Guest withefish Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 CARE E DIFERENTA INTRE O CHITARA SET-THRU SI UNA NECK-THRU-BODY? Nu BOLT-ON(cu grif prins in suruburi)
vektor Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Set-thru e un set-neck cu imbinarea taiata si finisata identic cu un neck-thru
Guest Les7 Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 in continuarea postului lui vektor si cu o explicatie trebuie sa mentionez ca set-thru adica set-neck pe romana ar fi "gat lipit" (de corp) dar ghitara (asa cum o spus si vektor) este finisata ca sa arate identic ca o ghitara neck-thru
Guest withefish Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Atunci care e mai sigura,mai durabila?Decat un grif lipit de corp mai bine unul bolt-on,nu mi se pare prea sigura o chitara cu gatul lipit de corp.Preferabil cred e neck thru body,sau ma insel???
vektor Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 (edited) si neck-thru e tot lipita cele 4 sunt relativ echivalente si probleme pot aparea la oricare dintre ele daca patesc ceva, altfel nu prea are ce sa se intample edit : typo Edited February 9, 2009 by vektor
karpi Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 CARE E DIFERENTA INTRE O CHITARA SET-THRU SI UNA NECK-THRU-BODY?Nu BOLT-ON(cu grif prins in suruburi) diferenta consta exact in cea ce ai scris.
Guest zzz Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Fiecare design are avantajele si dezavantajele lui...se pare ca nici neck-thru, nu e nici pe departe imbinarea perfecta, cel putin din punct de vedere tonal, adica aparent castigi sustain (chestie aprins sustinuta / combatuta de specialisti) dar sigur pierzi din spectrul tonal al frecventelor inalte si armonicilor (vedeti aici explicatiile multor lutieri vestiti printre care cea mai buna o consider a lui Manne - Manne Guitars )...plus ca daca la un neck-thru i-ai busit gatul , TOATA chitara cam poti sa o arunci la gunoi...Dupa multi ani de studiat problema in amanunt, parerea mea STRICT PERSONALA, este ca design-ul bolt-on are pe departe cel mai bun raport avantaje/dezavantaje si nu e de mirare ca firme importante (Fender, Suhr, Tom Anderson, Tyler,etc) folosesc design-ul bolt-on...
vektor Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 adica aparent castigi sustain (chestie aprins sustinuta / combatuta de specialisti) dar sigur pierzi din spectrul tonal al frecventelor inalte si armonicilor design-ul bolt-on are pe departe cel mai bun raport avantaje/dezavantaje si nu e de mirare ca firme importante (Fender, Suhr, Tom Anderson, Tyler,etc) folosesc design-ul bolt-on... A. Pana acum ~2 ani nu as fi fost de acord, eh live and learn ... si nu uita posibilitati de modding. B. Cost control. Si tinand cont de faptul ca prelucrarea mecanica in mare parte e facuta automat, probleme de distantiere, dimensionare, unghiuri, etc ... nu prea mai sunt. Also, dpdv al unui lutier, cel mai simplu de construit efectiv sunt chitarile neck-tru, din aceleasi motive.
Guest Les7 Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 (edited) Fiecare design are avantajele si dezavantajele lui...se pare ca nici neck-thru, nu e nici pe departe imbinarea perfecta, cel putin din punct de vedere tonal, adica aparent castigi sustain (chestie aprins sustinuta / combatuta de specialisti) dar sigur pierzi din spectrul tonal al frecventelor inalte si armonicilor (vedeti aici explicatiile multor lutieri vestiti printre care cea mai buna o consider a lui Manne - Manne Guitars )...plus ca daca la un neck-thru i-ai busit gatul , TOATA chitara cam poti sa o arunci la gunoi...Dupa multi ani de studiat problema in amanunt, parerea mea STRICT PERSONALA, este ca design-ul bolt-on are pe departe cel mai bun raport avantaje/dezavantaje si nu e de mirare ca firme importante (Fender, Suhr, Tom Anderson, Tyler,etc) folosesc design-ul bolt-on... is de-acord cu tine ca fiecare design are avantaje si dezavantaje...dar acum ca tu ai ales ca bolt-on e are cel mai bun raport nu stiu cat de corect e (te rog detaliaza chestia asta si de ce) as putea veni si eu cu niste chestii pro si contra bolt-on si sa pun problema in alt mod si anume ca set-neck este unul din design-ul cel mai bun trebuie sa mentionez ca is posesor de Epiphone LesPaul si mie-mi place foarte mult faptul ca griful este lipit...arata (din punctul meu de vedere) muuuuult mai bine faza de o chitara cu bolt-on neck, ce-i drept daca (doamne fereste) mi se rupe grifu (si am batut de 3 ori in lemn ) costul unei reparatii este mai mare dechit la o chitara bolt-on Faptul ca multe firme importante au apelat la bolt-on nu inseamna neaparat ca este o imbinare superioara, trebuie luat in calcul si faptul ca este mai scump sa produci o chitara set-neck, si mai scump o chitara neck-trough, fatza de una bolt-on, si is sigur ca multe din firmele enumerate de tine au tzinut cont de acest lucru. Pe de alta parte mai exista si traditzia, si aici ma refer la Fender si la Gibson, care continua sa produca chitarile lor asa cum au fost ele gandite, si ca sa fiu mai concret: nu stiu daca Fender o sa faca vre-odata un Stratocaster cu set-neck sau neck-trough, si nu cred ca Gibson o sa faca un Les Paul cu bolt-on (desi exista varianta cea mai ieftina de la Epiphone dar nu Gibson cu imbinarea asta) cel mai corect ar fi sa enumeram aici avantajele si dezavantajele fiecarui sistem si fiecare user sa aleaga ce-i convine lui si ce i se potriveste cel mai bine LE: iar mi-a luat-o vektor inainte Edited February 9, 2009 by Les7
KIKO Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Telecasterul meu bolt on are sustain la fel de mult ca si chitara neck thru, deci... nu poti zice precis ce si cum. Les Paul-ul la fle nu e nici el mai prejos, si e set neck. presupun ca in primul rand conteaza lemnele din chitara.
Guest zzz Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 La fel cum zicea si Vektor, pentru cei care stiu , imbinarea neck-thru este cea mai ieftina din punct de vedere al productiei...o sa sariti prin a spune ca o bucata mai lunga de lemn e MULT mai scumpa decat una scurta pentru un bolt-on...dar uitati-va la marii suplieri de lemn, de exemplu www.lmii.com sa vedeti diferenta Plus ca la un neck-thru ii lipesti aripile (wings) de parta centrala, o pui intrgul bloc intr-un CNC si chitara e gata...daca chitara e cu maple fingerboard e chiar gata Freturile, vopseaua , hardware-ul, electronica...pe cand la un bolt-on gatul se prelucraza separat, corpul separat, se finiseaza de asemenea separat, apoi cineva le asambleaza si apoi urmeaza partile comune...Un set-neck este cel mai costisitor mod de imbinare... Se poate discuta ENORM pe aceaste teme...sunt sute, poate chiar mii de pagini pe internet pe aceasta tema...cu pareri care vin incepand de la cei mai mari lutieri, pana la clientii care au cumparat chitarile... Si acum ca sa dau avantajele sistemului bolt-on , ca am vazut mai sus ca m-ai rugat sa le enumar : 1. Daca gatul pateste ceva, schimbi doar gatul 2. Mult mai mari posibilitati de modding (schimbare corp, schimbare gat, etc) 3. Sustain EGAL ca la sistemele set-neck si neck-thru , daca chitara este contruita in mod corespunzator (fapt dovedit prin masuratori stiintifice si confirmat de multi lutieri vestiti)..cautati pe google ca nu ma pun acum sa caut toate link-urile si sa le pun aici 3. Daca neck-heel-ul e facut bine (stil Ibanez, Jackson) playabiliatea este foarte aproape de cea a unui neck-thru in ceea ce priveste accesul la partea superioara a grifului 4. Cost de productie mai mic decat la set-neck => pretul chitarilor este mai mic decat la set-neck 5. Tonul specific acestui sistem de imbinare, cu spectrul tonal bogat in armonici din frecventele superioare, cu buna definitie a notelor Astea ar fi doar cateva...dar cum am zis , pe aceasta tema se poate discuta enorm de mult...
StratMan Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 joint-ul intre gat si corp reprezinta un soi de filtru (trece banda) de frecvente pt transmiterea tonului chitarei. sustain au toate tipurile de joint, modul in care redau tonul este diferit!
Guest zzz Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 joint-ul intre gat si corp reprezinta un soi de filtru (trece banda) de frecvente pt transmiterea tonului chitarei. sustain au toate tipurile de joint, modul in care redau tonul este diferit! +1
karpi Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 (edited) joint-ul intre gat si corp reprezinta un soi de filtru (trece banda) de frecvente pt transmiterea tonului chitarei. sustain au toate tipurile de joint, modul in care redau tonul este diferit! Asta-i . Cat de mult vreau eu sa mi-se reflecte sunetul "prea tare" si sa apara acel "ecou" sau "reverb" in interiorul chitarei ? A mai fost un topic cu "gaurile " din corp care au rolul de "spart" undele stationare exact ca si micile adaosuri lipite pe placa de rezonanta la chit. acustice . Raportul sustain/"ecou" este cea ce conteaza . Bineinteles sunt inca multe alte lucruri de proiectare ca sa realizam sunetul ideal. Nu s-a dovedit ca s-ar omora superchitaristi dupa "planck neck" a fost un val de moda si a cam disparut . Daca era ceva superior toti marii cantau numai cu acese minuni dintr-o bucata. Edited February 10, 2009 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now