www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Guest Baumwolle
Posted

In topicul asta o sa gasesti o discutie despre Strat-urile facute din ash, care nu sunt deloc mai putin mediatizate, cum crezi tu.

  • 4 weeks later...
Guest touretul
Posted
A cantat cineva pe vreo chitara cu corp din lemn de frasin? Sunt tare curios deoarece vad ca sunt destul de rare astfel de constructii si foarte putin mediatizate, spre deosebire de mahon sau alder.

 

Multumesc anticipat :)

sunt doua tipuri de frasin. swamp ash si hard ash. primul e mai usor, al doilea e greu si foarte tare, cu sunet agresiv si o gramada de sustain. amandoua suna mai bright decat alder. swamp ash-ul e destul de comun. hard ash mai rar. personal nu stiu decat Shecter-ul lui Jeff Loomis sa fie din hard ash. are un sunet foarte agresiv. mult tremble. aninul, alder, e mai echilibrat, mijlociu spre bright, in timp ce mahonul e foarte dark, cu mult bass si middle si destul de putin tremble

  • 3 weeks later...
Posted

eu am un Fender Telecaster Baja Customshop , cu corp de Frasin , pe pagina lor nu specifica daca este swamp ash sau hard ash dar la cat de grea e , tind sa cred ca e hard si tot ce pot sa zic este ca touretul are dreptate ... este un material care face chitara sa sune foarte bright , intepata si cu foarte mult sustain . Eu sincer prefer Ash oricand inaintea alderului sa a mahonului :)

Posted
eu am un Fender Telecaster Baja Customshop , cu corp de Frasin , pe pagina lor nu specifica daca este swamp ash sau hard ash dar la cat de grea e , tind sa cred ca e hard si tot ce pot sa zic este ca touretul are dreptate ... este un material care face chitara sa sune foarte bright , intepata si cu foarte mult sustain . Eu sincer prefer Ash oricand inaintea alderului sa a mahonului :)

 

Da cu tremble cum sta? Are mult tremble ? ( ... sau temble :) )

Posted
ca sound din ce am auzit de la altii sunt sub alder iar mahonul e alta galaxie.

si cam ce ai auzit de ash si era sub alder? si ce ash compari cu ce alder?

 

ps: asa ca sa nu ma bag inutil in seama, sunt dispus sa pun oricand telecasterul care zic aia de la fender ca e din premium ash, langa orice chitara de alder vreti. si apropo, am si un strat din alder, la fel de premnium, poate chiar mai, dar nu sunt mai bine nici mai prost, doar diferit. de aia iti iei o chitara de ash - ca sa suni intr-un fel, de aia iti iei de mahon, ca sa suni in alt fel samd.

Posted
si cam ce ai auzit de ash si era sub alder? si ce ash compari cu ce alder?

 

ps: asa ca sa nu ma bag inutil in seama, sunt dispus sa pun oricand telecasterul care zic aia de la fender ca e din premium ash, langa orice chitara de alder vreti. si apropo, am si un strat din alder, la fel de premnium, poate chiar mai, dar nu sunt mai bine nici mai prost, doar diferit. de aia iti iei o chitara de ash - ca sa suni intr-un fel, de aia iti iei de mahon, ca sa suni in alt fel samd.

 

 

avand in vedere ca 2 chitari facute dupa aceleasi specificatii nu suna la fel, fiecare avand personalitatea ei, ceea ce ne ramane de comparat este care ne place mai mult... pana la urma totul e o kestie de gust.

Posted (edited)

Cu cat este mai compact lemnul sunetul va avea mai multe inalte .

S-a mai discutat .

Cel mai cald si cu joase suna lemnul de brad ( molid) cu nervuri drepte si dese ,dar este foarte sensibil la lovire etc.

 

Mahonul este frumos si rezistent , lemn cu densitate mare rezonanta corpului va urca si ai mai multe componente pe inalte.

 

Sustain-ul nu depinde de densitatea lemnului din care este fecut corpul ci de alti factori de acustica si de proiectare prin reducerea formari undelor stationare in corp etc...a se vedea chitarele classice usoare ca pana ce au un sustain de invidiat , fara "ecou"-ul produs de undele stationare din corp .bineinteles numai chitarele foart atent proiectate si apoi finisate cu un "tuning" de un maestru lutier indeplinesc aceste calitati.

 

Datorita marimilor fizice ale gatului trebuie sa alegi lemnul potrivit atat din punct de vedere acustic cat si al rezistentei mecanice . Gatul fiind construit din lemn cat mai des si mai rezistent are si el rezonanta proprie in banda de frecventa al instrumentului si intervine in colorarea sunetului.

 

Daca rezonanta proprie a lemnului este departe de ambitusul instrumentului aceasta va influenta mai putin soundul si sunetul corzilor cea ce duce la o uniformitate pe toate pozitiile .Adica sa avem acelasi raspuns dinamic si amplitudine pe toate notele .

Dar tonul chitarei ca si al altor instrumente cu cutie de rezonanta a intrat in "istorie" si vrem sa reproducem "acel" sunet si nu unul perfect.

 

Timbrul "final" este obtinut atat prin dimensionarea corespunzatoare cat si prin combinarea esentelor de lemn , prin alegerea dupa directia fibrelor ale placilor componente prin adezivul folosit apoi modul de prindere al gatului etc etc ...se ajunge la atenuarea sau evidentierea anumitor armonici /frecvente si se ajunge la un compromis optim.

Edited by karpi
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.