoi cum naiba " bass-ul lui Sting îmi pare mai organic împletit cu linia melodicã/vocalã " ??? Limba românã este foarte puternicã. P.S. Hai sã-i lãsãm sã se exprime pe acei chitariºti sau basiºti care - mai mult sau mai puțin întâmplãtor - au urmãrit evoluția Sting/Police!
CiocanelBloodyCIocanel Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 nu sunt nici basist de profesie dar am cantat la bass si nici fan police... dar nu mi se pare un "bassist" deosebit, ci mai degraba un songwriter bun (in cel mai bun caz)... care stie si ceva bass. cat despre limba romana... cornel dinu mi s-a parut intotdeauna funny cand era invitat la emisiuni alaturi de fotbalisti si calinescu...
George M. Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 consideri ca Sting poate fi recunoscut dupa sunetul sau liniile de bas? memorabil la el e timbrul vocii, ca stie si bas, e ok, o gura in minus la impartit banii de concert.
mirceab Posted July 31, 2009 Author Posted July 31, 2009 consideri ca Sting poate fi recunoscut dupa sunetul sau liniile de bas? Da, asta spuneam: cred cã-l pot recunoaºte dupã modul de împletire a bass-ului cu linia vocalã. Nu sunt fan "Police" sau Sting. Dar îmi puteți da alte exemple în care bass-ul susține vocea atât de muzical? P.S. Într-un topic mai vechi semnalasem despre Geddy Lee (Rush), dar acolo e(ra) totuºi altceva.
Silviu_i Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 'Mi se pare mie sau Sting [în "The Police"] devine mai bun odatã cu trecerea anilor? Vizionând comparativ concertele trupei "The Police" din anii 80 ºi cele de dupã 2000, observ o rafinare a modului lor de interpretare. De exemplu, bass-ul lui Sting îmi pare mai organic împletit cu linia melodicã/vocalã (în ciuda faptului cã Telecaster-ul aratã jerpelit ). Îi rog îndeosebi pe bass-iºtii care agreeazã* muzica "Police" (a cãrei originalitate stilisticã/melodicã pe mine mã umple de admirație) sã comenteze cumva impresia mea (ºi eventual sã completeze cu observații privind tehnica din spatele impresiei). ----------------------------------------- (* observați cã nu cer sã fie fani ai trupei) _ Dar nu ti se pare normal sa devai mai bun sau na, sa mai progresezi in timp ce inaintezi in varsta?Cum progresezi si tu si eu si toti in cantatul la chitara asa progreseaza fiecare muzician in domeniul sau.
marcel Posted August 3, 2009 Posted August 3, 2009 Referințele cele mai bune sunt concertele "Synchronicity 1984", ºi respectiv "Live Earth 2007" ºi "Certifiable 2008".Încerc ºi pe YouTube, dar nu ºtiu dacã gãsesc cele mai grozave link-uri: http://www.youtube.com/watch?v=W2XW_6tcJ4Q Limba românã este foarte puternicã. P.S. Hai sã-i lãsãm sã se exprime pe acei chitariºti sau basiºti care - mai mult sau mai puțin întâmplãtor - au urmãrit evoluția Sting/Police! ok, tu ce faci acum, imi ceri sa nu mai postez, sa-i las pe altii? am urmarit si eu evolutia lui sting, stii bine ca suntem de varsta apropiata, n-am 15 ani. nu mi-a atras niciodata atentia bassul lui sting, mai degraba lauta lui. de voce nici nu mai zic, e inconfundabila, aparte, organica. mie imi place f mult si perioada 'police' cu melodii care au facut istorie, gen 'roxanne', dar si perioada recenta, cand e cu totul si cu totul alt artist. dar repet, nu bassul mi-a atras atentia, ci el, ca om, ca voce, ca artist si compozitor.
George M. Posted August 4, 2009 Posted August 4, 2009 Da, asta spuneam: cred cã-l pot recunoaºte dupã modul de împletire a bass-ului cu linia vocalã. nu-i chiar asa, daca auzi o piesa cantata de Sting n-ai cum sa n-o remarci si asta datorita vocii inconfundabile. dar daca il pui pe Sting sa compuna si sa cante o linie de bas pt alta trupa (asta ca sa fie acelasi stil de "impletire" a liniei de bas cu cea de voce), cu alt vocal, iti garantez ca nu iti dai seama ca e bas cantat de Sting, nu e remarcabil basul la el, vocea e senzationala.
carramba Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 eu zic ca, odata cu trecerea anilor, Sting devine mai batran.
StratMan Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 (edited) eu zic ca, odata cu trecerea anilor, Sting devine mai batran. bine de tot! Edited August 5, 2009 by StratMan
apocalipsa Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 pe premisa ca devii mai bun cu varsta e o aberatie pt ca orice evolutie urmareste o sinusoidala care se termina atunci cand intri pe poarta cimitirului. o observare atenta a chitaristilor va releva faptul ca exista evolutie pana la un moment dat dupa care intervine o plaja de stagnare. pt cunoscatori puneti mana pe "cresterea si descresterea imperiului otoman". sau vorba lui Fatboy Slim: "ce rost are sa fii mai bun daca esti nr 1?" )) eu zic ca, odata cu trecerea anilor, Sting devine mai batran. e una din replicile de intelepciune adanca romaneasca excelent!!! :)
Guest Posted August 5, 2009 Posted August 5, 2009 (edited) Initial Sting a cantat la chitara (inca mai face asta), basul fiind descoperit accidental. El si-a inceput cariera de muzician cantand in trupe de jazz. La inceputul carierei cu The Police muzica lor avea importante influente reggae. Apoi stilul s-a rafinat treptat. Sting a inceput sa sustina diverse cauze politice (Amnesty International) ceea ce a inceput sa se reflecte si in versurille cantecelor (nu intru in amanunte). Dupa "Synchronicity" (1983) Sting a luat o pauza de instrument (cred ca pana in 1991 la "The Soul Cages"). Atat in plan vocal, cat si instrumental, Sting a devenit mai linistit/subtil, a devenit influentat de ritmurile altor culturi. Poate ca nu are un ton si o tehnica iesite din comun, liniile de bas sunt simple, insa de ce trebuie sa complici lucrurile inutil? Fiecare nota este la locul ei si se potriveste perfect in melodie. Vocea lui Sting este un alt instrument care nu vine decat sa completeze liniile fine de bas. Queen si The Police sunt trupele mele favorite din anii '80. Totusi Sting, in varianta de artist solo, nu imi place foarte mult. Aici o discutie interesanta: http://www.stingus.net/forum/threads.php?id=1843_0_13_0_C Un mic extras dintr-un interviu: You picked up the guitar before the bass. Why didn't you stick with that?By accident I picked up [the bass] one day. Some instinct told me this was my route, a quieter strategy than to be a guitar hero. Some instinct [told me] that you control the top of the band and the bottom of the band. You control the harmony of the band, you control the dynamic of the band. I was ambitious [laughs]. It's very difficult to play bass and sing. How did you train yourself to do it? I realized you could play anything if you slowed it down. I still do it. I still practice. I play scales every day, a few arpeggios. I sit and practice the guitar more than I would the bass -- not that you want to hear me play the guitar. I'm obsessed by Bach. A couple of years ago, I got the partitas for solo violin and solo cello and started to play them on the guitar. It was a reading exercise, but also sitting with a sheet of music in front of you and watching the composer make decisions is slightly different from listening to them. You see a great mind at work. It humbles you, it teaches you. You can often steal ideas, and they won't complain [laughs]. It's a fantastic adventure that continues and will continue. The more you find out, the more you realize what an ever-receding mystery music will continue to be. That's why it's religious for me. There's a continuing exploration. I'm also lucky in that I always manage to work with musicians better than myself. It's the truth. I have a very musical mind, but it tends to stop at my wrist sometimes. My job as a writer is to engage their skill and their enthusiasm and to challenge them somehow. My skill is in arranging music or in giving people the parameters in which they can be creative. I'll reel them in if it's too much, but I like to tell them to play what they feel, because you can never anticipate what they can give you when you have that caliber of musician. You were a journeyman in several bands early on: Earthrise, the Newcastle Big Band, the Phoenix Jazzmen and then Last Exit. What did that teach you about playing live? I backed strippers. I worked on a ship. I was in the pit of a theater orchestra. I think I could still hold down a job in a nightclub. Throw a part in front of me, give me 10 minutes and I'll get through it. I pride myself on that. There aren't many people in my business who can do that. That's no insult to them; I've just had a strange education. Edited August 5, 2009 by Guest
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now