www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Doua "figuri"


TB_TM
 Share

Recommended Posts

incerc de prea mult timp sa reproduc doua tipuri de sunete, deja m-am saturat si... help! :)

 

Prima treaba... este vorba de un anumit sunet foarte inalt care apare in foarte multe de solo-uri. Mi-a iesit si mie odata dar asta pentru ca imi incurcasem degetele printre corzi si nu am nici cea mai mica idee cum s-a intamplat :) asta e in Exemplul 1a.

Exemplul 1b (copyright evilpath :( ) l-am atasat sa intelegeti mai bine la ce ma refer...

 

In exemplul 2 ... (copyright Marius T :))... in timpul bend-ului parca mai rezoneaza o coarda... sau nu?... care-i "figura?"

exemplul_1a.mp3

exemplul_1b.mp3

exemplul_2.mp3

Link to comment
Share on other sites

Din ce am auzit cred ca e vorba de o tehnica de atingere fina cu degetul mare (in cazul meu) pe coarda pe care panezi pentru a obtine efectul de "fluierat". Sper ca nu ma insel.

 

Ce pot sa spun este ca la mine apare mai des cand folosesc Cry cu distort... cum fac..... nu stiu nici eu inca. SI la mine apare sunetele cand vor ele inca nu le stapaanesc sa le produc in mod intentionat. Deci si pe mine m-ar interesa. (la mine in nici un caz nu a fost nimic cu degetul mare :) mai ales pe coarta mi subtire :)

Link to comment
Share on other sites

Cineva de mai sus avea dreptate...

e artificial, se stie ca cei naturali sunt la pozitiile 3-5-12.

La rifuri se canta cu mana pe corzi, acolo la floyd sau langa tremolo...asta e cam acelasi lucru numai ca :

lovesti o singura data si de duci mai intai cu pana pe coarda apoi atingi cu degetul mare. totul se intampla la o fractiune se secunda.Deci sunt practic coarda e lovita de doua ori.

Nu uita sa nu ramai cu degetul acolo ca iti opreste sunetul si nu mai iese. :)

Sau daca esti smecher :) calculezi 1/2 din coarda pui un deget pe coarda si cu celalalt (altul) ciupesti si inacelasi timp cu ciupitul celuilalt radici si pe cel de pe coarda.(se foloseste la chit.clasica)

Cred ca se intelege...:)

Link to comment
Share on other sites

Nu prea am cu ce sa fac un filmulet, si in plus, crede-ma ca nu ajuta, pentru ca nu ai sesiza nici o diferenta intre o ciupitura normala si una cu artificial harmonics.Se vede foarte greu si cand e omul langa tine si iti arata.Eu unul am invatat asta destul de tarziu, dupa vreo 3.5 ani de chitara, si am invatat singur.Ce pot sa iti spun este sa incerci si sa experimentezi cat mai mult, incearca mult pana iti iese.Ca la sweeping :)

 

Tehnica mea e ceva de genul: Tin degetul mare paralel cu coarda pe care o ciupesc, varful de la pana este foarte putin scos in afara, si cand lovesc cu pana ating coarda nitel si cu degetul mare.Si normal, trebuie sa ai grija sa ridici degetul mare de acolo ca sa nu mutezi coarda.

Nu stiu ce sa zic decat practice practice practice.

Link to comment
Share on other sites

Guest gnrmarius

Trebuie exersata ori de cate ori ti se pare ca merge intr-un cantec,ca daca te apuci sa faci numai asta,o sa-ti iasa si pe ochi si pe urechi si te mai enervezi degeaba!

Link to comment
Share on other sites

Guest gnrmarius

Foloseste distors mai mult si o sa fie si sustain,si ia degetul imediat ce iese figura ca astfel se scurteaza timpul si nu iese ce vrei.

Link to comment
Share on other sites

Tin sa-l contrazic pe Marius aici, evita sa folosesti ceva cu gain mult, pentru ca e mult mai greu de controlat.Iti recomand sa incepi cu un drive usor (sau chiar distorsion) si pe masura ce progresezi si inveti sa-l folosesti poti creste gain-ul sa-ti acoperi nevoile :)

 

Din ce-am ascultat esti pe drumul cel bun, dar ce-ti recomand e sa te concentrezi asupra cantatului ca un intreg si sa pui artificiile de gen pe locul II, in sensul ca nu trebuie sa pierzi focus asupra lucruri importante cu adevarat.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar mai trebui sa tii cont de ceva:

1. Sa ai un ton cu mult gain la distors (nu neaparat, dar sunt mai usor de facut pe distors).

2.Foloseste o pana buna (sa nu fie tocita).

3. Ca tehnica, trebuie sa urmaresti ca degetul mare sa atinga coarda imediat ce ai ciupit-o cu pana.Asta se face dintr-o singura miscare.

4. Incearca sa modifici pozitia mainii drepte (o duci inspre grif sau punte) si observa unde ies mai usor (asta in functie si de nota luata pe grif)

 

 

Uite, iti propun si un exercitiu:

Ia o nota pe grif (Sa zicem A-poz VII, coarda 4)Incearca sa-i gasesti arpegiul A (A, C#,E, A) numai din flajeolete artificiale.Odata ce-ti reuseste asta, experimenteaza si cu alte note si pe alte corzi.

 

Daca devii bun si la asta, poti sa te apuci de Juice - Steve Vai. Se folosesc la greu flajeolete artificiale acolo.

 

Spor la studiu :)

Link to comment
Share on other sites

ca sa iti iasa garantat, ai grija ca in momentul in care ciupesti coarda degetul mare sa atinga (cat mai) exact (posibil) la 12 spatii (deci octava superioara) de spatiul pe care tii tu nota.

exemplu: daca vrei sa iei un mi pe spatiul 12, o sa ai grija sa atingi cu degetu mare in dreptu miului de 24. incearca si o sa iasa sigur :)

Link to comment
Share on other sites

cam asa ar trebui sa iasa??

 

bai frate ce incercai sa faci acolo? :) incearca sa lasi sunetu liber dupa ce ai ciupit sa auzi daca iese ceva, in felu sta o sa vezi cum suna mai bine si unde tre sa ciupesti de fapt

kestia e k nici io nu ma descurc 100% :)

Link to comment
Share on other sites

io fac flajeoletele artificiale cu degetu mare; cu pana inca nu stiu dar sunt tare curios cum. as aprecia dk m'ar lumina cineva.. :)

Link to comment
Share on other sites

E destul de simplu de facut . Sunt mai multe variante.

Una e cea care s-a zis si pana acum adica in momentul in care dai cu pana de coarda sa atingi si cu degetul mare coarda. Faza importanta e ca pana sa iasa foarte putin dintre degete, ceva de genul 1 - 2 mm.

in momentul in care ciupesti coarda dupa metoda asta sa umblii pe ea in mai multe pozitii sa vezi ca numai in anumite iti iese. Si poti obtine mai multi flagioleti pe o singura nota prin ciupirea in mai multe pozitii. Ar mai fii cazul in care dai un sunet normal si apoi atingi cu degetul coarda tot unde ai ciupit si trece din sunetul normal in flagioletii resoectivi, dar trebe sa ai sustain bun la chitara ca sunt mai greu putin de realizat, si ar mai fi varianta cu floydul. Mai poti obtine prin vibrato dar asta mi-a iesit de foarte putine ori. Chestiile astea iti ies si fara distort , dar nu vor avea acelasi volum ca si celelalte ciupiri. In Heavy sau rocul vechi se practica foarte mult tehnica pe corzile groase. Aculta daca vrei ceva vechi de la bon jovi . De asemenea un sunet interesant e cand faci flagioleti normali sau cum se cheama si folosesti floydul (pe distort desigur).

Keep on trying ca o sa iasa.

Link to comment
Share on other sites

i love this shit. io le iau pe doza de bridge de regula dar acum depinde de solo etc. nu-s f amator de flagioleti art. pe corzile subtiri. in schimb pe pozitiile 1,2,3 pe corzile mi si la suna demential. am vazut ca unii au explicat ca ciupesti si pui repede degetu nush cum. io le iau din prima (nush cat de bine se intelege ce vreau sa zic). e bine sa ai ceva gain pe distors dar nu e musai. ce mai e misto e sa te jopci in momentul in care iei flagioletu. benduri, vibrato, hammer-uri (aici e un pic mai greu sa mentii sunetul dar iese si asta cu ceva exercitiu). important e sa ai destul control asupra treburilor astora si o ureche destul de buna ca sa nu iesi din gama etc cand faci benduri sau mai stiu eu ce.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.