www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Parere Amplificator Chitara!


Guest gnrmarius
 Share

Recommended Posts

Guest gnrmarius

Vreau sa stiu si eu parerea voastra legat de un amplificator?

Ce anume sa aleg la suma de 400-500euro dintre: Marshall,VOX,Peavey,eventual Behringer?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am vazut ca ti-a fost recomandat spre achizitie un Marshall din seria MG. O sa-mi permit si eu sa-mi dau cu parerea ca posesor de Marshall din seria sus amintita. Daca vrei ceva pt high gain serios, nu iti recomand ampu. Desi cred ca este o afacere buna vis-a-vis de raportul pret calitate, nu este un amp foarte versatil si nici foarte curat ca sunet. Are tendinta de a deveni muddy la setari de gain de peste 6 si notele isi pierd din claritate in mod suparator. Eu il folosesc pentru ceva ce cred ca s-ar incadra in cat. blues-rock si pentru asta este mai mult decit ok(gainu sta undeva pe la 4). Are un canal de clean cit de poate de decent si poate sa distorsioneze placut la setari mici de gain. Responsul ampului (ajutat de o chitara decenta si cabluri bune)iarasi este unu surprinzator de bun pentru ceva din cat lui de pret. Are si 4 efecte incluse care sint de o calitate discutabila dar se poate folosi cel putin delay-ul pt un pic de sustain la solouri.

 

Drept alternativa eu ti-as sugera un Peavey Classic 30 care este pe lampi si bate undeva pe la 500 de euro. Repet, depinde si cam ce ai vrea sa faci cu el. Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Subscriu. La 500E, clar Peavey 30. Pe lampi, dif de 12..daca nu canti pe stadion, mai multa putere nu-ti trebe, si ca ton e mai bun decat orice altceva in gama asta de pret. Daca as avea 500E, eu asta mi-as lua. Infinit mai bun ca Marshallurile solid state. Voxurile pe lampi incep la 1000E, iar Behringer prin traditie nu intra in discutie.

Edited by mickeyG
Link to comment
Share on other sites

Daca gasesti trace elliot de vanzare in romanica sa ne zici si noua

Tech21 e o alternativa. Are reviewuri bune si cica se gaseste pe la Timisoara.

Mah sa stii ca eu am mai vazut pe la Muzica. Nu in ultima vreme ce-i drept. .Alta alternativa dara care nu prea se gaseste la noi este Crate. Dar daca omu e incepator cred ca un Marshall sanatos de 30 ii ajunge. Parerea mea este ca nimic nu se compara cu sunetul de Marshall. A fost nevoie sa-mi iau Marshall ca sa inteleg cu adevarat chestia asta.

Link to comment
Share on other sites

salut

..sunt multe probleme la alegerea unui amplificator ptr. chitara .C si distorsiuni si comprimare nu se pun problemele ca si la un amplificator HiFi. In schimb la "attack" si putere RMS ( sai zicem putere efectiva)sunt cerinte mari.Atacul , adica viteza de raspuns trebuie sa fie foarte buna , indiferent de "lampa" sau "tranzistor" ,impedanta de intrare mare in jur de 1Mohm , sensibilitate mare si sa nu aiba "prag" adica la cea mai mica atingere sa sune coarda ( si fara overdrive !!!) adica sa poti face taping si la volum minim.

Chestia cu gain 10 sau gain 1 nu este relevanta !!! daca chitara mea da 800mV merge la maxim cu gai 1 daca chitara da 100 mV atuncea ami trebuieste gain 8 ptr max.

Dinamica chitari si stilul de cantat implica varfuri mari si scurte ( atac mare)acestea ar trebui sa fie redate nedistorsionat ) daca vrem ton curat avem nevoie de putere foarte mare , nerentabil ptr un amator sau un muzicant de cluburi.Oricum daca cineva are bani si merita sa care este necesar cel putin un amplif de 100W nominal ca sa ai pe scena curat 20-30W necesar sa acoperi o toba relativ nezgomotoasa si sa mai ai ceva rezerva de putere ptr passaje de solo ( de forte sau fortissimo nici nu poate fi vorba, am avea nevoie de 1000W , asta numa la profesionisti unde se permite o cheltuiala mai mare).

Vorba unui coleg de forum ati cumperi un " cotet " de 30-40W care din start are distorsiune si ton de blues si te limitezi la atata.

Daca vrei sa canti solo ( nu numai rifuri de blues sau hardcore) trebe sa incerci scula si sa vezi daca poti executa shreding la volumul minim fara nici o "pedala" la nivelul executiei cantatului cu chitara electrica fara amplificare , adica " la rece", daca "nu ies tonurile" si trebuie sa lovesti mai tare corzile , acel amplificator nu e bun de nimica, eventual ptr styl topor si mana buturuga adica ptr un atac ca lumnea trebuie sa lovesti corzile ca nebunul , si nu vei putea canta ceva de doamne ajuta numai folosind procesoare "formatoare de sound" , gate , compresor , expansor , distors..etc.

Adica in loc de o statie buna ai una proasta la care mai cumperi o groaza de " minuni" ale tehnici ca sa o faci sa sune si tot prost suna si nu raspunde la "cantat normal".Aceasta nu observi numai daca ai deja o tehnica bunicica de cantat , daca nu ai inca ar fi bine sa te duci cu un chitarist experimentat si sa testati in acest mod statia , fara distors si alte efecte si LA VOLUM MINIM de cantat trebuie sa poti executa fara nici un efort suplimentar passaje de shreding !!! si la fel si tunurile " lungi" trebuie sa iasa chiar mai bine decat cu chit electrica la rece !! ( explicatiile tehnice sunt ample se gasesc pe net din abundenta , dar sunt si multe mitologii alimentate chiar de firmele producatoare.Deci aicea trebuie sa cunosti ceva electronica si acustica sa nu te pacaleasca)

Am observat ca mai nou unele firme ca Peavey nu mai fac statii bune de cantat , ctualul Bandit nici nu se compara cu predecesorul sau de acuma 20 ani , nu mai au efect reglajele de ton nici dinamica nu mai are , se ineaca , inghite tonurile si daca vrei sa sune bagi inca atatia bani si tot felu de procesoare si cele sus amintite aduc raspunsul statiei la ceva acceptabil dar departe de bun ( cred ca acesta este si interesul sa mai cumperi de la ei tot felu de acareturi)...si mai sunt multe lucruri de spus dar cred ca se aduna de un volum serios ca sa descrii toate problemele...

 

In

Link to comment
Share on other sites

Mah sa stii ca eu am mai vazut pe la Muzica. Nu in ultima vreme ce-i drept. .Alta alternativa dara care nu prea se gaseste la noi este Crate. Dar daca omu e incepator cred ca un Marshall sanatos de 30 ii ajunge. Parerea mea este ca nimic nu se compara cu sunetul de Marshall. A fost nevoie sa-mi iau Marshall ca sa inteleg cu adevarat chestia asta.

Sunetul de Marshall este numai in cazul Double Stack de 100 W sau 200W si numai tipurile din ani '70

Daca vrei acelasi sunet la wattaj mai mic se scot doua lampi din patru ( cate unul din fiecare perechile in contratimp) si vei avea soundul la wataj mai mic asta ptr cantat in cluburi mici .Dintre statziile combo nu am vazut numai VOX si Fender care suna bine si acestea tot cele din ani '70, eventual daca ai noroc ceva reeditare de tipuri vintage si sa nu fie chinezesti !! Daca sunt atuncea merita un sfert din pretul celui original.

La Musikia intradevar sunt scule foarte bune dar daca vrei ceva de putere trebuie sa ai rabdare si sa faci comanda pentru ca cerintza pentru asa ceva este mica si nu se aduc numai sa le tina in magazin ( asta ptr timisoreni)

Link to comment
Share on other sites

Sunetul de Marshall este numai in cazul Double Stack de 100 W sau 200W si numai tipurile din ani '70

Daca vrei acelasi sunet la wattaj mai mic se scot doua lampi din patru ( cate unul din fiecare perechile in contratimp) si vei avea soundul la wataj mai mic asta ptr cantat in cluburi mici .Dintre statziile combo nu am vazut numai VOX si Fender care suna bine si acestea tot cele din ani '70, eventual daca ai noroc ceva reeditare de tipuri vintage si sa nu fie chinezesti !! Daca sunt atuncea merita un sfert din pretul celui original.

La Musikia intradevar sunt scule foarte bune dar daca vrei ceva de putere trebuie sa ai rabdare si sa faci comanda pentru ca cerintza pentru asa ceva este mica si nu se aduc numai sa le tina in magazin ( asta ptr timisoreni)

 

 

 

aici, dă-mi voie să te contrazic. am avut cam toate tipurile de MARSHALL de chitară, începând cu cele din anii 70. într-adevăr sunau foarte bine cele vechi, dar, din păcate, nu aveau buclă (loop) pentu efecte, ceea ce implica folosirea pe scenă a mai multor lanţuri separate de sunet, fiecare cu amplificarorul său, în funcţie de adaptarea impedanţei de ieşire din ultimul efect cu impedanţa de intrare în amplificator, sau folosirea unui sistem PA numai pentru preluarea chitarei ( prin microfon şi/sau linie ) în care puteau fi introduse efectele de care aveai nevoie (model care se practică şi în prezent, ex.: Larry Carlton, Warren Haynes, Eric Johnson, fiind doar câţiva dintre marii chitarişti care folosesc tipurile de amplificare enumerate mai sus ). revenind la posibilităţile noastre (şi financiare !!! ), recomand în continuare acele tipuri de amp. (marshall AVT2000/50W sau H&K blue series ), ca pe un minimum de echipament de chitară suficient de versatil pt. a-ţi satisface atât cerinţele de moment, cât şi cele din viitor, la un nivel de volum mai mult decât mulţumitor, în casă, la repetiţii sau în cluburi (şi chiar pe scene mari dar cu un sistem de monitorizare adecvat).

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am vazut ca ti-a fost recomandat spre achizitie un Marshall din seria MG. O sa-mi permit si eu sa-mi dau cu parerea ca posesor de Marshall din seria sus amintita. Daca vrei ceva pt high gain serios, nu iti recomand ampu. Desi cred ca este o afacere buna vis-a-vis de raportul pret calitate, nu este un amp foarte versatil si nici foarte curat ca sunet. Are tendinta de a deveni muddy la setari de gain de peste 6 si notele isi pierd din claritate in mod suparator. Eu il folosesc pentru ceva ce cred ca s-ar incadra in cat. blues-rock si pentru asta este mai mult decit ok(gainu sta undeva pe la 4). Are un canal de clean cit de poate de decent si poate sa distorsioneze placut la setari mici de gain. Responsul ampului (ajutat de o chitara decenta si cabluri bune)iarasi este unu surprinzator de bun pentru ceva din cat lui de pret. Are si 4 efecte incluse care sint de o calitate discutabila dar se poate folosi cel putin delay-ul pt un pic de sustain la solouri.

 

Drept alternativa eu ti-as sugera un Peavey Classic 30 care este pe lampi si bate undeva pe la 500 de euro. Repet, depinde si cam ce ai vrea sa faci cu el. Bafta.

 

sigur că Peavey Classic 30 este o alternativă, numai că este cam scump (700Eur.) şi, din păcate puţin fiabil. dacă îl achiziţionezi, mai ai însă nevoie şi de un booster/preamp/overdrive, cu care să poţi obţine sound-uri forţate care să "lege " cu adevărat, altfel... Ca noutate, a apărut Classic 30 II. Mai putem discuta.

Link to comment
Share on other sites

la banii astia eu ti-as recomanda sa-ti faci un amp cu tuburi la unul din cei cativa neaoshi care stiu meseria asta (dan overdrive e unul dintre ei). astfel ai posibilitatea sa-ti faci voicingul exact asa cum vrei, in functie de instrumentul tau si de stilul tau de cantat. esti astfel mult mai castigat...

un amp adevarat, care sa si merite investitia este mult mai sus ca pret, din pacate. restul sunt doar jucarele...

Link to comment
Share on other sites

Guest gnrmarius

Ce parere aveti de amplificatoarele Yamaha,eu am avut unul mic dar ma intrebam daca a cantat cineva si la ceva mai puternic???

NU prea am auzit sa foloseasca lumea d-astea!!!

Link to comment
Share on other sites

la gig-uri mici imi mai duc combo-ul Hughes&Kettner, insa in mod normal folosesc rack-ul mare, cu preampul Marshall JMP1 si finalul cu EL84 de 2x20W. astept insa sa-mi vina din State un head Gabriel de 18W...

sigur ca mi-as dori un OD50 de la CAA, insa nu-mi pot permite acum.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.