TB_TM Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 incerc de prea mult timp sa reproduc doua tipuri de sunete, deja m-am saturat si... help! Prima treaba... este vorba de un anumit sunet foarte inalt care apare in foarte multe de solo-uri. Mi-a iesit si mie odata dar asta pentru ca imi incurcasem degetele printre corzi si nu am nici cea mai mica idee cum s-a intamplat asta e in Exemplul 1a. Exemplul 1b (copyright evilpath ) l-am atasat sa intelegeti mai bine la ce ma refer... In exemplul 2 ... (copyright Marius T )... in timpul bend-ului parca mai rezoneaza o coarda... sau nu?... care-i "figura?" exemplul_1a.mp3 exemplul_1b.mp3 exemplul_2.mp3
John Petrecce Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Din ce am auzit cred ca e vorba de o tehnica de atingere fina cu degetul mare (in cazul meu) pe coarda pe care panezi pentru a obtine efectul de "fluierat". Sper ca nu ma insel.
Marius T Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Din ce am auzit cred ca e vorba de o tehnica de atingere fina cu degetul mare (in cazul meu) pe coarda pe care panezi pentru a obtine efectul de "fluierat". Sper ca nu ma insel. Ce pot sa spun este ca la mine apare mai des cand folosesc Cry cu distort... cum fac..... nu stiu nici eu inca. SI la mine apare sunetele cand vor ele inca nu le stapaanesc sa le produc in mod intentionat. Deci si pe mine m-ar interesa. (la mine in nici un caz nu a fost nimic cu degetul mare mai ales pe coarta mi subtire
Elethan Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Cred ca te referi la artificial harmonics.E un procedeu destul de greu de stapanit, dar ideea de baza este sa ciupesti practic coarda in 2 locuri simultan.Pe cat de greu este de stapanit, pe atat de greu este de explicat in scris, dar si in practica...
Guest Baumwolle Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Uite un link destul de folositor in privinta flagioletilor: http://www.guitarnoise.com/faq.php?id=39 I hope it helps. Ideea de baza e ca atunci cand ciupesti coarda cu pana s-o agati imediat si cu degetul mare.
Elethan Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Uite am facut si o mica demonstratie cam cum ar trebui sa sune (intr-o abordare nitel mai bluesy) ah.mp3
BCRich Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Cineva de mai sus avea dreptate... e artificial, se stie ca cei naturali sunt la pozitiile 3-5-12. La rifuri se canta cu mana pe corzi, acolo la floyd sau langa tremolo...asta e cam acelasi lucru numai ca : lovesti o singura data si de duci mai intai cu pana pe coarda apoi atingi cu degetul mare. totul se intampla la o fractiune se secunda.Deci sunt practic coarda e lovita de doua ori. Nu uita sa nu ramai cu degetul acolo ca iti opreste sunetul si nu mai iese. Sau daca esti smecher calculezi 1/2 din coarda pui un deget pe coarda si cu celalalt (altul) ciupesti si inacelasi timp cu ciupitul celuilalt radici si pe cel de pe coarda.(se foloseste la chit.clasica) Cred ca se intelege...
vektor Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 cei naturali sunt 5-7-12-17-19-24 la electrica
Marius T Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Uite am facut si o mica demonstratie cam cum ar trebui sa sune (intr-o abordare nitel mai bluesy) daca faci si un filmuletz fix ar ajuta (oricum am sa incerc si eu acasa sa vad ce iese )
Elethan Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Nu prea am cu ce sa fac un filmulet, si in plus, crede-ma ca nu ajuta, pentru ca nu ai sesiza nici o diferenta intre o ciupitura normala si una cu artificial harmonics.Se vede foarte greu si cand e omul langa tine si iti arata.Eu unul am invatat asta destul de tarziu, dupa vreo 3.5 ani de chitara, si am invatat singur.Ce pot sa iti spun este sa incerci si sa experimentezi cat mai mult, incearca mult pana iti iese.Ca la sweeping Tehnica mea e ceva de genul: Tin degetul mare paralel cu coarda pe care o ciupesc, varful de la pana este foarte putin scos in afara, si cand lovesc cu pana ating coarda nitel si cu degetul mare.Si normal, trebuie sa ai grija sa ridici degetul mare de acolo ca sa nu mutezi coarda. Nu stiu ce sa zic decat practice practice practice.
Guest gnrmarius Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Ceva in genul,dar trebuie mult exercitiu ca daca nu,iese o simpla grohaitura.
Guest Ibanez Man Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Eu cred ca m-am chinuit cateva luni pana mi-a iesit
Guest gnrmarius Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Trebuie exersata ori de cate ori ti se pare ca merge intr-un cantec,ca daca te apuci sa faci numai asta,o sa-ti iasa si pe ochi si pe urechi si te mai enervezi degeaba!
TB_TM Posted February 8, 2006 Author Posted February 8, 2006 mersi mult guys... incep sa mearga "fluieraturile" dar nu prea au sustain... inca. Practice, practice...
Guest gnrmarius Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Foloseste distors mai mult si o sa fie si sustain,si ia degetul imediat ce iese figura ca astfel se scurteaza timpul si nu iese ce vrei.
TB_TM Posted February 8, 2006 Author Posted February 8, 2006 (edited) Dupa asa vro 10 min de practice... iese cam asa ceva... faceti abstractie de "compozitie" Invatz repede, ha, ha? O sa mai dureze vro 15 ani sa sune ca ale lui Elethan dar na... duh.mp3 Edited February 8, 2006 by TB_TM
Guest gnrmarius Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Ceva ceva tot iese,continua sa bagi puternic in ea! Keep on rockin'!
Elethan Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Tin sa-l contrazic pe Marius aici, evita sa folosesti ceva cu gain mult, pentru ca e mult mai greu de controlat.Iti recomand sa incepi cu un drive usor (sau chiar distorsion) si pe masura ce progresezi si inveti sa-l folosesti poti creste gain-ul sa-ti acoperi nevoile Din ce-am ascultat esti pe drumul cel bun, dar ce-ti recomand e sa te concentrezi asupra cantatului ca un intreg si sa pui artificiile de gen pe locul II, in sensul ca nu trebuie sa pierzi focus asupra lucruri importante cu adevarat.
Shreder Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Cred ca ar mai trebui sa tii cont de ceva: 1. Sa ai un ton cu mult gain la distors (nu neaparat, dar sunt mai usor de facut pe distors). 2.Foloseste o pana buna (sa nu fie tocita). 3. Ca tehnica, trebuie sa urmaresti ca degetul mare sa atinga coarda imediat ce ai ciupit-o cu pana.Asta se face dintr-o singura miscare. 4. Incearca sa modifici pozitia mainii drepte (o duci inspre grif sau punte) si observa unde ies mai usor (asta in functie si de nota luata pe grif) Uite, iti propun si un exercitiu: Ia o nota pe grif (Sa zicem A-poz VII, coarda 4)Incearca sa-i gasesti arpegiul A (A, C#,E, A) numai din flajeolete artificiale.Odata ce-ti reuseste asta, experimenteaza si cu alte note si pe alte corzi. Daca devii bun si la asta, poti sa te apuci de Juice - Steve Vai. Se folosesc la greu flajeolete artificiale acolo. Spor la studiu
Guest Seraph Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 ca sa iti iasa garantat, ai grija ca in momentul in care ciupesti coarda degetul mare sa atinga (cat mai) exact (posibil) la 12 spatii (deci octava superioara) de spatiul pe care tii tu nota. exemplu: daca vrei sa iei un mi pe spatiul 12, o sa ai grija sa atingi cu degetu mare in dreptu miului de 24. incearca si o sa iasa sigur
Guest Seraph Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 cam asa ar trebui sa iasa?? bai frate ce incercai sa faci acolo? incearca sa lasi sunetu liber dupa ce ai ciupit sa auzi daca iese ceva, in felu sta o sa vezi cum suna mai bine si unde tre sa ciupesti de fapt kestia e k nici io nu ma descurc 100%
Guest Seraph Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 uite si ce mi'a iesit, sacadat si lent ca un melc shkiop k sa fiu sigur k exista si ceva artificial harmonics p'acolo Seraph.mp3
Shreder Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 @Red One: cam asa ceva, man.Te apropii. @Seraph: Daca faci flajeolete arificiale cu pana, iti recomand de asemenea sa le faci comutand pe doza de punte (bridge). alt detaliu
Guest Seraph Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 io fac flajeoletele artificiale cu degetu mare; cu pana inca nu stiu dar sunt tare curios cum. as aprecia dk m'ar lumina cineva..
DanJBS Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 E destul de simplu de facut . Sunt mai multe variante. Una e cea care s-a zis si pana acum adica in momentul in care dai cu pana de coarda sa atingi si cu degetul mare coarda. Faza importanta e ca pana sa iasa foarte putin dintre degete, ceva de genul 1 - 2 mm. in momentul in care ciupesti coarda dupa metoda asta sa umblii pe ea in mai multe pozitii sa vezi ca numai in anumite iti iese. Si poti obtine mai multi flagioleti pe o singura nota prin ciupirea in mai multe pozitii. Ar mai fii cazul in care dai un sunet normal si apoi atingi cu degetul coarda tot unde ai ciupit si trece din sunetul normal in flagioletii resoectivi, dar trebe sa ai sustain bun la chitara ca sunt mai greu putin de realizat, si ar mai fi varianta cu floydul. Mai poti obtine prin vibrato dar asta mi-a iesit de foarte putine ori. Chestiile astea iti ies si fara distort , dar nu vor avea acelasi volum ca si celelalte ciupiri. In Heavy sau rocul vechi se practica foarte mult tehnica pe corzile groase. Aculta daca vrei ceva vechi de la bon jovi . De asemenea un sunet interesant e cand faci flagioleti normali sau cum se cheama si folosesti floydul (pe distort desigur). Keep on trying ca o sa iasa.
Symbolic Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 i love this shit. io le iau pe doza de bridge de regula dar acum depinde de solo etc. nu-s f amator de flagioleti art. pe corzile subtiri. in schimb pe pozitiile 1,2,3 pe corzile mi si la suna demential. am vazut ca unii au explicat ca ciupesti si pui repede degetu nush cum. io le iau din prima (nush cat de bine se intelege ce vreau sa zic). e bine sa ai ceva gain pe distors dar nu e musai. ce mai e misto e sa te jopci in momentul in care iei flagioletu. benduri, vibrato, hammer-uri (aici e un pic mai greu sa mentii sunetul dar iese si asta cu ceva exercitiu). important e sa ai destul control asupra treburilor astora si o ureche destul de buna ca sa nu iesi din gama etc cand faci benduri sau mai stiu eu ce.
Marius T Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 nu va speriatzi de sunetele care sunt pe acest mp3 dar sunt bucuros ca imi ies :)
Cosu Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Killahead a fost dragut sa isi foloseasca o parte din cunostite si timp si a facut cateva clipuri unde detaliaza tehnica : http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=3384 Enjoy
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now