mihaitarta Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 ...F# A C E e acord micsorat cu 7m .... Asa....si eu ce am scris?
motanul Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Va salut pe toti, Am citit topicul si la doar o prima lectura mare lucru n-am inteleg, o sa trebuiasca sa pun mana frumos si sa "rezolv" pe hartie... asa ca va rog sa fiti indulgenti cu necunostiinta mea de cazua... Am doua acorduri C si E care imi plac cum suna, exact in ordinea asta... cam cu ce acorduri ar trebui sa le cant? (vreau sa cant si note\acorduri mai sus putin) Conform informatiilor de aici: http://www.all-guitar-chords.com/chord_pro...i*&get2=Get C si E s-ar afla pe progresii diferite... Ce am vazut este ca dupa C-E ar merge F#/Gbm sau G#/Abm (care fac parte din progresia lui E)... 1) Deci cam ce acorduri ar trebui sa folosesc? Din cele ale progresiei lui C sau E? 2) Daca acordurile din C si E sunt pe progresii diferite inseamna ca sunt pe game diferite? 3) Daca mai vreau sa cant si note (simple, nu in acorduri) ar trebui sa le cand pe cele care formeaza acordurile progresiilor respective, nu?! 4) Cheia melodiei cum o aflu? As spune ca, daca la C-E ar merge F#/Gbm sau G#/Abm, cheia ar fi E... Multumesc in avans, precizez ca sunt cam 0 la teorie, daca ma puteti ghida exact spre ceva anume teorie referitor la ce am spus mai sus ar fi si mai bine...
cyfer Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Va salut pe toti,Am citit topicul si la doar o prima lectura mare lucru n-am inteleg, o sa trebuiasca sa pun mana frumos si sa "rezolv" pe hartie... asa ca va rog sa fiti indulgenti cu necunostiinta mea de cazua... Am doua acorduri C si E care imi plac cum suna, exact in ordinea asta... cam cu ce acorduri ar trebui sa le cant? (vreau sa cant si note\acorduri mai sus putin) Conform informatiilor de aici: http://www.all-guitar-chords.com/chord_pro...i*&get2=Get C si E s-ar afla pe progresii diferite... Ce am vazut este ca dupa C-E ar merge F#/Gbm sau G#/Abm (care fac parte din progresia lui E)... 1) Deci cam ce acorduri ar trebui sa folosesc? Din cele ale progresiei lui C sau E? 2) Daca acordurile din C si E sunt pe progresii diferite inseamna ca sunt pe game diferite? 3) Daca mai vreau sa cant si note (simple, nu in acorduri) ar trebui sa le cand pe cele care formeaza acordurile progresiilor respective, nu?! 4) Cheia melodiei cum o aflu? As spune ca, daca la C-E ar merge F#/Gbm sau G#/Abm, cheia ar fi E... Multumesc in avans, precizez ca sunt cam 0 la teorie, daca ma puteti ghida exact spre ceva anume teorie referitor la ce am spus mai sus ar fi si mai bine... Salut! Pentru început, aº putea spune cã dacã-ți plac C ºi E, ambele majore ºi împreunã, ai putea sã le cânți alãturi de ORICE alt acord. Ok, asta ia-o ca pe o glumã. C ºi E fac parte din game diferite, deci cel mai simplu ar fi sã consideri cã C este centrul progresiei (gama C major), iar E, treapta a III-a alteratã, care în mod normal ar trebui sã fie un acord minor. Deci în do major ai progresia 1 3 în loc de 1 3m. Mai departe, poți gândi totul în do major ºi sã continui Am Dm G C.... de exemplu, adicã 6m, 2m, 5, 1. La fel de bine, poți considera gama ca fiind E major, ºi acordul E ca fiind punctul de plecare pentru o progresie gen E A B, deci în trepte ar fi 6b 1 4 5. În altã ordine de idei, poți sã studiezi piese în care apare aceastã trecere C E ºi sã vezi unde a mers mai departe compozitorul. Un exemplu: House of the rising Sun Am C D F Am C E7 Am C D F Am E Am E7 Aici, gama ar fi do major, cu câteva acorduri alterate, iar dupa E sau E7 se trece în Am (adicã 6m), cu alte cuvinte E7 este o dominantã secundarã pentru Am.
Morgred Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 am vazut ca s-a mai discutat aici de progresii specifice unor genuri de muzica. imi poate zice si mie cine unde as putea gasi o lista un studiu mai larg al acestui aspect?
saxoo Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 ...F# A C E e acord micsorat cu 7m .... .... aha ... adica cu -5 ...scuze .... complicate sunt caile cifrajelor .... lol
CiocanelBloodyCIocanel Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 am vazut ca s-a mai discutat aici de progresii specifice unor genuri de muzica. imi poate zice si mie cine unde as putea gasi o lista un studiu mai larg al acestui aspect? pai mai bine ne zici tu genul... sau genuriilii
saxoo Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 ai zis la un momentdat A B Cb ... si - Cb = B ... nu? intr-adevar... se poate folosi oricand... ma rog... cautam ceva pe care sa mearga foarte bine aceasta gama... pt ca pe multe suna foarte fortat... si am ascultat unele melodii care suna foarte bine cu romanian scale... dar nu-mi dau seama de ce folosesc aia pe acolo... iata si un video cu un nene care arata un improv example pe romanian scale http://www.imvite.com/video/Romanian-Scale...-0358/t/7871172 ...hai di hai , sa ne intelegem ca oamenii ....lol ... prin reducere la absurd putem zice ca si C major e romanian scale....il brevetam .... tre sa intelegem odata pt totdeauna ca : o gama reprezinta sintetic , ordonat sunetele ( materialul sonor ) al unei lucrari .... de accea , orice prof de muzica care are un dram de inima in burta , ne va corecta atunci cand zicem : piesa cutare ( din scoala ) e in gama Do major ... nuuuu!!! .... este in tonalitatea Do major .... care e cu totul altceva .... de ce ? ...pentru ca aduce in plus de materialul sonor si relatiile dupa care se desfasoara discursul in cauza .... adica in primul rand o gravitatie a sunetelor in jurul unui centru sonor numit tonica ....asadar ,nu e de ajuns sa ai material de stofa ....ci tre sa vezi si ce si cum croiesti din el ....in concluzie , de accea ai auzit si tu aceleasi romanian scales in jazz samd .... fiindca nu e nimic nou ....apa calda s-a inventat de mult .... lol .... de la cursul de folclor( ca tot sunt un instigator la folclor pe aici ) , tin minte ca erau niste similitudini cel putin dubioase intre mostre de folclor mioritic si ceva cantari ale semitilor din oaza Siwa din Egipt , mai apoi din Cambodgea pe la khmerii rosii de rusine( or fi ascultat pana la saturatie discuri cu Benone & Dolanescu , muzica de viata 9 primite in dar de la comunistii lui Ceasca ) .... etc ....deci nu atat materialul sonor ( sapte sunete amarate ) ci modul , tiparul armonic dupa care se succed sunetele conteaza .... iar numarul combinatiilor , din fericire , tind catre infinit ... o fi muzica ca si universul , infinita ? am vazut ca s-a mai discutat aici de progresii specifice unor genuri de muzica. imi poate zice si mie cine unde as putea gasi o lista un studiu mai larg al acestui aspect? ... asta da , QED ! Evrikaaaaa!... e pur si move !!! toate ... eh ... acuma nu exagera ....
Morgred Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 am unde le baga stai linistit. incepe sa insiri sau directioneazama spre un material. poti incepe cu folclor celtic si nordic.
CiocanelBloodyCIocanel Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 (edited) stofa ....ci tre sa vezi si ce si cum croiesti din el ....in concluzie , de accea ai auzit si tu aceleasi romanian scales in jazz samd .... fiindca nu e nimic nou ....apa calda s-a inventat de mult .... lol .... de la cursul de folclor( ca tot sunt un instigator la folclor pe aici ) , tin minte ca erau niste similitudini cel putin dubioase intre mostre de folclor mioritic si ceva cantari ale semitilor din oaza Siwa din Egipt , mai apoi din Cambodgea pe la khmerii rosii de rusine( or fi ascultat pana la saturatie discuri cu Benone & Dolanescu , muzica de pai daca luam A romanian scale, jewish scale (care e un harmonic minor inversat E jewish = A harmonic) si C major (care-i un A aeolian), si A dorian (mai adaugi un Eb si ai romanian scale) vedem ca au multe note in comun... si un feeling asemanator... pe alocuri si in functie de armonie... corectez.... a romanian nu prea mai seamana cu C majorul...romanian seamana parca cel mai mult cu frigian (din cele cunoscute) cat despre cambodgia, am citit pe un forum, unde postase un nene niste lickuri cu romanian, ca in cambodgea ei folosesc aceeasi gama.. doar ca o folosesc altfel (adica probabil ca au altfel de lickuri.. si dif sounding) oricum.. nu a zis nimeni ca daca faci un solo stai pe aceeasi gama spre ex. ai o progresie de jazz II - V - I Dm7b5, G7#5, Cm7... e o progresie "usoara" pentru un C harmonic minor... insa nu vei putea folosi gama decat ca "passing tone".. adica sa mai apuci cateva note din ea pe acordul V. in rest va suna mai bine cu alte game... cel mai usor ar fi un C Aeolian... pentru ca are aproape aceleasi note cu harmonic minorul... astfel ii vei da "un feeling" de harmonic minor... desigur... in functie de unele acorduri poti folosi si alte game.. asa cum fac unii - gandesc gama/acord. adica pe un Am un arpegiu, pe Dm altceva.. si pe un E o gama dominanta... (par example... ) ma rog... voiam sa spun ca: multe game seamana intre ele... si asta nu inseamna ca ele nu se diferentiaza... nu poti sa spui ca C major = C romanian ca nu prea au multe in comun... dar in acelasi timp daca le folosim cat mai "mixate" iese mai unic si mai confuz pt ascultator... which is what we want.. sa nu-si dea seama oricine de ceea ce faci... (desigur... asta nu se aplica in multe genuri de muzica) si-asa ca... ele fiind multe.. le dam cate un nume... (ca sunt multi care si le descopera singuri oricum) ca sa putem sa le stocam in creier (sa stim cand sa le folosim, in caz ca nu suntem inzestrati cu darul de a simti notele... dar asa cum spunea si unu Marty "nush cum" "the more you think, the better you play")... asta s-a nimerit sa fie romanian ca poate noi am aratat lumii folclorul nostru inainte de cambodgieni (norocu nostru... mai afla si lumea despre noi) @morgred... daca esti chiar asa de insetat de cultura www.google.ro si scrii asa: "celtic scales" "celtic chord progressions example" "jazz progression" "jazz chords lesson" gasesti sa n-ai ce face cu ele... ai grija cum le alegi ca daca le alterezi la inceput mai rau they confuse you pps: Frumos topic! abia astept sa vina weekendu sa mesteresc la detaliile date de mihaitarta Edited March 10, 2009 by CiocanelBloodyCIocanel
Morgred Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 (edited) ma da nu is chiar prost sa nu fi cautat pe google. aaaaaaand nothing. aratami tu multitudinea aia de progresii celtice de"sa nu am ce face cu ele" si ce legatura are jazz cu folku celtic? Edited March 10, 2009 by Morgred
CiocanelBloodyCIocanel Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 ma da nu is chiar prost sa nu fi cautat pe google. aaaaaaand nothing. aratami tu multitudinea aia de progresii celtice de"sa nu am ce face cu ele"si ce legatura are jazz cu folku celtic? pai ai zis ca vrei toate genurile gasesti aici cate ceva despre rolul chitarei si acordajele folosite in muzica celtica: http://www.ceolas.org/instruments/celtic_guitar.html si aici ceva teorie: http://www.standingstones.com/theorcnr.html in rest nu prea ai ce face decat sa asculti, si, cunoscand foarte bine teoria din spate (presupunand ca ai si exersat-o intens) sa le scoti dupa ureche frumusel sau sa inveti cantece din tabulaturi (daca sunt) din ce-am ascultat eu iti recomand de ascultat ceva Mostly Autumn
mihaitarta Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 .... aha ... adica cu -5 ...scuze .... complicate sunt caile cifrajelor .... lol drept...si eu ma-ncurc de multe ori...da e bine ca le mai exersam si discutandu-le
andydufresne Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 Va salut pe toti,Am citit topicul si la doar o prima lectura mare lucru n-am inteleg, o sa trebuiasca sa pun mana frumos si sa "rezolv" pe hartie... asa ca va rog sa fiti indulgenti cu necunostiinta mea de cazua... Am doua acorduri C si E care imi plac cum suna, exact in ordinea asta... cam cu ce acorduri ar trebui sa le cant? (vreau sa cant si note\acorduri mai sus putin) Cred ca ar merge bine impreuna in gama la minor (armonic). Stiu o piesa care suna ceva de genul: Am E Am E7 F Dm7 C E si suna bine (pentru urechea mea).
maur Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 (edited) motanule... era o piesa cu armonia ...ceva de genul.... I: C/ E /F /G :/ R: C /G / C/ G/ F G /C :/ ...parca mirabela dauer...sau angela similea...nu-mi vine acum... Edited March 11, 2009 by maur
saxoo Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 pai daca luam A romanian scale, jewish scale (care e un harmonic minor inversat E jewish = A harmonic) si C major (care-i un A aeolian), si A dorian (mai adaugi un Eb si ai romanian scale) vedem ca au multe note in comun... si un feeling asemanator... pe alocuri si in functie de armonie... corectez.... a romanian nu prea mai seamana cu C majorul...romanian seamana parca cel mai mult cu frigian (din cele cunoscute) cat despre cambodgia, am citit pe un forum, unde postase un nene niste lickuri cu romanian, ca in cambodgea ei folosesc aceeasi gama.. doar ca o folosesc altfel (adica probabil ca au altfel de lickuri.. si dif sounding) oricum.. nu a zis nimeni ca daca faci un solo stai pe aceeasi gama spre ex. ai o progresie de jazz II - V - I Dm7b5, G7#5, Cm7... e o progresie "usoara" pentru un C harmonic minor... insa nu vei putea folosi gama decat ca "passing tone".. adica sa mai apuci cateva note din ea pe acordul V. in rest va suna mai bine cu alte game... cel mai usor ar fi un C Aeolian... pentru ca are aproape aceleasi note cu harmonic minorul... astfel ii vei da "un feeling" de harmonic minor... desigur... in functie de unele acorduri poti folosi si alte game.. asa cum fac unii - gandesc gama/acord. adica pe un Am un arpegiu, pe Dm altceva.. si pe un E o gama dominanta... (par example... ) ma rog... voiam sa spun ca: multe game seamana intre ele... si asta nu inseamna ca ele nu se diferentiaza... nu poti sa spui ca C major = C romanian ca nu prea au multe in comun... dar in acelasi timp daca le folosim cat mai "mixate" iese mai unic si mai confuz pt ascultator... which is what we want.. sa nu-si dea seama oricine de ceea ce faci... (desigur... asta nu se aplica in multe genuri de muzica) si-asa ca... ele fiind multe.. le dam cate un nume... (ca sunt multi care si le descopera singuri oricum) ca sa putem sa le stocam in creier (sa stim cand sa le folosim, in caz ca nu suntem inzestrati cu darul de a simti notele... dar asa cum spunea si unu Marty "nush cum" "the more you think, the better you play")... asta s-a nimerit sa fie romanian ca poate noi am aratat lumii folclorul nostru inainte de cambodgieni (norocu nostru... mai afla si lumea despre noi) @morgred... daca esti chiar asa de insetat de cultura www.google.ro si scrii asa: "celtic scales" "celtic chord progressions example" "jazz progression" "jazz chords lesson" gasesti sa n-ai ce face cu ele... ai grija cum le alegi ca daca le alterezi la inceput mai rau they confuse you pps: Frumos topic! abia astept sa vina weekendu sa mesteresc la detaliile date de mihaitarta ... Jesus omule , m-ai facut martz ...am citit totusi si articolul de armonie modala de la linkul dat de tine si m-am dumirit de unde tragi in toate directiile cu aeoliane si minor seventh (adica septima minora .).. ok , vezi ca nu e intotdeauna bine sa traduci motamo 'in viata ...oricum cred ca daca mai dezvolti subiectul poti sa te inscrii linistit la doctorat la o acad de muzica ...desi nimeni nu va intelege mare lucru or sa te aprecieze in primul rand pentru aceasta ...crede-ma nu esti primul ...
CiocanelBloodyCIocanel Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 imi cer scuze... am invatat doar dupa internet si, desi am zis ca o sa stau o data si o sa-mi instalez si eu un language pack in creier... adica sa invat toate astea pe romaneste... nu am avut rabdarea si nici timpul... vazusem in articolul dat de tine ca frigian e frigic sau ceva de genu... si aeolian e eolitic... dar nu le-am mai nimerit cand le-am scris...
Morgred Posted March 12, 2009 Posted March 12, 2009 ase. ms ciocanele. Mostly Autumn ii trupa? ce am amai ascultat ii ensifferum + un alta...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now