Guest crazy-b Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 care e unghiul cel mai bun de atac al penei pe corzi pentru a obtine un ton cat mai catifelat/rotund? cum se poate mari(din pana evident) intensitatea notelor cantate fara ca sa apara accente suparatoare?
gadjo Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 (edited) nu stiu exact ce cauti dar poti incerca toate variantele pana gasesti tonul care iti place deasemenea poti incerca mai multe tipuri de pene pt ca suna extrem de diferit in fn de forma partii care atinge coarda, grosime, material, so on. incearca si cu degetele... suna destul de cald (pierzi din inalte) cu intensitatea nu stiu.. daca vrei sa nu ai accente iti iei un compresor.. ala iti va nivela dinamica doar din pana.. dai mai tare/repede/adanc. btw.. electrica sau acustica?? Edited February 3, 2009 by gadjo
denis_symbiotic Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 dinamica o poti controla ( in general la ampurile pe lampi) prin fortza cu care lovesti coarda, daca dai mai incet nota va fi mai moale, daca dai mai tare nota va suna mai distorsionat si va avea un volum mai mare.
Guest crazy-b Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 Pentru electrica? Pentru acustica? Din ce material e pana?Daca electrica, ce fel de amplificator? Ce doze are? Ce inseamna accente suparatoare? Zbarnaiala? Distorsiune? Nici cu toata bunavointa si multa experienta a unui coleg de forum nu poti obtine informatii relevante daca nu pui intrebarea cum trebuie... pentru electrica. nu cred ca au relevanta intrebarile tale. eu am pus intrebarea sperand ca vei intelege ca doresc sa aflu cum se poate schimba sound-ul din atacul mainii. de acolo porneste totul. daca schimbi statia si pana evident ca se schimba si sound-ul. e de ajuns sa umbli la egalizator sau la selectorul de doze si deja suna cu totul altfel. pe orice amplificator si cu orice doze ai canta un crescendo tot se aude. intr-o masura mai mica sau mare...calitativ...dar problema era de ordin "tehnic"...nu tehnic.... accentele suparatoare se refera la "fluctuatia" sunetului atunci cand incerci sa cresti intensitatea notelor si sunetele nu mai sunt egale. e ca si cum incerci sa canti ceva mai repede decat poti...incepe sa plescaie na...cum sa zic....
karpi Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 care e unghiul cel mai bun de atac al penei pe corzi pentru a obtine un ton cat mai catifelat/rotund? cum se poate mari(din pana evident) intensitatea notelor cantate fara ca sa apara accente suparatoare? Mai exersezi cativa ani , alta metoda nu exista. Este un pas mare inainte daca ai observat acest lucru .Pana nu observi un fenomen sau nu-l sesizezi nici nu simti nevoia de a-l stapani. Asa ca exerseaza sa lovesti mai fin si mai egal.
Razvan S. Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 dinamica o poti controla ( in general la ampurile pe lampi) prin fortza cu care lovesti coarda, daca dai mai incet nota va fi mai moale, daca dai mai tare nota va suna mai distorsionat si va avea un volum mai mare. De unde ai scos asta?Asa e la tranzistoare. La lampi se contureaza sunetul in lampa, si se aude mai full si mai gros, nicidecum distorsionat si etc.Asta se controleaza din volumu de la chitara... care e unghiul cel mai bun de atac al penei pe corzi pentru a obtine un ton cat mai catifelat/rotund? cum se poate mari(din pana evident) intensitatea notelor cantate fara ca sa apara accente suparatoare? Daca e vorba de electrica, poti incerca sa tii pana cu latul ei, nu cu varful
karpi Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 (edited) De unde ai scos asta?Asa e la tranzistoare. La lampi se contureaza sunetul in lampa, si se aude mai full si mai gros, nicidecum distorsionat si etc.Asta se controleaza din volumu de la chitara... Dar si mai lat ? LOL....acel "mai full" se cheama distorsiune !!! Orice schimbare este o distorsiune ...nu mai seamana cu ce semnal ai introdus . Daca e vorba de electrica, poti incerca sa tii pana cu latul ei, nu cu varful Razvan te rog sa fii mai precis : Pana se tine la 3,096mm de la centrul de greutate cu o elesticitate de 0,197 % inmultit cu elesticitatea tendoanelor si impartit cu rigiditatea relativa ale oaselor ori continutul de calciu pe moment si totul impartit la radical cu marimea fortei de strangere .Sa lovesti cu 0,01857 Nm cu viteza de 6 m/s luand in calcul o pana cu grosimea de 0,8mm si suprafata cu o rugorizatie de max 0,007% .Masa totala a maini conteaza si trebuie introdus un coeficient de 0,65 in cazul ca ai mana mai mica. Pentru un ton si mai "bland" se pot folosi pene din cauciuc siliconic chiar uns cu ulei de maslin (presat netratat chimic ). LOL Baiatul sa exerseze , cand "scapa " de crispare va avea si tonul cum vrea el . EXERCITIU ......... muuult Pana se tine "usor" doar cat sa nu-ti cada dintre degete in functie de soundul dorit alegi coltul mai rotund sau mai ascutit , respectiv timai rigid sau mai lejer pana si ciupesti mai bland sau mai dur.Ageti coarda mai tare sau mai usor pe varful penei si ciupesti perpendicular pe planul penei sau gradual mai "razant" ....DAR trebuie ca chitaristul "sa se prinda" deoarece gluma sau negluma mana , forta de strengere etc conteaza si acestea sunt diferite de la chitarist la chitarist . Edited February 4, 2009 by karpi
Razvan S. Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 (edited) "The second aspect of a tube amp, why many people crave them, is the dynamic. Dynamic is the ability of the tube amp to sound clean when you're hitting the strings softly, and distorted when you're hitting them hard. This allows a great amount of expression. You're going to have to listen to an amp to see if it has this quality." I have a tube amp...nu stiu de ce imi dai mie asa ceva, ca stiu ft bine cum se comporta Doar cant deseori cu pedala de od, si la volum mare suna clean daca nu fortez prin playing...So, i know.Dar ma refeream ca nu e chiar asa cum scria, in sensul ca volumul nu e neaparat mai mare, it just blends in.La tranzistoare nu, n-ai ce sa blend in, it just gets LOUDER si more messy si harsh @karpi: Hai mai Arpi iar incepem cu teoria chibritului. Ai uitat sa mai scrii ca, conteaza si masa oaselor degetelor aferente care tin pana Nu stiu la ce se referea ca sa sune mai ,,cald" , poate sa insemne multe chestii , care cum ai spus tu presupune mult exercitiu si control. Edited February 4, 2009 by Razvan S.
karpi Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 "The second aspect of a tube amp, why many people crave them, is the dynamic. Dynamic is the ability of the tube amp to sound clean when you're hitting the strings softly, and distorted when you're hitting them hard. This allows a great amount of expression. You're going to have to listen to an amp to see if it has this quality." Amplif cu J-FET are aceleasi caracteristici se poate auzi aici :sample song
John Petrecce Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 "The second aspect of a tube amp, why many people crave them, is the dynamic. Dynamic is the ability of the tube amp to sound clean when you're hitting the strings softly, and distorted when you're hitting them hard. This allows a great amount of expression. You're going to have to listen to an amp to see if it has this quality." Subscriu. In plus cred ca mai mult conteaza acea cursivitate/sesibilitate a mainii de a da expresivitate panatiei cu diferite accente, mai soft/mai puternic sau cum vreti sa'i spuneti (cum spunea Karpi se capata in timp si cu exercitiu).Cred ca nu s'a zis faptul ca mai conteaza si locul unde panezi (inspre bridge sau inspre neck) pentru a nuanta sunetul; precum s'a mai zis si felul in care tii pana si tipul acesteia.
dani Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 salutare:)intr-adevar trebuie muuuult cantat pana iti dai seama ce si cum:)insa,....incearca totushi(presupunand ca esti pe distors,od,etc) sa dai volumul din chitara mai incet.ai sa observi ca suna mai putin agresiv si mai dulce.experimenteaza un pic cu butonul acela
bolly Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 exista un topic despre cum se tine pana. despre ton si nuantare...eheeee tata si la vara cald ca si raspuns(desi eu nu il consider):cu cat modifici mai mult inclinatia penei fata de coarda vei obtine un sunet mai ''atacat..''cu inalte mai multe.''..''mai bogat in armonice''(ajungand pana la artificial harmonics...insa aici deja vorbim de o alta tehnica).
denis_symbiotic Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 se pare ca unii au degeaba amplificatoare pe lampi
karpi Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 se pare ca unii au degeaba amplificatoare pe lampi si in cazul unei chitare acustice problema este aceiasi , apoi ori e tranzistor pri e lampa tot aceiasi problema o ai daca vrei sa sune interpretarea mai soft . Nuantarea se poate face cu orice chitarta cu orice doza si cu orice amplif .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now